بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

گفته می‌شود که خودروهای استیشن واگن ولوو حس خاصی دارند و مشتریان را به سوی خودشان جذب می‌کنند. استیشن واگن ولوو 850R در اواسط دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد و نواده آن یعنی ولوو V60 Polestar نیز قصد دارد راه آن را ادامه بدهد. این خودرو جدید اواخر سال 2014 وارد بازار استرالیا شده است و شاید به اندازه جدش زاویه‌دار نباشد ولی به طور قطع در زمینه عملکرد هیچ کم و کسری نسبت به آن ندارد. تأمین نیروی پیشران این خودرو جدید بر عهده یک موتور شش سیلندر 3 لیتری گذاشته شده است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند حداکثر 350 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرو و گشتاوری که توسط این موتور قوی تولید می‌شود، از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Adaptive Geartronic به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این گیربکس به همراه پدل شیفتر دستی بر روی پایه فرمان عرضه می‌شود. حالت رانندگی Sport نیز وجود دارد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

کمپانی ولوو مدعی است این موتور قوی قادر است استیشن واگن V60 Polestar را ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند، حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. این خودرو از سیستم اگزوزی بهره می‌برد که صدای بسیار کمی تولید می‌کند ولی اگر حالت Sport را انتخاب کنید صدای موتور به صدایی هیجان‌آور تبدیل می‌شود، البته هیجان‌آورترین جنبه موتور عملکرد بسیار عالی آن است. هنگامی که دور موتور به بالای 3000 دور بر دقیقه می‌رسد، موتور همچنان گاز می‌خورد و شما را به سرعت دلخواه‌تان می‌رساند. پدال ترمز نیز بسیار نرم است. این خودرو به کالیپرهای شش پیستونی و بزرگ برمبو مجهز است که نیروی متوقف کننده زیادی تولید می‌کنند. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد. پدل شیفترها را می‌توان با نوک انگشت به راحتی کنترل کرد، با این حال هنگامی که حالت اسپرت را انتخاب می‌کنید، متوجه کمی سر و صدا خواهید شد، دنده‌ها خشک عوض می‌شوند و ممکن است گیربکس سرکش بشود و دنده را بالا ببرد. البته برای خودرویی که از چنین گشتاور بالایی برخوردار است ، زیاد جالب نیست که گیربکس این قدر درگیر تعویض دنده باشد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

با همه این تفاسیر، می‌توان گفت ولوو V6 Polestar با این که خودرو سبکی نیست (1766 کیلوگرم) ولی بسیار فرز و چالاک است. این استیشن واگن چالاک به تایرهای میشلن Pilot Sport مجهز است که چسبندگی بسیار بی‌نظیری در اختیار آن می‌گذارند، سیستم چهار چرخ متحرک نیز به کمک تایرها می‌آید و چسبندگی را به کمال می‌رساند. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو از نظر فنی برتری زیادی بر سیستم تعلیق رقبا ندارد. بهتر است بدانید در داخل کابین هیچ دکمه‌ای برای تنظیم کمک‌فنرها وجود ندارد و برای این کار مجبورید زیر خودرو بروید و به طور دستی کمک‌فنرهای Ohlins را تنظیم کنید، از طرفی 20 حالت برای تنظیم وجود دارد و به راحتی می‌توانید میزان خشکی یا نرمی مورد نظرتان را پیدا کنید.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

فرمان سفت ولی دقیق است و در سرعت‌های بالا بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد و به راننده این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت از جاده‌های پر پیچ و خم عبور کند. کمپانی ولوو مدعی است میزان مصرف سوخت این خودرو 10.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است ولی در تست جاده صورت گرفته که شامل حرکت در بزرگراه، شهر و جاده‌های خارج شهری بود، این استیشن واگن حدو.د 12.4 لیتر بنزین مصرف کرد. کابین داخلی ولوو V6 Polestar بسیار راحت و جادار است و تزیینات و پرداخت‌ها نیز کاملاً بی عیب و نقص هستند. کیفیت مواد مصرفی در کابین بالاست ولی صندلی راننده آن‌قدرها که از یک خودرو 100,000 دلاری (دلار استرالیا) انتظار می‌رود جادار نیست.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات زیادی در داخل کابین به چشم می‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی، GPS و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث. صندلی‌های جلو بسیار راحت و جادار هستند و از نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه راحتی بهره می‌برند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی ممکن است فضای سر برای سرنشینان قدبلند کم باشد. گنجایش صندوق عقب به 430 لیتر می‌رسد که می‌توان اسباب و اثاثیه یک خانواده را در ان جا داد تا آخر هفته خوبی را پشت سر بگذرانند.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات ایمنی این استیشن واگن عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و موتورسوار، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور و شش کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوا در طرفین جلو و دو کیسه هوای سراسری در طرفین). البته خریدارانی که فضای بار بیشتری می‌خواهند بهتر است نگاهی هم به مرسدس بنز GLA45 AMG یا آئودی S4 بیندازند. در مجموع می‌توان گفت ولوو V60 Polestar یک استیشن واگن تمام عیار است که مزایایش بر معایبش می‌چربند و افسون خودروهای سوئدی را در خودش حفظ کرده است.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : ولوو , ولوو V60 Polestar , ولوو 850R , استیشن واگن , Pilot Sport , Ohlins






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

اره درسته .... طراحی مدل های قدیمی رو همین سوار کرده
22:27  1393/11/25
گزارش
پاسخ دادن
Ali
5

کابینش خیلی ساده اس...
00:08  1393/11/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
شاهینG : سلام‌ کسی‌ تکمیل‌وجه‌ ۱۱‌ آذر‌هست‌که‌فاکتور‌نشده‌باشه ؟؟
شاهین cvt : 12 اسفند فاکتور نشدم
شاهین‌ gl : افرادی‌که‌ چهارشنبه‌ ۱۷ پنچ‌شنبه‌ ۱۸‌ اردیبهشت تبدیل‌زدن‌ ایا‌‌ امروز‌‌ فاکتور‌‌ شدین ؟؟؟
شاهینgl : دوستان‌glتا‌۱۶‌ اردیبهشت‌فاکتور‌شده من‌خودم‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌‌ تکمیل‌وجه‌کردم ۲۸‌ اردیبهشت‌ نشسته‌توی‌سیستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : سلام ببخشید نمی دونید کوییک ار اس تحویل 30روز تکمیل وجه 17اردیبهشت رو کی میدن گفتن 30روز الان 80روز شد برای مشهد
کوییک gxrl : دوستان کسی تغییر رنگ کوییک gxrl نشسته تو پروفایلتون والا برا ما که هنو همون رنگه و آماده تخصیص مسخره کردن به خدا زنگ هم میزنی اصلا خبر نارن کارشناسان گاوشون
خرزوخاک سایپا : با این راهنمایی ها و شوخ طبعی ها در حق خانم سما 😂 فک کنم بیخیال حواله ش شد رفت فروختش 😂👊
اطلس دوران جنگ : جالب اینجا هست که ماشین تحویل گرفتن خدمات نمیده سایپا شاید باور نکنید هیچ خدماتی اصلأ هیچ شما بگو یه پیچ یا مهره بهتون نمیدن میگن برو آزاد انجام بده فکر اون طرف داستان هم بکنید اطلس نمیدن اونوقت که میدن بدون خدمات هست
مهدی : سلام طرح تبدیل قالپاق به رینگ الان واسه چه ماهایی امده فقط تیر یا مرداد و شهریورم امده؟
مهدی : سلام من از این میام پیشگوییت درست از اب درامده الان الان 1 تومنه 207 امروز تاریخ برج 5 سال 404 اینو برای ایندگان مینویسمسال 1406 احتمالا رو دو میلیارده نمیدونم اینده چی پیش میاد فقط خدا خودش کمکمون کنه
سامی ایلام : نه بابا چرت میگن من پذیرش 27 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
Ali : منم این تاریخم پلاک شده تحویل ندادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : خدا لعنتشون کنه من گفتم امروز دیگه فاکتورم ظاهرا حالا حالا ها نمیدن
علی : واریزی تکمیل11تیر تبدیل به تک. 25 آذر403. فاکتورشدین