دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 
در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.
 
 
 
اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.
 
بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , دولت , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

علی
4

خصوصی سازی و انحصار صنعت ضعیف خودرو =پیشرفت و توسعه علم و فناوری و افزایش سطح کیفی خودرو ها +تنوع در محصولات =خالی شدن جیب یه عده آدم مفت خور که واسه امنیت مردم بدبخت هیچ ارزشی قائل نیستند!!!

به امید فهم و وجدان و ترس از خدا برای مسولین بی مسئولیت...
02:04  1395/02/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

علی جان موافقم. نمونش همین خط ایرانسل بود که با آمدنش هم باعث پیشرفت خیلی زیاد شد و هم از پولهای نابجا و غیر قانونی که همراه اول میگرفت کم شد. همراه اول دولتی، ورشکست نشد که هیچ مردم هم از این رقابت سود بردن. در مورد ماشین هم اگه دولت بتونه از سود بسییییییییار زیاد این صنعت بطور نسبی دل بکنه همه چیز درست میشه
14:44  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
8

وقتی همشون دستشون توس یه کاسس چرا خصوصی سازی.خصوصی هم بشه تشریفاتیه . حق با امیره.اینا دارن از این راه پول در میارن. از منافعشون که نمیان بگذرن.
17:06  1395/02/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

مصلحت شون رو در این می بینند که مال خودشون بمونه،مث باشگاههای استقلال و پرسپولیس که یه مدت حرفش زدند ولی واگذار نکردند.
15:40  1395/02/07
پاسخ دادن
سجاد
14

عجب ...
فقط قسمت سهامش و گرفتن پول مردم خصوصي بشه اما مديريت و درآمداش همون دولتي بمونه
عجب ...
نمي دونم چرا جديدا" يه احساس گوسفند بودن پيدا كردم
11:47  1395/02/07
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

سجاد جان همه مردم ایران در تمام مسائل این احساس را دارند. فقط کم و زیاد و دیر یا زود دارد
15:33  1395/02/07

امیر(سابق)
12

جای دیگه نمیتونه این همه پول در بیاره
11:42  1395/02/07
پاسخ دادن
بهنام طیبی
2

چطوری سالار بامعرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
13:11  1395/02/08

امیر(سابق)
2

ممنون حاجی نبودی. تو پدال میومدی ولی تو 1carنبودی انشاا... که همیشه سرت به شادی گرم باشه
14:19  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
3

جمع دوستان جمعه.
موفق و دل شاد باشید ب امید خدا
18:12  1395/02/08

امیر(سابق)
0

سلام بهنام و نوید عزیز . من هستم تو پدال
13:14  1395/02/09

بهنام طیبی
0

بیشتر بیا
14:32  1395/02/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند