دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

دلیل غیبت خودروهای پرتیراژ در آمار کیفی

نشست خبری مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دیروز در حالی برگزار شد که مسوولان این شرکت به تشریح عدم‌حضور برخی خودروها در جدول کیفی ماهانه پرداختند.
به گفته مسوولان شرکت بازرسی، برای بررسی سطح کیفی باید آمار تولید خودروها در اختیار این شرکت قرار گیرد، حال آنکه برخی خودروسازان از دادن آمار کیفی محصولات خود  به شرکت مذکور اجتناب می‌کنند. این موضوع به‌خصوص در مورد خودروهایی که در دوران تحریم با کمبود قطعه مواجه بودند و مجبور به داخلی‌سازی شدند، بیشتر صدق می‌کند. اما در نشست دیروز، همچنین  اشكان گلپایگانی معاون مهندسی شرکت بازرسی، توضیحی کوتاه نیز در مورد ماجرای آتش‌سوزی‌های اتوبوس اسکانیا ارائه و تاکید کرد که این خودرو از نظر سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت، از استانداردهای لازم برخوردار است. وی در عین حال با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های اسکانیا به پرسشی بزرگ تبدیل شده، گفت که گروه‌های کارشناسی از وزارت صنعت در حال بررسی موضوع هستند. در ادامه، اما بابک اسماعیلیان مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی نیز تاکید کرد که رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آنها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده‌‌اند. به گفته وی، میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو نیز افت قابل‌توجهی داشته و در 6 ماهه اول 92، به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است. اسماعیلیان با بیان اینکه بالا بودن قیمت خودرو بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، گفت که بی‌توجهی به خواست مشتریان و اطلاع‌رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی مشتریان را در اختیار دارند. به گفته وی، در حوزه خدمات پس از فروش، نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به نبود و کمبود قطعات و پس از آن، هزینه‌های بالای خدمات و بی‌تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها مربوط می‌شود. اما در نشست دیروز، غلامرضا نبی بیدهندی مدیرعامل شرکت بازرسی نیز بر اجرای  طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی طی سال آینده تاکید کرد. وی در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی بدون بازدید خودرو نیز گفت که این مراکز در تهران زیر نظر ما قرار دارند و اگر چنین موردی دیده شود، به شخص گزارش‌کننده جایزه خواهیم داد.  در ادامه نشست دیروز، سعید تاجیک مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی نیز به ایرادهای موجود در  روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور اشاره کرد و گفت که برخی شرکت‌ها که اقدام به واردات می‌کنند  فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر هستند و از همین رو مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات وارداتی آنها وجود دارد. به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آنها صورت گیرد. 

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , غیبت , پرتیراژ , آمار کیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند اس : امروز 12 آبان زنگ زدم شرکت میگه تا 8 مرداد فعلا فاکتور شده
حمید : هممونو گذاشتن سرکار بالای ۲ هفتس فاکتور و پلاک شدم هنوز ماشینو تحویل ندادن
سبیل : اون کسانی میگن ماتبدیل نمیزنیم تاجی بدن...وظیفه شون هست بدن...ن خیردایی...ماهم جی بودیم چطورخشگل جی ال زدیم...شماهم جی ال تموم شدمیگن کوییک داریم...به کجامیخوای شکایت کنی که جوابت روبدن
مهتاب : دوستان فقط به 162 زنگ بزنید رسانه ای بشه
× : نکته اضافه آنکه،موقع ارسال دعوتنامه،ذکر کرده تحویل 30 روزه(منظورش 30 روز کاری است) بنابراین برای فردی که 20 اسفند تکمیل وجه کرده،روزهای 29 اسفند تا 13 فروردین و جمعه ها و تعطیلات رسمی دیگر (که سایپا کار نمیکند)منظور نمیشود،اگر ایشان 4 تیر تحویل گرفته باشد و احتمالا حدود 2 هفته قبل از آن فاکتور شده باشد مبلغ 9/300 سود تاخیر،معقول است.سایپا کارش رو خوب بلد است.
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
نازنین : شما برو تمام قرارداد پیش فروش همه صفحاتش رو بخوان .حتی نوشته میتونه هرماشینی که موجود داشته باشه بده .اگر هم چندبار پیام بده قبول نکنیم میتونه فسخ کنه پول رو عودت بده .این سایپا جنان محکم نوشته قرارداد رو که شکایت هم کنیم هیچ جایی بند نیستیم .پس بهترین راه تبدیل هست
صدرا 13 اردیبهشت : من 6 ماه پیش فعال کردم دیدمتایخیر زیاد شد، پشیمون شدم نمایندگی و اپراتور 096550 گفتن مثل راه یک طرفه هست نمیشه باید حتما حضوری بیایی دنبال ماشین.گفتم پس که اینطوری شده خودتونو برای تحویل ماشین و چند تا فوش آب دار آماده کنیین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : برو سایت ایران خودرو تو قسمت محصولات ببین ، کلاس ها رو زاده
رامین : ما که تبدیل نزدیم بدبخت شدیم
رضا : دوست عزیز به غیر از شمال هیچ جای ایران بارون نیومده من کرمانشاهم یه قطره هم نیومده تا آخر آبان احتمالا ابرها رو بار ور کنن و بارندگی خواهیم داشت
مهدی : نه اصلا اونو کم نکرد، ولی تبدیل خورد به 60611 و اینکه کلاس 11، توضیح این کلاس 11 چیه؟ نکنه رینگ رو فلزی کننن؟چون این قبلیش المینویم بود
مصی : منم اسفند1403ثبت نام کردم 17شهریورتکمیل وج کردم هنوزفاکتورنشدم بعدم قراربودآخرمهرتحویلم بدن خوزستانم زنگ زدم نمایندگی گفت ازتهران قطعه هاشون کمه براماشین الانم گفتن آخرهمین ماه تحویل میدیم ک فک نکنم دروغ میگن
زهره : میگما چراغ تحویل روشن بشه ..چند روز بعد ماشینمون مبرسه؟؟ کسی می دونه ؟؟
مسعودی : سلام دوستان عزیز آیا کسی از شما عزیزان اریزو5 آف ال به تازگی تحویل گرفته؟ تاریخ واریزی کل وجه چه تاریخی بوده ممنون اگه اطلاع رسانی کنید
کوییک GXR-L : حسین اقا به هیچ جا نمیرسید همشون با هم هستن برای بنده از قسمت فروش زنگ زدن بعد شکایتم اپراتور بی ادب گفت شما شکایت کردین درحالت تخصیص هستین باید صبور باشید بعدم نزاشت حرف بزنم قطع کرد پیام بعدش از سایپا اومد شکایت مختومه شد وسلام من پذیرش دی 1403 هستم تکمیل وجه مرداد 1404
207 تیو تری تحویل 90 روز : اینا یگی از 207 تیوتری چرا اماری نمیده🥺
کوییک GXL تحویل مرداد ماه : آقا هادی شما 26 تکمیل وجه کردی 4/5 برات ثبت شده و فاکتور شدی؟؟؟لطفا اینجا یا کافه عکس فاکتور شدنت بفرست