بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

پیکاپ موسو SsangYong خودرویی دو کابینه براساس شاسی بلند موسو است؛ این خودروی زیبا بین سال های 2002 و 2005 با موتور و گیربکس مرسدس بنز به بازار عرضه شد و جنبه تجاری پیدا کرد؛ گفتنی است که این وانت ترکیبی از خودرویی لوکس، قدرتمند و پیشرفته را به خریداران خود ارایه کرده است، اما آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت. عملکرد بسیار خوب در جاده و قابلیت حمل بارهای سنگین به لطف وجود اجزایی از مرسدس بنز، از جمله مشخصه های بارز این وانت زیبا است. موسو SsangYong در دو حالت 4x2 یا 4x4 به خریداران عرضه شد؛ قابلیت بکسل حداکثر 3500 کیلوگرم و گنجایش بار 854 کیلوگرم از دیگر خصوصیات آن محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

جالب است بدانید که در برخی پیکاپ ها، کابین عقب حذف و بر فضای بار آن افزوده شده است؛ وانتی مستحکم و زیبا، با ارتفاع زیاد از سطح زمین، سپری جسور متناسب با دو چراغ مه شکن بزرگ، جلو پنجره ای با طراحی کاملا ساده به همراه لوگوی حک شده کمپانی سازنده در وسط و کاپوت V شکل با دو خط دینامیکی روی آن  خصوصیاتی هستند که از جلو به خریدار رخ می‌نمایند. چراغ های جلوی نوک تیز و لبه های جسورانه آن، ظاهری کاملا متمایز به این خودرو بخشیده است.

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بدنه پهلویی این وانت دارای دو خط افقی در بالای هر پنجره است که ظاهری کاملا دینامیک به آن بخشیده است؛ گفتنی است که شیشه های کناری جلو نسبت به شیشه های عقب دارای خطوط کمتری هستند که همین موضوع موجب زیبایی نسبتا خاص مطابق با سلیقه خریدار شده است. طول 4940، عرض 1870 و ارتفاع 1770 میلی متری ظاهری عظیم به این وانت بخشیده است؛ از نکات جالب توجه دیگر آن می‌توان به تایرهای 235/75-R15S به دلیل ویژگی آف رود این وانت اشاره کرد. 

 

طراحی داخلی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

علی رغم کیفیت ساخت نسبتا پایین این وانت نسبت به سایر رقبای ژاپنی خود، استفاده از مواد درجه یک و پلاستیک برای طراحی داخل کابین آن، ظاهری نسبتا لوکس به آن داده است. وجود فضای مناسب سر، پا و شانه جای هیچگونه اعتراضی را برای راننده و سرنشینان این وانت زیبا باقی نگذاشته است. ادغام زیبای کنسول مرکزی و داشبورد و همچنین استفاده از طراحی چوب برای آن نیز، از دیگر نکات ظریف در طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود. وجود دکمه های کنترلی قابل دسترس، موقعیت مناسب دسته دنده که امکان تعویض و مانور راحت را به راننده می‌دهد، مجموعه کلیدهای روی داشبورد و قابلیت خواندن راحت آنها از دیگر نکات قابل اشاره در این وانت هستند. علی رغم ایجاد موقعیت مناسب برای راننده در زمان رانندگی، ضخامت کم  فرمان و ظاهر نسبتا کسل آور آن حس اعتماد به نفسی را که در سایر مدل های این کلاس وجود دارد، به راننده منتقل نمی‌کند و همین موضوع یکی از نقاط ضعف این وانت محسوب می‌شود. 

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

صندلی های این وانت زیبا دارای روکش چرمی و قابلیت تنظیم به صورت برقی هستند که راحتی را برای سرنشینان در سفرهای کوتاه و طولانی به ارمغان می‌آورد؛ وجود دسته صندلی مرکزی در این وانت موجب پوشیده شدن محفظه های نگهدارنده در این وانت شده است. سیستم صوتی،  شیشه برقی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و   کروز کنترل از جمله تجهیزات استاندارد این وانت محسوب می‌شوند. از دیگر نقاط قوت این وانت زیبا می‌توان به محفظه های متعدد آن حتی در پشت صندلی ها و جلوی داشبورد اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

قلب تپنده این وانت، موتور دیزلی 2.0 لیتری بنز مجهز به  توربوشارژر است که موجب چالاکی آن در اطراف شهر می‌شود؛ اما قدرت تولیدی 117 اسب بخاری آن، پاسخگوی عملکرد آن در بزرگراه با حداکثر سرعت 156 کیلومتر بر ساعت نیست. پاسخگویی و توانایی بکسل نسبتا مناسب موتور این وانت، به لطف تولید گشتاور 245 نیوتن متری در دور موتور 2400 است؛ شتاب صفر تا صد این خودرو 16.4 ثانیه تخمین زده شده است که شتاب نسبتا چشمگیری به حساب می‌آید. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 8.8 لیتر است که نسبتی کاملا متوسط محسوب می‌شود. گفتنی است که این وانت یا با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک که هر دو از مرسدس بنز هستند، به خریداران عرضه شده است. 

 

کیفیت رانندگی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

طراحی بدنه این وانت زیبا شبیه خودروهای شاسی بلند است و از شاسی اصلاح شده Rexton بهره می‌برد؛ همچنین قسمت جلو دارای  سیستم تعلیق مستقل و عقب دارای سیستم تعلیق پنج میله ای مجهز به فنر لول است. رانندگی و هندلینگ نرم و روان همانند یک خودروی شاسی بلند (SUV)، عبور نرم از دست اندازهای موجود در جاده، بدنه انعطاف پذیر و عملکرد مناسب شهری این وانت ژاپنی حس خوشایندی را به راننده القا می‌کند. زمانی که به جاده ناهموار رسیدید، می‌توانید از سیستم  چهار چرخ محرک استفاده کنید، اما به دلیل وجود شرایط متوسط آف رود موسو، نباید انتظار عملکردی همچون لندروور را از این خودرو داشته باشید. ترمز ضدقفل ABS با 4 کانال و 4 سنسور، دیفرانسیل ضد لغزش، کیسه هوا جلو و باک قدرتمند HDPE که مقاوم در برابر نور و گرما است،  کمربند ایمنی و آینه دید عقب با قابلیت تنظیم به صورت اتوماتیک از تجهیزات ایمنی این وانت زیبا محسوب می‌شوند.

 

نظر نهایی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

سانگ‌یانگ موسو پیکاپ با آپشن های فراوان و نیز، موتور و گیربکس مرسدس بنز توانسته است عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش بگذارد؛ همچنین با در نظر گرفتن برخی اجزای قابل اعتماد آلمانی این وانت، تغییرات نسبتا عالی و کابین فوق العاده آن از دیگر نقاط قوت موسو محسوب می‌شوند. با این وجود، عملکرد موسو در جاده های آف رود نسبت به رقبایش، حرفی برای گفتن ندارد و قیمت 26,990 دلاری آن می‌تواند دلیل جذب خریداران به سوی این وانت ژاپنی باشد.


منبع

TopSpeed

 

 

 

 

 

برچسب : پیکاپ سانگ یانگ موسو , لندروور , آف رود , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

saleh
3

سانگ یانگ که کره اییه
01:23  1393/06/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا و مسولین دزد : استقلال 7تا از الوصل خورد روزهای روشنی در راه است به امید اینکه سایپا ساینا را تحویل بدهد و دست از جیب من گردن شکسته بردارد،یا الله ای بت بزرگ خودت این افرینندهای فانی را مورد خشم و غصب خودت قرار بده تا دیگر دروغ های گنده نگویند ای الله راضی نیستم که این ها را به سرنوشت استقلال دچار کنی...
مصطفی : سلام دوستان من هفته چهارم شهریور باید پیام بیاد برا تکمیل وجه هنوز پیام نیومده کسی هست هفته چهارم باشه برا تکمیل وجه تو رو خدا جواب بدید ؟
تجمع : دوستان متاسفانه سایپا ورشکست شده😭😭😭😭😭😭
داریوش 2 اردیبهشت : هم ایران خودرو هم سایپا هر دوتاشونم دزدن خودت زیاد خسته نکن داداش گلم دزد دزده فرقی نداره ایران خودرو یا سایپا همین هفته پیش این جریمه بریدن برا ایران خودرو بابت پولی اضافی که از مردم بی گناه گرفته بودن
سهند بهمن : ممنون از عزیزی که 7 اردیبهشت تکمیل وجه کرده و تمام عزیزانی که اطلاع رسانی میکنن و تلاش می‌کنن و پیگیری میکنن دم همتون گرم کاش قدر چنین مردم باصفا رو بدونن یاعلی
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : بخاطر sbr
علی تاراv1p : راستی ۱۱،۶۰۰ خسارت تاخیرم اومده بود که حالا پیامک اومده ۹،۱۰۰ طلبکاری و نحوه عودت وجه رو بهت اطلاع میدم نمیدونم چرا واقعا ۲،۵۰۰ کم کردن، در حالی که فروش فوری قیمتش قطعی و ثابته!
علی تاراv1p : انتخاب نمايندگي 1404/05/05 پرداخت كل وجه 1404/05/06 دريافت پرونده 1404/06/20 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/20 فاكتور شده 1404/06/20 تخصيص پلاک 1404/06/22 آماده جهت تحويل 1404/06/23 صدور اسناد خودرو 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/25 دريافت خودرو توسط نمايندگي تحويل به مشتري 1404/06/26 سلام تارا v1p سفید طرح عادی فروش فوری، موعد تحویل ۴ شهریور قم هستم علت اینکه تحویل به نمایندگی تاریخ نخورده اینه که وقتی تازه ماشینو از تریلی خالی کردن زنگ زدم به نمایندگی و رفتم تحویل گرفتم
علی : سلام عرض کردم اقا من x5دارم سرویس اولیه که گارانتی فعال میکنه باید چند هزار کیلومتر باشه
مهدی : اینهمه در انتظار بودیم دیگه ذوقی نمونده که هیچ موندیم بعد تحویل نگهداریم یا نه معلوم نیست چی از آب در بیاد 19اسفند تکمیل وجه در انتظار شاهین سی وی تی دوستانی که تحویل گرفتن آیا ارزش نگه داشتن داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31مرداد پیش فروش : محمد رضا شماره قرداد15198944 تکمیل وجه 26/3/1404
محمدرضا تحویل 31 مرداد : سلام دوست عزیز،مبارک باشه،شماره قرارداد و تاریخ تکمیل وجه رو می‌نویسید،ممنون میشم
ساینا اس بهمن : تبدیلی ها حالتان چونه کیف تان کوکه
فوق العاده پذیرش 23 بهمن : مال من امروز پلاک هم شد ، پیامک پیشنهاد تحویل حضوریش هم اومد تو پارکینگ کاشان، پذیرش 23 ام بهمن هم بودم ، یا خودت داری دروغ میگی ، یا کارشناسش تورو گذاشته سرکار
مسعود : این که زنگ زدید گفتن 21 تیر تاریخ فاکتورها نیست تاریخ ارسال دعوتنامه شهریور هست
مسعود : نه آقا همون کوییک اس هم الان بیشتر از 50 روز کاری گذشته و فاکتور نکردن
شهریوری31 : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید، برای تبدیل اقدام کردم روی سایت می نویسه کلاس خودرو 2. همین 58402 هست؟
مسعود : واسه موتور پلاس 7800میگیرن واسه رینگ 24 میلیون در ضمن اگه سودتاخیر داشته باشی ازش کم میکنن باقیشو میدید
حمید شهریورواریزی 21تیر : رفقای که تحویل گرفتن راضی هستین از نظر رنگ موتوری .جان ما یکی یک توضیح سازنده بده . صدای موتور صداهای اضافی ریموتاش از سواریش ممنون میشیم
... : درسته،حدود 20 م میگیرن،،مگه این موتورا چشونه ک اومدن تغییرش دادن،شده مثل رینگا