صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.

بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Maryam : سلام پیامک تبدیل اومد چطور تبدیل زدی
محمد-:::::::: : چرند گفتن من ۲۸ اردیبهشت تبدیل زدم فاکتور نشدم
شاهین جی : نمیده داداش چقدر صبر کنیم آخه🥲
داریوش : لطفا مراحل شکایت را توضیح بدین که دوستان اگه خواستن اونجوری اقدام کنن
کرمان : من‌تبدیل‌ gl ۲۷‌ اردیبهشت‌هستم‌هنوز‌فاکتور‌نشدم
عقاب : فوق‌ العاده‌ ‌ نیستی‌‌ دادش‌ پیش‌ فروش‌ هستی‌ همه‌شاهین‌ gهای‌که‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادن‌ پیش‌ فروش‌ هستن‌ از‌ اردیبهشت‌ تا‌ اسفند‌ البته glهم‌داریم‌ پیش‌ فروش‌ تا‌ تیر‌ 405 که‌از‌اول‌ خودرو‌ وارز‌وجه‌ شده‌شون‌ gl ماشینی‌ به‌ این‌ زودی‌ نیست همون‌سال‌ ۶۰۰‌ بازار‌ آزاد‌ قسطی‌ ‌هم‌ میدادن‌ خر‌ شدیم‌ نخریدیم‌
پیمان : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید شاهین g تحویل نمیدن؟ حتما باید تبدیل بزنی؟ من فروش فوق العاده تحویل مهر ماه هستم لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه
شاهین : دوستانی‌که‌شاهین‌Gپاییز‌ 403‌ بودن‌ و‌ کل‌پول‌ ماشین‌‌ از‌ ۶‌ آذر‌ به‌بعد پرداخت‌کردن‌ لطفا‌ تبدیل‌ نزنید‌ ‌ چون‌ حق‌ شماست‌ باید‌ بهتون‌ ‌ همون‌ شاهین Gتحویل‌بدهند‌ ‌
وحید : برای من رو هنوز فاکتور نکردن
ری رااسفند : فقط آخرین خبری که دارم تکمیل وجه های بهمن حداکثرتا۲۰مردادفاکتورمیشن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا فوری : اپراتور بی سواد فکر نمیکنه وقتی میگه کسری قطعه داریم پس چرا پیش فروش فاکتور میشه!!!!
ساینا دوگانه تحویل مهر : تبدیل دوگانه به تک برات ارسال شده؟ چقدر گفته واریز کنی؟
ایکس 55 پرو : ممنونم 🙏
ساینا دوگانه سوز مرداد ماه 1404 : ساینا دوگانه سوز مرداد ماه 1404 همین الان به امور مشتریان سایپا شکایت ثبت کردم بصورت متن زیر :چرا بجای دعوتنامه مرداد ماه 1404 ساینا دوگانه سوز دعوتنامه تک گانه سوز ارسال می کنید اگر ما تک گانه سوز میخواستیم که تک گانه سوز ثبت نام می شدیم توصیه می کنیم سود مشارکت 16درصدی و جریمه تاخیر 12درصدی را درست حساب و کتاب کنید تا کار به شکایت به دادگاه و قوه قضاییه و تعزیرات نکشدهمه دوستان با داشت شماره پذیرش و کد ملی و ثبت مشخصات در قیمت امور مشتریان سایپا همین شکایت را بکنید تا بدانند که مردم هالو نیستند و در صورت تاخیر در تحویل و عدم محاسبه سود مشارکت و جریمه تاخیر شکایت خواهند کرد
پانا 31تیر : 15265063ردیف قرارداد
فوق العاده بهمن : کارشناس 44 این پاسخ رو داد شما هم میتونین زنگ بزنین بگین به کارشناس 44 وصلتون کنن و ازش بپرسین
پیش فروش 31تیر : مبارک باشه دوست عزیز اگه امکانش هست شماره قراردادت بگی چند بود
ساینا فوری : مثل ....دروغ میگن
فوق العاده بهمن : همین الان تماس گرفتم سایپا گفت کسری قطعه داریم فعلا باید منتظر بمونید و تا 7 بهمن بیشتر فاکتور نشده ..... همون حرفی که 3 ماهه دارن میزنن
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سلام رینگ فولادی بودین یا آلومینیومی ؟