مزایای استفاده از پدل شیفتر

مزایای استفاده از پدل شیفتر

با پیشرفت تکنولوژی، زندگی آسان تر می شود و به همین منوال رانندگی که بخش لاینفک زندگی روزمره انسان ها است نیز راحت تر می شود. پدل شیفتر (Paddle Shifter) نیز یکی از فن آوری هایی است که در چند سال اخیر رانندگی را ساده تر و سریع تر کرده است. همه ما می دانیم که گیربکس های دستی درحال منسوخ شدن می باشند. خصوصاً در آمریکا که درصد زیادی از مردم تمایل به استفاده از گیربکس های اتوماتیک دارند.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

می توان تصور کرد روزی را که گیربکس های دستس نیز مانند فلاپی دیسک ها و نوارهای کاست، به خاطره ها بپیوندند و این پیشرفت علم می باشد که منطقی است. و به میزان پیشرفت تکنولوژی، گیربکس های اتوماتیک نیز پیشرفت کرده و قابل اطمینان تر و کاراتر می شوند و ضعف  آن ها به مرور برطرف می شود. گیربکس های اتوماتیک  در دو نوع DCT (گیربکس با کلاچ دوگانه) و CVT (گیربکس متغیر پیوسته) شناخته شده می باشد.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

 گیربکس های ضریب متغیر پیوسته (CVT) در اوج تکنولوژی، ساده و کارآمد هستند. البته این سادگی و کارآمدی خسته کننده نیز هست و دنده ها همیشه در دور موتور خاصی تعویض می گردند. برای همین، برخی کمپانی ها برای این گیربکس ها قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را فراهم کرده اند که اغلب توسط اهرم های پشت فرمان صورت می گیرد و پدل شیفتر (Paddle Shifter) نام دارند. با استفاده از پدل شیفتر در دور موتور دلخواه خود می توانید دند را تعویض کنید و هیجان و لذت رانندگی را به خوبی تجربه کنید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

عمل کرد گیربکس های دارای کلاچ دوگانه (DCT) بسیار شبیه به گیربکس های دستی می باشد و در آن دو کلاچ مجزا و چرخ دنده ها همگی به صورت هیدرولیکی باهم درگیر می شوند. یک گیربکس DCT واقعی مجهز به پدل شیفتر، در صورت قرارگیری دروضعیت "دستی" (Manual)، دقیقاً عمل کردی شبیه به گیربکس دستی معمولی خواهد داشت. این یعنی زمانی که توقف می کنید، کلاچ ها خلاص شده و اتومبیل برای حرکت مجدد نیاز به فرمان راننده دارند و به لطف تکنولوژی جدید دنده ها با سرعت و دقت بیش تری تعویض می گردند. حال می پرسیم چرا بهتر است تا خودروهای امروزی مجهز به پدل شیفتر باشند؟

مزایای استفاده از پدل شیفتر

اولین دلیل آن این است که راننده را وادار می کند تا برای تعویض دنده، همواره دست های خود را روی فرمان نگه دارد. تا به حال چند نفر را دیده اید که در حال رانندگی دستان خود را روی غربیلک فرمان در حالت ساعت 11:05 و یا در حالت ساعت 7:25 قرار داده اند یا اصلاً یک دست خود را روی کنسول گذاشته اند و این در حالی است که حالت صحیح قرارگیری دستان راننده به روی فرمان حالت ساعت 10:10 است. برای استفاده از پدل شیفتر شما مجبور هستید تا دستان خود را در حالت صحیح 10:10 روی فرمان قرار دهید و بالطبع رانندگی ایمن تر و تسلط بیش تری خواهید داشت.

مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر
مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر

حسن دیگر استفاده از پدل شیفتر، حذف اهرم تعویض دنده و خلوت شدن کنسول وسط است. اکثر قسمت های خودروهای امروزی به صورت الکترونیکی کنترل می شوند و خلوت شدن کنسول وسط علاوه بر زیبایی داخل خودرو، فضای کافی برای قرارگیری دکمه های کنترل کننده قسمت های مختلف خودرو ایجاد می کند. مزیت دیگر آن این است که رانندگی را آسان می کند و دیگر نیازی به حفظ کردن نحوه تعویض دنده ها در گیربکس های دستی نیست. و مانند گیربکس های اتوماتیک معمولی نیز محدودیتی در تعویض دنده در دور موتور دلخواه خود ندارید. امیدواریم با ارائه این مطلب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر


منبع

Oppositelock

برچسب : گیربکس , CVT , DCT , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

10 نظر

amir javani
4

عالی بود
13:20  1394/09/06
گزارش
پاسخ دادن
نوش
11

با سلام و سپاس.ایا در گیربکس تیپ ترونیک میتوان در حال حرکت با دنده اتو ماتیک با حرکت دسته دنده به سمت راست با استفاده از حالت +_ به صورت دستی ادامه مسیر داد و برعکس.
00:39  1394/06/25
گزارش
پاسخ دادن
حامد
7

با عرض سلام و خسته نباشید به تمام دست اندر کاران سایت 1car.ممنون از مطالب بسیار بسیار آموزنده ، مختصرومفیدتون که در عین کوتاهی وسادگی به مخاطب انتقال داده میشود، و امیدوارم همیشه به همین ترتیب ادامه داشته باشد، با تشکر
00:29  1393/09/16
گزارش
پاسخ دادن
خداشناس
4

ممنون از سايتتون اطلاعات خوبي بود،استفاده کرديم
16:40  1393/04/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا س
9

با سلام یک سوال داشتم ،در گیربکسهای دو کلاچ حالت شروع به حرکت در دنده 1 چطوریه ؟
23:22  1392/10/14
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
13

پاسخ به مهدی:

کاربر گرامی، ضمن تشکر از توجه شما، نکاتی چند از این باب جهت اطلاع کاربران سایت مطرح می‎شود:
(1) مقالات فنی و فن‎آوری دامنه وسیعی از مطالب سایت 1Car را در بر می‎گیرد.
(2) سیاست کلی سایت این است که همه مطالب جهت عموم جامعه با هر سطح دانش تدوین شود.
(3) ترجمه و تدوین مطالب با شرح و بسط تفصیلی از حوصله خوانندگان سایت خارج خواهد بود.
(4) سایت 1Car تمام تلاش خود را می‎کند تا دامنه وسیعی از مخاطبان خود را تحت پوشش قرار دهد.
(5) کوتاه یا بلند بودن هر پست با توجه به حجم مطالب منبع و نیز گستردگی مطالب مرتبط در سطح اینترنت تعیین می‎شود.
08:29  1392/04/06
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

جامع و کامل بود

با تشکر
07:28  1392/09/28

گزارش
مهدی
4

مقاله خوبی بود ولی میتونست کامل تر هم باشه.
01:22  1392/04/06
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
4

سلام!سایتتون عالیه!مرررررررررررررررررسی
22:15  1392/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
8

اونا به کجا رسیدن تو ایران پراید میزنن با دنده اتومات!!!!!!!!!!خدا به داد برسه گیربکس دستیش اینه اتوماتش دیگه چی میخواد بشه.با سپاس از 1car
21:54  1392/04/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭
میلاد : با این که اون تاریخ من در سفر هستم . سعیمو میکنم که یه روز زودتربرگردم تهران تا بتونم در این تجمع باشم
مظلومی : 7 مرداد فاکتور شدم