خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j4 : سلام من هم ثبت نام 60 روزه بودم ولی تکمیل وجه هنو.ز زرد مونده و زنگ میزنم میگن احتمال این ماه کاراش اوکی میشه تو آذر تحویل میدن
++ : ناهماهنگی بین راهور و سایپا.
+ : دوست عزیز اگر گزینه تحویل حضوری را فعال کرده باشی،هر زمان خودروی شما آماده تحویل شود،برای شما یک پیامک می‌آید و 3 روز کاری فرصت دارید ،در ساعات اداری ،با ارائه مدارک ،به پارکینگ سایپا در بزرگراه لشگری مراجعه نموده و خودرو را تحویل بگیرید.
محمد : سلام دوستان کسی هست پلاک شده باشه الان تقریبا 2 هفتس فاکتور شده پلاک نمیشه 26 مهر فاکتور شده تکیل وجه 21 خرداد
اردوان : چند ما به اتفاوت میدین؟ برای من دعوتنامه اومده؟خودتون تکمیل وجه میکنین؟
شاهین جی ۱۲اذر : سلام‌دوستان یه قرار بزارید که چه تاریخی بریم در قوه قضائیه همه باهم چه شاهین چه کوییک چه اونایی که تبدیل زدن یا نزدن تا بعدش در سایپا رو تخته کنیم اینطوری بخدا فایده نداره اینجا هی بگیم باید جمع بشیم بریم تجمع کنیم تا حقمون رو بگیریم مگه پول بدبختی کشیدمون رو از اب جوب پیدا کردیم
محمد x5 : خب دوستان پیرو پیام قبلی که گداشته بودم امروز کرمان موتور پیامک زده و تشکر کرده از تکمیل وحه و گفته ۱۳۰ میلیون رو به حساب بر می گردونه اگه خدا خواد.
حسام j4 : سلام کسی از ثبت نامی های 60روزه اول مرداد اقساطی هست که شماره شاسی براش اومده باشه ؟؟امروز نود روز شده ولی هنوز خبری حتی از شاسی شدن خوردو نیست .هر چی هم زنگ زدیم میگن تحویل سیستمی بیستم مهرماه بودین و با تاخیر میدن .ولی چقدر تاخیر رو نمی‌گن.چرا بعد از نود روز هیچ تغییری توی قسمت تکمیل وجه ایجاد نمیشه
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام من ۲۷ شهریور cvt رو به gl تبدیل زدم ۲۳ مهر پلاک شد ۲۷ مهر تحویل گرفتم مجموعا یکماه زمان برد تا به قزوین رسید .
سامانه 124 : شهروند گرامی شکایت شما به دلیل زیر قابل رسیدگی نیست. دلیل انتخابی : شکایت مطرح شده، خارج از حیطه وظایف این سازمان است توضیحات : عدم انجام تعهد تحویل به موقع خودرو 2_ عدم پرداخت خسارت دیر کرد از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایید و عدم صدور دعوتنامه و فاکتور خارج از حیطه وظایف سازمان است و عدم پرداخت خسارت خواب خودرو در نمایندگی از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایی...خخخخخخخخ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا منا : یعنی دیگه واقعا خسته شدم از بس اومدم چک کنم ببینم مشکی کسی فاکتور شده یا نه
کوییک آر اس مرداد : تکمیل وجه 26 تیر خبری نیست
ایران : رینگ فولادی رو در بیاریم و بجاش آلمینیوم بزنیم خودمون. گارانتی باطل میشه دوستان. اگه میشه جواب بدید؟؟
نیسان بی پلاک : سلام خراب شود این شرکت یکم پلاک شدم تحویل حضوری زدم ولی هیچ خبری نیست هنوز لعنت بر ظالم مثل سگ پشیمانم
فرسوده اذر : الان چک کردم خبری نیست
کوییک اس : سلام..احتمالا25تا30آبانماه دعوت نامه هامیاد
207پانا تبدیل به رینگ : سلام شما واریزی تبدیل به رینگ رو چه تاریخی زدید؟چون ما هم تحویل 30مهر هستیم و تبدیل هم 10روز میشه ک زدیم ولی هنوز فاکتور نشده
پیش فروش برج 11 : تیر تا چه روزی تکمیل وجه بوده؟؟؟
ساینا پیش فروش مرداد 1404 : سلام وقت همه دوستان بخیر خواهشا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه چرا دعوت نامه آذر ماه ساینا نمیفرستن هر چی میریم توی بخش پرداخت دعوت نامه میگه دعوت نامه فعالی نیست چرا؟من پذیرش 20 تیرماه تحویل هفته چهارم آذر ماه هستم
ساینا پیش فروش مرداد 1404 : پذیرش تیرماه و تحویل هفته چهارم آذر ماه هستم