بررسی MG6 DTi-Tech

بررسی MG6 DTi-Tech

کمپانی MG روی خودروهای MG6 و MG6 مگنت موتور دیزل نصب کرده است. این کار باعث شده است میزان آلایندگی گاز CO2 در این خودروها از 129 تا 139 گرم در هر کیلومتر، به 10 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا کند، از طرفی مصرف سوخت کمی بالا رفته و از 4.75 لیتر در هر صد کیلومتر به 5.12 لیتر افزایش پیدا کرده است. این امر باعث می‌شود خودروی MG6 از یک سال معافیت مالیاتی برخوردار باشد. عوارض سالیانه آن هم 20 پوند ارزان‌تر است و به 110 پوند در سال بالغ می‌شود. مالیات و عوارض مدل GT هم 20 درصد کمتر است. کمپانی MG با استفاده از این تجهیزات توانسته است به این میزان کم از آلایندگی دست پیدا کند: گیربکس شش سرعته دستی SCM360، سیستم start-stop، توربوشارژر متغیر و فرمان هیدرولیک-برقی حساس به سرعت. این کمپانی مستقر در Longbridge دیسک ترمزهای جلو را کمی بزرگتر کرده (295 میلی متر به جای 284 میلی متر)، کشش کمک فنرها را افزایش داده و اندازه و قطر سپر را تعدیل کرده است. همه این کارها انجام شده‌اند تا کیفیت سواری و هندلینگ افزایش پیدا کند.

بررسی MG6 DTi-Tech

MG6 GT با برخورداری از یک موتور 1.9 لیتری (البته از نظر فنی 1.8 لیتری است ولی کمپانی MG اصرار دارد آن را 1.9 لیتری بداند) که 148 اسب بخار نیرو و حدود 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، از نظر عملکرد هیچ کم و کسری ندارد. این خودرو واقعاً عالی، بی سر و صدا و راحت است و در دور موتور بالا واقعاً قوی است. مصرف سوخت آن به مقادیر اعلام شده نزدیک است و در بزرگراه ها دقیقاً همان عملکردی را دارد که از MG6 انتظار می‌رود. موتور DTi-Tech که روی یک شاسی کاملاٌ بازنگری شده سوار شده است، باعث می‌شود این خودرو بتواند بیشتر از پیش در بازار رقابت کند. البته MG6 ها همیشه سواری خوبی داشته‌اند، و حالا بهتر هم شده است چون یک سواری جا افتاده و پویا در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد.

بررسی MG6 DTi-Tech
بررسی MG6 DTi-Tech بررسی MG6 DTi-Tech

صندلی و وضعیت راننده بسیار راحت هستند و در کابین داخلی این تجهیزات به چشم می‌خورند: روکش های چرمی، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، کروز کنترل و بسیاری تجهیزات دیگر. تنها نقطه ضعف MG6 فقدان زیبایی بصری در کابین داخلی است، چون از همان ابتدای عرضه‌اش در سال 2010 هم از مد افتاده به نظر می‌رسید. کابین داخلی قدیمی است و ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود. خبر خوب این است که خودرو MG6 طراحی داخلی بهتری دارد و همین امر نشان می‌دهد کمپانی دارد طراحی داخلی را بهبود می‌دهد و می‌توان امیدوار بود کابین MG های آینده بیشتر با استانداردهای روز مطابقت داشته باشند. تعویض دنده با گیربکس دستی MG6 بسیار آسان و نرم است. سیستم EPAS هم یکی از بهترین سیستم ها در حوزه خودروهای متوسط و نیمه بزرگ است. ترمزها خیلی خوب کار می‌کنند و ماشین را خوب جمع می‌کنند. صدای باد و موتور وارد کابین نمی‌شوند ولی صدای رینگ های  18 اینچی ممکن است قدری بیشتر از حد استاندارد باشد.

بررسی MG6 DTi-Tech

اگر می‌توانید طراحی داخلی از مد افتاده را تحمل کنید، گذشته از چند ایراد جزئی در چیدمان و ارگونومی، فضای کابین بسیار بزرگ است، هر چند کمی بیش از حد آرام و نجیب به نظر می‌رسد. کمپانی MG همیشه ادعا کرده است که MG6 به خودروهای کلاس D تعلق دارد ولی به اندازه خودروهای کلاس C چالاک است و هزینه تعمیر و نگهداری آن با این کلاس از خودروها برابر است. البته نصب شدن موتور دیزل هم این ادعاها را تقویت می‌کند. این موتور به طور قطع بسیار قوی‌تر از موتور 1.8 لیتری بنزینی توربو است و می‌تواند با بسیاری از رقبای قدر رقابت کند. با همه این حرف ها، انتظار می‌رود MG6 در شکل ظاهری تغییراتی بدهد و طراحی داخلی را هم به روز کند، به این ترتیب بهتر است قبل از این که تصمیم به خرید آن بگیرید، منتظر بمانید تا تغییرات عمده‌ای روی آن صورت بگیرد. کمپانی MG در نظر دارد یک گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه روی MG6 نصب کند، شاید این گیربکس درست همان چیزی باشد که مدل کنونی این خودرو کم دارد.


منبع

AutoCar

برچسب : ام جی , MG6 , MG6 GT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

بیژن
0

البته MG6 در کشور انگلستان فقط با همین موتور دیزل عرضه میشه چون موتور بنزینی 1/8 لیتری توربو نتونسته تستهای سختگیرانه آلایندگی انگلستان را پاس کند
10:24  1395/05/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد حسین
2

ببینید ام جی 6 خیلی ماشینه عالیه شتاب 0 تا 100 رو تو حالت D با ای اس پی روشن با 4 نفر سرنشین با باک پر البته بنزین سوپر و صندوق عقب پر در مدل جی تی 2013 با لانچ 8.7 شد الانترا اگه با یک سرنشین باک خالی ای اس پی خاموش و باک خالی ولانچ و... بخواد 0تا 100 بزنه عمرا زیر 10.2 بزنه مصرف ماشین ام جی 6 7.3 میسوزونه اپشناش هم که نسبت به مدلش عالیه مثلا شیشه هاش سنسور داره یعنی اگه دستت جلوی شیشه باشه شیشه برمیگرده و.... هزار تا اپشن که الانترا نداره فقط حیف که فروشش بده ... البته مهم نیست زود یا دیر به فروش میره مسعله مهمی نیست ..
15:00  1394/10/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نریمان
19

بسیار ممنون از بررسی و ارایه اطلاعات شما ، خسته نباشید ، ولی متوجه این جمله نشدم : ترمز دستی هم مانع دسترسی آسان به درگاه USB می‌شود .
چون درگاه در سمت چپ و ترمز دستی در سمت راست و تو انگلیس برعکس هست و مزاحمتی برای هم ندارند
22:16  1393/04/19
گزارش
پاسخ دادن
امیرحسین
1

تو عکس فرمون راسته . نگارنده فکر کرده که هنوز USB سمت چپه و اینجوری خیلی فاصله میوفته . تازه ترمز دستی هم که سر راهه . دیگه خیلی سخت میشه.
23:57  1393/08/13

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تحویل مردادد : سلام دعوتنامه من فعلا ته نیامده
بهروز : برای برخی از18اسفندیها تبدیل رنگ به مشکی صدفی اومده
شاهین : در جواب غلام سود فقط یک مورد از موارد بود اولا اینا شاهین جی و اتومات سی وی تی به این زودیا نمیدن ثانیا اتفاقا اگه برا خونواده بخواد خوب تبدیل بزنه که بهتره سریع تر بهش تحویل میدن که بتونه استفاده کنه بعدشم قیمتش هم پایین تره و بصرفه تره و اگه صبر کنه برا اتومات مطمئن باش دوباره افزایش قیمت کارخانه میخورن بازم میشه ضرر رو ضرر پس بهترین کار اینه که تبدیل بزنه و خودشو راحت کنه البته این نظر منه و هر کس صلاح کار خود رابهتر میداند
جمال : سلام تا چندم مهر 1402دعوتنامه تکمیل وجه اومده
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
حسین X5 : سلام ثبت نام کی هستید؟
TA : سلام برای همه همینطوره آماده برای صدور فاکتور تیک خورده ولی فاکتور شده نارنجی و می چرخه هرموقع تاریخ پرونده بروز شد یعنی دارید فاکتور میشید.
ممد : یعنی بشین تا صبح دولتت بدمد ما که تحویل شهریوریم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست
احمد : سلام دوستان یه سوال برای من تارا دستی موعد تحویلم خیلی مونده ولی امروز تیک اماده برای صدور فاکتور خورده رفته رو فاکتور شده میچرخه این یعنی چی؟
ایگل مشکی : برای ما هم که اردیبهشت ثبت‌نام کردیم تو همین مرحله است انشالله هر موقع که موعد تحویل سیستمی بود رو به علاوه حداقل ۳ تا ۴ ما کن شاید شاسی بشه بعد منتظر باید بمونی تا حداقل ۲ ماه بعد شاید ماشین رو بهت بدن این بود فرایند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دوست محترم سخای شما چندم هست؟
حسن : من تکمیل وجه 22اسفندم میره برااخر مهرماه لامصباهریروز 10روززمان میبره
ساینا اس : ساینا اس پیش فروش دهه فجر شماره پذیرش12164211 واریزی دوم تیر5 3ماه گذشت هنوز فاکتور نشدم
هوشنگ اسدنیا : ،سلام پلاک شدی امروز مردونه جواب بده جدی
کوییک SR مرداد1404 : دوستی که میگه اردیبهشت فاکتور نشده دروغ میگه همه تحویل های کوییک ار اس اردیبهشت و خرداد انجام شده
کوییک SR مرداد1404 : دوستان زمان های فاکتور کوییک s و rs و gxl و gxlr فرق داره همه باهم فاکتور نمیشن کوییک اس فعلا جلوتره
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : سلام نه کلاه گذاشتن سرمون
اطلس00 : روند فاکتور خیلی خوب داره پیش میره انشالله تا یه هفته دیگه فاکتور بشیم
رضا : نترس سایپا تا زمانی که مردم رو ندوشه ماهی یکبار برات می فرسته تا گولت بزنه بالاخره
شیما : کسی از دوستان اطلاع داره خبر بده ممنون می شوم؟؟؟!!!