بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

گفته می‌شود که خودروهای استیشن واگن ولوو حس خاصی دارند و مشتریان را به سوی خودشان جذب می‌کنند. استیشن واگن ولوو 850R در اواسط دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد و نواده آن یعنی ولوو V60 Polestar نیز قصد دارد راه آن را ادامه بدهد. این خودرو جدید اواخر سال 2014 وارد بازار استرالیا شده است و شاید به اندازه جدش زاویه‌دار نباشد ولی به طور قطع در زمینه عملکرد هیچ کم و کسری نسبت به آن ندارد. تأمین نیروی پیشران این خودرو جدید بر عهده یک موتور شش سیلندر 3 لیتری گذاشته شده است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند حداکثر 350 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرو و گشتاوری که توسط این موتور قوی تولید می‌شود، از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Adaptive Geartronic به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این گیربکس به همراه پدل شیفتر دستی بر روی پایه فرمان عرضه می‌شود. حالت رانندگی Sport نیز وجود دارد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

کمپانی ولوو مدعی است این موتور قوی قادر است استیشن واگن V60 Polestar را ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند، حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. این خودرو از سیستم اگزوزی بهره می‌برد که صدای بسیار کمی تولید می‌کند ولی اگر حالت Sport را انتخاب کنید صدای موتور به صدایی هیجان‌آور تبدیل می‌شود، البته هیجان‌آورترین جنبه موتور عملکرد بسیار عالی آن است. هنگامی که دور موتور به بالای 3000 دور بر دقیقه می‌رسد، موتور همچنان گاز می‌خورد و شما را به سرعت دلخواه‌تان می‌رساند. پدال ترمز نیز بسیار نرم است. این خودرو به کالیپرهای شش پیستونی و بزرگ برمبو مجهز است که نیروی متوقف کننده زیادی تولید می‌کنند. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد. پدل شیفترها را می‌توان با نوک انگشت به راحتی کنترل کرد، با این حال هنگامی که حالت اسپرت را انتخاب می‌کنید، متوجه کمی سر و صدا خواهید شد، دنده‌ها خشک عوض می‌شوند و ممکن است گیربکس سرکش بشود و دنده را بالا ببرد. البته برای خودرویی که از چنین گشتاور بالایی برخوردار است ، زیاد جالب نیست که گیربکس این قدر درگیر تعویض دنده باشد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

با همه این تفاسیر، می‌توان گفت ولوو V6 Polestar با این که خودرو سبکی نیست (1766 کیلوگرم) ولی بسیار فرز و چالاک است. این استیشن واگن چالاک به تایرهای میشلن Pilot Sport مجهز است که چسبندگی بسیار بی‌نظیری در اختیار آن می‌گذارند، سیستم چهار چرخ متحرک نیز به کمک تایرها می‌آید و چسبندگی را به کمال می‌رساند. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو از نظر فنی برتری زیادی بر سیستم تعلیق رقبا ندارد. بهتر است بدانید در داخل کابین هیچ دکمه‌ای برای تنظیم کمک‌فنرها وجود ندارد و برای این کار مجبورید زیر خودرو بروید و به طور دستی کمک‌فنرهای Ohlins را تنظیم کنید، از طرفی 20 حالت برای تنظیم وجود دارد و به راحتی می‌توانید میزان خشکی یا نرمی مورد نظرتان را پیدا کنید.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

فرمان سفت ولی دقیق است و در سرعت‌های بالا بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد و به راننده این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت از جاده‌های پر پیچ و خم عبور کند. کمپانی ولوو مدعی است میزان مصرف سوخت این خودرو 10.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است ولی در تست جاده صورت گرفته که شامل حرکت در بزرگراه، شهر و جاده‌های خارج شهری بود، این استیشن واگن حدو.د 12.4 لیتر بنزین مصرف کرد. کابین داخلی ولوو V6 Polestar بسیار راحت و جادار است و تزیینات و پرداخت‌ها نیز کاملاً بی عیب و نقص هستند. کیفیت مواد مصرفی در کابین بالاست ولی صندلی راننده آن‌قدرها که از یک خودرو 100,000 دلاری (دلار استرالیا) انتظار می‌رود جادار نیست.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات زیادی در داخل کابین به چشم می‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی، GPS و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث. صندلی‌های جلو بسیار راحت و جادار هستند و از نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه راحتی بهره می‌برند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی ممکن است فضای سر برای سرنشینان قدبلند کم باشد. گنجایش صندوق عقب به 430 لیتر می‌رسد که می‌توان اسباب و اثاثیه یک خانواده را در ان جا داد تا آخر هفته خوبی را پشت سر بگذرانند.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات ایمنی این استیشن واگن عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و موتورسوار، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور و شش کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوا در طرفین جلو و دو کیسه هوای سراسری در طرفین). البته خریدارانی که فضای بار بیشتری می‌خواهند بهتر است نگاهی هم به مرسدس بنز GLA45 AMG یا آئودی S4 بیندازند. در مجموع می‌توان گفت ولوو V60 Polestar یک استیشن واگن تمام عیار است که مزایایش بر معایبش می‌چربند و افسون خودروهای سوئدی را در خودش حفظ کرده است.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : ولوو , ولوو V60 Polestar , ولوو 850R , استیشن واگن , Pilot Sport , Ohlins






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

اره درسته .... طراحی مدل های قدیمی رو همین سوار کرده
22:27  1393/11/25
گزارش
پاسخ دادن
Ali
5

کابینش خیلی ساده اس...
00:08  1393/11/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : بخاطر اینکه تولید روزانه شاهین الآن خیلی کمه
شاهین g : سلام کسی از آخرین فاکتور شاهین gخبر داره ؟ این سامانه سخا چیه کی باید اقدام کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون
سجاد : رها خانم ،رها کن این همه فاز منفی رو آبجی جان فدا سرت به فکر سلامتیت باش
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
پناهی : ا سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن این هفت ماه هر روز اینجا سر میزدم پیامارو میخوندم به امید اینکه یه خبر خوبی
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : والا ما دو سال فیدلیتی داشتیم عالی بود و اینکه رفتار بهمن موتور و مشتری مداری یه سر و گردن از بقیه خودروسازها بهتره فقط کافیه یه روز برید برای گارانتی نمایندگی مرکزی تا بفهمید چی میگم متاسفانه به خاطر مسئله مالی فروختیم الان هم که خودمون رو گیر این کرمان موتور بیشرف انداختیم اشتباهم این بود قبل ثبت نام یه سرچ ساده تو گوگل نکردم و گرنه الان وضعمون این نبود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام ،تاریخ فاکتورت کی بود منم 8.3 پلاک شدم حضوری هم زدم خبری نیست فعلا
30 آبان : از 10 تا امروز 12 آبان رو حمل جهت انتقال مونده به نظرتون طبیعی هست؟ باید از کرمانشاه بیاد تهران
207 : یه تمام قرداد های آبان درحال فاکتور
فرسوده : خوبه در شبکه های معاند مثل ایران اینترنشنال مطرح کنیم چون حتما نگاه می کنند شاید مسئولین بی وجدان یه ذره به خودشون بیاند
علی 4شهریور : 12335628هنوز از فاکتور خبری نیست
عباس : اشتباه بهت گفته ا ند اولویت با فرسوده هاست
ریختان : طرح تبدیل همین الان اومد و ریخت
رانا تحویل آذر ماه : واسه همه همینو زده وولی نمیدونم چرا فاکتور نمیکنن.1ماه پیش پول و کامل گرفتن
امیر آریا نژاد : امروز رفتم وزارت صنعت و معدن برای شکایت کارشنااس آمد یک بخش نامه به من نشون داد که برای تاخیر و دریافت سود باید بری دادگاه شکایت کنی. تا وقتی تعداد زیاد تجمع نکنیم و این موضوع رسانه ای نشه بگوش مدیران و قوه قضائیه نمی رسه. ما رفتیم یکشبه چند نفر شما همتون ترسو هستید. تراس برادر مرک بزدل ها
سقف فلز تیتانیوم تحویل 30آذر : سلام دوستان 207 سقف فلز اتومات تا چه تاریخی فاکتور شده؟