خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : تاریخ تحویل سخا رو باید از کجا نگاه کنیم؟ واریزی۱۳ آذرم پذیرش ۱۴ آذر با کد پذیرش ۱۲۰۵۷۵۸۲- زیر۵۰۰نفر جلومه یا بالا؟
مهدی. پلاس 14 اردیبهشت ماه : درود بر شما دوستان عزیز بزرگوارایی که رفتن امور مشتری سایپا چه جوابی دادن چه مشکلی دارن که شاهین پلاس تحویل نمیدن
قم : عزیزان یک سوال دارم ماشین جی ال تحویل تیرماه ۱۵اردیبهشت تکمیل وجه داشتم پیامک بیمه سینا هم آمده شماره شاسی شماره موتور هم برام فرستادن چندروز طول می کشه ماشین بیادنمایندگی؟
شاهین g : جریمه تاخیر پیش فروش نمیدونم ولی جریمه تاخیر فروش ۹۰ روزه ۳۶ درصد کل مبلغ واریزی هست یعنی اگه ۵۹۴ میلیون واریز کردین بعد از ۳ماه جریمه تاخیر حساب میشه ماهی 17820000 تومن میشه
شاهین g : درجواب امیر پذیرش مهم نیست تاریخ تحویل سخا مهمه برای من که سخا ۱۳ اذر هست ۱۷۵ نفر جلوتر از من هستن تو سیستم زد گفتش روزی ۱۳ تا فاکتور میشه روز کاری ۵ روز حساب میکنن واسه تولید من که عمرا تبدیل نمیزنم بعد ۸ ماه واریز وجه این کار منطقی نیست ولی ۳۶ درصد جریمه تاخیر میدن ولی چه دادنی بعد ۸ ماه جریمه میدن که باتوجه به تورم نباید روی جریمه تاخیر حساب باز کرد هیچ چیزی مشخص نیست ممکنه زودتر هم تحویل بدن ممکنه دیرتر تحویل بدن ولی یه چیزی خوب متوجه شدم توی تجمع امروز که مثل سگ از همه ماها و تجمع کننده ها میترسن اگه تجمع ادامه پیدا کنه و تعداد بیشتری بیان و جلوی ساختمان دادستان کل هم بریم شک نکن زودتر فاکتور میشن
شاهین g : درجواب 5252 شاهین g شما همین امروز فردا فاکتور میشی
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
5252 : سلام اقا حسین من پذیرشم #۱۲۰۵۶۴۷ و شماره درخواستم#۱۹۳۴۲۵۷ هست ۱۱ آذر کل پولو ریختم ۱۲ آذر پذیرش و ۱۳ آذر سخاس بنظرت چند نفر جلومه تبدیل بزنم ؟
آریا شاهین cvt : بله شماره پلاک ماشین رو نوشته توی اطلاعاتم
سهند : سلام سهند نقره ای تا چه تاریخی فاکتور شده؟ 7 اردیبهشت یه عزیزی بود فک کنم فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 55 پرو : تشکر🙏
آقای صبوری : 😂👍
رسول : داداش صبوری خانمه الآنم در اختیاره دوستانه نکنی خیته خدمات میده به بچه ای بهمن واسفند
سورن 13تیر : بعد از فاکتور چقدر طول می کشه تحویل بدن
سپهر : سلام واریزی 9 فروردین مادران فروش فوری تحویل 6 تیر تبدیلی رانا به 207 فلز هنوز فاکتور نشده
دنا5دنده : آقا پارسا کلیه حواله تاریخ تحویل 31 ماه همون پیش فروشن وبقیه فوق العاده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : داخل قراردادن نوشته .چه رینگی هستی
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : اردیبهشت رو دارن میدن واسه شما 17 ام هس من موندم چرا ندادن نگا کن شاید فاکتور شدی
تحویلی 13 تیر : باسلام بنده تحویلی 13 تیر بوده ام که امروز فاکتور شد
دنا بورسی : روزی 750 تومن ؟اشتباه میکنی چون برای ما واکثر دوستان که سود تاخیر دارن محاسبه میکنند حدودا روزی 200وخرده ای البته برای پیش فروشها اینطوریه یا اینگه جنابعالی جزو پیش فروشها دیگه نباشید