نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مجهز به پدل شیفترهای پشت فرمان برای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته استاندارد خود می‌باشد که شما هیچگاه نیازی به آنها نخواهید داشت. پدال گاز تنها چیزی است که برای بیرون کشیدن حداکثر شتاب از موتور 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه نیاز می‌باشد. گشتاور عظیم تولیدی موتور از دور موتور 1900 در دسترس است و تا 5600 دور در دقیقه به خدمت رسانی ادامه می‌دهد. در این شرایط، سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس اتوماتیک، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هر گونه هرج و مرجی صورت می‌دهند.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

شاید این یک کادیلاک 5.5 متری از آب در می‌آمد، ولی از زمان CTS پر طمطراق ترین کادیلاک است. این اولین مدل از کادیلاک های VSport است، که هدفش پر کردن فاصله بین مدل های استاندارد و مدل های پرقدرت و با عملکرد بالای سری V است. در این مورد، VSport به معنی یک موتور 6 سیلندر خورجینی ارتقا یافته، چهار چرخ محرک استاندارد و سیستم تعلیق جدید می‌باشد. موتور خورجینی 6 سیلندر 3.6 لیتری، قدرتی برابر 410 اسب بخار و گشتاوری به میزان 500 نیوتن متر تولید می‌کند. مهندسان جنرال موتورز با الهام از موتورهای 8 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V، به طراحی و تولید موتور این خودرو پرداخته‌اند. در مقایسه با موتور های 6 سیلندر 3 لیتری معمولی، این موتور 90 درصد جدیدتر است و برای تحمل چنین قدرت بالایی، ساختار آن تقویت شده است. نتیجه این امر، شتابگیری های سریع و خشن تقریبا در هر سرعتی می‌باشد.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

افت گشتاور در دور 5600 کاملا ملموس است، اما خیلی اهمیت ندارد. در این هنگام، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قدرت تمام، اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند و شما توجه تان به عقربه ها جلب می‌شود که با چه سرعتی افزایش می‌یابند. کادیلاک در مورد شتاب 0 تا 100 کیلومتر XTS VSport مدل 2014 چیزی اعلام نکرده است. اما حدس ما بر این است که این زمان زیر 5 ثانیه باشد، که در مقایسه با کادیلاک XTS مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری با تنفس طبیعی، شتابگیری سریع‌تری دارد. از همه این ها گذشته، موتور مجهز به توربوشارژر دوگانه، هم در قدرت و هم در گشتاور باعث افزایش سه رقمی شده است: 106 در قدرت و 142 در گشتاور. شاید در این وضعیت، کادیلاک با وجود بی ام و  احساس خطر کند، چراکه بی ام و اخیرا قدرت موتور 8 سیلندر خورجینی  4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه را در مدل 550i برای سال 2014 افزایش داده و به 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور رسانده است، طوری که ریچارد بارتلت، معاون مهندسی موتورهای جدید کادیلاک آن را معیاری برای عملکرد دیگر موتورها می‌داند. برخلاف تغییرات گسترده و سنگینی که در موتور صورت گرفته است، شاسی XTS 2014 تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

در اینجا شما نیروی زیادی را بر روی ساختاری اعمال می‌کنید که ذاتا دیفرانسیل جلو طراحی شده است. به طور معمول، این امر نتیجه رضایت بخشی در بر ندارد؛ مخصوصا اینکه 40 کیلوگرم وزن بیشتر هم به آن تحمیل کنید، که احتمالا اوضاع را خرابتر هم خواهد کرد. اما ما متقاعد شده ایم که ساختار پایه XTS، توانایی ایجاد یک هندلینگ متوازن و سریع را دارد. شاسی و هندلینگ آن بابت 100 اسب بخار نیروی اضافی دچار مشکل نمی‌شود. در واقع، نیروی اضافی جدید برای رفع تمایل خودرو به کم فرمانی راه خوبی است. کمک فنرهای مغناطیسی قابل تنظیم که جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند، رانندگی لذت بخش و انعطاف پذیری را به وجود می‌آورند. همانند مدل استاندارد XTS، حالت های استاندارد و اسپرت برای فنربندی قابل انتخاب هستند، اما حتی در حالت اسپرت، فنربندی XTS VSport نرمتر از سری 5 بی ام و  یا کلاس E مرسدس بنز می باشد. کادیلاک سیستم چهار چرخ محرک را برای مدل VSport استاندارد کرده است، و بدون این سیستم  احتمالا رانندگی لذت آنچنانی نداشت. با ابن وجود، سیستم گاها برای تنظیم قدرت موتور در چرخ ها دچار مشکل می‌شود، مخصوصا در جاده های کوهستانی وقتی که پدال گاز را می‌فشارید، باعث می‌شود که ماشین کمی به این سو و آن سو کشیده شود. حتی بدون این نوع تکان ها هم، شما بازخورد بیشتری از فرمان می‌گیرید، زیرا VSport یکی از معدود خودروهای مدرن است که هنوز از سیستم فرمان هیدرولیک استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک جایی برای استفاده از فرمان برقی نگذاشته است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

ترمزهای VSport، به طور قابل توجهی ارتقا نیافته اند و این قسمتی است که نیاز به کمی کمک دارد. با اینکه قرار است این کادیلاک با رقبای اندازه متوسط رقابت کند، کادیلاک XTS VSport مدل 2014 به طور قابل توجهی بزرگ است، یک ویژگی فیزیکی که می‌خواهد آن را به رده ماشین های بزرگ ببرد طوری که ویژگی اسپرتش در سایه اندازه بزرگش گم بشود. از نظر مصرف سوخت، این خودرو در سیکل ترکیبی 14.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی مصرف می‌کند (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). قیمت آن از 63020 دلار شروع می‌شود، قیمت پایه کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مبلغی معادل 6000 دلار از مدل استاندارد XTS با سیستم چهار چرخ محرک گران تر است. با اینکه قیمت پایه این کادیلاک در کلاس خودش کاملا رقابتی است، خودرویی که ما تست کردیم کمی بیش از 70000 هزار دلار قیمت داشت که آن را در سطح رقبای خارجی اش قرار می‌دهد. کادیلاک XTS VSport مدل 2014 یک سدان کاملا اسپرت نیست و بیشتر به سدان های لوکس آمریکایی می‌ماند. در پایان باید گفت اگر قدرت موتور و گشتاور برای شما اهمیت دارد، کادیلاک XTS VSport ارزش مبلغ پرداختی را دارد. 


منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , XTS , CTS , ZL1 , کامارو , بی ام و , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : چه تاریخی تکمیل وجه کردی....
امید جک جی 4 : شما کدوم شهر زندگی میکنید عزیز؟
جی ۷ : بنظرتون چند روز بعد از شاسی شدن ماشین و تحویل می دهند؟؟؟
Bac x3 : من ۱۱ بهمن بک نوشتم هنوز خبری نیست کسی مثل من هست یا تحویل گرفته باشه؟
شاهان : سلام من تحویل شهریور هستم هنوز برام پیامک نیومده
شاهین : اینقدر باید از سایپا بد گفت یعنی حقیقت همینه که هیچ آدم عاقلی خرید نکنه لعنت بر شما
X5محمدبندرعباس : باسلام شرکت ماشینی ندارن بده.هر چیزی که بود تحویل فوری 20 روزه فروخت ولی این شرکت اینقدر پرو هست که بازم داره ثبت نام می کنه . هنوز ماشینهای دی ماه تصفیه نکرده چه برسه به ما که اسفند ماه هستیم . دیروز رفتم نمایندگی برای انصراف.گقتن حداقل 45 روز الا 60 روز زمان می بره. گفتن بری شکایت کنی که بعد از 2ماه برسی میکنن.این شرکت گردن کلفته کاری ازت بر نمیاد.قرا ر تحویل ماشین برج 4 بوده گفتن آخر برج 5 یا6 شاسی میشه .این شرکت تاخیر داره ولی باید .خدایش تا چقدر..... والله مردم گرفتارن به این همه بدبختی با کلی زحمت این ماشین ثبت نام کردم هر روز دارم به خودم لعنت میکنم که چرا گول این شرکت و خوردم.....
مهدی شاهین پلاس : سلام دوستانی که روز گذشته تجمع کردن دیگه نیستن چرا نکنه ماشینشون رو گرفتن صداشون در نمیاد
شاهین جی : شاهین جی وصعیت تولیدش چند روزانه
فریده : زمان تحویلتون کی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پناه : سلام دیروز 2 نفر اینجا گفتن فاکتور شده رنگ نقره ای
آذر11 : اسفند 1403تکمیل وجه کردم یکم مرداد فاکتور 5 مرداد پلاک .هنوز ماشین ندادن..هروقت زنگ میزنی میگه یه هفته دیگه این یه هفته اینا تموم نشد.کسی شرایطش مثل من هست که ماشین گرفته باشه ؟؟؟؟ لطفا بگید همم بگید کدوم شهر؟
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : از دست شما مال مردم خورها به کجا باید شکایت کنیم آخهههههههههههههه. خستمون کردید. یه مشت دزد و راه زن بی عرضه. کی میخواین اون لگن مارو بدید آخه.
کوییک gxl : بنده ثبت نام اولیه آذر ماه و ارسال دعوتنامه و تکمیل وجه 19 اردیبهشت با موعد تحویل هفته چهارم خرداد. منم همچنان در حال تخصیص مونده. هر چی پول داشتیم و طلا فروختیم به امید خرید یه ماشین. ولی خدا لعنتشون کنه نه تحویل میدن نه یه خبر موثق از زمان تحویل. همین طور موندیم. امیدوارم هر چه زودتر خراب بشه تو سرشون و آه مظلوم ما دامنشون رو بگیره.
نفهم : اسکول موقع جنگ استفاده شد من تو ایران خودروم
سورن پلاس 13تیر : مال منم زده sbk همین جا پرسیدم اما کسی ا جوابگو نبود
پیش فروش 31تیر : داداش شماره قراردادت چند بود من هشتم تبدیل زدم رنگ سفید هنوز فاکتورنشده
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : اطلس مشکی 26 مهر رو هنوز فاکتور نکردن. تماس گرفتم میگه تا 24 مهر فاکتور شده شاید اواخر مرداد واسه شما فاکتور بشه دروغگوهای .....
کوئیک جی ایکس ال تحویل خزداد : خدا لعنت کنه سایپا را ، لعنت لعنت به همه مدیران اشون
امیر : مبارک باشه شماره قرارداد و زمان تکمیل وجه کی بوده