راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت