وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 

وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 
کارگروه مسافری وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و مسئولان بخش مسافری سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، ادارات کل استانی، شهرداری‌ها در وزارتخانه برگزار شد.
 
مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه به رابطه سیاست‌های خودرویی و قیمت سوخت در ایران اشاره کرد و گفت: در این زمینه به‌جای پایین بودن قیمت خودرو چه شخصی و باری همچنین بالا بودن هزینه نگهداری، برعکس آن عمل شده که باعث خودرو محوری شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: در کشورهایی که از حمل‌ونقل هوایی و ریلی کمتر استفاده می‌شود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بالا تر است و این مسئله در کشورهایی که  سوخت ارزان تری دارند نیز صدق می‌کند.
 
در ادامه گزارش مقایسه قیمت خودرو در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله کشور آلمان از سوی کارشناس معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشریح و سپس از سوی حاضران جلسه مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت. در این گزارش عنوان شد که یکی از علل بالا بودن قیمت خودرو بالا بودن تعرفه واردات است و در این خصوص ایران رتبه دوم جهان را دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص خاطرنشان کرد: ما به دنبال جلوگیری از کاهش واردات یا تولید خودرو در داخل کشور نیستیم اما اعتقاد داریم که قیمت خود را باید کاهش و هزینه نگهداری آن افزایش یابد.
 
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی همچنین با توجه به اینکه این گزارش بر اساس شاخص GDP تهیه شده است تأکید کرد که بار دیگر با در نظر گرفتن معیار حد اقل دستمزد تعیین‌شده از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی قدرت خرید و قیمت سوخت پرداختی از سوی مردم محاسبه شود.
 
تقی زاده در بخش دوم نشست که با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در شهر‌ها و استان‌ها گفت: یکی از پتانسیل‌های قابل‌توجه و درآمدزا در شهر پتانسیل‌های گردشگری است و در بسیاری از کشورها زنده نگه‌داشتن شب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از جذابیت‌های شهرها محسوب می‌شود. در این خصوص شهرداری‌ها در قبال دادن مجوز برای فعالیت شبانه اماکن تفریحی، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها درآمد‌زایی می‌کنند که رضایت‌مندی شهروندان را در بر دارد.
 
وی در بخش سوم با اشاره به تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل از سوی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: درحالی‌که توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما حجم واردات ناوگان جاده‌ای بالاتر است و در عوض از سوی دستگاه‌های مختلف برای واردات ناوگان ریلی سد و مانع‌تراشی می‌شود. همچنین با نگاهی به بودجه‌ها در میابیم که بودجه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از بخش ریلی بیشتر است.
 
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «به حمل‌ونقل عمومی یارانه کمتری پرداخت می‌شود» گفت: شهرداری‌ها موظف به جابجایی مردم هستند نه خودروها که در این خصوص با نگاهی به کشورهای مختلف حتی روسیه در میابیم که کشورهای ثروتمند نیز علی رقم داشتن منابع مالی لازم هیچ‌گونه اقدامی به تعریض معابر و احداث بزرگراه‌های دوطبقه نمی‌کنند، بلکه در عوض ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مردم با کمترین سرفاصله در فواصل کوتاه و بلند فراهم شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل با همکاری شهرداری‌ها، وزارت کشور و بخش‌های مختلف مرتبط با حمل‌ونقل تدوین و ۱۰۴ اقدام استراتژیک آماده شد.
 
در ادامه با توجه به ارائه برخی نواقص و آسیب‌ها در صنعت گردشگری ایران با رویکرد حمل و نقل از طرف جامعه تورگردانان، مقرر شد دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل با برگزاری جلسات مستمر با بخش دولتی و خصوصی نسبت به حل موضوعات اقدام نماید.
 

source

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
.. : سلام از طریق بارکد پستی در سخا ببینید در چه مرحله‌ای هستند.
نازنین : دوستان چرا توی قرارداد قید شده .برید توی سایت سایپا کروپ. برید نمونه قرارداد پیش فروش رو ببینید .داخل نوشته اگر سانروف نبو. شرکت میتونه جی ال بده .و نوشته شرکت توی ۱ سال چند دعوتنامه میده اگر پرداخت نکنید یا تبدیل نزدید شرکت میتونه پولتون رو برگردونه به حسابی که از شما داره و قرارداد فسخ بشه .من وقتی خوندم تبدیل زدم .نمایندگی از قصد کل برگه هارو نداده به هممون .فقط برگه آخر رو داده
شاهین تبدیل ب کوییک : منم ی ماهه فاکتور شدم ولی خبری از پلاک نیست ب فاکتور دلخوش نباشین
شاهین پلاس : سلام دوستان کسی خبر داره آخرین واریزی اردیبهشت چه تاریخی بوده؟ تیر کی فاکتور میشه
دیانا : سلام بزرگوار من تحویل تیر ماه بودم هنوز خبری از سود نیست
۷ اردیبهشت : سلام چقد شده برای شما؟
طهورا : سلام دوستان منم امروز تماس گرفتم نمایندگی شهر خودمون پرسیدم که چرا پلاک نمیشه یه نگاه کرد تو سیستم گفت شما ۲۴ مهر فاکتور شدی ، احتمال زیاد تا اون هفته پلاک میشید دیگه نمیدونم حرفش چقدر درست بود
محسن : حسین اقا یه توضیح میدی کجا رفتی شکایت کردی؟ مراحلش چیه. منم برم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : هیچکس نرفته کلا چند نفر رفتند اونم بیشتر کوییک بودند. پس از مختصری درگیری با حراست یکی اومده گفته مدیریت عوض شده و درست میشه همین.
قباد : پلاک صادر که میشه تا برسه به شرکت بعضی وقتها ده روز طول میکشه . خدا شاهده مدیران خودرو 3 ماهه ماشین منو نداده بهم شماها که همه ده روز تا یک ماه هم نگذشته
ساینا دوگانه هفته 4مهر : 500
تبدیلی 2 شهریور : منم فاکتور شدم امروز
ساینا اس : سلام تاریخ تولید ماشین شما برج 5 امساله؟ روی برگه جلو شیشه هست
مهدی فرسوده اذر : یعنی هر ان ممکنه فاکتور شی
مسعود : سلام بعد از فاکتور شدن چند روز واسه پلاک شدن زمان میبره؟؟؟
پانا ارتقا تحویل 30 دی : فاقد صف فاکتور یعنی چی لطفا راهنمایی کنید
رانا پلاس 30 روز : دوستان من تازه ثبت نام کردم 30 روزه .آیا ظرف 30 روز تحویل میدن
متین : سلام چند میفروشی داداش