دولت های امریکا و استرالیا در فناوری خودران سرمایه گذاری می‌کنند

 

دولت های امریکا و استرالیا در فناوری خودران سرمایه گذاری می‌کنند

 
دولت استرالیا قصد دارد با سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری خودروهای خودران، علاوه بر بهبود اقتصاد ملی در زمینه کاهش هزینه‌های جاده‌ای گام بردارد.
 
 
قوانین جدید اداره حمل و نقل آمریکای شمالی (NHTSA) در محدوده ایالات متحده می‌تواند شرایط را برای تردد خودروهای خودران و بدون راننده در جاده‌های این کشور قانونمند کند. بخش حمل و نقل ایالات متحده که از طریق NHTSA فعالیت می‌کند، به بررسی ضرورت و مناسب بودن استانداردهای ایمنی فعلی در مورد وسایل نقلیه خودران می‌پردازد و گام‌های مشخصی جهت آماده‌سازی برای آینده با مشارکت فناوری‌های جدید و اطمینان از ایمنی خودروی خودران برمی‌دارد.
 
 
این امر شامل مقرراتی می‌شود که تنها مربوط به زمان حضور رانندگان انسانی پشت فرمان است و به طور بالقوه فضا برای خودروهای کاملا خودران فراهم می‌کند. در حال حاضر، خودروسازان باید بیش از ۷۰ استاندارد ایمنی خودرو را در ایالات متحده آمریکا پاس کنند؛ بسیاری از این مقررات مربوط به شرایط حضور راننده انسانی در پشت فرمان به عنوان ناظر هستند. به گزارش رویترز، جنرال موتورز اوایل سال جاری درخواستی برای استفاده از وسایل نقلیه بدون فرمان یا پدال به عنوان بخشی از سرویس اشتراک سواری خود در سال ۲۰۱۹ ارائه داد، اما این درخواست هنوز تایید نشده است.
 
بازوی خودران گوگل یعنی ویمو (Waymo) نیز قصد دارد تا سال آینده ناوگان خودران خود را برای شرکت در پروژه اشتراک سواری راه‌اندازی کند؛ اما خودروی خودران ویمو همچنان شامل کنترل‌های فیزیکی (پدال و فرمان) خواهند بود.
 
 
اگرچه در جاده‌های استرالیا هنوز خودروی خودران تردد نمی‌کند، اما طی هفته‌های گذشته تغییرات قابل توجهی در زمینه مقررات استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در این کشور به وجود آمد. مایکل مک‌کورمک، معاون نخست وزیر و وزیر ارتباطات، حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای استرالیا، به تازگی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۶.۹۰ میلیون دلاری در دولت برای فناوری‌های حمل ونقل آینده انجام شده است.
 
 
مایکل مک‌کورمک گفت:
 
من انتظار دارم دولت اطمینان حاصل کند که خودروهای خودران بی‌خطر هستند؛ دولت باید نیازهای زیرساخت‌های آینده را بررسی کند تا مطمئن شود که امنیت شبکه‌های سایبری در آن‌ها لحاظ شده است. همچنین دولت باید برای توسعه کسب و کارهای تجاری استرالیا، از فرصت‌های فناوری جدید حمایت کند.
 
تا به امروز بزرگترین گام دولت فدرال برای توسعه فناوری خودروی خودران، شامل نقشه راه اصلاحی توسط کمیته ملی حمل و نقل می‌شود. این کمیته یک نهاد مشورتی مستقل است که با حمایت دولت‌ و وزارت رفاه عمومی فعالیت می‌کند. این کمیته تعیین خواهد کرد که چه قوانینی برای استفاده از وسایل نقلیه خودران در جاده‌های استرالیا باید تغییر کنند.
 
 
مک‌کورمک همچنین گفت:
 
طرح استفاده از پتانسیل‌های خودروی خودران، اقتصاد استرالیا را تقویت خواهد کرد و به کاهش هزینه‌های جاده‌ای کمک می‌کند. تمرکز اصلی دولت به تردد ایمن و سریع شهروندان معطوق شده است و ظهور خودروی خودران، نشان دهنده فرصتی قابل توجه برای تحقق بخشیدن به مزایای ایمنی و بهره‌وری است. این امر همچنین از صنعت و نوآوری استرالیا حمایت خواهد کرد. انتظار می‌رود که صنعت حمل و نقل و فناوری‌های تحرک آینده استرالیا در سال ۲۰۲۵، بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این فناوری‌ها علاوه بر فرصت کسب و کار جدید برای اقتصاد ملی، توانایی بالقوه‌ای برای کاهش هزینه سالانه ۱۹ میلیارد دلاری جاده‌های استرالیا دارند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب
قاسمی : هر خودرویی که از فروردین 404 مجوز ترخیص از کمرک بگیره مشمول این افزایش قیمت هست.حالا اونایی که قیمت قطعی هستن خود شرکت باید این افزایش قیمت رو از جیبش بده و اونایی که قراردادشون قیمت قطعی نیست خودشون باید پرداخت کنن.دلیل اینکه مدیران خودروهایی رو که قیمت قطعی بودن و از تاریخ تحویلشون هم گذشته رو ترخیص نمیکنه اینه.وگرنه گمرک مشکلی نداره .چون باید از جیبش خودش پرداخت کنه داره با دولت رایزنی میکنه که قیمت رو بیارن پایین
قاسمی : واما نکته مهم و اصلی اینه دوستان خوب توجه کنید.درواقع گیر اصلی کار اینجاست.نرخ ارز محاسباتی گمرک در سال 404برای ترخیص خودروهای مونتاژی و وارداتی از 28 هزار به 68 هزار افزایش پیدا کرده .این تو قیمت تمام شده خودرو بسیار تأثیر گذار هست .کسانی که قراردادشون قیمت قطعی هست این افزایش قیمت شامل حالشون نمیشه و خود کارخانه باید پرداخت کنه ولی کسانی که قراردادشون قیمت قطعی نیست حتی اگه فاکتور شده باشن این افزایش قیمت رو باید پرداخت کنن
قاسمی : دوستان عزیز دیون دولتی اصلا این مبالغ نیست.کسانی که قیمت قطعی خرید نکردن فقط ممکنه افزایش قیمت جدید کارخانه شامل حالشون بشه.مدیران خودرو هم هر سال این بازیارو راه میندازه تا بتونه مجوز افزایش قیمت بگیره.خودتونو گول نزنید
پرسنل سایپا : دوستان عزیز بعداز اتمام 18بهمن به احتمال خیلی زیاد فروش فوق‌العاده بهمن رو رامیندازیم کلا 5روز هست خواهشن تحمل کنید به امید خدا فاکتور میشد با سپاس فراوان