دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

نشست خبری مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دیروز در حالی برگزار شد که مسوولان این شرکت به تشریح عدم‌حضور برخی خودروها در جدول کیفی ماهانه پرداختند.
به گفته مسوولان شرکت بازرسی، برای بررسی سطح کیفی باید آمار تولید خودروها در اختیار این شرکت قرار گیرد، حال آنکه برخی خودروسازان از دادن آمار کیفی محصولات خود  به شرکت مذکور اجتناب می‌کنند. این موضوع به‌خصوص در مورد خودروهایی که در دوران تحریم با کمبود قطعه مواجه بودند و مجبور به داخلی‌سازی شدند، بیشتر صدق می‌کند. اما در نشست دیروز، همچنین  اشكان گلپایگانی معاون مهندسی شرکت بازرسی، توضیحی کوتاه نیز در مورد ماجرای آتش‌سوزی‌های اتوبوس اسکانیا ارائه و تاکید کرد که این خودرو از نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت، از استانداردهای لازم برخوردار است. وی در عین حال با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های اسکانیا به پرسشی بزرگ تبدیل شده، گفت که گروه‌های کارشناسی از وزارت صنعت در حال بررسی موضوع هستند. در ادامه، اما بابک اسماعیلیان مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی نیز تاکید کرد که رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آنها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده‌‌اند. به گفته وی، میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو نیز افت قابل‌توجهی داشته و در 6 ماهه اول 92، به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است. اسماعیلیان با بیان اینکه بالا بودن قیمت خودرو بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، گفت که بی‌توجهی به خواست مشتریان و اطلاع‌رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی مشتریان را در اختیار دارند. به گفته وی، در حوزه خدمات پس از فروش، نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به نبود و کمبود قطعات و پس از آن، هزینه‌های بالای خدمات و بی‌تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها مربوط می‌شود. اما در نشست دیروز، غلامرضا نبی بیدهندی مدیرعامل شرکت بازرسی نیز بر اجرای  طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی طی سال آینده تاکید کرد. وی در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی بدون بازدید خودرو نیز گفت که این مراکز در تهران زیر نظر ما قرار دارند و اگر چنین موردی دیده شود، به شخص گزارش‌کننده جایزه خواهیم داد.  در ادامه نشست دیروز، سعید تاجیک مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی نیز به ایرادهای موجود در  روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور اشاره کرد و گفت که برخی شرکت‌ها که اقدام به واردات می‌کنند  فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر هستند و از همین رو مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات وارداتی آنها وجود دارد. به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آنها صورت گیرد. 

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , غیبت , پرتیراژ , آمار کیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : بلاخره دیروز به این نتیجه رسیدم که تنها راه گرفتن حق و حقوق از این شرکت فقط شکایته دادخواست دادم و3370000تومانم هزینه دادم تا ببینیم چی میشه
سجاد : سلام من همین امروز رفتم اداره فروش سایپا جاده مخصوص خودرو ثبت تامیم شاهین cvt بوده سخا۱۹اسفند ۴۰۳ بود تکمیل وجه ۲۰اسفند دارن ۲۰ اسفند و فاکتور میکنن و گفتن۱۴۰ نفر جلو من هستن ۳ الی ۴ هفته طول میکشه تا فاکتور بشه چون سرعت فاکتور شدن خیلی پایینه جالب اینجاست ۱۶ روز هست راهور هیچ یک از ماشین های سایپا رو پلاک نمیکنه و مشکل دارن و اونجا هم میگه صبرکنید
Ali : شماره شاسی برام امده چند روز بعد خودرو را تحویل میدن
اهورا : من هم الان تماس گرفتم. بنده خدا کارشناس برنامه باورش نمیشد من اذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز ماشینی بهم ندادن
محمد : سلام دوستان الان قیمت glبااین افزایش چقدرشده؟من تحویل دی هستم آیاتااون موقع پیامک تکمیل وجه میاد؟باتشکرازهمه
شاهین پلاس مهر : فکنم شهریور هنوز نیومده ولی ممکن هرسه ماه باهم بیاد
میثم : نازنین خانم برای شما اول آبان پیام آمد که شامل افزایش قیمت نمیشی؟؟؟ چون منم موعد خرداد هستم شرایط آقا آرش رو دارم و برام هم پیام نیومد که مشمول افزایش قیمت نمیشی همین امروز هم با کارشناسان تماس گرفتم ج دادن که دعوتنامه اصلی خرداد در 20مرداد ارسال شده خودتون پرداخت نکردی... آیا شما هم تو مردادبراتون دعوتنامه اومده؟
حامد j7 : سلام منم تکمیل وجه کردم دعوتنامه آبان شاسی شد بعد کسر قیمت جدید شاسی خذف شد تماس گرفتم جواب درستی ندان چنتا دختر گذاشتن شر ور جواب مردمم میدن نمیدون خودشونم چی جواب بدن
j7 فروردین : کسی از ثبت نامی های دو مرحله ای فروردین j7 تحویل گرفته؟ چند روزه من زنگ میزنم واسه پیگیری که تحویل بدن میگن 1 هفته هست j7 ها دارن بارگیری میشن! البته میگن نوبت ماشین من نشده :)) مدارکمم تحویل پست دادن حتی اما ماشین رو بعد از 1 ماه و 11 روز تاخیر تحویل ندادن
عادل j7 : سلام بر دوستان من قبل از کاهش قیمت تکمیل وجه انجام دادم و شماره شاسی هم تخصیص داده شد اما بعد از اینکه قیمت ها کاهش پیدا کرد شماره شاسی پاک شده. کسی این اتفاق براش افتاده؟ جریان چیه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : سلام آقای رضا شما از ابتدا کوییک اس ثبت نام کرده بودید یا نه از شاهین به کوییک تبدیل زده بودید؟ و اینکه بعد از فکتور شدن چقدر طول کشید که خودرو تون پلاک شد؟ امروز پلاک شدید؟ممنون میشم توضیح بدید.
علی : دروغ
حمیدرضا : حمال پدر محترم شما هست دوست عزیز . من واقعیت رو گفتم
تحویل 30 بهمن پیش فروش : تحویل کی هستی برادر
اکبر : اونیکه چهارانگشتی بهت انداخت من بودم
رضا کوییک اس : سلام بعد از یک هفته پلاک شدن امروز چراغ تحویلم روشن شد ایشالا قسمت همه دوستان
یاسر بلوچستان : افرادی که پلاک شدن ووچراغ تحویل براشون روشن شده و پیامک بیمه دریافت نکردند داخل سایت https://my.centinsur.ir/smart-window/login همه بیمه های شما قابل مشاهده هست.
حسین : سلام ماشینت امروز فاکتور شد؟
حبیب : سلام لطفا متنی که آمده اینجا بزار یا خودت واضع توضیح بده تا ما هم جویا بشیم تشکر چه ماشینی ثبت نام کردی تبدیل چی آمده چه طرح
ساینا اس تک...... : سلام زنگ زدیم کارشناس، میگه الان داریم برج 3فاکتور می کنیم اینجا دارن مینویسند 7تیر داره فاکتور میشه جریان چیه پیش فروش طرح عادی