بررسی MG6 DTi-Tech

بررسی MG6 DTi-Tech

کمپانی MG روی خودروهای MG6 و MG6 مگنت موتور دیزل نصب کرده است. این کار باعث شده است میزان آلایندگی گاز CO2 در این خودروها از 129 تا 139 گرم در هر کیلومتر، به 10 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا کند، از طرفی مصرف سوخت کمی بالا رفته و از 4.75 لیتر در هر صد کیلومتر به 5.12 لیتر افزایش پیدا کرده است. این امر باعث می‌شود خودروی MG6 از یک سال معافیت مالیاتی برخوردار باشد. عوارض سالیانه آن هم 20 پوند ارزان‌تر است و به 110 پوند در سال بالغ می‌شود. مالیات و عوارض مدل GT هم 20 درصد کمتر است. کمپانی MG با استفاده از این تجهیزات توانسته است به این میزان کم از آلایندگی دست پیدا کند: گیربکس شش سرعته دستی SCM360، سیستم start-stop، توربوشارژر متغیر و فرمان هیدرولیک-برقی حساس به سرعت. این کمپانی مستقر در Longbridge دیسک ترمزهای جلو را کمی بزرگتر کرده (295 میلی متر به جای 284 میلی متر)، کشش کمک فنرها را افزایش داده و اندازه و قطر سپر را تعدیل کرده است. همه این کارها انجام شده‌اند تا کیفیت سواری و هندلینگ افزایش پیدا کند.

بررسی MG6 DTi-Tech

MG6 GT با برخورداری از یک موتور 1.9 لیتری (البته از نظر فنی 1.8 لیتری است ولی کمپانی MG اصرار دارد آن را 1.9 لیتری بداند) که 148 اسب بخار نیرو و حدود 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، از نظر عملکرد هیچ کم و کسری ندارد. این خودرو واقعاً عالی، بی سر و صدا و راحت است و در دور موتور بالا واقعاً قوی است. مصرف سوخت آن به مقادیر اعلام شده نزدیک است و در بزرگراه ها دقیقاً همان عملکردی را دارد که از MG6 انتظار می‌رود. موتور DTi-Tech که روی یک شاسی کاملاٌ بازنگری شده سوار شده است، باعث می‌شود این خودرو بتواند بیشتر از پیش در بازار رقابت کند. البته MG6 ها همیشه سواری خوبی داشته‌اند، و حالا بهتر هم شده است چون یک سواری جا افتاده و پویا در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد.

بررسی MG6 DTi-Tech
بررسی MG6 DTi-Tech بررسی MG6 DTi-Tech

صندلی و وضعیت راننده بسیار راحت هستند و در کابین داخلی این تجهیزات به چشم می‌خورند: روکش های چرمی، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، کروز کنترل و بسیاری تجهیزات دیگر. تنها نقطه ضعف MG6 فقدان زیبایی بصری در کابین داخلی است، چون از همان ابتدای عرضه‌اش در سال 2010 هم از مد افتاده به نظر می‌رسید. کابین داخلی قدیمی است و ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود. خبر خوب این است که خودرو MG6 طراحی داخلی بهتری دارد و همین امر نشان می‌دهد کمپانی دارد طراحی داخلی را بهبود می‌دهد و می‌توان امیدوار بود کابین MG های آینده بیشتر با استانداردهای روز مطابقت داشته باشند. تعویض دنده با گیربکس دستی MG6 بسیار آسان و نرم است. سیستم EPAS هم یکی از بهترین سیستم ها در حوزه خودروهای متوسط و نیمه بزرگ است. ترمزها خیلی خوب کار می‌کنند و ماشین را خوب جمع می‌کنند. صدای باد و موتور وارد کابین نمی‌شوند ولی صدای رینگ های  18 اینچی ممکن است قدری بیشتر از حد استاندارد باشد.

بررسی MG6 DTi-Tech

اگر می‌توانید طراحی داخلی از مد افتاده را تحمل کنید، گذشته از چند ایراد جزئی در چیدمان و ارگونومی، فضای کابین بسیار بزرگ است، هر چند کمی بیش از حد آرام و نجیب به نظر می‌رسد. کمپانی MG همیشه ادعا کرده است که MG6 به خودروهای کلاس D تعلق دارد ولی به اندازه خودروهای کلاس C چالاک است و هزینه تعمیر و نگهداری آن با این کلاس از خودروها برابر است. البته نصب شدن موتور دیزل هم این ادعاها را تقویت می‌کند. این موتور به طور قطع بسیار قوی‌تر از موتور 1.8 لیتری بنزینی توربو است و می‌تواند با بسیاری از رقبای قدر رقابت کند. با همه این حرف ها، انتظار می‌رود MG6 در شکل ظاهری تغییراتی بدهد و طراحی داخلی را هم به روز کند، به این ترتیب بهتر است قبل از این که تصمیم به خرید آن بگیرید، منتظر بمانید تا تغییرات عمده‌ای روی آن صورت بگیرد. کمپانی MG در نظر دارد یک گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه روی MG6 نصب کند، شاید این گیربکس درست همان چیزی باشد که مدل کنونی این خودرو کم دارد.


منبع

AutoCar

برچسب : ام جی , MG6 , MG6 GT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

بیژن
0

البته MG6 در کشور انگلستان فقط با همین موتور دیزل عرضه میشه چون موتور بنزینی 1/8 لیتری توربو نتونسته تستهای سختگیرانه آلایندگی انگلستان را پاس کند
10:24  1395/05/09
پاسخ دادن
محمد حسین
2

ببینید ام جی 6 خیلی ماشینه عالیه شتاب 0 تا 100 رو تو حالت D با ای اس پی روشن با 4 نفر سرنشین با باک پر البته بنزین سوپر و صندوق عقب پر در مدل جی تی 2013 با لانچ 8.7 شد الانترا اگه با یک سرنشین باک خالی ای اس پی خاموش و باک خالی ولانچ و... بخواد 0تا 100 بزنه عمرا زیر 10.2 بزنه مصرف ماشین ام جی 6 7.3 میسوزونه اپشناش هم که نسبت به مدلش عالیه مثلا شیشه هاش سنسور داره یعنی اگه دستت جلوی شیشه باشه شیشه برمیگرده و.... هزار تا اپشن که الانترا نداره فقط حیف که فروشش بده ... البته مهم نیست زود یا دیر به فروش میره مسعله مهمی نیست ..
15:00  1394/10/21
پاسخ دادن
کاربر: نریمان
19

بسیار ممنون از بررسی و ارایه اطلاعات شما ، خسته نباشید ، ولی متوجه این جمله نشدم : ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود .
چون درگاه در سمت چپ و ترمز دستی در سمت راست و تو انگلیس برعکس هست و مزاحمتی برای هم ندارند
22:16  1393/04/19
پاسخ دادن
امیرحسین
1

تو عکس فرمون راسته . نگارنده فکر کرده که هنوز USB سمت چپه و اینجوری خیلی فاصله میوفته . تازه ترمز دستی هم که سر راهه . دیگه خیلی سخت میشه.
23:57  1393/08/13

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : در جواب داریوش منهم ۱۶ مهر همه چیه امده نمایندگی پرسیدم گفت مشکل گمرک است ولی مرکزی زنگ مزنم مگه همچین چیزی وجود ندارد
دوگانه بهمن : سلام طاهره خانم چرا زودتر واریز نکردی دی ماهی ماشینو تحویل گرفتن شما هنوز فاکتور نشدی فردا فاکتور میشی
سلام دوگانه بهمن : سانازجان سلام شما را فراموش نکردن کارها داشت خیلی خوب پیش میرفت باز یه کمی شل شد الان باز دوباره خوب شد دی ماهی سر یکماه ماشینو گرفتن ما الان ۲۲ روزه پول دادیم هنوز فاکتور نشدیم ایشاالله برای اسفندی همین روزها میاد اصلا نگران نباش عزیزم این هم تمام میشه خدا نگهدار
کیان : قابل توجه ما... کجای سهند اس یه سر و گردن از اطلس بالاس میشه بگی ماهم بدونیم سانروف که نداره دوربین دنده عقب نداره مانیتور نداره دکمه رو فرمان نداره اچ اس آ نداره تریم دو رنگ داشبورد جدید نداره فقط ساینا اس با چراغ ها و سپر جدید وسلام
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
د وگانه : سلام 2و3 روز بعد از فاکتور پلاک میشی
د وگانه : سلام قیمت بنزینی 433 تومن دوگانه 440 تومن شانس ما یکمی ارزون شد بعد 15 خرداد باز یمقدار بالا میره
محمدی : سلام جناب تاج لطفا بفرمایید تاریخ تحویلتون کی بوده؟؟
18 اسفند : شما تغییر رنگ دادید؟
خوزستان شوش : دوستان اسفندماهی ، لطفا کسانی که تحویل خودرو از خوزستان هستند دایره سبز رو بزنن بینم چند نفریم ؟
تاج : مبلغ پرداختی و کسورات ک زده چجوری حساب میشا. از کجا بهمیم چقد سود میدن سقف فلز سفید
دنا تحویل خرداد : سلام من تحویل 4 خرداد هستم و هنوز فاکتور نشدم
مصطفی : وقیمتش تو بازار امروز چنده خواهشا جواب بدید
هادی زارعان : دوستان وقتی چراغ تحویل خودرو روشن بشه ماشین کی میاد
هادی زارع : سلام دوستان وقتی چراغ تحویل خودرو روشن بشه کی میاد ماشین ینی چه