تسلا کارکنان کارخانه شانگهای را به خوابیدن در محل کار مجبور می‌کند

 

تسلا کارکنان کارخانه شانگهای را به خوابیدن در محل کار مجبور می‌کند

 

در پی قرنطینه‌ی شهر شانگهای به دلیل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا، فعالیت کارخانه‌ها متوقف شد و اکنون منبعی معتبر می‌گوید تسلا کارکنانش را مجبور کرده است در کارخانه روی زمین بخوابند.

گفته می‌شود به‌دنبال تعطیلی سه هفته‌ای فعالیت کارخانه‌ی تسلا (Tesla) در شهر شانگهای چین به‌دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، کارکنان کارخانه‌ی تسلا مجبور شده‌اند در محل کارشان زندگی کنند. تسلا به کارکنان خود کیسه‌‌ی خواب و تشک اعطا می‌کند و آن‌ها باید به هنگام فعالیت در سیستمی موسوم به «حلقه‌ی بسته» روی زمین بخوابند.

تسلا یکی از چند شرکت تولیدی فعال در شانگهای است که پس از فرمان دولت مرکزی چین در روز ۲۸ مارس (۸ فروردین) مبنی‌بر قرنطینه‌ی این شهر برای ادامه‌ی فعالیت‌هایش آماده می‌شود. شرکت‌های چند ملیتی دولت چین را تحت فشار قرار داده‌اند تا محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ را کاهش دهد و امکان از سر گیری فرایند تولید محصول در کارخانه‌ها فراهم شود، حتی اگر این امر بدین معنی باشد که کارکنان نتوانند محل کار را ترک کنند.

Gizmodo به‌نقل از Bloomberg می‌نویسد تسلا یادداشتی برای کارکنان خود فرستاده تا جزئيات شرایطی را که این افراد مجبور به تحملش هستند برایشان شرح دهد. گزارشگر Bloomberg که یادداشت را مشاهده کرده است می‌گوید تسلا به هر یک از کارکنان کیسه‌ی خواب تشک می‌دهد و آن‌ها باید روی محل‌های مشخصی از زمین بخوابند. همچنین محل‌هایی برای استحمام، پذیرایی و سرگرمی کارکنان در نظر گرفته می‌شود. به کارکنان تسلا سه وعده غذا در روز به‌همراه کمک‌هزینه‌ی ۴۰۰ یوآن (معادل ۶۳ دلار) داده می‌شود.

تسلا با انجام اقداماتی تلاش می‌کند جلوی پخش ویروس کرونا را در بین کارکنانش بگیرد. کارکنان باید در سه روز اول، روزانه یک‌بار تست اسید نوکلئیک بدهند. همچنین دمای بدن کارکنان روزانه دو بار بررسی می‌شود و کارکنان باید دستشان را چهار بار در روز بشویند.

South China Morning Post در گزارشی می‌گوید شرکت‌هایی که امیدوار هستند مجوز ادامه‌ی فعالیت در شانگهای را دریافت کنند باید جزئیات دقیقی درباره‌ی پروتکل‌های جلوگیری از پخش ویروس کرونا برای مقامات حوزه‌ی بهداشت ارسال کنند.

گفته می‌شود تسلا دوشنبه‌ی این هفته فعالیت خود را در قالب سیستم حلقه‌ی بسته آغاز کرده و کارکنان باید تا تاریخ ۱ مه ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) در کارخانه زندگی کنند.


شانگهای میزبان هزاران شرکت مهم محلی و بین‌المللی است که محدودیت‌های اخیر باعث نگرانی آن‌‌ها شده است. این شرکت‌ها برای حفظ درآمدهای خود تصمیم گرفته‌اند به برخی اقدامات افراطی روی بیاورند. زمان کوتاهی پس از آغاز قرنطینه در گزارشی اعلام شد در شماری از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی شانگهای از کارمندان خواسته شده است در محل کارشان بخوابند.در جریان جدیدترین همه‌گیری ویروس کرونا در شانگهای سه فرد جان خود را از دست دادند و روزانه ده‌ها هزار مورد ابتلای جدید گزارش می‌شود. آمار مرگ‌و‌میر فعلی کرونا در شانگهای نسبت‌به دوران اولیه‌ی همه‌گیری کرونا بسیار کمتر است، بااین‌حال مقامات دولت چین اقداماتی جدی در پیش گرفته‌اند تا جلوی پخش ویروس را بگیرند.

کارخانه‌ی تسلا در شانگهای روزانه نزدیک‌ به دو هزار خودرو تولید می‌کند و این یعنی از زمان آغاز قرنطینه و توقف فعالیت کارخانه، تسلا فرصت تولید حدوداً ۴۰ هزار خودروی الکتریکی را از دست داده است. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک تلاش می‌کند ازطریق اقدامات جدیدش تا حدی ضررها را جبران کند. گفته می‌شود تسلا کارکنان را مجاب کرده ۶ روز در هفته و هر روز به مدت ۱۲ ساعت کار کنند.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
رضا x5 : قیمت مصوب x5اعلام شد۲۱۰۰
شاهین جی ال : ۱۹ آذر ۲۹۶ تحویل مرداد امروز تبدیل به جی ال ۳۱۴ ریختم
Samirax5 : شما نمیخواد ناراحت باشی خوشحال باش چون کار درست رو انجام دادی الان تو موقعیت برنده قرار گرفتی و افزایش قیمت برات حال خوشی میاره ولی ما هم احمق نبودیم یا پولمون کافی نبوده که پیش خرید کردیم یا تو هیچ حالتی فکر نمی کردیم که تو این مدت کوتاه 500 میلیون رو قیمت ماشین بره همونطور که هیچ عقل سلیمی فکر نمیکرد، ضمنا ما بار اولمون نبوده پیش خرید ماشین داشتیم من خودم سال قبل از سایپا شاهین پلاس گرفتم موقع پیش خرید 340 دادم قیمت 840 بود چند ماه بعد 970 شد ولی کل پولی که از ما گرفت در نهایت 800 تومن بود چون سود ماهانه حساب کرد و افزایش قیمت رو به نصف مبلغ حساب کرد، پس ایراد از حساب کتاب ما نبوده از بیشرفی خودروساز بوده و مردمی که تو این شرایط به جای اینکه پشت هم باشند مثل همیشه فقط منافع شخصی خودشون مهمه
شاهین : بعد از پلاک شدن چقدر طول میکشه ماشین رو تحویل بدن؟
جی ال : دوست عزیز شاهین توبحث شتاب نسبت به ماشینهای ایران خودرو حرف اول رومیزنه ولی توبحث قدرت ماشینهای ایران خودرو حرف اول رو میزنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پویان : سلام دوستان کوییک اس تکمیل وجه 30 تیر طرح عادی الان فاکتور شد خداروشکر انتظار تموم شد و تجربه ای شد که دیگه سمت سایپا نیام
کوییک اس : حدود 264 میلیون سود مشارکت ازش کم میشه
ساینا اس فرسوده تحویل مرداد : لطفا فاکتور شده خبر بدید
آذربایجان : تکمیل وجه چندم بودین
پیش . هفته چهارم مهر : میریم برا دی ماه خودمون . جوری که داره پیش میره
سایپا : 290 میلیون میخوای حدودی
هوشنگ اسدنیا : سلام من نمی دانم چرا ماشینو تحویل نمیدن من 3/8پلاک شدم ولی چراغ روشن نشده خسته ام کردن اینها چراکه شان حساب کتاب ندارن بعد از من تحویل دادن خدا لعنتشون کنه
دنااتومات تیتانیومی : قراردادهای دهه دوم مهر در حال فاکتور می باشد منظور اونایی هست که اون موقع قرارداد بستن یا اونایی که اون موقع قرار بوده تحویل بگیرن ؟
مریم : بله کارت طلایی همون موقع برای واریزدوم ک شهریوربودگرفتم گفتم این ازبیمه بدنه هم بهتره
بدرلو : عزیز همون دفعه اول که اردیبهشت ماه بوده دعوت نامه اول را واریز کردم حتی تبدیل رینگ و موتور هم زدم ولی فاکتور نشد در ضمن طرح فرسوده بودم تو این نظرات دوستانی هستن که موعد تحویل مرداد هستن هنوز ماشینشون را تحویل نگرفتن