بررسی فولکس واگن گلف 2014

بررسی فولکس واگن گلف 2014

بعضی از خودروها برای ادامه حیاتشان به سختی در حال تقلا کردن هستند، اما فولکس واگن گلف 2014 همچنان با قدمهای بلند و استوار به راه خود ادامه می‌دهد. با وجود اینکه در سال آینده گلف هاچ بک کاملا جدید در معرض عموم قرار خواهد گرفت، گلف فعلی همچنان جزء بهترین های کلاس خودش می‌باشد. گلف، خودرویی بسیار خاص در این کلاس است، و متوقف کردنش در راه پیشروی تقریبا محال به نظر می‌رسد، همچنانکه بی ام و سری 3 چنین وضعیتی دارد، اما به سختی می‌توان مثال دیگری یافت که این موقعیت را داشته باشد. مهمتر از همه اینکه، فولکس واگن آنچه که از دستش برآمده برای گلف 2014 انجام داده، و ما از اینکه از سال آینده دیگر با آن ملاقات نخواهیم کرد دلگیریم. خوب، حداقل یک چیز است که ما دلمان برایش تنگ نخواهد شد: موتور استاندارد 5 سیلندر 2.5 لیتری گلف.

بررسی فولکس واگن گلف 2014

با مصرف سوخت حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی و ترکیب اجباری آن با گیربکس اتوماتیک، موتور 2.5 لیتری از نظر مصرف اقتصادی سوخت در برابر موتور های رقبای اصلی فولکس واگن رنگ می‌بازد. اما با داشتن امکان انتخاب تیپ تقریبا گران  TDI، شما صاحب یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر نه چندان قدرتمند و با مصرف سوخت اقتصادی قابل توجه 8 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی ( 6.5 لیتر در بزرگراه ) خواهید شد. اما در تمام جنبه های عملی، گلف 2014 یک برنده است. رانندگی محکم و استوار با احساس ویژه خودروهای اروپایی که برای خودرویی کوچک در این حد و اندازه غیر معمول است. شما همچنین از کیفیت بالای کابین کاملا راضی خواهید بود.

بررسی فولکس واگن گلف 2014

صندلی عقب کاملا برای بزرگسالان مناسب است، نشستن سرنشینان بلند قد با راحتی غیر قابل انتظار، به همین ترتیب، با تا کردن صندلی های عقب و فرم تقریبا جعبه ای شکل، گلف کاملا برای حمل بار های حجیم مناسب است. هرچقدر هم گلف موفق باشد، برخی از رقبای ویژه آن نیز لیاقت توجه خاص را دارند. اصلی ترین آنها مدل جدید مزدا 3 مدل 2014 است، که از نظر کیفیت کابین بسیار نزدیک به گلف می‌باشد، البته با صندلی های عقب تنگ تر و هندلینگی با پاسخ های تند و تیز به فرامین راننده! فورد فوکوس 2014  اکثرا همان نقاط قوت و ضعف مزدا را دارد، و هیوندای الانترای  GT مدل 2014  رقیبی شیک، خوش ساخت با پیشنهاد قیمتی قابل توجه به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

فولکس واگن گلف 2014، یک هاچ بک، به ظرفیت 5 سرنشین می‌باشد که امسال فقط به صورت 4 درب عرضه می‌شود. امسال گلف در دو تیپ به بازار می‌آید، 2.5L  و TDI، که نشانگر موتور انتخاب شده هستند. تجهیزات استاندارد در مدل  2.5L شامل رینگ های 15 اینچی فولادی، آینه های مجهز به گرمکن، تجهیزات تمام برقی (شامل: شیشه ها، آینه های جانبی و قفل مرکزی)، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، صندلی های جلو با پشتی برقی، صندلی ها تاشو عقب که با نسبت 40/60 جمع می‌شوند و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و پخش CD، و ورودی های اضافی صوتی.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014

پکیج Convenience & Sunroof  برای مدل 2.5L، تجهیزاتی مثل سانروف، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، فرمان دورچرم، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، ورودی برای iPod/USB، صفحه نمایش لمسی و رادیو ماهواره ای را شامل می‌شود. تیپ مجهز تر گلف TDI، شامل تجهیزات 2.5L  و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کاهش یافته، چراغ های مه شکن و تجهیزات موجود در  پکیج  Convenience & Sunroof به جز سانروف می‌گردد. پکیج  Sunroof & Navigation برای تیپ  TDI، امکاناتی مثل Yessiree Bob، سانروف و سیستم مسیریابی را شامل می‌شود. برای تمامی گلف ها یک کیت بدنه اسپرت که شامل اسپویلر عقب نیز می‌شود( که به طور مجزا نیز قابل خرید است) قابل سفارش است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن گلف 2014

فولکس واگن گلف 2014 مدل 2.5L  از یک موتور 5 سیلندر به حجم 2.5 لیتر که قدرتی برابر 170 اسب بخار و گشتاوری به میزان 240 نیوتن متر قدرت می‌گیرد. با استاندارد های انتشار گازهای مضر، در ایالت هایی مثل کالیفرنیا، این موتور در رده موتور های تقریبا پاک از لحاظ استاندارد گاز های خروجی از اگزوز به حساب می‌آید. تنها گیربکس موجود برای گلف 2014، از نوع اتوماتیک می‌باشد. از نظر مصرف سوخت، گلف در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر مسافت 11 لیتر بنزین مصرف می‌کند، که این مقدار برای تردد های شهری برابر 12 لیتر در 100 کیلومتر، و برای بزرگراه 9 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد. که به میزان قابل توجهی از لحاظ مصرف اقتصادی سوخت در برابر رقبای اصلیش در رتبه ای پایین تر قرار می‌گیرد. گلف TDI باموتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژر، قدرت متوسطی برابر 140 اسب بخار تولید می‌کند ولی میزان گشتاور تولیدی آن قابل توجه است و برابر 320 نیوتن متر می‌باشد. در این مدل گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد است و نوع اتوماتیک 6 سرعته (DSG) سفارشی می‌باشد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 کیلومتر مدل TDI با گیربکس دستی 8.7 ثانیه ثبت شده است. تخمین زده می‌شوذد که مصرف سوخت، با هر 2 نوع گیربکس در سیکل ترکیبی برابر 8 لیتر در 100 کیلومتر باشد که عددی تحسین برانگیز است ( مصرف سوخت در رانندگی شهری برابر 9 و برای بزرگراه 6.5 لیتر در 100کیلومتر می‌باشد).

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

تجهیزات ایمنی برای گلف 2014 شامل سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمزهای ضد قفل دیسکی، کیسه های هوای جانبی برای ردیف جلو و کیسه های هوای پرده ای می‌باشد. در آزمون ترمز گلف برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به مسافتی در حدود 37 متر می‌باشد، که عملکردی قابل توجه در سطح این کلاس است. در تست های تصادف که توسط مراجع ذی صلاح انجام شده، گلف بالاترین رتبه ممکن یعنی "خوب" را برای آزمون برخورد روبه رو، جانبی و آزمون مقاومت سقف را دریافت کرده است. طراحی صندلی/ مهار سر و گردن در برابر حرکت های ناگهانی حاصل از ضربه به عقب نیز رتبه "خوب" را دریافت کرده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی فولکس واگن گلف 2014

خودروهای کوچک زیادی نیستند که احساس یک رانندگی و سواری عالی و اصیل را در پشت فرمان برای شما به ارمغان بیاورند، اما گلف برای سالها در حال انجام این کار بوده است. مواد باکیفیت بالا و با براقیت پایین، داشبورد و پانل های درب ها را آراسته اند، در همین حال ترکیب  خطوط ملایم و رنگ های عالی و جذاب، فضای کابین را از آنچه که هست پخته تر به نظر می‌رساند.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014

در این حال تعدادی نکات منفی نیز وجود دارند، که شامل کمبود فضا در داخل برای اشیا، صفحه نمایش کوچک سیستم مسیریابی، که دیدن نقشه را مشکل کرده و در کل کارایی کلی آن را محدود کرده است. صندلی های گلف 2014 یکی از نکات برجسته آن است، حمایت خوب و با ثبات از راننده و سرنشین در کنار قابلیت تنظیم ارتفاع، که چیزی نادر و با ارزش در این کلاس می‌باشد. و اگر فضای صندلی عقب برایتان یک اولویت است، گول ظاهر جمع و جور خارجی آن را نخورید.

بررسی فولکس واگن گلف 2014 بررسی فولکس واگن گلف 2014
بررسی فولکس واگن گلف 2014

حتی زمانی که دو سرنشین بلند قد در صندلی های جلو نشسته اند، همچنان فضای کافی در عقب برای سرنشینان بزرگسال وجود دارد، که این موضوع گلف را از لحاظ  کارایی فضای داخلی، تبدیل به جایگزینی برای سدان های خانوادگی سنگین و بزرگ می‌کند. فضای بار در پشت صندلی های عقب 430 لیتر می‌باشد، و در صورت تاکردن آنها این حجم به میزان قابل توجه 1300 لیتر می‌رسد.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن گلف 2014

ابعاد جمع و جور و سواری نرم و تحت کنترل گلف 2014، آن را تبدبل به خودروی شهری کوچک و عالی کرده است، اما در اتوبان شخصیتش کاملا عوض می‌شود! چنین کنترل عالی از یک هاچ بک کوچک در جاده ما فوق  انتظارات شما خواهد بود. پایداری در سرعت های بالا بی نقص است، ولو اینکه صدای تایر ها همراه همیشگی شما است، و سطح صدا در حد متوسط می‌باشد. در جاده های پیچ در پیچ، گلف آن اعتماد به نفس کافی را ندارد (در حالی که مزدا 3 و فورد فوکوس بهتر عمل می‌کنند). اما همچنان، اگر به دنبال حس اسپرتی بودن هستید، به میزان کافی از آن خواهید یافت. موتور 2.5 لیتری پایه، باقدرت و شاداب به شتاب گیری خود تازمانی که شما می‌خواهید ادامه می‌دهد، اما مصرف سوخت اقتصادی و کاستی در بهبود های فنی از نقاط ضعف قابل توجه این موتور هستند. اما از سوی دیگر موتور TDI برگ برنده خود یعنی مصرف سوخت عالی به همراه سواری پرقدرت به لطف گشتاور فوق العاده اش را رو می‌کند. این موتور به خوبی با هر دو نوع گیربکس، دستی که به نرمی و راحتی تعویض دنده ها را انجام می‌دهد، و اتوماتیک DSG با تعویض های سریعش جفت شده است. گیربکس DSG تاخیر مشهودی میان رمان فشردن پدال گاز و واکنش موتور در تعویض ها نشان می‌دهد، اما رانندگان به مرور زمان به این مورد عادت می‌کنند. داستان مشابهی در مورد ترمزهای گلف نیز وجود دارد، زمانی که یک فشار شدید بر پدال ترمز اطمینان بیشتری را نسبت به یک عکس العمل معمولی ایجاد می‌کند.


منبع

Edmunds

 

برچسب : گلف , فولکس واگن , سری 3 , مزدا 3 , فوکوس , الانترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

Mohammad
0

چون نمیدونن باید چه قیمتی روش بذارن که بازار رو بهم نریزه!
اما انشالله بزودی شاهد ورود خودرو های باکیفیت هستیم!!!
آمییین
23:59  1393/02/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: merto
2

کسی میدونه چرا ولکس واگن که ماشین های خیلی خوبی داره وارد ایران نمیشه؟
18:49  1393/01/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
محسن : من مهر 1402 مبلغ 290 میلیون تومن یرای شاهین اتومات cvtواریز کردم. اما شهریور 1404 پیامک آمد که شاهین gl دنده ای را میتونم اختیاری جایگزین شاهین اتومات کنم. من اتومات میخوام ولی اگر دنده ای را نپذیرند ممکنه که گران بشه از طرف دیگه اختلاف قیمت دنده ای کارخانه بو بازار بیشتر از اتومات است. یعنی سود gl دنده ای حدود 120 میلیون تومن بیشتر از اتومات است.
ایگل مشکی تهران : من امروز ز زدم نمایندگی گفتن یک یا دو هفته بعد از شاسی پلاک میشه و اینکه‌ مثلا زد توی سیستم ب من گفت خودروی شما ارسال شده برای تخصیص شاسی،لجم میگیره مث خنگا با آدم برخورد میکنن
محمد لاماری مشکی : منم ۲۸ بهمن رنگی مشکی تحویل هفته سوم مرداد اما هنوز دعوتنامه نیومده امیدوارم زودتر واسه همگی بیاد که سریعتر از این وضعیت خلاص بشیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
حمید شهریورواریزی 21تیر : ببین بستگی به اون نمایندگی داره عوضی باشه یا نه .یک موقعی صفحه کلاجت به مشکل بخوره میان میبینن کفپوش داری گارانتی موتور باطل میکنم.یک موقعی صحبتش بود که دیگه باطل نمیشه ولی نمی دونم تایید شد یا نه.
اطلس دی : از دوستان کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و خرداد از چه تاریخی شروع میشه لطفا لطفا لطفا هز کی میدونه جواب بده
اطلس12 : انشالله زودتر خلاص شیم منم هر کی میبینم تکمیل وجه اردیبهشت هست میگه جی ال
اطلس بهمن کرمان : سلام امروز تماس گرفتم گفتن اطلس جی تکمیل وجه اردیبهشت نداره خرداد و تیر و مرداد تکمیل برا اطلس جی هستن احتمالا اردیبهشت جی ال هستن انشالا اسفند تموم شه که سریع ما ه های دیگه فاکتور بشه واقعا خسته شدیم لعنت به سایپا
آینازپنج دنده : من حاضرم تبدیل بیاد دوماه دیگه بدن
حسین : دارن 12خرداد رافاکتور میکنن ولی من تکمیل وجهم 12است فاکتورنشده