خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ب امید خدا : منم زنگ زدم همینو گفت بیشرفا دروغ میگن ۸تمام شود این گوه می‌خورن
عرفان ۱ اردیبهشت : یعنی چی یعنی من یکم تکمیل وجه کردم از دوم شروع میشه مگه میشه همچین چیزی
بیژن : زنگ بزن امور مشتریان بپرس تحویل سیستمی اش چه روزی است 02142724 7 3
شاهین پلاس اردیبهشت : اولا دعوتنامه اردیبهشت برابراطلاعیه سایپا از۲ اردیبهشت شروع میشه نه اول اردیبهشت ثانیا فروردین کلاتکمیل وجه به شکل عام نداشتند و تکمیل وجه سال ۱۴۰۴ ازدوم اردیبهشت شروع شده است ثالثا اخرین تاریخ تکمیل وجه درسال ۱۴۰۳ ۲۶ اسفند میباشد
X5 : سلام من ۱۴۰۴/۴/۳۰ ثبت نامی اقساطی x5 نوشتم تحویل ۹۰ روز ،یعنی امسال تحویل نمیدن؟
شاهین پلاس اردیبهشت : ضمناآخرین تاریخ تکمیل وجه سال ۱۴۰۳اسفند ۱۴۰۳ ۲۶ اسفند بوده است
سجاد۲اردیبهشت : سلام دوستان الان اردیبهشت قرارشد کی شروع کنن؟
شاهین پلاس اردیبهشت : ضمناآخرین تاریخ تکمیل وجه اسفند ۱۴۰۳ ۲۶ اسفند بوده است
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اس : ایران خودرو داره ماشین های شهریورش و تحویل میده بعد ماه ها هنوز بین تاریخ تکمیل 15\2 یا 25/2 موندیم واقعا جای تاسف
فرامرز : منم فاکتور نشده
نگین .ایکس 55 پرو : سلام دوستان من امروز وامم واریز شده .چقدر زمان می بره تا تحویل بدن تحویل سیستمی هم 23 تیر ماه بود
پیش فروش 31تیر : ساحل ردیف قراردادت چند بود و تاریخ واریز اول و دوم چه تاریخی بود؟
مالباخته بهمن ماه : الان زنگ زدم گفت صبوری بفرمایین
امیر : یکی دوروز دیگه پیامک وزنگ می‌زنند نخواستی برید بگو بفرسته نمایندگی
مهدی : منم فاکتور نشدم شماره پذیرش 11841241
آراس31اردیبهشت اسقاطی : ایشالا تحویل ماشیناتون ...من فاکتور شدم امروز سفید مشکی31اردیبهشت تکمیل وجه 12161128
امیر اطلس آذر : خدا خونه ظلمتو خراب کنه سایپا که اینقد به ملت بدبخت برا یه پراید ظلم میکنی البته تقصیر خودمونه شد دفعه اول واخر ادم پول بی زبونشو بده دست اینا خدا ازتون نگذره بی شرفا
کوییک : اینم اضافه کنم طرح فرسوده بوده