شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

وزارت «صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط می‌شود. طبق این آمار که به دی‌ماه امسال تعلق دارد، وزارت صنعت 154 فقره شکایت از مشتریان در مورد «تعمیر خودروهای سبک» دریافت کرده است تا به نوعی بخش خدمات پس‌از فروش خودروسازان در صدر شکایات مردمی قرار بگیرد. 
این 154 فقره شکایت، چهار درصد کل شکایاتی است که در بخش «خدمات»، از سوی مردم به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ارائه شده است. بر اساس آمار مربوطه، همچنین 122 مورد شکایت نیز از «تعویض روغنی‌ها» به وزارت صنعت ارائه شده تا این مورد در رده چهارم شکایات مردمی در بخش خدمات، جای گیرد. با این حساب، طی دی‌ماه امسال، در مجموع 276 مورد شکایت مربوط به خدمات خودرویی به وزارت صنعت رسیده است. این البته در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد در حالت کلی، بیشترین گله و شکایت مشتریان در بخش «خودرو»، به کیفیت و قیمت خودروها مربوط می‌شود. هرچند در آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، «خودرو» جزو پنج کالای اولی که مردم نسبت به قیمت آن شکایت داشته‌اند نیست، اما این آمار تنها مربوط به دی‌ماه است و به‌نظر می‌رسد اگر گزارشی میدانی تهیه شود، «کیفیت» و «قیمت» در صدر شکایات خودرویی مردم باشند.  با این حال آن‌طور که وزارت صنعت اعلام کرده، بیشترین شکایات مردم در دی‌ماه و در بخش کالا، به نان و میوه و سبزی و پوشاک و سبوس گندم و لبنیات مربوط می‌شود و «خودرو» جزو آنها نیست. به‌نظر می‌رسد از آنجاکه کالاهای موردنظر جزو نیازهای ضروری و حتی روزانه مردم به شمار می‌روند، آمار شکایات از کیفیت و قیمت آنها بالاتر است.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , شکایت , تعمیرگاه , خدمات , سواری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مومنی زاده
0

عرض سلام ، پژوی ۲۰۶ تیپ۲ که ۴۰۰۰ تا کارکرده ، چراغهای مه شکن و چراغ عقب روشن نمیشد ، علیرغم داشتن گارانتی ، با هزینه پرداختی حدود ۸۰۰۰۰ هزارتومان نمایندگی۵۰۸۵ ، در تاریخ ۳۱ شهریور۹۹ لامپ ها را عوض کرده ، واقعا چرا کشور ما اینقدر بی در پیکر شده ، چه کسی مسئول رسیدگی به حقوق مردم است؟
12:13  1399/06/31
گزارش
پاسخ دادن
محمدروحانی مجد
1

باسلام
ضمن آرزوی توفیق متن ذیل را جهت استحضار و پیگیری موضوع و اقدامات مقتضی به حضورتان معروض می دارم؛
اینجانب در تاریخ ۹۶/۴/۷ از نمایندگیایران خودرو برقعی قم یکدستگاه سمند ثبت نام کردم
و در تاریخ ۹۶/۵/۴ روز چهارشنبه ماشین را از ایران خودرو تحویل دادند
متاسفانه روز بعدش پنجشنبه تاریخ ۹۶/۵/۵
بهد از ظهر بود متوجه شدم موتور معیوب در آمده و آب و روغن قاطی کرده و زده بیرون و زیر و داشپورت و سینه ماشین روغن آلود شده دستم به جایی نرسید و فردایش جمعه بود تعطیل
در تاریخ ۹۶/۵/۷ خودرو را تحویل آن نمایندگی دادم و تقاضا کردم تا ماشین را عوض کنند و الآن هم از ایران خودرو با تعویض خودرو موافقت نموده اند
لازم به ذکر است که شفاهی و کتبی حضوری و تلفنی به خود آقای برقعی (مدیر ) و مهندس بنی حسنی (مدیر فنی) اعلام نموده ام که تا تعیین تکلیف قطعی و تعویض خودرو به هیچ عنوان دست به تعمیر یا تعویض موتور ماشین نزنند و دستکاری نکنند در غیر این صورت دخل و تصرف در مال غیر محسوب و موجب پیگرد قانونی است و به مراجع قضائی و سایر مراجع مربوطه شکایت خواهم نمود.
سمند EF7
شماره شاسی HF 283959
12:55  1396/05/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

شکایت مردم از خدمات نیست از هزینه ی بالای تعمیرات هست که اونم برمیگرده به خود شرکت ها
00:48  1393/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : تجمع قراره جلوی امور مشتریان سایپا انجام بشه گویا مکان قبلی عوض شده هر کی تونست شنبه ساعت 10 اونجا باشه
مهدی : خیلی مبارکه ردیف قراردادتون چند بود؟
محمد تقی افشاری : اقاارش چندروزطول می‌کشه بعدازفاکتور،پلاک بشه دقیقا
نیسان آبشنال : آقا تکلیف مردم چیه نیسان ثبت نام کردیم فاکتور شده پلاک نمیشه هیچکیم پاسخگو نیست یکی نیست یه جواب حسابی به ما بده
محمد تقی افشاری : سلام آقا آرش شما کی فاکتورشدید،الان پلاک شده یان
علی شاهین : کسی حق مارو نمیده تا ما خودمون حق خودمونو نگیریم پس قرار ما ساعت ۱۰ روز شنبه امور مشتریان سایپا
طرح فرسوده : دوستان من دیروز سایت چک کردم فاکتور شدم الان رفتم دیدم تمام مراحل به عقب برگشته علت چیه ؟؟
علی شاهین جی آذرماه : قرار مالباختگان خودرو شاهین ساعت ۱۰ روز شنبه امور مشتریان شرکت کلاهبردار سایپا
تارا v1 : سلام دوستان تارا دستی فروش فوری تکمیل ۱۵ مرداد تحویل ۱۴ شهریور یه ساعت پیش فاکتور شد رنگ سفید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : برنامه از 617شده 622میلیون
رانا : سلام من مرداد ماهم هنوز تحویل نگرفتم رو صدور اسناد می چرخه.شانسمونه
ساینا پیش فروش پذیرش 24بهمن : منظور شما فوق العادس ؟یا پیش فروش
علی رضا : دوستان، کسانی که میتونن ،دسترسی دارن تهران برید یه جایی شکایت کنید ،رسانه ای کنید،اینها هنوز دارن ثبت نام می کنن،خداوکیل ماشین نمیدن ،کلاهبرداریه،هممون قسط داریم ،بدهکاریم،واسه تفریح ماشین نگرفتیم،لطفا همه پیگیر باشید ،زنگ بزنید تهدید کنید
سید : پذیرش 9 اسفند 12200318
ساینا 8 اسفند : سلام لطفا فوق العاده های بهمن اگه فاکتور نشدن و اسفند روز پذیرش و شماره پذیرش رو بزارن ببینیم چه روز هایی فوق العاده داشته خودم 8 اسفند شماره پذیرش خودم 12198760
حسبن : دروغ مبگن فاکتور نکردند
حسبن : دروغه فاکتورنشده
اطلس آذر ماهی : سلام دیروز ماشین رو تحویل گرفتم ماشین خوبیه انشاالله که بزودی همه تحویل بگیرین
دنا بورسی تبدیلی : سلام آلمینیومی هستش تحویل خودرو تون کی بوده