دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 
در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.
 
 
 
اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.
 
بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , دولت , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

علی
4

خصوصی سازی و انحصار صنعت ضعیف خودرو =پیشرفت و توسعه علم و فناوری و افزایش سطح کیفی خودرو ها +تنوع در محصولات =خالی شدن جیب یه عده آدم مفت خور که واسه امنیت مردم بدبخت هیچ ارزشی قائل نیستند!!!

به امید فهم و وجدان و ترس از خدا برای مسولین بی مسئولیت...
02:04  1395/02/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

علی جان موافقم. نمونش همین خط ایرانسل بود که با آمدنش هم باعث پیشرفت خیلی زیاد شد و هم از پولهای نابجا و غیر قانونی که همراه اول میگرفت کم شد. همراه اول دولتی، ورشکست نشد که هیچ مردم هم از این رقابت سود بردن. در مورد ماشین هم اگه دولت بتونه از سود بسییییییییار زیاد این صنعت بطور نسبی دل بکنه همه چیز درست میشه
14:44  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
8

وقتی همشون دستشون توس یه کاسس چرا خصوصی سازی.خصوصی هم بشه تشریفاتیه . حق با امیره.اینا دارن از این راه پول در میارن. از منافعشون که نمیان بگذرن.
17:06  1395/02/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

مصلحت شون رو در این می بینند که مال خودشون بمونه،مث باشگاههای استقلال و پرسپولیس که یه مدت حرفش زدند ولی واگذار نکردند.
15:40  1395/02/07
پاسخ دادن
سجاد
14

عجب ...
فقط قسمت سهامش و گرفتن پول مردم خصوصي بشه اما مديريت و درآمداش همون دولتي بمونه
عجب ...
نمي دونم چرا جديدا" يه احساس گوسفند بودن پيدا كردم
11:47  1395/02/07
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

سجاد جان همه مردم ایران در تمام مسائل این احساس را دارند. فقط کم و زیاد و دیر یا زود دارد
15:33  1395/02/07

امیر(سابق)
12

جای دیگه نمیتونه این همه پول در بیاره
11:42  1395/02/07
پاسخ دادن
بهنام طیبی
2

چطوری سالار بامعرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
13:11  1395/02/08

امیر(سابق)
2

ممنون حاجی نبودی. تو پدال میومدی ولی تو 1carنبودی انشاا... که همیشه سرت به شادی گرم باشه
14:19  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
3

جمع دوستان جمعه.
موفق و دل شاد باشید ب امید خدا
18:12  1395/02/08

امیر(سابق)
0

سلام بهنام و نوید عزیز . من هستم تو پدال
13:14  1395/02/09

بهنام طیبی
0

بیشتر بیا
14:32  1395/02/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
S3 تهران : دوستان کسی اینور سال s3 تحویل گرفته؟
تارا v1p : منظور ایشون این است که افزایش قیمت سال جدید بهشون نخورده نه اینکه 394تومن پرداخت کنن.چون زمزمه های افزایش قیمت کارخانه بگوش میرسه
محمد : منم مثل شما هستم چرا شهریور فاکتور نمیشه
حسین : نه داداش اصلا مشکل سانروف نداشته الان هم خیلی ها فاکتور شدن الکی ترس تو وجود مردم نندازید
محمد : ما به التفاوت باید پرداخت کنید
شاهین اتومات 24دی : من همین الان زنگ زدم سایپا میگه مشکل سانروف شاهین اتومات حل نشده، طول می‌کشه تا تحویل بدن ، منتظر باشید،
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سلام موعد تحویل کی بود ماشینت چی بود
رانا پلاس تکمیل وجه21دی : من زنگ زدم گفتن دهه سوم بهمن داره فاکتور میشه،بنظرم فردا فاکتور کنن دیگه،یکی از آشناهامون تو ایران خودرو پرسیدم برا خودم رو گفت3خرداد میدن
ناهید صبحی : سلام . دوستان کسی امروز 6 دنده فاکتور شده؟
X55 : پاسخ به علیرضا x55: آقای علیرضا من قراردادم 9 دی بوده و تایید لیزینگ 14 بهمن . یعنی لیزینگم 7 روز بعد شما بود . یعنی باید 3 الی 4 روز دیگه مجوز خروجم بخوره حالا ببینیم این اتفاق میوفته یا نه.
دوگانه بهمن دزفول : از 22 اردیبهشت تا امروز درحال تخصیص هستم وخبری از فاکتور بهمن نیست
X55 : من نمی‌فهمم اینایی که میان میگن ماشین ما مجوز خروج خورده کیا هستن . مگه میشه خود نمایندگی داره میگه هیچ ماشینی مجوز خروج نخورده.به نمایندگی میگم حداقل یه ماشین هم مجوز نخورده که ما دلمونو خوش کنیم بگیم دارن مجوز میدم. مثل طوطی فقط میگن حق با شماست. خوب به چه دردم میخوره وقتی ماشینمو نمی دید
رانا تکمیل 6 بهمن موعد 29اسفند : هر کی زنگ میزنه میگن تیر ماهم که اسفند هستیم میگن تیر ماه
دنا آپشنال تحویل 2 اردیبهشت : سلام هر چند وقت یبار بروز میشه ولی خبری نی از فاکتور
سوری : سلام سود تاخیر چقدر شذ
X55 : ده روز پیش زنگ زدم نمایندگی گفتن تا ده روز دیگه مشکل مجوز خروج حل میشه. امروز بعد از ده روز دیگه دوباره زنگ زدم میگن مجوز خروج نخورده . هیچ ماشینی مجوز خروج نخورده . خدا لعنتشون کنه پنج ماه بدون ماشین موندیم .