بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

پیکاپ موسو SsangYong خودرویی دو کابینه براساس شاسی بلند موسو است؛ این خودروی زیبا بین سال های 2002 و 2005 با موتور و گیربکس مرسدس بنز به بازار عرضه شد و جنبه تجاری پیدا کرد؛ گفتنی است که این وانت ترکیبی از خودرویی لوکس، قدرتمند و پیشرفته را به خریداران خود ارایه کرده است، اما آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت. عملکرد بسیار خوب در جاده و قابلیت حمل بارهای سنگین به لطف وجود اجزایی از مرسدس بنز، از جمله مشخصه های بارز این وانت زیبا است. موسو SsangYong در دو حالت 4x2 یا 4x4 به خریداران عرضه شد؛ قابلیت بکسل حداکثر 3500 کیلوگرم و گنجایش بار 854 کیلوگرم از دیگر خصوصیات آن محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

جالب است بدانید که در برخی پیکاپ ها، کابین عقب حذف و بر فضای بار آن افزوده شده است؛ وانتی مستحکم و زیبا، با ارتفاع زیاد از سطح زمین، سپری جسور متناسب با دو چراغ مه شکن بزرگ، جلو پنجره ای با طراحی کاملا ساده به همراه لوگوی حک شده کمپانی سازنده در وسط و کاپوت V شکل با دو خط دینامیکی روی آن  خصوصیاتی هستند که از جلو به خریدار رخ می‌نمایند. چراغ های جلوی نوک تیز و لبه های جسورانه آن، ظاهری کاملا متمایز به این خودرو بخشیده است.

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بدنه پهلویی این وانت دارای دو خط افقی در بالای هر پنجره است که ظاهری کاملا دینامیک به آن بخشیده است؛ گفتنی است که شیشه های کناری جلو نسبت به شیشه های عقب دارای خطوط کمتری هستند که همین موضوع موجب زیبایی نسبتا خاص مطابق با سلیقه خریدار شده است. طول 4940، عرض 1870 و ارتفاع 1770 میلی متری ظاهری عظیم به این وانت بخشیده است؛ از نکات جالب توجه دیگر آن می‌توان به تایرهای 235/75-R15S به دلیل ویژگی آف رود این وانت اشاره کرد. 

 

طراحی داخلی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

علی رغم کیفیت ساخت نسبتا پایین این وانت نسبت به سایر رقبای ژاپنی خود، استفاده از مواد درجه یک و پلاستیک برای طراحی داخل کابین آن، ظاهری نسبتا لوکس به آن داده است. وجود فضای مناسب سر، پا و شانه جای هیچگونه اعتراضی را برای راننده و سرنشینان این وانت زیبا باقی نگذاشته است. ادغام زیبای کنسول مرکزی و داشبورد و همچنین استفاده از طراحی چوب برای آن نیز، از دیگر نکات ظریف در طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود. وجود دکمه های کنترلی قابل دسترس، موقعیت مناسب دسته دنده که امکان تعویض و مانور راحت را به راننده می‌دهد، مجموعه کلیدهای روی داشبورد و قابلیت خواندن راحت آنها از دیگر نکات قابل اشاره در این وانت هستند. علی رغم ایجاد موقعیت مناسب برای راننده در زمان رانندگی، ضخامت کم  فرمان و ظاهر نسبتا کسل آور آن حس اعتماد به نفسی را که در سایر مدل های این کلاس وجود دارد، به راننده منتقل نمی‌کند و همین موضوع یکی از نقاط ضعف این وانت محسوب می‌شود. 

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

صندلی های این وانت زیبا دارای روکش چرمی و قابلیت تنظیم به صورت برقی هستند که راحتی را برای سرنشینان در سفرهای کوتاه و طولانی به ارمغان می‌آورد؛ وجود دسته صندلی مرکزی در این وانت موجب پوشیده شدن محفظه های نگهدارنده در این وانت شده است. سیستم صوتی،  شیشه برقی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و   کروز کنترل از جمله تجهیزات استاندارد این وانت محسوب می‌شوند. از دیگر نقاط قوت این وانت زیبا می‌توان به محفظه های متعدد آن حتی در پشت صندلی ها و جلوی داشبورد اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

قلب تپنده این وانت، موتور دیزلی 2.0 لیتری بنز مجهز به  توربوشارژر است که موجب چالاکی آن در اطراف شهر می‌شود؛ اما قدرت تولیدی 117 اسب بخاری آن، پاسخگوی عملکرد آن در بزرگراه با حداکثر سرعت 156 کیلومتر بر ساعت نیست. پاسخگویی و توانایی بکسل نسبتا مناسب موتور این وانت، به لطف تولید گشتاور 245 نیوتن متری در دور موتور 2400 است؛ شتاب صفر تا صد این خودرو 16.4 ثانیه تخمین زده شده است که شتاب نسبتا چشمگیری به حساب می‌آید. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 8.8 لیتر است که نسبتی کاملا متوسط محسوب می‌شود. گفتنی است که این وانت یا با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک که هر دو از مرسدس بنز هستند، به خریداران عرضه شده است. 

 

کیفیت رانندگی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

طراحی بدنه این وانت زیبا شبیه خودروهای شاسی بلند است و از شاسی اصلاح شده Rexton بهره می‌برد؛ همچنین قسمت جلو دارای  سیستم تعلیق مستقل و عقب دارای سیستم تعلیق پنج میله ای مجهز به فنر لول است. رانندگی و هندلینگ نرم و روان همانند یک خودروی شاسی بلند (SUV)، عبور نرم از دست اندازهای موجود در جاده، بدنه انعطاف پذیر و عملکرد مناسب شهری این وانت ژاپنی حس خوشایندی را به راننده القا می‌کند. زمانی که به جاده ناهموار رسیدید، می‌توانید از سیستم  چهار چرخ محرک استفاده کنید، اما به دلیل وجود شرایط متوسط آف رود موسو، نباید انتظار عملکردی همچون لندروور را از این خودرو داشته باشید. ترمز ضدقفل ABS با 4 کانال و 4 سنسور، دیفرانسیل ضد لغزش، کیسه هوا جلو و باک قدرتمند HDPE که مقاوم در برابر نور و گرما است،  کمربند ایمنی و آینه دید عقب با قابلیت تنظیم به صورت اتوماتیک از تجهیزات ایمنی این وانت زیبا محسوب می‌شوند.

 

نظر نهایی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

سانگ‌یانگ موسو پیکاپ با آپشن های فراوان و نیز، موتور و گیربکس مرسدس بنز توانسته است عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش بگذارد؛ همچنین با در نظر گرفتن برخی اجزای قابل اعتماد آلمانی این وانت، تغییرات نسبتا عالی و کابین فوق العاده آن از دیگر نقاط قوت موسو محسوب می‌شوند. با این وجود، عملکرد موسو در جاده های آف رود نسبت به رقبایش، حرفی برای گفتن ندارد و قیمت 26,990 دلاری آن می‌تواند دلیل جذب خریداران به سوی این وانت ژاپنی باشد.


منبع

TopSpeed

 

 

 

 

 

برچسب : پیکاپ سانگ یانگ موسو , لندروور , آف رود , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

saleh
3

سانگ یانگ که کره اییه
01:23  1393/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : احسنت بنده خدا فیلم هندی خیلی نگاه میکنه
22 : خودرو من9 فروردین تخصیص خورده اما همچنان فاکتور نشده
علی : مدل 403 خوردن یا نخوردن ربطی به دیر یا زودتر فاکتور شدن نداره بعضی ها 403 خوردن بعد از اونا همون ماشین 402 خوردن
29 اسفند : آرسام بزن رو تبدیل مشخص میشه چقدر باید بپردازید نمایندگی نمی خواد بپردازی احتمالا بدون کارت طلایی حدود 8ملیون باید از طریق کارت که قبلاً ثبت کردی باید بپردازی
دوگانه دی ماه : سلام.پس چرا من 25فروردین تکمیل وجه کردم فعلا فاکتور نشدم
حسنی تحویل اسفندماه : سلام. موقع ای که تاریخ دریافت پرونده. دوم صدور فاکتور باهم بروز شد فاکتور میشه با روزی که فاکتور میشه یک روز میشه مثلا 12دهم
سجاد : منم ساعت 8 صبح 26 تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشدم هنوز
فوق العاده ابان : سلام شما هم تحویل تیر ماه هستید ؟
207 فلز : چقدر هزینه تبدیله شما زدین ؟ و اینکه خودمون میتونیم بزنیم یا باید بریم نمایندگی؟
ارسام : بزن تا نزنی فاکتور نمیشه روی همین گزینه میچرخه