دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 
در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.
 
 
 
اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.
 
بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , دولت , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

علی
4

خصوصی سازی و انحصار صنعت ضعیف خودرو =پیشرفت و توسعه علم و فناوری و افزایش سطح کیفی خودرو ها +تنوع در محصولات =خالی شدن جیب یه عده آدم مفت خور که واسه امنیت مردم بدبخت هیچ ارزشی قائل نیستند!!!

به امید فهم و وجدان و ترس از خدا برای مسولین بی مسئولیت...
02:04  1395/02/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

علی جان موافقم. نمونش همین خط ایرانسل بود که با آمدنش هم باعث پیشرفت خیلی زیاد شد و هم از پولهای نابجا و غیر قانونی که همراه اول میگرفت کم شد. همراه اول دولتی، ورشکست نشد که هیچ مردم هم از این رقابت سود بردن. در مورد ماشین هم اگه دولت بتونه از سود بسییییییییار زیاد این صنعت بطور نسبی دل بکنه همه چیز درست میشه
14:44  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
8

وقتی همشون دستشون توس یه کاسس چرا خصوصی سازی.خصوصی هم بشه تشریفاتیه . حق با امیره.اینا دارن از این راه پول در میارن. از منافعشون که نمیان بگذرن.
17:06  1395/02/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

مصلحت شون رو در این می بینند که مال خودشون بمونه،مث باشگاههای استقلال و پرسپولیس که یه مدت حرفش زدند ولی واگذار نکردند.
15:40  1395/02/07
پاسخ دادن
سجاد
14

عجب ...
فقط قسمت سهامش و گرفتن پول مردم خصوصي بشه اما مديريت و درآمداش همون دولتي بمونه
عجب ...
نمي دونم چرا جديدا" يه احساس گوسفند بودن پيدا كردم
11:47  1395/02/07
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

سجاد جان همه مردم ایران در تمام مسائل این احساس را دارند. فقط کم و زیاد و دیر یا زود دارد
15:33  1395/02/07

امیر(سابق)
12

جای دیگه نمیتونه این همه پول در بیاره
11:42  1395/02/07
پاسخ دادن
بهنام طیبی
2

چطوری سالار بامعرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
13:11  1395/02/08

امیر(سابق)
2

ممنون حاجی نبودی. تو پدال میومدی ولی تو 1carنبودی انشاا... که همیشه سرت به شادی گرم باشه
14:19  1395/02/08

کاربر: نوید جهرمی
3

جمع دوستان جمعه.
موفق و دل شاد باشید ب امید خدا
18:12  1395/02/08

امیر(سابق)
0

سلام بهنام و نوید عزیز . من هستم تو پدال
13:14  1395/02/09

بهنام طیبی
0

بیشتر بیا
14:32  1395/02/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 31 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aa : سلام دوستان ثبت نام شهریور خبری از شاستی شده یا خیر همچنان باید منتظر باشیم
شاهین جی : سلام دوستان پذیرش ۲۸ آذر کی فاکتور میشه کسي اطلاع داره تاچندم فاکتور شده
تارا : سلام چرا نظرات رو پاک کردن
انتظار : دوباره‌ تبدیل به GL فرستاده سایپا
فرشید : سلام.برای شما هم سود مشارکت حساب نکردن؟ برا من که فقط طبق مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت رو برا باقیمانده پول حساب کردن و مبلغ 423 میلیون گرفتن
محمد cs55 : سلام دوستان از پذیرش ۱۳ بهمن کسی فاکتور شده ممنون میشم پاسخ بدید
Cs55 : پذیرش ۱ بهمن ۲ اردیبهشت فاکتور ۱۴ امروز پلاک شد
Bac x3 : دوستان x3 برای کسی جدیدا شاسی شده؟
تارا دستی : سلام، اقایون خانم ها، کسورات چیه تو میز مشتری انتهای فاکتور نوشته؟ شامل جریمه تاخیر و مصوبه شورای رقابت و غیره میشه. مثلا برای من کسورات زده ۹۰ میلیون تومان، یعنی این پولو به مشتری برمیگردونن یا چی؟ اگر کسی اطلاع درست داره کمک کنه. با تشکر
X3sefid : به من زنگ زدن فر ا برم برای تحویل🌹🥳
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : قابل توجه سورنهای دوگانه. مدل 100 لیتریش 11 لیتر گاز میگیره و در جاده با گاز 300 کیلومتر میره. ولی آپشنی نداره حتی کروز کنترل هم نداره
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی دقیق میدونه فرق دوگانه 75 با 100 چیه؟ البته غیر از حجم مخزن. منظورم آپشن و کیفیت ساخت و ارزش خرید هست.
محمد 19مهر : مبارک باشه ایشالا بسلامتی و امیدوارم نقطه شروع انجام تعهد سایپا از شما باشه
اکبری : ایکس33دنده رو نمیدونید کی میشه
تحویل خرداد : شما تحویل کی‌هستید
قاسمی : دوستان خبری از مجوز ترخیص نیست.به خبرهای فیک بعضی از کاربرها توجه نکنید.هیچ خودرویی تا به امروز در سال 404 مجوز خروج براش صادر نشده.
Hamid : برای منم اومده ولی تو میز خدمت میزنی مینوسه اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد. ینی باید چیکار کنیم به چی تبدیل میکنن
مجتبی تیگو 7 : پاسخ به x33 cross cvt : داداش دستت درست خداییش درست گفتی من امروز زنگ زدم نمایندگی 11 ام مجوز خروجم صادر شده بود از گمرک
وانت : اینکه ی سریا میگن قیمت پایینتره تو بازار علتش اینه که خیلیا خبر ندارن از قیمت جدید. و اون پایین اومدن هم متاثر از مذاکرات بود وگرنه که قبل مذاکرات کلا قیمت بالای 410 بود....
هایما : آره منم تهرانم؛ بعد از ظهر رفته روی تحویل به نمایندگی میچرخه. کسی اگه تحویل گرفته بگه چقدر طول میکشه پروسش