پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی 4 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

علی علیلو اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس با وزیر صنعت و مدیر عامل ایران خودرو گفت: در این جلسه بحث‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان مطرح شده در حالی که از نظر ما این کار اشتباه است و نباید به شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند، تسهیلات پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات قبلی دریافت شده را پرداخت کنند و در این شرایط، پرداخت دوباره تسهیلات به آنها یک دور باطل خواهد بود.

به گفته وی، خودروسازان تاکنون نه شرکت‌های زیان‌ده خود را واگذار کرده‌اند و نه ادغام شده‌اند، این شرکتها فقط به سراغ بانکها می‌روند تا با زور مجلس از آنها تسهیلات بگیرند که این کار اشتباه است.

علیلو با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های بسیاری از درخواست صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات بدون اقدام مانده است، گفت: بانکها می‌گویند منابعی برای پرداخت تسهیلات به این متقاضیان ندارند پس چطور می‌خواهند به خودروسازان تسهیلات بپردازند؟

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی به دنبال پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به هرکدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هستند در حالی که اگر این کار انجام شود، آنها فقط می‌توانند بخشی از بدهی قبلی خود را پرداخت کنند، اما زیان انباشته این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و هزینه‌های مالی آنها نیز بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخی در حال لابی و اقدام پشت پرده برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان هستند، گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی بانکها روبه‌رو هستیم، چرا این منابع باید به خودروسازان اختصاص یابد، در حالی که بسیاری از صنایع کوچک در شرف ورشکستگی هستند و نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به جلسه قبلی برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و مدیران خودروسازان گفت: دستور این جلسه موضوع دیگری غیر از پرداخت تسهیلات به خودروسازان عنوان شده بود، در حالی که دیدیم در اواسط جلسه بحثها به سمت پرداخت تسهیلات به خودروسازان هدایت شد.

وی افزود: برخی عنوان کردند که این مسئله با دستور رئیس مجلس مطرح شده است اما بعد از اینکه این موضوع را جویا شدیم، متوجه شدیم که دروغ گفته‌اند و رئیس مجلس چنین خواسته‌ای نداشته است.

علیلو تصریح کرد: یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود.


برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودرو سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

عمران
1

1- ,وقتی صنعت! خودروسازی! مونتاژ کار چین و هند میشه باید هم تنبل و سنگین بشه و از چابکی خبری نباشه.
2- وقتی لابی و رانت تو مجلس و بانک مرکزی و دولت برای گرفتن وام میلیاردی به خودروسازی! وجود داشته باشه، باید هم خودروسازی! تنبل و سنگین بشه.
3- چطور ما میتونیم فناوری تولید موشکها و جنگ افزار نظامی را داشته باشیم و به تولید انبوه برسیم. ولی تو تولید ماشین اینقدر ضعیف باشیم. این مدیران خودروسازی چرا اینقدر خاک بر سر شدند و حاضر هر خفتی را تحمل کنند ولی غیرت نداشته باشند تا این صنعت را واقعا احیا کنند. نه با پول مردم و تسهیلاتی بانکی... بلکه با همت و پشتکار مستمر.
4- اگه مدیران یک صنعت خاک بر سر شدند، باید آنها را عوض کرد تا آن صنعت خاک بر سر نشود.
5- خودروسازان هم مانند اراذل و اوباش دچار افقای ناباب شدند و از راه بدر. آی خودروسازان از رفقای بد دوری گزینید.
آیا وقت بیداری و هوشیاری شما نرسیده است؟!
آیا با این سیستم میخواهید اقتصاد را نجات دهید و پشتیبان صنعت باشید؟
11:03  1394/09/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dodge
1

به نظر من تنها کاری که دولت باید برای این خودرو ساز ها بکنه اینه که بیاد جمعشون کنه تا هم مردم راحت شند وهم خود دولت
16:34  1394/06/10
گزارش
پاسخ دادن
american and japan
5

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم انتقاممون رو برای اقوام و خویشان و اشنایان و اطرافیان و هموطنان و... که در اثر نداشتن ایمنی این ماشین ها جون خودشون رو در اثر تصادفات از دست دادن رو بگیریم.

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و آینده ی خانواده و فرزندانمون رو از این ذلت و خفقان نجات بدیم تا اونا هم گیر این دو خودرو ساز نیوفتند

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم وقت و هزینه ای که بابت تعمیر ماشین صفرمون که هنوز چیزی کار نکرده خراب شده رو جبران کنیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و ماشین های 30 سال پیش تولیدشون متوقف بشه و یه توریست میاد ایران خنده اش نگیره بابت این ماشین ها و آبروی کشورمون نره

ما نمیخریم تا برشکسته بشن تا به ملت وطن آینده ی فرزندان و خودمون خیانت نکرده باشیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و نمیخریم و نمیخریم و نمیخریم به هزاران دلیل دیگر
15:51  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر
11

خودروسازهای ما پول ماشینو که 6ماه تایک سال جلوتر از مردم میگرفتند . پس کمبود نقدینگی نداشتند . کمبود مدیر لایق بشدت احساس میشه . این شرکتها بجای اینکه برن باشگاه . بانک بخرند یا با پول مردم برج سازی کنند که الان ضرر کنند . بکار خودشون میرسیدند . الان وضع به مراتب بهتر بود . خودروسازهای ما بجای اینکه نیروی ستادی خودشون رو از نیروی داخل سالن بیشتر کنن و حقوق پایان سال میلیونی وبعضا میلیاردی به اونها بدن . به کیفیت ماشین میپرداختند وضعیت بهتر از این بود . خودروسازهای ما واطرافیانشون بزرگترین مافیای دنیا هستند . هر زمان که نماینده ای مخالفت میکرد پس از مدتی کوتاه بچه مثبت میشد و صدایی ازش در نمی اومد . در آخر نه تنها نباید به اینا وام داد بلکه باید اینها رو بحال خودشون رها کرد تا شاید یاد بگیرن رو پای خودشون وایستند . ودر مواقع خطر با خیال راحت دست تو جیب دولت نکنند و پول مردم رو وردارند . و بعد به ریش مردم بخندند
14:01  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
علی
12

"یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود." اصل قضیه همینه یکسری ارتباطات شخصی...
11:22  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
حسن باقرپور
14

با سلام/مقصر اصلی دولت است که با وام دادن و انحصاری کردن این دو مونتاز کار حقوق ملت را پایمال کرده و اجازه گل گرفتن در این دو فرغون ساز را نمی دهد.
11:16  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
20

وقت و پول و امکانات را برای دو قاتل بزرگ بیشتر کنیم بلکه به کشته ها هر روز اضافه شود.
10:00  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
هادی
33

واقعا"مملکت عجیبی داریم.مدیرهای خودرو سازی هر کاری که دلشون بخواد میکنن.تسهیلات هزار هزار میلیاردی می گیرن-قیمت ماشینو هر چی دلشون بخواد بالا می برن-کیفیتو هر چی دلشون بخواد پایین میارن-در کل هر کاری که بخوان انجام میدن وقتی هم که ضرر کردن و وامهای بانکی و هاپولی کردن اونوقت ضررشونو از جیب مردم بیچاره میگیرن.بعدم میگن تحریمیم.
09:32  1394/06/08
گزارش
پاسخ دادن
علی
30

از ماست که بر ماست. خود مردم هم بی تقصیر نیستند، وقتی هر چی ماشین گرونتر و بی کیفیت تر میشه مردم برای خرید این آشغال ها صف می کشند ، باید هم این ها هر کاری که دوست داشتند انجام بدند....
10:15  1394/06/08

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه