نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 

نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛

 
شرکت شهیر و معظم مرسدس بنز آلمان بیش از 130 سال است که در حال تولید موتورهای احتراق داخلی است. به همین منظور برای این که این شرکت پیشتای خود را در این زمینه به همگان ثابت کند، دست به معرفی موتورهای جدید با تکنولوژی های اختصاصی خود زده است.
 
مرسدس بنز به دلیل دریافت مالیات های سنگینی که بر اساس حجم موتور در آینده نزدیک دریافت خواهد شد (به خصوص بازار بزرگ چین) برنامه کاهش 500cc حجم موتورهای مختلف خودش را در دستور کار قرار داده است. در واقع نسل جدید موتورها دارای قطر پیستون، کورس پیستون مشابه یکدیگر خواهند بود.
 
چنین موتورهایی در علم طراحی پیشرانه اصطلاحا مربعی نامیده می شوند که به یکسان بودن قطر و کورس پیستون اشاره دارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
با این حربه میزان قطر سیلندر کاهش و میزان استورک یا جا به جایی پیستون در سیلندر افزایش خواهد یافت. این مسئله باعث می شود تا احتراق کامل تری در سیلندر موتور اتفاق افتد و همینطور خنک کننده جدارهای سیلندر، می توانند حرارت را به خوبی کنترل کنند.
 
این مورد می طول کلی موتور را کاهش می دهد و می توان موتور را در ارتفاع پایین تری نسب کرد.
 
در نهایت این تغییرات باعث می شود تا هزینه های ساخت و طراحی موتورهای جدید به شدت کاهش یابد و اکثر موتورها از یک شمع، سوپاپ و قطعات مشابه دیگر بهره گیرند. مرسدس سرمایه گذاری بسیاری برای ارتقا موتورهای بسیار پیشرفته خود انجام داده است تا آن ها را تا جای ممکن بهینه و پرقدرت سازد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
اولین موتور مرسدس که با این معماری منحصربه فرد ساخته شده بود، موتور M178 AMG نام داشت که با حجم 4 لیتر در سوپرکوپه مرسدس یعنی AMG GT S و در ادامه در مدل C63 به کار گرفته شد.
 
در ادامه مرسدس موتورهای جدیدی را برای سال 2017 میلادی تهیه دیده است که در مدل های S کلاس استفاده خواهند شد و به مرور زمان در دیگر مدل های این شرکت از آن ها بهره گرفته خواهد شد.
 
موتورهای خطی 6 سیلندر دوباره به خط تولید این شرکت برگشته اند و با استفاده از سیستم جدید مرسدس بنز که 48V خوانده می شود، موتورهای بسیار هیجان انگیزی خواهند بود که با کمک نیروی الکتریکی، قابلیت های جدیدی را به موتور خودرو اضافه می کند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
 
M264 توربوشارژ 2لیتری چهارسیلندر
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور کوچک مرسدس بنز به مقدار بسیار کمی هیبریداسیون شده است. یعنی با استفاده از وسیله ای که توانایی استفاده مجدد از انرژی را در حین ترمزگیری ها و کاهش شتاب به موتور می بخشد و میزان لگ یا تاخیر توربوشارژر را به مقدرا بسیاری کاهش می دهد.
 
در این موتور از یک توربوشارژر دو بخشی بزرگ تر استفاده شده تا کارآمدی بیشتری به موتور دهد و همه این ها جدا از نیروی 14 اسب بخاری است که بخش هیبریدی که برایتان گفتیم به قدرت موتور تا دور 2500 می افزاید.
 
در واقع این قدرت الکتریکی که مرسدس نام آن را E-boost گذاشته است به کمک یک دینام تسمه ای (BAS) فراهم می شود. این دینام همانند دینام های معمول در خودروهای دیگر است اما تسمه آن به سختی و به دور بیش از دو سوم قرقره پیچیده شده است به همین دلیل این تسمه هرگز از چرخش باز نمی ایستد و در زمان های تولید نیرو و یا تولید برق از یک باتری کوچک لیتیوم یونی 48 ولت به کار گرفته می شود.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این سیستم 48 ولت، قدرت یک پمپ آب برقی را نیز فراهم می کند. باتری 12 ولتی اسید سربی معمول خودرو هم برق دیگر بخش ها را فراهم کند. موتور قدرتمند دینام تسمه ای، موتور خودرو را با سرعت بسیار زیادی به کار می اندازد و به همین دلیل موتور می تواند به سرعت خاموش و روشن شود.
 
در واقع در زمان هایی که خودرو به طور کامل متوقف می شود و یا حتی پیش بینی این را می کند که در سرعت های زیر 20 کیلومتر بر ساعت که امکان توقف کامل وجود دارد، موتور به کلی خاموش می کند و وقتی راننده بار دیگر پدال گاز را فشرد موتور به سرعت شروع به دورگیری می کند و هرگز حس خاموش بودن موتور را به شما نمی دهد.
 
M256 تویین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
مرسدس دوباره به سراغ موتورهای خطی 6 سیلندر رفته است. موتورهایی که به نرمی بسیار در حین شتاب گیری مشهور بوده اند و جز بهترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت لقب گرفته اند.
 
مرسدس برای این موتور جدید پا را بیش از این فرا گذاشته و به کلی سیستم تسمه را از روی این موتور حذف کرده است. بله درست خواندید، در این موتور از هیچ گونه تسمه ای بهره گرفته نشده است.
 
ژنراتور استارتر که با نام مخفف IGS نام گذاری شده و بین موتور و جعبه دنده خودرو قرار دارد و سیستم 48 v که به صورت مستقیم نیروی مورد نیاز پمپ آب و کمپرسور را فراهم می کند.
 
با استفاده از این تکنولوژی های جدید موتور خودرو طولی نزدیک به یک موتور 4 سیلندر معمولی را پیدا کرده است و دیگر مشکل استفاده از موتورهای خطی  سیلندر بالا را ندارد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
از دیگر مزایای این سیستم 48 v مرسدس می توان به استفاده از یک توربوشارژر برقی اشاره کرد. در هنگامی که شما به صورت ناگهانی پدال گاز را فشار می دهید. فورا سیگنالی به توربوالکتریکی ارسال می شود و این توربو در عرض 0.3 ثانیه به دور سرسام آور 70.000 می رسد.
 
در تمام این مدت زمان بیش از 20 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور  توسط IGS برای شما فراهم می شود. پس از این مدت زمان کوتاه توربوشارژر از کار می افتد و وظیفه توربوشارژر بزرگ دو بخشی آغاز می شود و به دلیل این که فشار گازهای خروجی اگزوز بیشتر شده، توربو در حالت فول بوست شروع به کار می کند و موتور را تا مرز ردلاین همراهی خواهد کرد.
 
در واقع شما شاهد هیچ گونه تاخیری در شتاب گیری نخواهید بود و حس شتاب گیری خطی موتور را به صورت کامل احساس خواهید کرد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت موتور حداقل 408 اسب بخار و گشتاور آن 369 پوند فوت خواهد بود. از این موتور برای اولین بار در مدل S450 استفاده خواهد شد. مرسدس توانسته میزان تولید گازهای کربنی این موتور را بیش از 15 درصد به نسبت موتور V-6 قبلی کاهش دهد.
 
مرسدس از یک کاتالیست که بیشتر در موتورهای دیزلی استفاده می شود، درست در کنار توربوشارژر خودرو بهره گرفته است و یک فیلتر کننده ذرات معلق تولید شده توسط موتور استفاده کرده است تا میزان بهره وری به حداکثر خود برسد.
 
این کاتلیست مخصوص از ماده ای با نام”کوردیریت” ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد.
 
نکته جالب توجه این است که به دلیل منع ورود خودورهای با حجم بیش از 2.5 لیتر، مرسدس بنزهایی که مجهز به این موتور، اجازه حضور در کشور ما را نخواهند داشت!
 
M176 تویین توربو 4 لیتریV-8
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
این موتور شباهت های بسیاری با موتور استفاده شده در مدل C63 دارد، حتی میزان بوست هر دو موتور 17 psi است. اما مرسدس برای این که میزان بهره وری را به حداکثر خود برساند از سیستم خاموش شدن 4 سیلندر دو، سه، پنج و هشت در زمانی که در حالت رانندگی Eco و یا comfort هستید بهره گرفته است و میزان دور موتور هم در محدوده 900 تا 3250 rpm خواهد بود.
 
مرسدس توانسته با استفاده از مواد جدیدی که در دیواره سیلندر نانو این موتور به کار برده میزان اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر را بیش از 50 درصد کاهش دهد.
 
در این موتور از سیستم 48V استفاده نشده است، اما دینام و کمپرسور جدید به همراه تسمه چهار شیار، میزان بهره وری را افزایش می دهد.
 
نسل جدید موتورهای مرسدس بنز؛
 
قدرت این موتور به 476 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم 516 پوند فوت اعلام شده است. مصرف سوخت موتور هم به میزان 12 درصد به نسبت موتور قبلی 4.7  لیتری V-8 استفاده شده در مدل S500 کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , موتور6 سیلندر , تولید خودرو , خودرو آلمانی , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
0

لذت روندن موتورهای وی شکل یه چیز دیگه بود. حیف که داره منسوخ میشه
11:11  1395/08/17
پاسخ دادن
علي
2

هيچ حرفي برا گفتن نمي مونه جز يه كلمه و اون هم حسرت
08:34  1395/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم