10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

آیا تاکنون از اینکه در یک تابستان داغ در یک ترافیک سنگین گیر کرده باشید، کلافه و عصبی شده اید؟ امکانش بوده است. مطمئنا، خارج از خودرو احتمالا داغ و شرجی است، اما باور کنید که دما در زیر کاپوت شما بسیار بدتر است. این اصلا خوب نیست و اگر خیلی گرمتر شود، باید خیلی خوش شانس باشید که به خانه برسید. چرا؟ بسیار ساده است، چون گرما، دشمن موتور خودرو است. سیستم خنک کننده اولین خط دفاعی در جنگ با گرمای بیش از حد موتور است. اگر شما به صورت مناسب سیستم خنک کننده خودرویتان را نگه داری، و چند نکته پیشگیرانه را نیز رعایت کنید، مطمئن خواهید شد که از اعمال تنش حرارتی اضافی در دماهای بالا جلوگیری خواهید کرد. اما چگونه موتور خودروی خود را تحت شرایط رانندگی نرمال، خنک نگه دارید؟ آیا کاری می‌توانید انجام دهید که از داغ کردن موتور خودرویتان جلوگیری کند؟

 

شماره 10- آیا خودرویتان مستعد داغ کردن موتور است؟

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بعضی از خودروها بیشتر از خودروهای دیگر گرم می‌کنند، و این موضوع ربطی به نوع و اندازه خودرو ندارد. اگر اخیرا خودرویی خریده اید که به گرم کردن مشهور است و شما هم خیلی از آن سر در نمی‌آورید، کارتان کمی مشکل خواهد بود. خیلی مهم است که به همه چیز دقت کنید و شرایط را تحت کنترل خود داشته باشید. به فراخوان ها در مورد مدل خودرویتان توجه کنید، بعضی اوقات چیزی که عیب شناخته می‌شود، مانند یک واشر سرسیلندر با طراحی ضعیف، عامل اصلی مشکل است. طراحی اشتباه، تنها دلیل گرم شدن بیش از حد موتور نیست؛ بلکه عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند. اگر شما به خودرویتان در مورد مستعد بودن به گرم کردن موتور مشکوک هستید، اولین کاری که باید انجام بدهید مراجعه به فروشنده خودرو و کسب اطلاع در مورد هرگونه فراخوان یا دستور العمل خاصی است. اگر این مورد در خصوص خودروی شما صادق نیست، به ادامه لیست ما توجه کنید؛ چون به شما کمک خواهد کرد تا احتمال داغ کردن موتورتان را کاهش دهید.

 

شماره 9- به نشانگر دمای موتور توجه کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

شاید این یک توصیه بسیار ابتدایی به نظر بیاید، اما تضمین می‌دهیم که تعداد بسیار کمی از رانندگان به نشانگر دمای موتور توجه می‌کنند. طبیعتا، آمپر سوخت برای اکثر رانندگان حساس تر است، همانطور که سرعت سنج یا حتی دور سنج. اما چراغ های هشدار دهنده خودرو، اطلاعات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. شما فقط باید بدانید که به کجا نگاه کنید. در کنار نشانگر درجه حرارت موتور، شاید نشانگرهای فشار روغن، میزان شارژ باتری و در صورتی که خودرو شما مجهز به توربوشارژر باشد، نشانگرهای مربوط به آن را نیز، پیدا کنید. به محض اینکه محل نشانگر دمای موتور را پیدا کردید، به محدوده نرمال نشانگر توجه کنید. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی کار کند، شما خواهید دید که دما تقریبا ثابت باقی می‌ماند یا در یک محدوده مشخصی قرار می‌گیرد. اگر دیدید که نشانگر افزایش دمای سریعی را نشان می‌دهد، در این صورت مشکلی وجود دارد، به هیچ عنوان ساده از کنارش نگذرید و عاقلانه است که اشکال سیستم خنک کننده موتور را هرچه سریعتر رفع کنید. چرا که در صورت از کار افتادن موتور، باید هزینه سنگینی برای تعمیر و یا حتی تعویض موتور پرداخت نمایید. پس ارزش این را دارد که گاهی اوقات نگاهی به نشانگر دمای موتور خودرویتان بیندازید.

 

شماره 8- به دنبال نشتی های قابل مشاهده باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی از نشانه های مشکل در زیر کاپوت، وجود مایعات نشت کرده در زیر خودروی پارک شده است. اما چگونه تشخیص بدهیم که این مایع خنک کننده نیست، بلکه چیز دیگری است؟ معمولا با توجه به رنگ و محل تشکیل حوضچه حاصل از نشت، می‌توانید نوع مایع را تشخیص دهید. در زمان های گذشته، تمام خودروها از مایع خنک کننده به رنگ سبز روشن استفاده می‌کردند، که حالتی چسبناک داشت. حالا، خنک کننده ها در رنگ های مختلفی از سبز، قرمز، پرتقالی، و حتی صورتی به بازار عرضه می‌شوند. سازندگان مختلف در مورد مایعات خنک کننده از استاندارد های مختلفی استفاده می‌کنند. در این وضعیت دیگر فرقی نمی‌کند که رنگ مایع خنک کننده خودروی شما چیست، چون به هر حال در جایی از سیستم خنک کننده خودرویتان نشتی دارید. مایعات مختلفی که در کل خودرویتان در جریان است مانند سیستم سرمایشی، موتور، گیربکس، سیستم ترمز، و غیره محصور باقی می‌مانند تا اینکه عمدا تخلیه و مجددا جایگزین شوند. مایعات، قسمت های متحرک خودروی شما را خنک و روغن کاری می‌کنند، و سیستم خنک کننده استثنا نیست. به بیان ساده تر، اگر یک حوضچه زیر خودروی خود دیدید، پس نشتی وجود دارد، و اگر نشتی وجود دارد پس شما در خطر کاهش مایع خنک کننده هستید، که می‌تواند باعث گرم شدن یا حتی داغ کردن موتور خودرویتان گردد. پس در رفع این نشتی درنگ نکنید، یا آماده پرداخت یک صورت حساب سنگین تعمیر باشید.

 

شماره 7- به دنبال نشت های مخفی باشید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

تمام نشتی ها قرار نیست خودشان را نشان بدهند. اگر کاپوت را بالا بزنید و به سطح  مخزن خنک کننده نگاهی بیندازید و ببینید که زیر سطح حداقل قرار دارد، به دنبال این نباشید که حتما یک نشتی زیر کاپوت پیدا کنید. در این حالت، مشکل چیز دیگری است. بله این بسیار طبیعی است که مایعات بخار شوند اما به مقدار کم. هر وقت درب موتور را باز کردید، چند دقیقه تمام شیلنگ ها و لوله ها را از نظر ساییدگی و خوردگی کنترل کنید. مطمئن شوید که تمام بست ها محکم هستند. هر چیزی را که کهنه شده است، تعویض کنید و مخزن مایع خنک کننده را در سطح مناسبی پر کنید و در زمان های مشخصی کنترل کنید که این مایع ثابت باقی مانده است.

 

شماره 6- کنترل شیلنگ ها و تسمه ها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

اگرچه ممکن است خودروی شما در گروه رسیدگی و کنترل های دوره ای قرار داشته باشد، اما ارزش آن را دارد که گاهی نیز، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. بازبینی شیلنگ ها و تسمه ها از جمله کارهایی است که علی رغم سادگی شان، اغلب فراموش شده یا نادیده گرفته می‌شوند. این که خودروی شما، بزرگ و قوی است و قابلیت انجام کارهای سنگین را دارد، دلیل بر این نمی‌شود که شیلنگ ها و تسمه های آن پاره یا پوسیده نشوند. شیلنگ ها و تسمه ها همچنان از لاستیک ساخته می‌شوند که می‌تواند ترک بخورد، سوراخ و یا پاره شوند. پس هنگامی که کاپوت را بالا می‌زنید، لبه شیلنگ ها را از نظر پارگی یا چاک خوردن بررسی کنید. میزان کشش تسمه ها را نیز، کنترل کنید؛ چرا که، اگر کشش یک تسمه مناسب نباشد یا بیش از حد سفت باشد، باعث می‌شود که دینام خودرو بیش از نیاز و سخت تر کار کند تا بتواند نیرو را به دیگر اجزا برساند. سخت تر کار کردن دینام، باعث ایجاد گرمای بیشتر و در نهایت منتج به افزایش بیش از حد دمای موتور می‌گردد. با داغ کردن موتور، فشار در سیستم خنک کننده تولید می‌شود که به فشار داخل شیلنگ اضافه می‌شود.

 

شماره 5- از مخلوط مناسب مایع خنک کننده و آب استفاده کنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

سیستم خنک کننده خودروی شما فقط از مایع خنک کننده استفاده نمی‌کند، همچنانکه فقط از آب نیز استفاده نمی‌کند. در واقع سیستم خنک کننده موتور، برای اینکه به وظیفه خود به خوبی عمل کند باید از مخلوطی با نسبت مناسب آب و مایع خنک کننده استفاده کند. در صورتی که از دستور العمل سازنده خودرو سرپیچی کنید و فقط از آب یا مایع خنک کننده استفاده کنید، امکان دارد که به موتور خودرویتان آسیب برسانید. حداکثر و حداقل دمایی که سیستم خنک کننده می‌تواند در آن عمل کند، مستقیما به نسبت مخلوط آب و مایع خنک کننده بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، مخلوط 50 درصد آب و 50 درصد مایع خنک کننده برای اکثر شرایط رانندگی مناسب است. البته برای اطمینان از اینکه از مخلوط مناسب استفاده می‌کنید، بهتر است از کتابچه راهنمای سازنده کمک بگیرید.

 

شماره 4- بیش از حد مجاز بار نزنید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

چیز ساده ای به نظر می‌رسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. با اضافه بار زدن وزنی را که موتور شما باید برای کشیدنش نیرو تولید کند، افزایش داده اید و این یعنی فشار بیشتر به موتور، و فشار بیشتر به موتور یعنی تولید گرمای بیشتر، و اگر سیستم خنک کننده نتواند از پس گرمای تولیدی بر بیاید، نتیجه آن داغ کردن موتور و آسیب رسیدن به آن است.

 

شماره 3- یدک کشیدن بیش از حد مجاز

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

بسیاری از افرادی که وانت بار می‌خرند چیزی برای این ور و آن ور بردن دارند. اما وانت بارها هم، در حمل بار محدودیت هایی دارند که باید رعایت شود. وجود تجهیزات یدک کشی بر روی خودرو، به معنی بالاتر بودن ظرفیت حمل بار آن نیست و موتور در صورت وجود اضافه بار دچار مشکل خواهد شد. این مسئله در وانت هایی که بعدا توسط مالکشان مجهز به تجهیزات یدک کشی شده اند، حساس تر است؛ زیرا سازنده در هنگام طراحی این مورد را در نظر نگرفته است.

 

شماره 2- کنترل ترمزها

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

یکی دیگر از عوامل گرم شدن موتور، ترمزها هستند. اگر موتور خودروی شما داغ کرد و شما هیج یک از علائم معمول داغ کردن موتور را پیدا نکردید، به سراغ ترمزها بروید. امکان دارد که یک کالیپر درگیر با چرخ، علت داغ کردن موتور باشد. دلیل درگیر شدن کالیپر یا لنت ترمز می‌تواند تغییرات دمایی، تغییر در فشار سیستم ترمز، فرسایش نامتعادل در قطعه مورد نظر، ترمزگیری های نامناسب و یا ترکیبی از این عوامل باشد. ترمز درگیر باعث می‌شود که موتور برای حفظ سرعت خودرو به فشار بیفتد و حرارت زیادی تولید شود. اگر تشخیص دادید که داغ شدن موتور خودروی شما به دلیل ترمز درگیر است، اجازه دهید که ترمزها خنک شوند. در صورتی که باز هم این مشکل را داشتیدT بهتر است از شر قطعه معیوب خود را خلاص کنید.

 

شماره 1- تعمیرات دوره ای را جدی بگیرید.

10 راه برای اجتناب از داغ کردن موتور خودرو

نگهداری خودرو در شرایط مناسب یکی از راه های اصلی جلوگیری از داغ کردن موتور است. در واقع اگر شما تمام قسمت های خودروی خود را به دقت مورد بازبینی و نگه داری قرار دهید، فقط جلوی داغ کردن موتور را نگرفته اید. اما برای اینکه از داغ کردن موتور جلوگیری کنیم، کدام قسمت ها را باید تحت مراقبت داشته باشیم؟ مراقب علائم بروز مشکل در سیستم خنک کننده باشید، مانند افزایش ناگهانی در دمای نرمال کارکرد موتور یا نشتی ها در سیستم. همچنین باید به طور مرتب شیلنگ ها و بست های سیستم خنک کننده را کنترل کنید. کنترل تسمه موتور، رادیاتور، درپوش رادیاتور و مخزن سر ریز نیز، از نکاتی است که نباید فراموش شوند.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : چراغ های هشدار دهنده , داغ کردن , دمای موتور , کالیپر , لنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

مسعود
6

مشکل تمام این عزیزان رو مطالعه کردم اقا یه کلکی بلدم که تو سربالایی مثل موشک ماشین بالا بره ون امپر بالا بیا د فن وحتی همه سیستم برقی ماشین بازدهیش بشه دو برابر تو ترافیک ظهر تابستون اصلا کولرتو خاموش نکنی من سمت رودهنم اگر دوست داشتید بیایین در خدمتم خلاصه برو حالشو ببر لطفاً فقط حضوری مغازه ندارم نیم ساعت بغل جاده ردیفش میکنم بری کیف کنی هر حجمی موتور ماشین داره راحت 300 تا اضافه میشه
01:20  1402/12/16
پاسخ دادن
مسعود
1

مشکل تمام این عزیزان رو مطالعه کردم اقا یه کلکی بلدم که تو سربالایی مثل موشک ماشین بالا بره ون امپر بالا بیا د فن وحتی همه سیستم برقی ماشین بازدهیش بشه دو برابر تو ترافیک ظهر تابستون اصلا کولرتو خاموش نکنی من سمت رودهنم اگر دوست داشتید بیایین در خدمتم خلاصه برو حالشو ببر لطفاً فقط حضوری مغازه ندارم نیم ساعت بغل جاده ردیفش میکنم بری کیف کنی هر حجمی موتور ماشین داره راحت 300 تا اضافه میشه
01:17  1402/12/16
پاسخ دادن
محمود درزاده
4

ماشین پیکان علتش چیه داغ کردن بارادیات اب هم بالا میده
13:09  1402/02/20
پاسخ دادن
حامد
10

سلام من پارسtu5 دارم آمپرش همیشه ازوسط رد میکنه تا که فن کنه یه خورده بیاد پایین آمپرش بعدشم وقتی که آمپر وسط هست ماشین رو خاموش میکنم دوباره میخوام روشن کنم آمپر از وسط رد میشه ممنون میشم کسی راهنمای کنه
04:21  1401/05/07
پاسخ دادن
نیما
3

با سلام دورد به دوستان گلم انشالا حالتون خوب باشه دوست عزیز اگر آمپر از وسط میکشه تنها راه اینه یه نگاهی به فن ها بنداز ببین سالم هستند اگر هم سالم بودن درب رادیاتور را باز کن ببین آب توس هست
12:10  1401/06/11

محمد
1

با سلام.وانت نیسان دارم موقعی که کولر روشن میکنم یک ربع که در جا کار کنه آمپر تا وسط میاد.ترموستات چک کردم.اتصال بدنه هم قوی کردم اما مشکلش برطرف نشد.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر
12:16  1401/04/26
پاسخ دادن
محمد
11

سلام من ۴۰۵ دارم امروز از سر بالای پام گذاشتم رو گاز امپر تا ۷رفت نگرانم برای ماشینم اتفاقی بیفته لطفا راهنمایی کنید
21:56  1400/10/21
پاسخ دادن
محسن
8

سلام پارس ۹۳دارم امپرش پای سرابالایی میکشه بالا از وسط رد میشه راویات سزخ زدم واترپمپ سالمه فن هم درست کامیکند مشکلش چیه لطفا راهنمایی کنید
14:52  1400/04/23
پاسخ دادن
حبیب
3

سلام من خودروکوییک دارم ۵۰۰۰ تا کارکرده وقتی باسرعت بالا و کولر میگیرم امپر از وسط یه زره رد میشه ایا نرمال است یاخیر
23:24  1400/03/27
پاسخ دادن
سید جلال
1

با سلام
نرماله عزیز
فقط صرفا بابت اینکه خیالت اوکی بشه آب رادیاتور رو کامل تخلیه کن دولیتر ضد یخ سوپر بریز باقیش هم آب مقطر خالص
01:00  1400/04/16

سعید
6

سلام من پرایدمدل 85دارم فن های روهردوتاروعوض کردم مدل بالازدم تومزاستارت71بستم فشنگیم سالم ولی کولرمیزنم آنپرازوسط ردمیشه ولی بدون کولرازوسط پاینتره چکارش کنم خوب شه
13:50  1400/03/14
پاسخ دادن
علیرضا
22

سلام ماشینم پژو مدل ۸۲دارم رو کولر میزنم خیلی داغ میکنه ظهر بدون کولر امپر تا ۹۰ میره رادیات نو فشنگی اب نو سرسیلندر نو عوض کردم اب کم نمیکنه فن ها یکسره روشن دور تند لطفا راهنمایی کنید کلافه شدم بخدا
01:16  1399/05/16
پاسخ دادن
حسین
14

سلام دوستان پراید مدل ۸۶ دارم دوگانه کارخونه ماشین من تو جاده و توشهرو... امپر اب‌ش تا واسط میاد حتی یه سر سوزن وط رو رد میکنه بعد میاد پایین ولی نه خیلی یکم از خط وسط میاد پایین و دوباره همین چرخه تکرار میشه درضمن رو گاز و بنزین همینه هیچ فرقی نداره
14:38  1399/04/09
پاسخ دادن
مجید
1

سلام من یک 405 مدل 83 دارم جی ال ای امپر داخل جاده میاد بالا تا 90 دستگاه هم زدم که در دمای 83 فن بزنه فن میزنه ولی سرعت بالا حدودا 110 امپر میاد بالا داعل سر بالای بیشتر میاد بالا سر پایینی خوبه داخل شهر هم خوبه راهی بگی امپرم ثابت بشه
15:55  1399/03/04
پاسخ دادن
علی
8

به نظرم ایراد میتونه ازترموستات خودروباشه
23:44  1399/03/04

جعفر۸
4

پراید مدل ۹۳ دارم موقعی که ماشین خاموش میکنم بعداز نیم ساعت آب ازشلنگها رادیاتور می زنه بیرون همه بسته سفت است علت بیرون زدن آب چی هست
09:56  1398/09/18
پاسخ دادن
مهدی
3

سلام دوستان من سایناصفرخریدم موتورش خیلی داغ میکنه دست به کاپوت میزنی دستتومیسوزونه۰میخوام بدونم این به خاطراینکه ماشین صفرهستش داغ میکنه یا مورد داره۰ممنون میشم
01:53  1398/07/23
پاسخ دادن
محمد
4

سلام دوستان ماشین ۴۰۵مدل ۹۰دارم،دورموتور میره رو ۳۰۰۰یا۴۰۰۰هزار صدا از موتور میاد ولی تو سرعت بالا یا درجا هیچ صدای نداره موتور راحتم کارمیکنه،راحت روشن میشه!لطفا راهنمایی کنید علت چیست؟؟
23:58  1398/05/08
پاسخ دادن
محمد
4

سلام دوستان ماشین ۴۰۵مدل ۹۰دارم،دورموتور میره رو ۳۰۰۰یا۴۰۰۰هزار صدا از موتور میاد ولی تو سرعت بالا یا درجا هیچ صدای نداره موتور راحتم کارمیکنه،راحت روشن میشه!لطفا راهنمایی کنید علت چیست؟؟
23:56  1398/05/08
پاسخ دادن
سعید سلیمانی
3

با سلام،،یکی میتونه بگه چرا آمپر آب ماشین در
سربالایی حتی یه وقتایی بدون کولر هم بالا میره؟
علتش چیه من ترموستات و رادیاتورمو ردیف کردم ولی مشکل حل نشده باید چیکار کنم؟
15:05  1398/04/29
پاسخ دادن
رضا
13

سلام، رادیاتور تک لول بهتره یا دولول واسه 405
07:41  1398/04/20
پاسخ دادن
محمد
18

سلام وقت بخیریه سوال داشتم پژو پارس دوگانه ۹۱دارم چند وقتیه کولر روشن دما امپر تا وسط میره تازهم چند روز رادیاتور رو عوض کردم چندبارم هواگیرش کردم ولی صبح ها درب رادیاتور روباز میکنم احساس میکنم هوا دار بنظرتون چیکارکنم مشکل از کجاست
23:47  1398/04/15
پاسخ دادن
کیوان مجیدی
5

سلام پراید مدل ۸۷ دارم تازه تعمیر کردم امپرم خیلی بالا میره بعد نیم ساعت فن باید روشن باشه تا خنک شه چکار کنم
22:04  1398/04/15
پاسخ دادن
یاسر
0

سلام .یه پراید ۸۸ دارم ک خیلی اذیم میکنه وقتی فن روشن میشه تو حرکت نمیاد پاین تازه بالا تر میره ولی در حال درجا کار کردن خاموش می کنه ولی خیلی دیر همه راهام رفتم از واشر سر سیلندرو .واتر پمپ .تعویض رادیات.فیلر گیری.فشنگی .درب رادیات .رله فن .مقاومت هر چه ک فکر کنید من رفتم کسی نتونسته درستش کنم سو تفاهم نشه ب یک سری از مکانیکا ب قران اکثر مکانیکا الکی خر ج می زارن گردن صاحاب ماشین من تا الان یک و دیوست خرج کردم هنوز عیبش در نمیاد کسی اگه ب ذهنش چیزی می رسه بگه تو رو خدا دیگه خسته شدم یعنی یه مکانیک مرد و درست کار پیدا نمیشه .ممنون میشم با تشکر
16:20  1398/04/04
پاسخ دادن
رسول
0

سلام داداشی نظر من برا امپرت احتمالا فن رادیات برعکس میچرخه برا من پیش امده..
11:51  1398/05/18

یاسر نوازنی پور
5

سلام .یه پراید ۸۸ دارم ک خیلی اذیم میکنه وقتی فن روشن میشه تو حرکت نمیاد پاین تازه بالا تر میره ولی در حال درجا کار کردن خاموش می کنه ولی خیلی دیر همه راهام رفتم از واشر سر سیلندرو .واتر پمپ .تعویض رادیات.فیلر گیری.فشنگی .درب رادیات .رله فن .مقاومت هر چه ک فکر کنید من رفتم کسی نتونسته درستش کنم سو تفاهم نشه ب یک سری از مکانیکا ب قران اکثر مکانیکا الکی خر ج می زارن گردن صاحاب ماشین من تا الان یک و دیوست خرج کردم هنوز عیبش در نمیاد کسی اگه ب ذهنش چیزی می رسه بگه تو رو خدا دیگه خسته شدم یعنی یه مکانیک مرد و درست کار پیدا نمیشه .ممنون میشم با تشکر
16:17  1398/04/04
پاسخ دادن
هادی
0

سلام من یه سمند مدل ۸۱ دارم آمپرش توی جاده هم با کولر و هم بدون کولر برعکس اینکه پایین بیاد بالاتر میره و تا حدود ۱۰۰میره رادیاتور و سرسلندر و واتر پمپ رو هم عوض کردم ولی تغییری نکرد مشکل فن هم نداره آمپرش هم دیاگ زدم آمپر روی صفحه دروغ نمیگه کسی میدونه علتش چیه؟
02:21  1398/03/31
پاسخ دادن
حسین
0

سلام موقعی که صبح ماشین و روشن میکنم صدای اب از تو داشبورد میاد ماشین سمندef7هست در ضمن در رادیاتورو که باز میکنم یکم صدای هوا میاد ولی اصلا اب کم نمیکنه، نمایندگی بردم میگه واشر نزده علایمشو نداره لطفا راهنمایی کنید تشکر
21:52  1398/03/29
پاسخ دادن
رضا
4

سلام ،یه پراید 85 دارم خیلی فن میزنه به نظر شما مشکل از کجاست امپر اب هم زیر خط وسطه،ممنونم
00:17  1398/03/29
پاسخ دادن
پارسامنش
5

سلام من سمند lxدارم دو سه ماه پیش واشر عوض کردم الان ماشین وقتی روشن میکنم بد کار میکنه و پت پت میکنه بعد از چند دقیقه درست میشه و لوله رادیاتور به حد زیاد سفت میشه وخیلی زیاد داغ میشه ولی امپرم از زیر خط وسط بالاتر نمیاد ضمنا درب رادیاتور که باز میکنم صدای خروج هوا داره ولی زیاد اب کم نمیکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون
19:13  1398/03/21
پاسخ دادن
فرشاد
1

واشر رد كرده داداش
13:58  1398/03/26

مجید
0

سلام پرت پرت در اولین استارت در حالت موتور سرد که زود هم برطرف میشه از واشر سر سیلندر هست این واشرهای موجود در بازار که به اسم شرکتی عرضه میشن عمر خیلی کوتاهی دارن .
11:12  1398/04/09

میلاد
10

سلام من اردی دارم وقتی ماشین گرم میشه جون نداره راه بره و وقتی خاموش میکنم امپرمیره بالا و وقتی سرده ماشین خوبه تورو خدا کمک کنید انقد میکانیک باطری ساز رفتم خسته شدم
21:36  1398/02/23
پاسخ دادن
شجاع
3

سلام
دمای موتور ef7زمانی که ماشین گرم میشه
و بعد از روشن کردن آمپر از وسط رد میشه
کسی میدونه راهنمایی کنه؟؟
18:02  1397/12/13
پاسخ دادن
Ghazal
8

سلام پراید ۱۴۱ مدل ۸۷ دارم چندبار قطعات مختلف عوض کردم اما همش ماشینم جوش میاره چراغ چک روشن میشه امپر‌ میره بالا جوش میاره ماشین تو مسافت خیلی کوتاه .یک ساله ماشینو دارم اما مشکل جوش اوردن داره رله فن چندبار عوض کردم اما بازم مشکل نزدن فن داره .کسی میتونه کمکم کنه؟
01:38  1397/08/16
پاسخ دادن
نیما
1

سلام پی کی 83کاربرات خریدم ترموستات نداشت،گذاشتم 76،،بعد دو روز فن یک سره شد فشنگی آب رو عوض کردم و یه فشنگی آب 75درجه گذاشتم الان باز بعد یک روز دوباره فن یک سره شده من باید فشنگی چند درجه بزارم تا درست بشه،تشکر
19:02  1397/08/10
پاسخ دادن
عزیز
0

سلام ....من یک پژو مدل ۸۵ دارم که وقتی که آمپرآب تا وسط بالا میاد چراغ های قرمز جلو وچراغ چک شروع به چشمک زدن میکنند.لطفا علت چیه ممنون‌
23:26  1397/06/19
پاسخ دادن
عزیز
8

سلام من یک پژو gli model 84 دارم که چند ماه پیش موتور تعمیر کردم حالا وقتی آمپر آب تا حد وسط بالا میاد ...چراغهای چک با هم چشمک میزنن ....لطفا علت را تو یع
23:20  1397/06/19
پاسخ دادن
سعید
5

سلام دوستان گلم همانگونه قبلا هم گفتم ماشین پراید صبامدل85 من وقتی چراغ های جلو روشن میکنم شب زود امپرم میاد بالا البته اگه داخل شهر باشم بیچاره میشم یعنی امپر نزدیک خط قرمز میاد و فن هم همیشه کمی دیر روشن میشه همه چی عوض کردم متاسفانه تو شهر ما هم مکانیک و برق کار وارد نیست از رادیاتور گرفته تا شلنگ ها و ..عوض کردم جواب نداد الان میگن از فشنگی اب هست نمی دونم چکار کنم لطفا راهنمای کنید
17:30  1397/06/16
پاسخ دادن
مهدی
0

شما ابندا درب رادیاتور و با نوع پلیمری عوض کن انشالا مشکل حل شود
09:24  1397/08/12

توحید
1

سلام، اگه مشکلت فقط موقعیه ک چراغ ها رو روشن میکنی باید با سیم افشان نمره ۶ از سر منفی باطری اتصال بدی به بدنه و از اونجا به پیچ پایه کویل روی سرسیلندر تا اتصال بدنه ت قویتر بشه، مشکلت حل میشه
19:57  1397/12/11

parvaz
1

سلام

ایراد ۱۰۰% اتصال بدنه

نحوه نصب اتصال بدنه:
دوتا سیم افشان یه متری به اندازه سیم آنتن تلویزیون تهیه کن
سیم اول: یه سر سیم رو بزن به منفی باطری و یه سر دیگه رو بزن به بدنه ماشین فقط دقت کن که بدنه رو خوب تمیز کنی تا اتصال برقرار بشه
اما سیم دوم: یه سر سیم رو بزن به منفی باطری و ی سر دیگه رو بزن به موتور

مزایا این کار:
درست کار کردن آمپرها مخصوصا آمپر آب
قوی شدن اتصال منفی
دیر تر خراب شدن باتری
قوی شدن نور چراغ جلو
قوی شدن استارت
جون گرفتن موتور
و...
02:41  1398/03/11

حسام
5

سلام منم یه پژو دارم مشکلش دقیقا همینه.اگه تونستی پیدا کنی به منم بگو.هرجا هم بردم نتونستن درستش کنن
08:06  1397/06/16
پاسخ دادن
رضا
9

سلام
من 206مدل 88تیپ دو دارم یک ماه ونیم واشر سوخته عوض کردم الان حدود یک ماه دو بند انگشت اب کم کرده ایا طبیعی هستش.لازم به ذکره موتور وقتی گرمه شلینگ رادیات باد داره و سفت هستش ولی وقتی خنک میشه شل میشه دوباره بردم نشونش دادم میگه هوا میگیره احتمالا از واشر سر سیلندره من تازه عوض کردم به نظرتون علت چی میتونه باشه. امپر هم بیشتر وقت ها از وسط رد میکنه یکم به خط بعدی میرسه
22:02  1397/04/23
پاسخ دادن
سامان
14

سلام من پراید 89 دارم رادیاتو سیخ زدم سنسور اب وفن روعوض کردم ترموستات رو71 کردم اتصالات بدنه هم قوی کردم تو عادی حرکت کردن یه زره ازسه بالا میره باکولر گرفان تا نزدیک 4 میره ولی بلاتر نمیره به نظر شما مشکل از چیه
14:49  1397/04/19
پاسخ دادن
رضا
0

پراید ۸۷ دارم حالت عادی مشکلی نداره ولی وقتی کولر میگیرم امپر از وسط رد میکنه پارسال اینطور نبود کولر روشن میکردم امپر از خط اول بالا نمیرفت
21:52  1397/04/13
پاسخ دادن
محمد
29

سلام
منم پراید 84 دارم قبلا کولر ک میگرفتم امپر میومد یه هط زیر وسط ولی الان میاد یه خط از وسط رد میشه تازه بدون کولر تو سر بالایی ها امپر خیلی بالا میره
اتصال بدنه بیشتر کردم نشد
ترموستات برداشتم
امروز رفتم رادیات عوض کردم نشد
واقعا دیگه اعصابم خورد شده فشنگی هارو هم یک ماه پیش عوض کردم
13:33  1397/04/14

محمد
14

سلام
منم پراید 84 دارم قبلا کولر ک میگرفتم امپر میومد یه هط زیر وسط ولی الان میاد یه خط از وسط رد میشه تازه بدون کولر تو سر بالایی ها امپر خیلی بالا میره
اتصال بدنه بیشتر کردم نشد
ترموستات برداشتم
امروز رفتم رادیات عوض کردم نشد
واقعا دیگه اعصابم خورد شده فشنگی هارو هم یک ماه پیش عوض کردم
13:39  1397/04/14

مهدی
0

سلام دوست عزیز درب رادیاتور همه پرایدها ایراد دارن به دلیل کیفیت پایین قبل از هرگونه اقدامی ابتدا درب رادیاتور با جنس پلیمری که تو بازار هست عوض کن هزینه ای هم برات نداره ایشالا درست بشه اگر نشد بعد برو دنبال روشهای دیگر برای سالم بودن درب هم توضیح برای سعید گذاشتم اون بخون ایشالا که مشکلتون حل بشه
09:37  1397/08/12

شهرام
5

سلام
پرشیا elx دارم امروز رسیدم خونه امپر وسط بود فن روشن شد گذاشتم یکم کار کنه که کم کم امپر رفت بالاتر تا رسید منطقه قرمز بعد دوباره یکم کم شد و. دوباره رفت بالا مشکل از کجاست
01:43  1397/03/28
پاسخ دادن
سنجری
0

ممنون ومتشکر از راهنمایی خوبتون
15:09  1397/03/26
پاسخ دادن
مسلم سرخه
0

سلام عیدتون مبارک آقا من ۲۰۶ت ۵دارم ماشینم تو شهر با کولر بدون کولر داغ میکنه درجه حرارت رو قرمز میره حتی استوپ میزن
ه علتش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید
13:36  1397/03/26
پاسخ دادن
مصطفی
46

سلام.یه پراید دارم که فقط درسرعت بالا امپربالا میاد دیگه پایین نمیره .که فن استراحت کنه .ولی در سرعت پایین یاتوشهر هیچ مشکلی نداره .به نظر تون علت ازچی میتونه باشه .ممنون میشم کمک کنید
08:20  1397/02/01
پاسخ دادن
حبیب
18

سلام....روزنه های داخلی رادیات گرفته و کثیفه...بده سیخ بزنن
00:33  1397/04/13

مهدی
16

سلام.رادیات یا نشتی داره از یک جای هوا میکشه یا سیم اتصال آهن مشکل داره
23:46  1397/08/10

عباس
47

سلام من یه پراید مدل 90دارم داخل شهر امپر آب یه خط بالا میاد فن شروع به کار میکنه تو جاده فن میاد نزدیکان وسط بعد با تاخیر شروع به کار میکنه چند روزه اینجوری شده لطفا بگیر مشکل چیه؟
13:43  1398/03/21

امیر
12

سلام پارس تیوفا دارم مدل ۹۷ درحالت رفتن امپر بالا پایین می شه یعنی بازی می کند زود زود ..تمام وسایل عوض کردم خوب نشد .فشنگی.ترموسات.دمااوردم پایین ..اتصال بدنه .بی فایده واترپامپ سالم .درحالت ایستادن عالی فن سالم ..راهنمای کنید
11:29  1400/10/02

س اعتمادی
0

پارس مدل 95 دارم سوختش بنزینش خیلی بالا رفته دلیلش چیه؟
17:32  1396/12/16
پاسخ دادن
س اعتمادی
0

پارس مدل 95 دارم سوخت بنزینش به تازگی خیلی بالا رفته ، علتش چی می تونه باشه ؟باتشکر.
17:21  1396/12/16
پاسخ دادن
رضا
12

سلام دوستان پژو مدل ۹۱دارم دوگانه سوز وقتی تو ترافیکم حتی نه از کولر و نه بخاری استفاده میکنم امپر روی ۹۰میاد حتی بعضی وقتام یه کوچولو ۹۰ رو رد میکنه مشکل چیع
21:11  1396/12/11
پاسخ دادن
محمود
5

دوست عزیز هر دو رله فن رو چک کن اگه مشکل حل نشد ترموستات را چک کن انشالله جواب میگیری
08:53  1397/02/04

علی
6

بیشتر این مشگل از فشنگی آب سریع عوض کن.فشنگی سبز رنگ
11:59  1398/01/05

سعید
1

سلام دوست عزیز برو پیش برقکار بگو یه برنامه هست میدن به کامپیوتر خودرو فن ها زودتر میان تو سرویس کارت درست میشه
23:18  1398/05/08

نوید
8

با سلام.دوستان من یه سواری پراید خریدم بیش از اندازه جوش میزنه و امپر میاد بالا دلیلش چیه???امکانشوهست چون تازه گواهینامه گرفتم همش با دنده یک و دو میرم باعث جوش اوردن ماشین بشه ممنون اگه راهنمایی کنید
23:28  1396/08/12
پاسخ دادن
محمدحسين
2

سلام
تيبا مدل 94 دارم
تازه به دليل پوسيدن رله فن و سوراخ كردن راديات،رادياتش رو عوض كردم از زمان تعويض رادياتور هنگام گرفتن كولر از ماشين آمپر آب به شدت پايين اومده و بين خط اول و دوم قرار ميگيره و به محضِ خاموش كردن كولر آمپر كم كم مياد تا خطِ وسط و موقع رسيدن به وسط فن كار كرده و به صورت عادى به مقدارى پايين تر از خطِ وسط منتقل ميشود كه امرى عاديست،اما نگرانى من بابت پايين بودن آمپر هنگام استفاده از كولر هستش،ميخواستم ببينم عاديه يا نه؟!
يه مشكلِ ديگه اى هم كه داره اينه كه زمانى كه توقف كوتاه ميكنى(مثلاً بنزين زدن)بعد خاموش كردن ماشن و زدن بنزين هنگامى كه ماشين رو روشن ميكنى آمپر آب به يه خط مونده به H رسيده و به محض روشن شدنِ ماشين و كار كردن فن دوباره به حالت عادى برميگرده،ميخواستم ببينم اين امر عاديه يا نه؟!
ممنون ميشم اگه دوستان تو اين موراد اطلاعاتى دارن پاسخگو باشن
02:35  1396/08/05
پاسخ دادن
شخص ناراحت
1

سلام ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم که عید امسال سیلندرو اجزاشو عوض کردم وسط تابستون در حال حرکت بودم که متوجه شدم دود وحشتناکی از کاپوت ماشین بیرون زد، تا زدم کنار دیدم از زیر ماشین اتیش میریزه و بوی بد سوختگی... خلاصه به علت سوختگی خیلی از اجزای ماشین و سیم کشی ها هم عوض شد اطفا حریق هم اومدن همچنین مکانیک ها ولی گفتن ماشین عیب فنی نداشته علتش هم مشخص نشد. تا دیروز که مجددا این بو رو حس کردم و علتش نشت روغن و ریختنش رو اجزای دیگه بود ... و باز هم ممکن بود اتیش سوزی رخ بده ! چراغ چکمم خاموش بود. و اینکههه از همون عید که سیلندرو اجزارو عوض کردم احساس میکنم موتور ماشین زیادی داغ میکنه صداشم خیلی بیشتر از قبله... نمیدونم الان اون جای روغنه مشکل داشته یا شایدم از فشار موتور خراب شده .... میخوام بفروشم ولی نگران اون بنده خداییم که بواد ماشین منو بگیره🙁 ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
15:17  1396/07/15
پاسخ دادن
مسعود
7

من یک پراید مدل ۸۷ دارم.آمپر آبم از نصف بالا تر میره بخاریمم بادش سرده مشکل از کجاست
20:20  1396/07/13
پاسخ دادن
مجمدرضا
4

رادیاتدبخاریت
07:50  1396/07/16

اخطارصنعت
2

****** کیت محافظ موتور اخطار (جهت جلوگیری از سوختن موتور و واشر سرسیلندر)******
***دارای 2عدد دماسنج دیجیتال الکترونیکی وسنسورهای مربوطه جهت رویت و کنترل دمای قبل و بعد ترموستات – دارای برد الکترنیکی آلارم LEDچشمکزن وآژیر اخطار- دارای کلیدهای تنظیم دمای حداکـثرجهت فعال شدن آلارم و چشمکزن وتنظیمات داخلی – دارای4LEDسبز.زرد.نارنجی.قرمزوسنسورهای مربوطه نصبی در مخزن آب برای اندازه گیری و رویت میزان سطح آب
*** این کیت الکترونیکی هوشمند قابل استفاده برای کلیه اتومبیلهای قدیمی و جدید بوده و راننده را در مواقع کمبود آب رادیاتوریامخزن و بالا بودن دمای آب موتور و همچنین مواقع عمل نکردن ترموستات یا فن موتورویاواترپمپ مطلع کرده و از حوادث و هزینه های سنگین موتور سوزی وتعویض واشر سرسیلندر جلوگیری میکند.همچنین میتوان با تغییرموقعیت سنسوردماسنج دوم درمسیر برگشت از رادیاتور،میزان راندمان و خنک کنندگی آنرا رویت کرد.قیمت 200هزارتومان - تلفن پشتیبانی و مشاوره فنی :09353351942 مهندس حاجی آقایی
22:33  1396/07/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : من 5 شهریور و 16 اسفند بودم فردا تحویل میگیرم
حسین : سلام و عرض ادب مبارکه ایشالا. ببخشید شماره قرارداد شما چند بوده؟ منم ثبت نام ۱۸ آذر بودم تحویل اسفند ولی هنوز توی مرحله تکمیل وجه مونده؟؟
مصطفی : اگه سرامیک داری حذف کن
J7 آبان ماه : بله پیامک میاد
امیر اصفهان : واسه ما 4 روز بعد پیامک اداره پست اومد
شاهین GL : سلام ، دوست عزیز ، شما اول باید بری تو سایت و از اون قسمت پرداخت دعوتنامه رو بزنید ، شماره پذیرش خودتون رو وارد کنید بعد جستجو رو بزنید تا براتون دعوتنامه رو بیاره ، بعد از اونجا اقدام به واریز وجه کنید ، اگر بلد نیستید به کافی نت مراجعه کنید .
اسفند با سهند : مشتري گرامي باسلام و احترام دعوتنامه خودروي کوييک GXR-L با رينگ فولادي و ترمز ESC براي پذيرش 11111111 تا تاريخ 18 ارديبهشت ماه تمديد گرديد. لغو 11
Ftm : سلام وقت بخیر شما تحویل چه ماهی بودید و چطوری سود تاخیر گرفتید ممنون میشم راهنمایی کنید
سمیه : یعنی خرداد ماه ماشین و تحویل نمیدن؟؟!!!
صابر : من اول آذرم هنوز خبری نیست و قراره خبری هم نباشد دوستان این معاون ارتباطات سایپا که گفت داریم اوکی می کنیم الکی میگه تا 6 ماه رو شاخشه چون من تو ماه ششم تکمیل وجه کردم سه تا فصل از سال رو دیدم ولی هنوز ماشینم رو ندیدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکستریم vx : سلام دوستان ثبت نام میکنن شرکت مدیران سایت اکستریم بزا واریز بسته نمایندگی باید برم
کوئیک rs : با پارس خودرو تماس گرفتم، گفتن مشکل کوییک rs رو تا آخر هفته رفع میکنیم
اطلسg : دوستان از دیروز که بچه ها تجمع کردن تا الان 3بار زنگ زدم شرکت این کارشناسا هاااار شدن تلفن و قطع میکنن تو رومون
محمدرضا : سلام اخرین فاکتور واسه ی چ تاریخی بوده؟ من تحول 19 خردادم فاکتور نشدم
Mehdi kord : دوستان این شماره اداره تحویل کاشان ساینا اس تماس بگیرید پیگیر فاکتورتون بشین. 03155811080
اشتری : آریزو برایم آرزو شد
7 بهمن : میشه بفرمایین کی تحویل حضوری گرفتین؟!
دنا اتو تحویل خرداد : سلام دوستان از فاکتور دنا اتو خبری نیست. کسی میدونه قضیه چی هست .چرا فاکتور متوقف شده؟؟؟
پشیمان : خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهاد‌های دیگر مواجه می‌شویم برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوز‌های لازم خودداری می‌کند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند. نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.
احمد از شیراز : قیمت وانت پراید بیرون 10 میلیون ارزانتر هست تا کارخانه