بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

رالی در سال‌های اخیر به عنوان یک ورزش اتومبیلرانی به شدت رشد کرد اما این روزها کمی به علت وضع قوانین متعدد برای ساخت خودروهای رالی در مسابقاتی چون رالی قهرمانی جهان (WRC)، کمی از علاقه مردم نسبت به این ورزش کاسته شده است. این امر باعث شده تا بیشتر دوستداران رالی به سمت مسابقات رالی قهرمانی بین‌المللی (IRC) کشیده شوند؛ چراکه قوانین این رقابت مستقل از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، زمینه را برای حضور افراد بیشتری فراهم کرده و هزینه‌های ورودی آن نیز کمتر است. با این وجود هرگز نمی‌توان روزهای پرشور مسابقات مختلف رالی را از یاد برد، خصوصاً خودروهایی که به اسطوره‌های این ورزش تبدیل شدند. از این رو در این پست به معرفی 5 خودروی رالی فراموش نشدنی پرداخته‌ایم.

 

5. فورد فوکوس WRC

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

بدیهی است که فورد فوکوس از آن دسته خودروهایی است که مدت زیادی از حضور آن در مسابقات رالی نمی‌گذرد. لازم به ذکر است که کمپانی فورد یکی از دو برندی است که به خوبی سختی‌های این رقابت را پشت سر گذاشته و همچنان پرقدرت در مسابقات مختلف به کار خود ادامه می‌دهند. این مدل با قدرت توانسته با رقبای فرانسوی خود رقابت کند و همچنان در میدان رقابت حضور پیدا کند. مدل RC WRC که توسط تیم فورد به کار گرفته شده است از نظر ظاهری دقیقاً شبیه به RS MK II مدل 2009 می‌باشد و توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو و 550 نیوتن متر گشتاور را دارد.

 

4. سیتروئن C4 WRC

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

بسیاری معتقدند که به جای C4 WRC باید سیتروئن  Xsara WRC در این لیست قرار می‌گرفت. شاید هم حق با این دوستان باشد اما این را باید متذکر شد که هر خودرویی که سباستین لوب پشت فرمان آن نشسته باشد به اسطوره تبدیل می‌شود! اما این مدل سه بار قهرمانی رالی قهرمانی جهان را به دست آورده است و یکی از رقبای فورد فوکوس WRC به شمار می‌رود. این مدل از یک موتور 2 لیتری با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متر استفاده می‌کند. سباستین لوب راننده فرانسوی تیم سیتروئن برای 9 سال پیاپی با دو مدل Xsara WRC و C4 WRC به قهرمانی این رقابت جهانی رسید که همین یکنواختی کمی از محبوبیت این ورزش کم کرد. البته فصل 2013 با قهرمانی سباستین اوگیر از تیم فولکس واگن و مدل Polo R WRC به پایان رسید.

 

3. لانچیا استراتوس HF

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

لاچیا استراتوس HF مدلی سریع و پر سر و صدا بود که ظاهری متفاوت و خاص داشت و مدلی بود که به معنای واقعی شور و هیجان رالی را به نمایش می‌گذاشت. این خودرو اولین خودروی رالی بود که از ابتدا به هدف  راهی شدن به رقابت‌های رالی ساخته شد و بدون شک بی مانند بود. این مدل چهار بار قهرمانی WRC و سه مرتبه نیز به قهرمانی مسابقات قهرمانی اروپا رسید. گفتنی است که مدل‌هایی مانند فیات 131 Abarth که قهرمانی‌های بیشتری در کارنامه خود دارند و رقیبی جدی برای لاچیا استراتوس به شمار می‌رفتند نیز شایستگی حضور در این لیست را داشتند اما هیچ یک از آن‌ها شبیه این مدل نبودند و در آینده هم هیچ مدلی به این شکل نخواهد بود. موتور تعبیه شده زیر کاپوت این خودرو با انجام تیونینگ معمولی 280 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد اما قطعاً به راحتی با تجهیز شدن موتور به توربوشارژر قدرت تولیدی آن به 560 اسب بخار می‌رسید.

 

2. آئودی کوآترو

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

تنها دلیلی که آئودی کوآترو را در این لیست در مکان دوم نشانده است بحث قابل اتکا بودن یک خودروی رالی است. این مدل در زمان حضور در این رقابت جهانی به نوعی استانداردهای جدیدی را به دنیای رالی معرفی کرد. کوآترو یک مدل سریع بود و به راحتی می‌توانست با فاصله 9 دقیقه‌ای نسبت به سایر رقبا یک مسابقه را به پایان ببرد. اولین مدل های کوآترو تنها 300 اسب بخار قدرت داشتند اما تیم آئودی با معرفی کوآترو S2 آن را به مدلی دارای 591 اسب بخار قدرت تبدیل کرد. "میشل موتون" (Michele Mouton) با استفاده از همین مدل به اولین راننده خانمی نام گرفت که توانسته بود به مقام قهرمانی رقابت رالی جهانی دست یابد. البته لازم به ذکر است که این مدل تنها دو مقام قهرمانی به دست آورده است. شاید مشکل اصلی کوآترو خرابی‌های متعدد در مسابقات مهم بود و همین امر آن را به مدلی معروف کرده بود که اگر خراب نمی‌شد حتماً پیروزی را برای راننده به دست می‌آورد. با همه این اوصاف آئودی کوآترو همچنان برای همه طرفداران این ورزش یک خودروی خوش صدا، زیبا رو و چابک به شمار می‌رود.

 

1. لانچیا 037

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان

کسب تنها یک بار عنوان قهرمانی WRC بخش سازندگان تنها دلیلی است که لاچیا 037 را در این لیست و در جایگاه اول قرار داده است. لاچیا 037 آخرین شرکت کننده دیفرانسیل عقب در مسابقات رالی قهرمانی جهان بود که توانست به قهرمانی برسد و جلودار آئودی کوآترو باشد. گفتنی است که این مدل در کارنامه خود سه قهرمانی مسابقات رالی قهرمانی اروپا را نیز دارد. لاچیا 037 از یک پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربو شارژر بهره می‌برد که به آن 300 اسب بخار نیرو داده بود. شاید همه طرفداران رالی با این انتخاب ها موافق نباشند اما بدون شک تک تک دوستداران این ورزش پرشور اتومبیلرانی با نگاه به هر یک از این پنج مدل خاطرات بسیار خوبی را به یاد می‌آورند.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بهترین خودروهای تاریخ رالی قهرمانی جهان


منبع

Bleacherreport

برچسب : رالی , خودروهای رالی , اتومبیلرانی , فرمول 1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

علی
1

خیلی عالی بود ممنون
13:19  1394/10/25
پاسخ دادن
saeid
0

سلام لطفا گوشه هایی ازمسابقات رالی رو بزارین یا ادرسی که بشه دانلود کرد
با تشکر
15:59  1392/12/07
پاسخ دادن
دانیال
0

باسلام به دستن درکاران سایت 1کار‌
میخواستم درخواست کنم قسمت هایی از مسابقات رالی قهرمانی رو هم تو سایتتون قرار بدین
باتشکر
22:48  1392/09/22
پاسخ دادن
كاشاني
5

فورد تبليغ كاسترول كرده ، سيتروئن تبليغ توتال و ردبول
فكر شو بكن يه خودروي ملي بره تو اين مسابقات
بايد تبليغ روغن بهران با دلستره بهنوش رو بزنه
09:06  1392/09/19
پاسخ دادن
وحید
2

اگر اوضاع به همین صورتی که هست پیش بره ، باید عرض کنم هرگززززززززززززززززززز
21:17  1392/09/18
پاسخ دادن
ساسان
3

یعنی یروزم میرسه که بین این نامهای بزرگ نام یک برند ایرانی هم قرار بگیره ؟؟؟
18:30  1392/09/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207پانا : 20.5 میلیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند
کوییک rs : آقا توحید من تبدیل زدم پیش فروش بودم تاریخ پذیرش اردیبهشت 1403بودم کوییک gxrl که دعوت نامه پیشنهادی برام اومد کوییک rs که13 بهمن تکمیل وجه کردم که گفتن یک هفته الی 30 روز کاری ماشین رو تحویل میدیم الان سه ماه گذشته هنوز فاکتور نکردن