آینده ی تاریک رنو ساندرو

 

آینده ی تاریک رنو ساندرو

 
 
رنو ساندرو و نسخه ی ارتقا یافته ی آن ، رنو ساندرو استپ وی چند سالی است که توسط پارس خودرو به بازار عرضه می شوند و به واسطه ی شتاب و کشش قابل قبول ، استهلاک پایین و کیفیت ساخت خوب ، به گزینه ی خرید بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. در طی سال های اول عرضه این خودرو رقیب جدی نداشت و همین مساله باعث شده بود تا به راحتی در بازار یکه تازی کند.
 
به دلیل اینکه رنو ساندرو خودرویی پر طرفدار بود و در مجموعه ی پارس خودرو نیز به دلیل برخی مشکلات ، هر دور از پیش فروش این خودرو با حواشی بسیاری همراه بود و معمولا مصرف کنندگان واقعی به سختی قادر به ثبت نام بودند. اخبار مربوط به عدم دسترسی خریداران عادی در هنگام فروش ، بسته بودن سایت ، عدم واریز مبلغ ثبت نامی را می توانید به وفور در سایتهای خبری مشاهده کنید .در بازار نیز دلالان از محبوبیت ساندرو سو استفاده کرده و این خودرو را با اختلافی قابل توجه به فروش می رساندند.
 
عدم رعایت تعهدات از سوی سایپا
 
در طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم که کرمان موتور به مشتریانی که قصد خرید هیوندای الانترا تولید داخل را داشتند ، اعلام کرده بود که توانایی تحویل خودروهای ثبت نامی را ندارد. گویا این مشکل دامن رنو ساندرو را نیز گرفته و سایپا طبق اعلامیه ی اخیر خود ، مشتریانی که رنو ساندرو ثبت نام کرده بودند را ملزم به تحویل تندر 90 به جای این خودرو نموده است. بنابراین باید منتظر قیمت های بالاتری برای ساندرو باشیم.
 
گرچه این شرکت ، دقایقی پیش این خبر را تکذیب نمود . در اطلاعیه ی سایپا آمده است که :
“به اطلاع می‌رساند درپی درخواست جمعی از مشتریان در خصوص جایگزینی تندر ۹۰ به جای ساندرو این شرکت در جهت کسب رضایت مشتریان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن خریداران ساندرو می‌توانند در صورت تمایل، به جای این خودرو تندر ۹۰ دریافت کنند. این طرح کاملا اختیاری و بسته و به تمایل مشتریان بوده و هیچ گونه اجباری برای دریافت تندر ۹۰ به جای ساندرو نیست”.
 
قیمت های باور نکردنی
 
زمانی بود که به دلایل مختلف از جمله توقف تولید مدل اصلی در رنو و مشکلات مربوط به تحریم ، تولید رنو مگان در پارس خودرو رو به توقف بود و قیمت این خودرو در بازار آزاد هر روز افزایش می یافت تا جایی که با رنو فلوئنس که به صورت وارداتی و در نسخه های به روز وارد کشور می شد ، قیمت یکسانی پیدا کرده بود. اکنون نیز هم چنان قیمت این خودرو بالاست و دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. چرا مشتری ایرانی باید برای یک خودروی کارکرده ی مونتاژ داخل قیمتی در حدود صد میلیون تومان پرداخت کند در حالیکه همین خودرو در آلمان قیمتی بین دو تا شش هزار یورو دارد.
 
 
گویا این داستان در خصوص رنو ساندرو و نسخه ی مجهز تر یعنی ساندرو استپ وی نیز دارد توسط دلالان تکرار می شود. با هم نگاهی به چند آگهی می اندازیم :
 
 
آگهی اول :
رتو ساندرو اتوماتیک 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ سفید ، قیمت 74 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی دوم : (این خودرو توسط نمایندگی سایپا به فروش می رسد)
رنو ساندرو دنده ای 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ مشکی ، قیمت 62 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی سوم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، اتوماتیک ، رنگ سفید ، قیمت 84 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی چهارم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، دنده ای ، رنگ مشکی ، قیمت 63 میلیون و 500 هزار تومان
 
 
در بازار کارکرده نیز این شرایط برقرار است و برای خرید ساندروهای اتوماتیک کارکرده مربوط به دو سال قبل نیاز به پرداخت مبلغی حدود 60 الی 65 میلیون تومان دارید. سایر تیپ ها نیز وضعیت مشابهی دارند. در اینجا پاسخ به چند سوال ضروری است:
 
آیا رنو ساندرو خودروی خوبی است ؟
 
بله قطعا رنو ساندرو در بازار انحصاری و بسته ی ایران خودروی ایمن و خوبی است. استهلاک کم ، گیربکس نسبتا خوب و دوام بالا از ویژگی های این خودرو هستند. خریدار نیز می تواند با صرف هزینه ی شخصی ، مواردی همچون مانیتور و کروز کنترل را به این خودرو بیفزاید. البته در طی چند ماه اخیر رنو ساندرو با گیربکس JHQ که سایپا آن را پیشرفته می نامد عرضه شده که از نظر برخی مالکان تجربه ی چندان رضایت بخشی را به همراه نداشته است. ساندرو در مقابل رقبای چینی اش کمبود امکانات و آپشن دارد.
 
آیا رنو ساندرو ارزش این رقم پرداختی را دارد؟
 
خیر ، این خودرو  اکنون در این وضعیت به کلی ارزش خریدش را از دست داده است. تمام اینها در حالیست که این خودرو در نسل اول به بازار کشورمان ارایه شده در صورتی که داچیا و رنو آماده ی عرضه ی نسل سوم رنو ساندرو در آینده ی نزدیک هستند. نزدیک ترین رقیب این خودرو ، دانگ فنگ اچ سی کراس قیمتی حدود 50 الی 57 میلیون تومان دارد. رقبای دیگری نیز نظیر برلیانس کراس ، ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 50 با قیمتی به مراتب کمتر و امکاناتی بیشتر قابل خریداری هستند.
 
عرضه ی نسل اول با قیمت نسل دوم
 
باید بدانید ساندرو یکی از ارزان ترین خودروهای بازار اروپاست و در انگلستان با مبلغی در حدود هفت هزار پوند رنو ساندروی نسل دوم و با مبلغی در حدود ده هزار پوند می توانید رنو ساندرو استپ وی نسل دوم را خریداری کنید . اگر هر پوند را نه هزار تومان در نظر بگیریم ، برای خرید گزینه ی اول 63 میلیون تومان و برای گزینه ی دوم نود میلیون تومان نیاز دارید. این مبالغ به خوبی نشان می دهند که در شرایط فعلی قیمت های فعلی بازار اصلا منطقی نیستند.
 
نیاز به هوشیاری خریداران  ، بیش از پیش
 
در حال حاضر و با این شرایط ، نیاز است که خریداران خودرو در بازار داخلی بیش از گذشته هوشیار باشند و یکبار برای همیشه اقدام به حذف دلالان از بازار خودروی کشور بکنند. چه لزومی دارد که مصرف کننده ی داخلی چنین مبلغ گزافی را برای یک خودروی نسل اول که سالهاست از سبد محصولات کارخانه ی اصلی خارج شده بپردازد ؟ با مبالغی در همین حد ، در بازار بسته و انحصاری ایران ، می توانید خودروهای صفر چینی را از همان شرکت پارس خودرو خریداری کنید که بسیاری از آن ها در طی این سالها ثابت کرده اند دردسر چندانی برای خریدار ندارند و هم چنین در نمونه های به روز به خریدار ارایه می شوند . هم چنین نمونه های کارکرده ی خودروهای کره ای و خودروهای چینی گران تر نیز قابل خریداری هستند.
 
 
 
 

منبع (source)

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رنو ساندرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

شهروند
1

این روزها شاهد تبلیغات گسترده ای علیه ساندرو هستیم . در خبر تصادف این خودرو در جاده قم تهران تیتر خبر له شدن ساندرو استپ وی است . ساندرو بهتر است یا خودرو هم قیمت آن دنا ؟!
18:27  1397/03/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 خرداد : پس چطوره ثبت نام اسفند بودن تحویل گرفتن؟
مریم : امروز دوباره زنگ زدم به ۱۶۲ اصلا باورشون نمیشد که سایپا همچنین کاری میکنه به خدا دارم دنبال المیرا شریفی میگردم که حرف رو به اونم برسونم خواهشا همه به ۱۶۲ زنگ بزنین
X5 سفید بهمن : دقیقا مال منم از ۹ مهر درحال بارگیری هستش هنوز ندادن هروقت زنگ میزنی میگن درحال بارگیری هستش همه چی از کارت ماشین و برگ سبز هم اومده ولی هنوز ماشین رو ندادن 😐
مهدی : برای من 17روز بعد از تکمیل وجه شاسی شد
اطلس G : سانروف رو برای شاهین پلاس دارن برای اطلس ندارن نامردی هست به خدا در حق اطلسی ها
محمد ۳اردیبهشت : منم الان نگاه کردم فاکتور شدم انشالله همه دوستان زودتر فاکتور بشن
امیر،اردیبهشت : خداروشکر فاکتور ها ادامه دارن اینا فقط لنگ افزایش قیمت بودن این همه معطل کردن مردم رو
ساره : X33MVM مدل ۹۱ آیا USB فلاش میخوره کدام قسمت ماشین
بهنام : شماره پذیرش هم میدین لطفا؟
ساره : USB کدام قسمت ماشین هستش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد : تا الان جریمه تاخیرم شده 35 میلیون .
حمید : آقایون کسی امروز فاکتور شده ؟؟؟ اگه فاکتور شدین شماره پذیرش بزارین.ممنون.
حسین تحویل ابان : تحویل 30 ابان هستم 5 مهر تکمیل وجه کردم تا ب امروز هنوز فاکتور نشدم تقریبا از یک ماه بیشتره روی وضعیت آماده برای فاکتور
علی : تا 8تیر فاکتور شده
اطلس : بعداز تکمیل وجه و همزمان یک پیامک میاد برای تکمیل وجه واحراز هویت و محل سکونت
اطلس : ماهم همین مشکل داریم ابروی خودشون و کشورشون بردن با این تولیدشون
رامین : رنگش نقره ای تیتانیوم هست مشکلی نداره
رانا پلاس : تبدیل به سورن پلاس با موتور تیوفایوپلاس نه ایکس یو پلاس
امیر عباس : زنگ زدم کارشناس گفت تا 4 خرداد فاکتور شده
تجمع : سایپا ارگان دولتی ؟ 😁😁😁