آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

 

آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

 
خودروی اسپرت آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد که نسخه‌ی پروتوتایپ آن به‌عنوان خودروی ایمنی در رویداد پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
خودروساز ژاپنی آکورا اعلام کرد که خودرو اسپرت Acura TLX Type S مدل ۲۰۲۱ از پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. قدرت پیشرانه ازطریق جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته به نسل چهارم سیستم تمام چرخ محرک Super Handling این شرکت منتقل خواهد شد. سدان اسپرت جدید آکورا TLX تایپ S در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.
 
 
آکورا TLX تایپ S با چنین مشخصاتی در کلاس سدان سایز متوسط درکنار خودروهایی مانند کادیلاک CT5-V با ۳۶۰ اسب‌بخار و آئودی S4 با ۳۴۹ اسب‌بخار قرار می‌گیرد. درحالی‌که برخی خودروسازان از جمله مرسدس بنز، بی ‌ام ‌و و اینفینیتی محصولات قدرتمندتری ارائه می‌دهند. 
 
درحالی‌که علاقه‌مندان باید برای دیدن ۲۰۲۱ آکورا TLX تایپ S در نمایشگاه‌ها ماه‌ها صبر کنند، شرکت‌کنندگان در رویداد بین‌المللی مشهور پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۲۰ موفق به دیدن این محصول به‌عنوان خودروی ایمنی خواهند شد. آکورا می‌گوید این مدل، نمونه اولیه و هنوز در حال توسعه نهایی است. این شرکت همچنین آکورا TLX تایپ S را به رینگ‌های سبک‌وزن سفارشی با طرح پره‌های Y شکل، قفس غلت‌گیر و سیستم فرونشانی آتش مجهز کرده است.
 
TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ روی پلتفرم جدید و اختصاصی آکورا سوار می‌شود. این سدان اسپرت به‌جای سیستم تعلیق متداول مک‌فرسون، از سیستم تعلیق جلوی دوجناغی بهره می‌برد که طرح آن هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد.
 
آکورا TLX تایپ S به امکاناتی مانند قطعات تزئینی سیاه رنگ در اطراف جلوپنجره، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و دیفیوزر تجهیز می‌شود تا قابل شناسایی باشد. به‌عنوان آپشن، این قطعات با جنس فیبر کربن دردسترس هستند. در داخل کابین، غربیلک فرمان کف‌تخت و قطعات تزئینی آلومینیومی وجود دارد.
 
نمای عقب خودرو اسپرت آکورا تی ال ایکس تایپ اس / 2021 Acura TLX Type S مسابقات پایکس پیکس هیل کلایمب در پیست
 
 
آکورا همچنین دو نمونه مسابقه‌ای ۲۰۲۱ TLX را برای رویداد امسال پایکس پایک هیل کلایمب به ارمغان می‌آورد. یکی از آن‌ها از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری این سدان بهره خواهد برد که از توربوشارژر و اینترکولر بزرگتری استفاده می‌کند تا خروجی را به ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر افزایش دهد. این مدل همچنین از ترمزهای جلو چهار پیستونی برمبو تایپ S استفاده خواهد کرد. تیم آکورا همچنین سیستم تعلیق را تغییر خواهد داد و مجموعه‌ای از رینگ‌های ۱۹ اینچی HRE را در آن مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
مدل دیگر TLX که در پایکس پیک رقابت می‌کند، اصلاحات ملایم‌تری دارد. در این نسخه تیون‌شده از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ، تعلیق اصلاح‌شده، لنت‌های ترمز با کارایی بالا و رینگ‌های ۱۸ اینچی HRE استفاده می‌شود. نسخه‌ی تایم اتک (Time Attack) آکورا NSX با هدایت جیمز رابینسون، این سدان‌ها را همراهی می‌کند.
 
در بیانیه آکورا آمده است:
 
مسابقه یکی از ویژگی‌های کلیدی عملکرد و DNA آکورا به شمار می‌رود. در طی ۹ سال گذشته، آکورا از مسابقات پایکس پیک هیل کلایمب به‌عنوان فرصتی برای رشد مهارت‌های مهندسان جوان خود و بستر تست فناوری‌های عملکردی آینده در خودروهای تولیدی استفاده کرده است. تیم مسابقه‌ای Acura Pikes Peak از جمعی از مهندسان داوطلب تحقیق‌وتوسعه تشکیل شده است و مسئولیت کلیه جنبه‌های این مسابقه از جمله توسعه خودروها، آمادگی برای مسابقه، پشتیبانی کارکنان و هدایت خودروهای مسابقه‌ای به خط پایان را بر عهده دارد.
 
نسخه استاندارد ۲۰۲۱ TLX پاییز امسال وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود، اما آکورا هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آکورا TLX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرین. : ساناز جان بابا ول کن تورا خدا روزی یه جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه بهمنی تا میگه چرا فاکتور نشدیم شما سریع میگی آره من هم مثل شماهم چرا فاکتور نمیشه آخه دوگانه ای یا بنزینی یکساله ای یا سه ماهه ما نمیدونیم با کدوم سازت برقصیم
رضا : معلومه که همش تاخیر داره ما j4 ثبت نام کردیم بعد ده ماه دادن خیلی امیدوار نباش
احد : سلام . شهریور ۱۴۰۲خودرو J7ثبت نام کرده ام و دی ماه تکمیل وجه شده .تحویلش بهمن ۱۴۰۲بوده . ولی متاسفانه تا حالا تحویل ندادند.کلیه مدارک اومده به غیر از خود ماشین . قبل از عید همه کارهاش انجام شده.الان دو ماهه که هیچ خبری نیس
امیر : سلام پذیرش 23 دی فاکتور نشدم
U : احسنت . ۲ ماه و نیمه .مبلغ قطعی رو به حساب واریز کردیم. و دیگه هیچ مبلغ اضافه ای نمیپردازیم .سایپا سود پول ما رو به جیب زده بازم طلبکاره
محسن x5 : سلام ثبت نام ۱۷ بهمن ایکس ۵ هستم هنوز پیامک شاسی نیومده واسم کسی هست که تو این تاریخ ثبت نام کرده باشه و شاسی شده باشه؟ یا اینکه اطلاعی داره از روند تحویل خودرو ممنون میشم راهنمایی کنید؟
مجتبی S3 : بله امروز چنتا تحویل دادن. کامنت هارو بخونین
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : امروز تماس گرفتم گفت یکم فراخوان میدیم بریڈ طلاھاتون رو بفروشید$$€£
رضا : سلام.تاریخش به روز شد
یعقوب : تاریخ ارسال و دریافت دارم ولی هنوز نوشته تخصیص پلاک
به پرهام قلابی : داغ عزیز ببینی انشاله دروغگو
مجید اسفند : سلام طبق روال تا پنج خرداددعوتنامه اسفند ماه میاد هر کی موافقه تیک بزنه
هایما : سلام در جواب به یعقوب میز خدمت مشتریان در بخش صدور اسناد تاریخ ارسال دریافت و تحویل داری و باید بعد از تخصیص پلاک بشه نصب پلاک
امید : الان بروز شد ببینیم خدا چی میخواد
مش غلوم حسین : پرهام گُندامی
محمدرضا : دوستان وقتی فاکتور میشه پیامکی چیزی میاد که متوجه میشید فاکتور شده؟؟؟. والا هر روز میریم چک می‌کنیم دیگه الکی نریم خب😅
6دنده : سلام 6دنده تا آخر خرداد دیگه فاکتور نمیشه کارشناس ایران‌خودرو کفت تاخیر داره