بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

گفته می‌شود که خودروهای استیشن واگن ولوو حس خاصی دارند و مشتریان را به سوی خودشان جذب می‌کنند. استیشن واگن ولوو 850R در اواسط دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد و نواده آن یعنی ولوو V60 Polestar نیز قصد دارد راه آن را ادامه بدهد. این خودرو جدید اواخر سال 2014 وارد بازار استرالیا شده است و شاید به اندازه جدش زاویه‌دار نباشد ولی به طور قطع در زمینه عملکرد هیچ کم و کسری نسبت به آن ندارد. تأمین نیروی پیشران این خودرو جدید بر عهده یک موتور شش سیلندر 3 لیتری گذاشته شده است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند حداکثر 350 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرو و گشتاوری که توسط این موتور قوی تولید می‌شود، از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Adaptive Geartronic به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این گیربکس به همراه پدل شیفتر دستی بر روی پایه فرمان عرضه می‌شود. حالت رانندگی Sport نیز وجود دارد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

کمپانی ولوو مدعی است این موتور قوی قادر است استیشن واگن V60 Polestar را ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند، حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. این خودرو از سیستم اگزوزی بهره می‌برد که صدای بسیار کمی تولید می‌کند ولی اگر حالت Sport را انتخاب کنید صدای موتور به صدایی هیجان‌آور تبدیل می‌شود، البته هیجان‌آورترین جنبه موتور عملکرد بسیار عالی آن است. هنگامی که دور موتور به بالای 3000 دور بر دقیقه می‌رسد، موتور همچنان گاز می‌خورد و شما را به سرعت دلخواه‌تان می‌رساند. پدال ترمز نیز بسیار نرم است. این خودرو به کالیپرهای شش پیستونی و بزرگ برمبو مجهز است که نیروی متوقف کننده زیادی تولید می‌کنند. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد. پدل شیفترها را می‌توان با نوک انگشت به راحتی کنترل کرد، با این حال هنگامی که حالت اسپرت را انتخاب می‌کنید، متوجه کمی سر و صدا خواهید شد، دنده‌ها خشک عوض می‌شوند و ممکن است گیربکس سرکش بشود و دنده را بالا ببرد. البته برای خودرویی که از چنین گشتاور بالایی برخوردار است ، زیاد جالب نیست که گیربکس این قدر درگیر تعویض دنده باشد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

با همه این تفاسیر، می‌توان گفت ولوو V6 Polestar با این که خودرو سبکی نیست (1766 کیلوگرم) ولی بسیار فرز و چالاک است. این استیشن واگن چالاک به تایرهای میشلن Pilot Sport مجهز است که چسبندگی بسیار بی‌نظیری در اختیار آن می‌گذارند، سیستم چهار چرخ متحرک نیز به کمک تایرها می‌آید و چسبندگی را به کمال می‌رساند. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو از نظر فنی برتری زیادی بر سیستم تعلیق رقبا ندارد. بهتر است بدانید در داخل کابین هیچ دکمه‌ای برای تنظیم کمک‌فنرها وجود ندارد و برای این کار مجبورید زیر خودرو بروید و به طور دستی کمک‌فنرهای Ohlins را تنظیم کنید، از طرفی 20 حالت برای تنظیم وجود دارد و به راحتی می‌توانید میزان خشکی یا نرمی مورد نظرتان را پیدا کنید.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

فرمان سفت ولی دقیق است و در سرعت‌های بالا بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد و به راننده این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت از جاده‌های پر پیچ و خم عبور کند. کمپانی ولوو مدعی است میزان مصرف سوخت این خودرو 10.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است ولی در تست جاده صورت گرفته که شامل حرکت در بزرگراه، شهر و جاده‌های خارج شهری بود، این استیشن واگن حدو.د 12.4 لیتر بنزین مصرف کرد. کابین داخلی ولوو V6 Polestar بسیار راحت و جادار است و تزیینات و پرداخت‌ها نیز کاملاً بی عیب و نقص هستند. کیفیت مواد مصرفی در کابین بالاست ولی صندلی راننده آن‌قدرها که از یک خودرو 100,000 دلاری (دلار استرالیا) انتظار می‌رود جادار نیست.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات زیادی در داخل کابین به چشم می‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی، GPS و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث. صندلی‌های جلو بسیار راحت و جادار هستند و از نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه راحتی بهره می‌برند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی ممکن است فضای سر برای سرنشینان قدبلند کم باشد. گنجایش صندوق عقب به 430 لیتر می‌رسد که می‌توان اسباب و اثاثیه یک خانواده را در ان جا داد تا آخر هفته خوبی را پشت سر بگذرانند.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات ایمنی این استیشن واگن عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و موتورسوار، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور و شش کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوا در طرفین جلو و دو کیسه هوای سراسری در طرفین). البته خریدارانی که فضای بار بیشتری می‌خواهند بهتر است نگاهی هم به مرسدس بنز GLA45 AMG یا آئودی S4 بیندازند. در مجموع می‌توان گفت ولوو V60 Polestar یک استیشن واگن تمام عیار است که مزایایش بر معایبش می‌چربند و افسون خودروهای سوئدی را در خودش حفظ کرده است.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : ولوو , ولوو V60 Polestar , ولوو 850R , استیشن واگن , Pilot Sport , Ohlins






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

اره درسته .... طراحی مدل های قدیمی رو همین سوار کرده
22:27  1393/11/25
پاسخ دادن
Ali
5

کابینش خیلی ساده اس...
00:08  1393/11/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 50 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ehsan6776 : منم مثل شما کی این ماشینو میخوان بدن خدا شاهده کارم مونده زندگیم رو هواست این ماشینم نمیدند
بنیامین : باسلام دیشب ماشین رافروختم به نقد کسی نگاش نمیکرد دادمش به وعده ۷۵۰ زمان تحویل پول برج۱۱ قابل نوجه کسانی که ماشین را میخواهند تحویل بگیرند خوب چک کنید اگر مشکلی دیدید بگید اگر مشکل کوچیک بود میگند چیزی نیست اصلا تحویل نگیرید من ماشین کم باد بود گفتم بهش پنچره گفت نه بابا کم بدد میباشد رفت ماشین را باد کرد تحویل داد من ساد تحویل گرفتم بعد ۲روز با همون طوری شد گفتم جهنم برم پنچرگیری استا که لاستیک را باز کرد زد به آب فهمیدیم سایپا مارو درست کرده رینگ ماشین شگسته بود استا گفت برو نمایندگی رفتم ولی بااین که از اول اونجوری بود قبول نکرد برا دل خوشی گفت برو مشهد اینجا ایرانه داداشا مواظب باشید خوب داخل وخارجشو چک کنید بعد هم رینگ زاپاسش فولادی میباشد اینم صدقه روز عید عید بر شما گرامی
حمید شاهین اتومات : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده ؟؟
تارا v4 اتومات : سلام کسی اطلاع داره تارا تحویل خرداد کی فاکتور میشه؟
اسفند ساینا دوگانه : میشه بگی چقد تکمیل وجه واریز کردی
اسفند ساینا دوگانه : خدا از باعثو بانیای شرکت سایپا نگذره اینطور با زندگی ما بازی میکنن
اسفند ساینا دوگانه : شما نمیدونم کی هستی که اتقدر راحت با مالو و روحو روان ملت بیچاره ای ک هرکدوم با وامو قرض، به امید اینکه یه اشعال حداقل زیر پاشون باشه یکسال پیش ثبت نام کردن و الان بعد از ۳ماه تاخیر هیچ خبری نیست امیدوارم اگر همدستشون هستی خدا خودش با داغ عزیزات جوابتو بده
t8 : دوستان بازم امروز ثبت نام گذاشتن در صورتی که هنوز ثبت نامی های پارسالو حتی تحویل ندادن،اینا چه رویی دارن😐
Bac x3 سفید : ثبت نام ۱ اسفند ۱۴۰۲ امروز فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : سلام داس حامد اینها نقشه های آقای عظیمی برای فرو ش ماشین های دیگه است
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : پارس تا برج 6تولید میشه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : 0سلام تاریخ قرارداد21 اسفند تخصیص 4 اردیبهشت آما هنوز فاکتور نشده
حسین : منم 18خرداد قرار بوده تحویل بدن که هنوز ندادن
محسن s7 : درپاسخ به رضا جولایی 24ام خروج خورد 25ام روز جمعه قزوین بود 26ام تحویل گرفتم
منم مثل شما : ببخشید کدام سایت اسلام پناه گفته پارس تولید میشه من که هرچی اخبار رصد میکنم ندیدم
علی جانو : سلام آقا سعید کل،مبلغ ما 444500پرداحت کردیم بعد داخل فروردین مابه التفاوت پرداخت کردیم تو 3مرحله که جمعا شده الان پرداختی ما 450800خورده ای
151 تحویل تیرماه بالاینر : تکلیف دعوتنامه بالاینر چی شد دعوتنامه بفرستن ماشین اون موقع از بازار میگرفتیم خیلی بهتر بود خدا شاهد الان6 ماه منتظر دمپایی...
دنا دستی پاییز : سلام دوستان روی حرفم با دنا پلاس های دستی پاییز هست. هیچ پیامکی برای دنا پلاس دستی اولویت پاییز نیامده. چند روزه که برای اولویت تابستان پیامک اومده،پس حدودا 2 تا 3 ماه دیگ منتظر پیامک باشین. دیگه هم این سوال رو نپرسید که برای اولویت پاییز پیام اومده یا نه.
وحید : داداش ماده جدیدی اومده😅