عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
حمزه شاهین جی : ی خورده احترام بزارین ب مشتریان بازیچه دست سایپا زنگ می‌زنیم امروز فردا ؟بابا جون پول دادیم
X5 مشکی : من ثبت نام نقدی دی ماه‌م هنوز خبری نیس
T9v : لطفا دوستانی که تی۹ تحویل گرفتن و ثبت نامی بودن اعلام کنن مال چه تاریخی بودن
حمزه شاهین جی : شرکت سایپا خجالت بکشید14اذرشاهین جی تکمیل وجع کردم فاکتور بکنین بخدا زشته کی فاکتور میکنین پزیرش17اذر. ...۸ماه تمام شده
قم : شاهین جی ال تحویل گرفتم ان شاالله همه شاهین داران بشن صلوات بفرستین
سهند دی ماه : نه من تکمیل وجه 6 اردیبهشت بودم هنوز فاکتور نشدم لعنتی ها نمیدونم چرا نمیدن
حمزه شاهین جی : خیلی مملکت گل بلبلی داریم ۹ماه شد شاهین جی
حمزه شاهین جی : خیلی مملکت گل بلبلی داریم ۹ماه شد شاهین جی
شاهین جی 14اذر : دوستان 14اذر تکمیل وجع پزیرش۱۷ آذر چه موقع فاکتور میشم شاهین جی هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : بله تاییده راهور قبوله و برگه ثبت نام و مدارک شناسایی و برگه سخا رو با خودت ببر نمایندگی وقتی تکمیل وجه کردی
207پانامردادفولادی : چراتاریخ صدور فاکتور بروز میشه هر چند روز تروخدا یکی جواب بده
سامی ایلام : جهت اطلاع دوستان کوییک ار اس پذیرش 27 اردیبهشت12273644 سخا 30 اردیهشت الان فاکتور شد شهر ایلام
رانا 18 تیر تبدیل تغییر رنگ مشکی : تحویل سوم تیر هنوز فاکتور نشدم 24 م جریمه خورده قرارداد154110 دوستان اطلاع دارین مشکی تا چه تاریخی فاکتور شده؟
بهزاد : سلام دوستان موعد تحویل 31تیر پیش فروش مال کسی رو دادن
ارزو طلا : متاسفانه ارزو دلار رفت 93هزار وسکه بطرف 86میلیون در حرکته
قاسم دنا پلاس : افزایش شدید قیمت خودرو در راه است .......
حیدری 1 : مجید روشن مجیدیه شمالی. بزرگراه رسالت
احسان 13تیر : سلام مبارکت پرونده رو کی تحویل دادی منم 13 تیرم هنوز فاکتور نشده.امروز زنگ زدم گفتن تا آخر ماه طول میکشه
ساینا اس1404 : وقتی شما از سایپا شکایت نمی کنید و پیگیر سود مشارکت و جریمه تاخیر نیستید سایپا هم سوءاستفاده میکنه و سود مشارکت و جریمه تاخیر شما را هپولو میکنه و یه لیوان هم اب روش میخوره ولی وقتی شکایت قضایی میکنید تا شما رضایت ندهید پای سایپا گیر هست و باید حق و حقوق شما را پرداخت بکند حتی اگه پرداخت نکند دادگاه میتونه دهها برابر سود شما سایپا را جریمه بکنه بعلت عدم اجرای تعهدات خودش.....خلاصه دست دادگاه باز هست و میتواند براحتی سایپا را بعلت عدم پرداخت سود مشارکت و جریمه تاخیر و عدم اجرای تعهدات جریمه و محکومیت شدید نماید