مزایای استفاده از پدل شیفتر

مزایای استفاده از پدل شیفتر

با پیشرفت تکنولوژی، زندگی آسان تر می شود و به همین منوال رانندگی که بخش لاینفک زندگی روزمره انسان ها است نیز راحت تر می شود. پدل شیفتر (Paddle Shifter) نیز یکی از فن آوری هایی است که در چند سال اخیر رانندگی را ساده تر و سریع تر کرده است. همه ما می دانیم که گیربکس های دستی درحال منسوخ شدن می باشند. خصوصاً در آمریکا که درصد زیادی از مردم تمایل به استفاده از گیربکس های اتوماتیک دارند.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

می توان تصور کرد روزی را که گیربکس های دستس نیز مانند فلاپی دیسک ها و نوارهای کاست، به خاطره ها بپیوندند و این پیشرفت علم می باشد که منطقی است. و به میزان پیشرفت تکنولوژی، گیربکس های اتوماتیک نیز پیشرفت کرده و قابل اطمینان تر و کاراتر می شوند و ضعف  آن ها به مرور برطرف می شود. گیربکس های اتوماتیک  در دو نوع DCT (گیربکس با کلاچ دوگانه) و CVT (گیربکس متغیر پیوسته) شناخته شده می باشد.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

 گیربکس های ضریب متغیر پیوسته (CVT) در اوج تکنولوژی، ساده و کارآمد هستند. البته این سادگی و کارآمدی خسته کننده نیز هست و دنده ها همیشه در دور موتور خاصی تعویض می گردند. برای همین، برخی کمپانی ها برای این گیربکس ها قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را فراهم کرده اند که اغلب توسط اهرم های پشت فرمان صورت می گیرد و پدل شیفتر (Paddle Shifter) نام دارند. با استفاده از پدل شیفتر در دور موتور دلخواه خود می توانید دند را تعویض کنید و هیجان و لذت رانندگی را به خوبی تجربه کنید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

عمل کرد گیربکس های دارای کلاچ دوگانه (DCT) بسیار شبیه به گیربکس های دستی می باشد و در آن دو کلاچ مجزا و چرخ دنده ها همگی به صورت هیدرولیکی باهم درگیر می شوند. یک گیربکس DCT واقعی مجهز به پدل شیفتر، در صورت قرارگیری دروضعیت "دستی" (Manual)، دقیقاً عمل کردی شبیه به گیربکس دستی معمولی خواهد داشت. این یعنی زمانی که توقف می کنید، کلاچ ها خلاص شده و اتومبیل برای حرکت مجدد نیاز به فرمان راننده دارند و به لطف تکنولوژی جدید دنده ها با سرعت و دقت بیش تری تعویض می گردند. حال می پرسیم چرا بهتر است تا خودروهای امروزی مجهز به پدل شیفتر باشند؟

مزایای استفاده از پدل شیفتر

اولین دلیل آن این است که راننده را وادار می کند تا برای تعویض دنده، همواره دست های خود را روی فرمان نگه دارد. تا به حال چند نفر را دیده اید که در حال رانندگی دستان خود را روی غربیلک فرمان در حالت ساعت 11:05 و یا در حالت ساعت 7:25 قرار داده اند یا اصلاً یک دست خود را روی کنسول گذاشته اند و این در حالی است که حالت صحیح قرارگیری دستان راننده به روی فرمان حالت ساعت 10:10 است. برای استفاده از پدل شیفتر شما مجبور هستید تا دستان خود را در حالت صحیح 10:10 روی فرمان قرار دهید و بالطبع رانندگی ایمن تر و تسلط بیش تری خواهید داشت.

مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر
مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر

حسن دیگر استفاده از پدل شیفتر، حذف اهرم تعویض دنده و خلوت شدن کنسول وسط است. اکثر قسمت های خودروهای امروزی به صورت الکترونیکی کنترل می شوند و خلوت شدن کنسول وسط علاوه بر زیبایی داخل خودرو، فضای کافی برای قرارگیری دکمه های کنترل کننده قسمت های مختلف خودرو ایجاد می کند. مزیت دیگر آن این است که رانندگی را آسان می کند و دیگر نیازی به حفظ کردن نحوه تعویض دنده ها در گیربکس های دستی نیست. و مانند گیربکس های اتوماتیک معمولی نیز محدودیتی در تعویض دنده در دور موتور دلخواه خود ندارید. امیدواریم با ارائه این مطلب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر


منبع

Oppositelock

برچسب : گیربکس , CVT , DCT , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

10 نظر

amir javani
4

عالی بود
13:20  1394/09/06
گزارش
پاسخ دادن
نوش
11

با سلام و سپاس.ایا در گیربکس تیپ ترونیک میتوان در حال حرکت با دنده اتو ماتیک با حرکت دسته دنده به سمت راست با استفاده از حالت +_ به صورت دستی ادامه مسیر داد و برعکس.
00:39  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
حامد
7

با عرض سلام و خسته نباشید به تمام دست اندر کاران سایت 1car.ممنون از مطالب بسیار بسیار آموزنده ، مختصرومفیدتون که در عین کوتاهی وسادگی به مخاطب انتقال داده میشود، و امیدوارم همیشه به همین ترتیب ادامه داشته باشد، با تشکر
00:29  1393/09/16
گزارش
پاسخ دادن
خداشناس
4

ممنون از سايتتون اطلاعات خوبي بود،استفاده کرديم
16:40  1393/04/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا س
9

با سلام یک سوال داشتم ،در گیربکسهای دو کلاچ حالت شروع به حرکت در دنده 1 چطوریه ؟
23:22  1392/10/14
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
13

پاسخ به مهدی:

کاربر گرامی، ضمن تشکر از توجه شما، نکاتی چند از این باب جهت اطلاع کاربران سایت مطرح می‎شود:
(1) مقالات فنی و فن‎آوری دامنه وسیعی از مطالب سایت 1Car را در بر می‎گیرد.
(2) سیاست کلی سایت این است که همه مطالب جهت عموم جامعه با هر سطح دانش تدوین شود.
(3) ترجمه و تدوین مطالب با شرح و بسط تفصیلی از حوصله خوانندگان سایت خارج خواهد بود.
(4) سایت 1Car تمام تلاش خود را می‎کند تا دامنه وسیعی از مخاطبان خود را تحت پوشش قرار دهد.
(5) کوتاه یا بلند بودن هر پست با توجه به حجم مطالب منبع و نیز گستردگی مطالب مرتبط در سطح اینترنت تعیین می‎شود.
08:29  1392/04/06
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

جامع و کامل بود

با تشکر
07:28  1392/09/28

گزارش
مهدی
4

مقاله خوبی بود ولی میتونست کامل تر هم باشه.
01:22  1392/04/06
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
4

سلام!سایتتون عالیه!مرررررررررررررررررسی
22:15  1392/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
8

اونا به کجا رسیدن تو ایران پراید میزنن با دنده اتومات!!!!!!!!!!خدا به داد برسه گیربکس دستیش اینه اتوماتش دیگه چی میخواد بشه.با سپاس از 1car
21:54  1392/04/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
محمد : سلام. من ۲۳ اسفند تکمیل وجه cvt بودم و ۱۷ آذر فاکتور شد، ۲۶ آذر رسید به دستم خداروشکر. دوستان تا چه تاریخی سود تاخیر رو پرداخت کردن و ماهی چقدر حساب میکنن؟
سهند s : شماره پذیرش کسی که تازه فاکتور شده رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : ایموبلایزر مشکل داره و سویچ رو تشخیص نمیده . ببین سویچ از دستت نیافتاده
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.