بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2014 هیوندای سانتافه اسپرت حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شاسی بلند 5 نفره که طراحی هوشمندانه و جسوری دارد، میزان بالایی از تجهیزات استاندارد و آپشن ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کابین جادار و دلپذیر و در عین حال ساکتی دارد، شتابگیری و هندلینگ آن انتظارات بسیاری از خریدارانش را برآورده می‌کند. اما با توجه به رقابت داغی که بین شاسی بلندها در سال 2014 در جریان است، یک خودرو برای اینکه بتواند در بالای این لیست قرار بگیرد، باید از عملکرد خوبی برخوردار باشد. در واقع، سانتافه اسپرت چیزی بیش از خوب بودن انجام داده است: با اینکه فقط یک سال از معرفی آن می‌گذرد، اما عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. 

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل اسپرت برادر کوچکتر مدل سه ردیفه و هفت نفره سانتافه است. مدل پنج نفره اسپرت با حذف ردیف سوم،  21 سانتیمتر کوتاهتر شده است. نتیجه این کاهش طول، کمی لذت رانندگی بیشتر و قابلیت مانور بالاتر در فضاهای محدودتر می‌باشد. هیوندای دو نوع موتور برای اسپرت ارائه کرده است: موتور پایه 4 سیلندر به حجم 2.4 لیتر و موتور قویتر و سرحال تر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر. بااینکه کوچکترین عضو خانواده سانتافه است، مدل اسپرت همچنان کاملا جادار و برای سرنشینان بزرگسال فضای کافی برای نشستن فراهم می‌کند. فضای بار نیز برای سفرهای کوتاه و زندگی خانوادگی کاملا کافی است.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

و در ادامه سنت فعلی هیوندای، سانتافه اسپرت باقیمتی کاملا رقابتی، امکانات رفاهی و لوکس جذابی را ارائه می‌کند. و جذاب تر از همه اینها پوشش گارانتی دست و دلبازانه هیوندای است. در مجموع، هیوندای سانتافه اسپرت 2014 در اکثر زمینه ها با شاسی بلند های شاخص مانند فورد Escape، هوندا CR-V، مزدا CX-5، و تویوتا RAV4 برابری می‌کند. یکی از زمینه هایی که هیوندای کم می‌آورد مصرف سوخت است. در مقایسه با رقبایی که قبلا نامشان ذکر شد، سانتافه اسپرت در سیکل ترکیبی مصرف سوخت بالاتری دارد. اما با وجود این اخطار، ما هنوز از صمیم قلب سانتافه اسپرت 2014 را یکی از بهترین شاسی بلندهای کوچک می‌دانیم.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یک شاسی بلند کوچک با ظرفیت 5 سرنشین است که در دو مدل پایه و 2 لیتری توربو عرضه می‌شود. امکانات استاندارد برای مدل پایه شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، اسپویلر عقب، چراغ های جلو از نوع LED، شیشه های دودی عقب، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تجهیزات تمام برقی (شیشه و آینه ها)، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی پارچه ای، صندلی های عقب با قابلیت تاشدن به نسبت های 40/20/40، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، سیستم ارتباطی BlueLink هیوندای، سیستم صوتی با شش بلندگو و پخش کننده CD، رادیو ماهواره ای و در گاه ورودی برای iPod/USB می‌شود.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، ریل برای باربند سقف، فرمان با روکش چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی برای کنترل سیستم صوتی، دوربین دید عقب و صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف (4 جهت برای تنظیم گودی کمر) جزو تجهیزات سفارشی این خودرو می‌باشند. پکیج Premium علاوه بر امکانات فوق تجهیزاتی مانند دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی سرنشین با تنظیم برقی، صندلی عقب با قابلیت تا شدن به نسبت 40/60 با ضامن های تا کردن در قسمت بار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، عقربه های نمایشگر ارتقا یافته، کامپیوتر سفری با صفحه نمایش رنگی، آینه الکتروکرومیک، آفتابگیرهای شیشه های عقب و سیستم کنترل نقاط کور را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2 لیتری توربو شامل تمام امکانات فوق است، به علاوه موتور پرقدرت تر توربوشارژری و رینگ های 18 اینچی و پکیج یدک کشیدن. پکیج  Technology برای هر دو تیپ پایه و 2 لیتری توربو قابل سفارش است و رینگ های بزرگتری را به خودرو اضافه می‌کند (19 اینچ برای مدل 2 لیتری توربو و 18 اینچی یرای تیپ پایه با پکیج  Premiu)؛ از دیگر تجهیزات این پکیج می‌توان به چراخ های جلوی زنون، سنسورهای پارک عقب، سقف پانوراما، فرمان مجهز به گرمکن، صندلی راننده با حافظه برای تنظیمات، صندلی های جلو با قابلیت تهویه، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره‌ای با نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی ارتقا یافته برای مدل پایه با پکیج Premium و سیستم صوتی اینفینیتی surround با 12 بلندگو برای مدل 2 لیتری توربو اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

قدرت دهنده مدل پایه هیوندای سانتافه اسپرت 2014 موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاوری در حدود 245 نیوتن متر تولید می‌کند. سیستم دیفرانسیل جلو استاندارد و نوع چهار چرخ محرک جزو آپشن های سفارشی است. تنها گیربکس در دسترس 6 سرعته اتوماتیک می‌باشد. مصرف سوخت در حد رضایت بخشی است: 12 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) برای مدل دیفرانسیل جلو؛ برای مدل دو دیفرانسیل این اعداد 13 لیتر در سیکل تر کیبی در 100 کیلومتر (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) ثبت شده است. اکثر رقبا از نظر مصرف سوخت عملکردشان کمی بهتر است. سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو، با استفاده از توربوشارژرش افزایش قدرتی تا 264 اسب بخار و 364 نیوتن مترگشتاور ایجاد می‌کند. ماکان توربو با مصرف 12 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی  (14 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان) برای مدل دیفرانسیل جلو و 13 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی ( 15 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر ) برای مدل دو دیفرانسیل، در مقایسه با مدل پایه مصرف سوخت چندان زیادی ندارد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو دو دیفرانسیل،  8.1 ثانیه ثبت شده است که از میزان متوسط برای یک شاسی بلند کوچک با موتور ارتقا یافته کندتر است.

 

ایمنی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

ترمز های دیسکی با سیستم ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای، سیستم محافظت از سر و گردن برای صندلی های جلو و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی جزو تجهیزات استاندارد سانتافه اسپرت 2014 می‌باشند. همچنین سیستم  BlueLink که خدماتی نظیر گزارش تصادف به اورژانس، کنترل قفل درب ها از راه دور و سیستم های مراقبتی برای والدین در مورد رانندگان نوجوان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد، از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو به شمار می‌رود. دوربین دید عقب و کنترل نقاط کور برای مدل پایه، جزو تجهیزات سفارشی و در مدل توربو استاندارد هستند. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، سانتافه اسپرت موفق به کسب 5 ستاره برای حفاظت از سرنشینان در تصادفات شد. در آزمون‌های انجام شده، سانتافه اسپرت توربو دو دیفرانسیل توانست در مسافتی معادل 38 متر از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به توقف کامل برسد، که حدود 1.5 متر بالاتر از حد متوسط این کلاس است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یکی از زیباترین کابین ها را در بین شاسی بلندهای کوچک و متوسط دارد. این امر نه فقط به لطف کیفیت بالای مواد به کار رفته در کابین، بلکه جایگذاری متفکرانه کنترل ها و فضای جادار آن می‌باشد. توقعی که از هیوندای داشتیم این بود که صفحه نمایش و کنترل های سانتافه به عنوان الگوی تجمل در عین سادگی، در این کلاس خود را معرفی کند.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

صفحه کلید چیدمان خوبی دارد و خوانا است، در حالیکه منوهای سیستم نمایش، لمسی و عملکردهایش بیشتر از اینکه بر مبنای منطق باشند، بیشتر حسی هستند. صندلی های جلو کاملا برای سرنشینان قد بلند مناسب است، سرنشینان ردیف دوم نیز، با محدوده وسیعی از تنظیم پشتی صندلی و فضای کافی برای سر و پا برای بزرگسالان متوسط الاندام حتی با وجود سقف پانوراما، فضای مربوط به خود را مناسب و راحت خواهند یافت.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

به دلیل آنکه بسیاری از خریداران خودرو های شاسی بلند به میزان فضای بار دقت زیادی می‌کنند، سانتافه اسپرت، 1000 لیتر فضای مفید پشت ردیف صندلی ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که ردیف دوم صندلی هارا بخوابانید فضایی به میزانه 2000 لیتر در اختیار خواهید داشت که معادل فضایی است که هوندا CR-V و تویوتا RAV4 در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

رانندگی با هیوندای سانتافه اسپرت 2014، به عنوان یک وسیله حمل ونقل تفریحی آخر هفته یا جابه جا کننده کودکان، با ارائه سواری لوکس و کابینی آرام حتی در سرعتهای بالا شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در جاده های کوهستانی، سانتافه کاملا سبک و اسپرت احساس می‌شود. البته تعدادی نقطه ضعف نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان کمی حالت گیجی در بزرگراه ها دارد و به همین دلیل راننده باید دقت بیشتری از خود نشان دهد؛ دید عقب ضعیف است که دلیل آن ستون های ضخیم سقف می‌باشند (همین امر، استفاده از دوربین دید عقب را الزامی می‌کند). با این وجود، موتور 2 لیتری توربو شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، قدرت موتور را به نرمی در اختیار شما قرار می‌دهد که با موتور های 6 سیلندر قابل مقایسه است. تعویض دنده ها با کمی تاخیر صورت می‌پذیرد، اما تعویض ها بسیار نرم هستند به طوری که این تاخیر در تعویض، اصلا به نظر نمی‌آید. در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد مدل 2 لیتری توربو را انتخاب کنید، با این حال مدل 2.4 لیتری اکثر رانندگان را راضی خواهد کرد.   


منبع

Edmunds

برچسب : سانتافه , شاسی بلند , هیوندای , تویوتا , هوندا , فورد , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

علی
6

سلام من میخواستم ماشین جدید بگیرم بین اپتیمای 2016 وسانتافه موندم که کدومو بگیرم.چون تعداد ما هفت نفر هست فکر کنم سانتافه بهتر باشه .ولی می ترسم صندلی های ردیف سومش راحت نباشن.دوستانی که دارند راهنمایی کنند که صندلی های ردیف سومش واسه دوتا بچه هشت ساله راحت هست یا نه؟
22:17  1395/04/11
گزارش
پاسخ دادن
میثم
3

سلام دوستان میگن مدل توربو رو نمیشه وارد کرد درسته؟
11:43  1394/03/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرحان
3

نام : کاربر: فرحان
متن : سلام دوست خوبم
من بیش از یک ساله که این ماشین رو سوار می شوم تا حالا چیزی که در استفاده از این ماشین برای راننده حس بدی ایجاد کنه احساس نکردم
به قول بعضی ها کاملا User friendly
سه بار هم مسافرت طولانی ( در یک روز بیش از 1100 کیلومتر رانندگی به تنهایی بدون همراه ) با این ماشین انجام داده ام
حس خوبی برای راننده ایجاد می کنه


ماشین من، زمانی که خریدم فول آپشن بود و جدیدا متوجه شدم که مدل 2015 این ماشین آپشن های بیشتری دارد مثل اضافه شدن :
درب صندوق عقب برقی
اتو پارک
چهار شیشه اتوماتیک
سنسور باران
پنج صندلی گرم کن و دو صندلی سرکن
سنسور جلو
قفل ایربگ مسافر
نشانگر تنظیم باد
خاموش کننده صدای سنسور دنده عقب
و ...

به شما پیشنهاد می کنم برای اینکه از رانندگی با این ماشین حداکثر لذت رو ببرید حتما فول فول رو خرید کنید
متشکرم

13:37  1393/10/04
گزارش
پاسخ دادن
منصور
3

سلام
یک راهنمایی
بین اپتیما و سانتافه نمیدونم کدومو انتخاب کنم از شاسی بلند خوشم مياد ولی میترسم این همه پول که میدم با یک موتور ضعیف روبرو بشم
لطفا نظر بدید
سپاس
00:02  1393/03/04
گزارش
پاسخ دادن
Hossein hb
9

نه عزیزم من دو ماهه یه سانتافه دو دف فول آپشن خریدم حرف نداره اتفاقا موتورشم خیلی خوب جواب میده رانندگیه نرمی داره من که خیلی راضیم.
19:21  1393/04/25

گزارش
Hamid
12

اقا من اپتيما٢٠١٤ داشتم خشك بود و ميكوبيد فروختم سانتافه فول گرفتم٢٠١٥ خيلى بهتر از اپتيما است تازه زير ماشينم ميگرفت موقع رفتن تو پاركينگ
21:29  1393/10/14

گزارش
محسن
12

1car موقعى كه به بررسى ماشين هاى كره اى ميرسه انچنان تعريف ميكنه كه انگار برترين خودرو ساز دنيا هستند بعد جالبه نويسنده اخر بررسى ميگه يك سرى ايراد داره از جمله گيجى فرمان!! مهمترين بخش خودرو رو در انتها مياره اون هم به عنوان ايراد پيش پا افتاده خوب طرف مياد اين ماشين ميخره كه باهاش از دامنه و ارتفاعات بالا بره حالا با فرمانى كه دير پاسخ ميده طرف با جونش داره بازى ميكنه .اين ماشين همسان برادر خودش يعني اسپورتيج و هر دو از ديد كم شيشه عقب بهره مي برند،
نويسندگان مقاله هاى اين سايت بايد دقت كنند كه افراد بيشتر بدنبال نقاط قوت و ضعف خودرو هستند از جمله موتور كيفيت اتاق و نوع سوارى ٩٠٪مقاله هاى اين سايت صرف بيان تيپ بندى ماشين و اپشن ها ميشه و تنها ١٠٪اطلاعات كمي درباره عملكرد ميده
07:25  1393/02/09
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
7

محسن جان فکر کنم این سایت وقتی که منبع نوشته یعنی خودش این تست رو انجام نداده و فقط ترجمه کرده، پس اگه گله ای هم وارده به نویسندشه نه سایتهائی که ترجمه میکتت
08:05  1393/02/09

گزارش
میثم
7

سانتافه 2014صندلی 5 نفر موتور 4 سیلندر 2400 سی سی خوب نیست من خودم ماشین سانتافه 2011 صندلی 7 نفر موتور 6 سیلندر 3500 سی سی خلیی عالی بود
21:10  1393/01/24
گزارش
پاسخ دادن
ali
11

حاجی چی میگی ؟!!!
02:16  1393/01/25

گزارش
رضا
8

راست میگه قبل عیدخریدم مسافرت رفتم الان فروختم تویوتا راو4 خریدم سانتافه جدید فقط ریختش قشنگه کشش موتور ضعیفه وصدای لاستیک داخل کابین رواعصابه
18:15  1393/02/14

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام من ۲۷ شهریور cvt رو به gl تبدیل زدم ۲۳ مهر پلاک شد ۲۷ مهر تحویل گرفتم مجموعا یکماه زمان برد تا به قزوین رسید .
حسین : بلاخره دیروز به این نتیجه رسیدم که تنها راه گرفتن حق و حقوق از این شرکت فقط شکایته دادخواست دادم و3370000تومانم هزینه دادم تا ببینیم چی میشه
سجاد : سلام من همین امروز رفتم اداره فروش سایپا جاده مخصوص خودرو ثبت تامیم شاهین cvt بوده سخا۱۹اسفند ۴۰۳ بود تکمیل وجه ۲۰اسفند دارن ۲۰ اسفند و فاکتور میکنن و گفتن۱۴۰ نفر جلو من هستن ۳ الی ۴ هفته طول میکشه تا فاکتور بشه چون سرعت فاکتور شدن خیلی پایینه جالب اینجاست ۱۶ روز هست راهور هیچ یک از ماشین های سایپا رو پلاک نمیکنه و مشکل دارن و اونجا هم میگه صبرکنید
Ali : شماره شاسی برام امده چند روز بعد خودرو را تحویل میدن
اهورا : من هم الان تماس گرفتم. بنده خدا کارشناس برنامه باورش نمیشد من اذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز ماشینی بهم ندادن
محمد : سلام دوستان الان قیمت glبااین افزایش چقدرشده؟من تحویل دی هستم آیاتااون موقع پیامک تکمیل وجه میاد؟باتشکرازهمه
شاهین پلاس مهر : فکنم شهریور هنوز نیومده ولی ممکن هرسه ماه باهم بیاد
میثم : نازنین خانم برای شما اول آبان پیام آمد که شامل افزایش قیمت نمیشی؟؟؟ چون منم موعد خرداد هستم شرایط آقا آرش رو دارم و برام هم پیام نیومد که مشمول افزایش قیمت نمیشی همین امروز هم با کارشناسان تماس گرفتم ج دادن که دعوتنامه اصلی خرداد در 20مرداد ارسال شده خودتون پرداخت نکردی... آیا شما هم تو مردادبراتون دعوتنامه اومده؟
حامد j7 : سلام منم تکمیل وجه کردم دعوتنامه آبان شاسی شد بعد کسر قیمت جدید شاسی خذف شد تماس گرفتم جواب درستی ندان چنتا دختر گذاشتن شر ور جواب مردمم میدن نمیدون خودشونم چی جواب بدن
j7 فروردین : کسی از ثبت نامی های دو مرحله ای فروردین j7 تحویل گرفته؟ چند روزه من زنگ میزنم واسه پیگیری که تحویل بدن میگن 1 هفته هست j7 ها دارن بارگیری میشن! البته میگن نوبت ماشین من نشده :)) مدارکمم تحویل پست دادن حتی اما ماشین رو بعد از 1 ماه و 11 روز تاخیر تحویل ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا کوییک اس : ن من کوییک بودم از اولش فاکتورم و پلاک شدنم رو هم همینجا اعلام کرده بودم تحویل شهریور با تکمیل وجه 28 تیر بودم بعد از فاکتور 3 روز بعد پلاک شدم امروزم بعد 7 روز چراغ تحویلم روشن شد
علی : سلام ماشین شمارو دادن یا فاکتور شده منم واریز دومم 4 ام تیر بوده
اکستن : دوستانی که نیسان اکستند نوشتن و فاکتور. پلاک نشدن پیگیر باشن که مثل دوستان. که چندماه گرفتار شدن نشه. زنگ بزنید صدا وسیما
دنا پلاس 6دنده رینک : پیش فروش موعد تحویل بهمن ماه دعوتنامه تکمیل وجهش کی میاد لطفا کسی اطلاع داره بگه باتشکر
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دوستان من تحویل دی ماه هستم پیامک تبدیل به رینگ فولادی برام اومده زده موعد تحویل 10روزه. حالا تبدیل بزنم یا نه؟ حالا خوبه بزنم یا نه؟ واقعا تحویل میده.
هماهنگ کننده تجمع : عزیزانی که امروز نتونستن بیان واسه هفته آینده فراخوان خواهیم داد اگه پیشنهادی دارید لطفا ارائه بدید متشکرم
هماهنگ کننده تجمع : متأسفانه تعدادمون خیلی کم بود خیلیا که گفتن میایم دروغ گفتن و نیومدن ولی ما مجددا فراخوان خواهیم دهید با برنامه ریزی مجدد و بهتر✌️
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده انشالله هممون به ماشینمون برسیم
بزودی افزایش قیمت : افزایش قیمت بنزین در راه است یه شبه خواهید دید افزایش یافته قبلا هم دیدیم
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده