پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد

 

پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد

 
سه‌چهارم قرن طول کشید اما فراری بالاخره از اولین محصول چهاردر خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. البته فراری هرگز این خودرو را یک شاسی‌بلند نمی‌داند بلکه آن را یک خودروی اسپرت بلندقامت چهاردر توصیف می‌کند. به همین دلیل، در عقب پوروسانگوئه بجای صندلی‌های نیمکتی معمولی، فقط دو صندلی اسپرت ارائه می‌شود. علاوه بر این، صندوق بار ۴۷۳ لیتری این ماشین نیز نشان می‌دهد که طراحان فراری ظاهر کوپه مانند و آئرودینامیک را به کارایی روزمره ترجیح داده‌اند.
 
 
فراری همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا به توزیع وزن متعادلی در پوروسانگوئه برسد. بدین منظور، پیشرانه تا حد امکان به سمت کابین کشیده شده و گیربکس در عقب نصب شده که توزیع وزن ۴۹ به ۵۱ در جلو و عقب را فراهم کرده است. در همین حال، سقف خودرو که به‌صورت استاندارد از فیبر کربن ساخته می‌شود باعث کاهش مرکز ثقل خواهد شد. 
 
پوروسانگوئه،نخستین شاسی بلند تاریخ فراری رونمایی شد
 
جالب اینکه فراری برای این خودرو درهای عقب عکس بازشو مشابه رولزرویس را در نظر گرفته است که ۷۹ درجه باز می‌شوند و ورود و خروج راحت‌تری را فراهم می‌کنند. البته هرچند فضای پا در عقب کافی به نظر می‌رسد اما پوروسانگوئه به‌اندازهٔ شاسی‌بلندهای فوق لوکس بازار جادار نیست.
 
 
 
برجسته‌ترین ویژگی پوروسانگوئه اما زیر کاپوت آن پنهان شده است یعنی جایی که برخلاف همهٔ رقبا یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور ۸۰ درصد از گشتاور خود را از دور تنها ۲,۱۰۰ rpm ارائه می‌کند و حداکثر قدرت آن در دور ۷,۷۵۰ rpm ارائه می‌شود درحالی‌که ردلاین موتور به عدد هیجان‌انگیز ۸,۲۵۰ rpm می‌رسد.
 
 
 
انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که همان‌طور که گفته شده برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده است؛ بنابراین، پوروسانگوئه هم مثل GTC4Lusso از سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربه‌فردی با گیربکس دوم استفاده می‌کند که از دندهٔ چهار به بالا یا حدود سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به محور جلو را قطع می‌کند. به لطف این قوای محرکه، پوروسانگوئه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
 
 
 
هرچند قوای محرکهٔ پوروسانگوئه آشنا است اما در سیستم تعلیق آن از تکنولوژی‌های آینده برای فراهم کردن حداکثر هندلینگ و کیفیت سواری استفاده شده است. فراری برای این خودرو سیستم تعلیق فعالی را توسعه داده است که از تکنولوژی سوپاپ قرقره‌ای فعال بهره می‌برد و از سیستم ۴۸ ولت برای کنترل کمک‌فنرها استفاده می‌کند. ازآنجایی‌که این ترکیب فاقد آنتی‌رول بار است، کمک‌فنرها می‌توانند به‌طور هماهنگ اقدام به مدیریت بادی‌رول کنند. همچنین به لطف این تکنولوژی، ارتفاع خودرو هم به‌صورت لحظه‌ای مدیریت می‌شود و می‌تواند هنگام پیچیدن تا ۱۰ میلی‌متر کاهش پیدا کند.
 
 
 
هرچند فراری ادعا می‌کند که پوروسانگوئه در یک سگمنت خاص خود قرار می‌گیرد اما قطعاً همه آن را با رقبایی مثل آستون‌مارتین DBX، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا مقایسه خواهند کرد. فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۷ میلی‌متری کراس‌اوور فراری در حد این رقبای مذکور است درحالی‌که با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرمی احتمالاً از همهٔ آن‌ها سبک‌تر خواهد بود. قیمت پایهٔ فراری پوروسانگوئه ۳۹۰ هزار یورو معادل حدود ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
 
 
 
 

منبع (source)

pardiskhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پوروسانگوئه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
مرتضی کشاورز : سلام دوستان لطفانظرات اشتباه ندیدخودروی من تاراهست اتفاقا نگ سفیدم هست همین جورتوی آماده برای صدورفاکتور مونده وهیچ اتفاقیم نیفتاده سپاس
شاهین شهریور : سلام منم امروز زنگ زدم گفتن که شاهین جی خیلی کم تولید میشه من گفتم سخته بی وسیله بودن چند وقت دیگه بچه مدرسه ای داریم گفت که میتونی بری نمایندگی اونا برات ی نامه تنظیم میکنن که خودت میخای جی ال بگیری این نامه رو برامون میفرستن ماهم دعوت نامه براتون زودتر میفرستیم و منم رفتم انجام دادم ایشالله که خیره
M : ممنون از راهنمایتون احمد آقا
مریم : صد بار زنگ زدیم صد بار پیامک ها رو دیدیم تحویلم شهریور هست بی خیال نیستیم موندیم دیگه چه گلی به سر بزنیم
مهدی شاهین پلاس : اره سمت قم که تریلی های سایپا فقط کوییک و ساینا حمل.میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 5دنده تحویل شهریور : سلام منم روز اول فاکتور قابل پرداخت 780بود در صورتی من 786میلیون پرداخت کرده بودم ولی روز بعد از فاکتور تصحیح شد
مینا 207پانا آذرماه : چ باحالن اینا🤣🤣🤣🤣🤣
مراد پانا : ما که تغییر نکردیم
ساینا دوگانه : سلام دوستان بعداز فاکتور شدن چندروز طول میکشه ماشین تحویل بدن؟
امیر : مال منم مثل شما فقط همین دوتا پیام اومده
الهام : موقع ثبت نام تاریخ تحویل کی بود همون موقع تحویله
علی دوگانه : دیگه پلاک نمیشه یه ساله میگن 35000تا اون هم تموم شد شرکت زامیاد ما راکول زد تا بعد چند ماه بلاتکلیفی اکستن را قبول کنیم مایه التفاوتشم بدیم یا انصراف الان پول مون را بدن از بازار آزاد بخریم بهتره
فرسوده : فاکتور فرسوده کنکل شد؟؟؟
کورش : منم همین مشکلو دارم پیدا کردی. به منم بگو
محمد : ن نیومده خوشبحال تو