بررسی رنو اسپرت توربو 2013

بررسی رنو اسپرت توربو 2013

شرکت خودروسازی رنو در محصول جدید 2013 خود یعنی رنو اسپرت توربو Clio RS 200 تمام استانداردهای مورد نیاز برای یک خودروی مسابقه ای را برآورده کرده است. این خودرو توسط یک کمپانی کوچک فرانسوی در شهر دیپی (Dieppe) ساخته می شود. این رنوی دوست داشتنی که پنج درب دارد، رقیب قدرتمندی برای فورد Fiesta ST سه درب به شمار می رود. لازم به ذکر است، رنو اسپرت در سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل پاریس (Paris Motor Show) رونمایی و در همان اوایل به نام رنو اسپرت Clio 200 EDC معرفی شد که این نام برگرفته از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوگانه این خودرو بود.

بررسی رنو اسپرت توربو 2013

مقایسه دو خودروی رنو و فورد به خوبی نشان می دهد که هر دو دارای یک موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر هستند، اما با این تفاوت که موتور رنو می تواند نیروی بیش تری (197 اسب بخار) نسبت به فورد (180 اسب بخار است) تولید کند. گفتنی است، اگرچه سیستم موتوری رنو اسپرت جدید تقویت شده است، اما مشابه مدل های قبلی همین خودرو، مقدار نیرویی که در حال حاضر توسط یک موتور مجهز به توربوشارژر تأمین می شود، تفاوتی با نیروی تولیدی توسط موتورهای 2 لیتری نسل گذشته ندارد. این نشان می دهد که قدرت موتور در نسل قدیم و جدید هیچ تغییری نکرده است. اما جالب است بدانید که میزان مصرف سوخت و آلایندگی رنو اسپرت جدید به طور قابل ملاحظه کاهش پیدا کرده و به ترتیب به حدود 6 لیتر (به ازای هر 100 کیلومتر) و 144 گرم بر کیلومتر رسیده است.

بررسی رنو اسپرت توربو 2013

بنا به گفته کارشناسان رنو، شتاب 0 تا 100 این خودروی اسپرت 1,204 کیلوگرمی که 36 کیلوگرم سبک تر از نسل قدیمی است، چیزی در حدود 6.7 ثانیه می باشد که در مقایسه با نسل گذشته 2 ثانیه کاهش داشته است. بدین منظور، از محور تعلیق مخصوص خودروهای اسپرت جهت افزایش هرچه بیش تر شتاب خودرو استفاده شده است. گفتنی است، این رنو در دو مدل اسپرت (Sport) و کاپ (Cup) موجود است. رینگ های آلیاژی 18 اینچی، سیستم تعلیق نسبتاً مطلوب، و فرمان تیز با واکنش سریع، از جمله ویژگی هایی است که در این دو مدل به چشم می خورد.

بررسی رنو اسپرت توربو 2013
بررسی رنو اسپرت توربو 2013 بررسی رنو اسپرت توربو 2013
بررسی رنو اسپرت توربو 2013 بررسی رنو اسپرت توربو 2013

تقریباً در همه خودروهای اسپرت امکان انتخاب حالت های رانندگی از جمله "معمولی"، "اسپرت"، و "مسابقه ای" وجود دارد. مکانیسم عملکرد واحد کنترل کننده این حالت ها بدین صورت است که سرعت عملکرد موتور و گیربکس در حین حرکت به طور فزاینده افزایش می یابد تا بهترین شرایط موتوری برای حالت انتخاب شده توسط راننده فراهم شود.

بررسی رنو اسپرت توربو 2013

رنو اسپرت نیز از این قابلیت مستثنی نیست و ضمن داشتن این تکنولوژی، از یک صفحه نمایش جهت ارائه اطلاعات کاربردی به راننده نیز استفاده کرده است. هم چنین، یک کورنومتر و جی پی اس نیز در این سیستم جاسازی شده است تا زمان های رسیدن به ماشین حریف در یک مسابقه رانندگی را نمایش دهد. گذشته از این ها، این اسپرت فرانسوی، به درپوش های دو مرحله ای کنترل اتوماتیک میزان هوای ورودی به داخل سیلندرها مجهز است که فقط در ماشین های مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند. بنا به گفته کارشناسان رنو، استفاده از چنین سیستمی، تجربه یک رانندگی اسپرت را لذت بخش تر می کند.

بررسی رنو اسپرت توربو 2013

در پایان اشاره می  شود که ثبت سفارش شرکت رنو معمولاً در ماه آوریل و تحویل ها در ماه ژوئن انجام می شود. برآوردها نشان می دهند که قیمت این رنوی جدید که در پنج رنگ قابل سفارش است، بیش از فورد Fiesta ST (در حدود 26,380 دلار) و پژو 208 GTi (در حدود 29,329 دلار) نخواهد بود. به نظر شما این اسپرت هاچ بک توانایی رقابت با هم رده های خود را خواهد داشت؟


منبع

Reviewwar

برچسب : رنو , اسپرت , توربو , Clio , RS , 200






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیرمهمد
1

ماشین های خیلی خوبی بود ممنونم از شما
20:27  1394/01/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

حتما ظاهر خیلی جذابی داره از لحاظ قدرت هم که در سطح خوبیه.با سپاس از 1car
20:42  1392/03/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام واقعا برای 4ماه تاخیر 9 میلیون چطوری محاسبه شده مغزم سوت کشید از این مبلغ داداش
حمید : ممنونم از راهنمایی عاقلانه ی شمادوست عزیز
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : سلام ، بعد از اینکه پرداخت دوم رو واریز کردید ممکنه 3,4 روز بنویسه فاقد صف است تا آپدیت شده ، در کل فاقد صف یعنی به زودی فاکتور میشی ، ولی دی ماهی ها فک نکن دارن فاکتور میشن برای همه بعد از واریز میزنن بعد از 3,4 روز درست میشه و میگه کدوم ماه داره فاکتور میشه.
محسن : آی بمیرید با این پلاک کردن و تحویل نیسان تون 🤣
امیر .ای : وضعیت خودرو سایپا رو سرچ بفرمایید
نیسان بی پلاک : واقعاحرفت با مزه هست
مردم منظر تحویل : سلام ماشین من کخ بعد از تحویل امروز 9 روز است معلوم نیست
اکبر : عقل شون نمیکشه داداش خدا شفاشون بده این ادمای مریضو
سوگند : بله تبدیل نیست خود رانا رو تحویل میدن فقط باید صبر داشته باشیم
علی : مشکل کمبود ضبط هم برای ما مردادی ها بود ولی اینا همش شایعه هست
مهدی : به هیچ وجه تبدیل نمیاد به هیچ وجه
مصطفی : چرا اینقدر دیر تکمیل وجه کردی؟تیر کجا مهر کجا؟شما باید خرداد تکمیل وجه میکردی