تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

یک قرن پیش با اتصال اقیانوس آرام و اطلس به یکدیگر، زمانی که این آبراه باز شد، انقلابی در کشتیرانی جهانی رخ داد. اما با بزرگتر شدن کشتی هایی که از این گذرگاه عبور می کنند، ظرفیت این کانال به سرعت کوچک شد. برای تطبیق این کانال با کشتی های نسل جدید بسیار بزرگ، کانال پاناما بزرگترین تغییر در 93 سال گذشته را به خود می‌بیند و کانال سوم نیز به وسیله این دروازه های عظیم الجثه احاطه میشود. تمامی این 16 دروازه در کارگاه فولاد Cimolai در کشور ایتالیا ساخته شده که به صورت ایستاده به بلندی 10 طبقه و دارای وزنی معادل 3100 تن و قیمتی نزدیک به 34.2 میلیون دلار می‎‏باشند. هشت عدد از دروازه ها با مبلغی معادل 5.2 میلیون دلار بودجه و هشت سال کار کارگران ساخته شده است و در دو سوی کانال سوم قرار خواهد گرفت تا در سال 2015 ظرفیت این کانال به 2 برابر کنونی برسد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

پروژه گسترش کانال پاناما در سال 2006، برای اولین بار به درخواست رئیس جمهور وقت آقای مارتین توریجوی (Martin Torrijos) و به عنوان لایحه ای حیاتی برای شکوه آینده پاناما مطرح شد. در همان سال یک همه پرسی برگزار شد که 76.8 درصد مردم پاناما همراه با مجلس ملی به حمایت از این پروژه رای دادند. برنامه گسترش کانال سوم در سال 1939 توسط آمریکایی ها آغاز شد، اما در شروع جنگ جهانی دوم در سال 1942  این پروژه به همراه پروژه عمیق سازی و عریض تر کردن دو کانال موجود و رساندن سطح عملکرد دریاچه گاتون (Gatun) به حداکثر ظرفیت متوقف شد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تنها کشتی های Panmax با ابعادی کمتر از 35 متر عرض و 320 متر طول و 12 متر عمق قادر به گذر از کانال های موجود هستند. در کانال جدید کشتی هایی با 427 متر طول، 55 متر عرض و 18 متر عمق قادر به عبور هستند که به مهندسان دریایی این اجازه را می دهد تا کشتی های New Panmax جدیدی را طراحی کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

18 عدد از حوضچه های ذخیره سازی آب، تنها با نیروی جاذبه این کانال ها را پر و خالی می‌کنند – همانطور که کانال های کنونی این کار را انجام می‌دهند- و کشتی ها از یکی به دیگری عبور می‎کنند. اگرچه کانال های جدید نیازی به لوکوموتیو ها برای قرار دادن کشتی ها به داخل کانال ندارند – دو کانال اصلی به این روش کار می‌کنند- در عوض به یدک کش های بسیار جدیدتر استناد می‌کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی


منبع

GizModo

برچسب : کشتی , قایق , یدک کش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت