مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

سومین نسل از مزدا 3 حالا به دست ما رسیده است، وکمی شک داریم که آیا این نسل هم می‌تواند مورد اقبال قابل توجه خریداران این کلاس خودروها قرار بگیرد یا خیر؟ سوال سخت تر این است که آیا از پس فولکس واگن گلف، که در صدر لیست خودرو های کوچک قرار دارد، بر می‌آید؟ با ادعای فولکس واگن مبنی بر اینکه نیمی از خریدارن گلف مدل ارزان تر 90TSI Trendline variant را برای خرید انتخاب می‌کنند، و مزدا برای مدل پایه مزدا 3 جدید سهمی 40 درصدی را کنار گذاشته است، زمان زیادی نمی‌خواهد تا تصمیم بگیرید که رویارویی مدل های پایه بهترین کار است.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

مدل پایه مزدا 3، تقریبا 1000 دلار ارزان تر از مدل 90TSI است. هر دو خودرو فاقد رینگ های آلومینیومی هستند، گلف از رینگ های فولادی 15 اینچی و مزدا از رینگ های فولادی 16 اینچی استفاده می‌کند، و هیچ یک از مدل هایی که ما آزمایش کردیم مجهز به دوربین های دید عقب یا سنسور های پارک عقب نبودند. هر دو خودرو مجهز به تلفن بلوتوث و پخش آنلاین موزیک هستند، اگرچه رابطی که این عملکردها را کنترل می‌کنند، بسیار متفاوت هستند.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

مزدا مجهز به یک  سیستم صوتی با کنترل های ظریف، که کار کردن با آن ها نسبتا سخت است، می‌باشد و طوری به نظر می‌آید که طراحان مزدا بعد از اتمام کارشان یادشان افتاده که ماشین به سیستم صوتی هم نیاز دارد و فقط 4 بلندگو دارد، ارتباط بلوتوث و کنترل توسط صدا جزو تجهیزات استاندارد هستند. مزدا مجهز به سیستم مفید کلید هوشمند و دکمه فشاری استارت می‌باشد که داخل کابین را جذاب تر کرده است، در مقابل، فرمان و دسته دنده پلاستیکی آن احساس خودرویی ارزان قیمت را به شما می‌دهد.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

گلف از سیستم صوتی پیشرفته تر با صفحه نمایش لمسی 5.8 اینچی، که استفاده از آن ساده تر از مزدا است، استفاده می‌کند و هم‌چنین، مجهز به 8 بلندگو می‌باشد. گلف از ترمز دستی الکترونیکی بسیار جمع و جوری استفاده می‌کند که هیچ فضایی را اشغال نکرده است، فرمان و دسته دنده دور چرم و کیلومترشمار دیجیتالی از امکانات داخلی گلف می‌باشند.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف
مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

در داخل مزدا 3 برای هر 4 درب نگه دارنده بطری آب و جیب های دو منظوره ارائه کرده است. صندلی عقب آن فضای پای کمتری دارد، همچنین ورود و خروج به پشت خودرو به دلیل شیب سقف در قسمت عقب به آسانی برای سرنشینان بزرگسال انجام نمی‌شود.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

هر دو خودرو مجهز به تایر زاپاس موقت، که در کف صندوق بار مخفی شده است، می‌باشند. مزدا از یک موتور کاملا جدید 4 سیلندر 2 لیتری که با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود، استفاده می‌کند. از نظر قدرت با 152 اسب بخار قدرت، 32 اسب بخار از رقیب خود قوی تر است اما با گشتاور 200 نیوتن متری، مشابه گلف می‌باشد. مصرف سوخت آن نیز مانند گلف 5.7 لیتر به ازای صد کیلومتر رانندگی است. موتور 2 لیتری مزدا در دورهای پایین، مانند موتور گلف، قوی به نظر نمی‌آید؛

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

در حالی که، موتور گلف حداکثر گشتاور خود را در 4000 دور در دقیقه تولید می‌کند، با افزایش دور موتور حداکثر قدرت مزدا در 6000 دور در دقیقه بدست می‌آید. موتور بسیار قابل کنترلی دارد و قدرت موتور را به صورت خطی در اختیار شما قرار می‌دهد، گیربکس را در دنده 6 قرار دهید و در سرعت 70 کیلومتر بر ساعت پایتان را بر روی پدال گاز بفشارید، خواهید دید که با کمترین تنش و تاخیری سرعت می‌گیرد، البته در دور های بالا موتور خیلی پر سر و صدا می‌شود. گیربکس دستی به نرمی دنده ها را تعویض می‌کند، با اینکه کلاچ خودروی تست ما کمی رفتاری عصبی هنگام تعویض دنده ها از خود نشان می‌داد.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف
مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

گلف با موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر عرضه می‌شود؛ شایان ذکر است، نمونه مورد آزمایش ما، مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی بود (گیربکس DSG نیز قابل سفارش است). قدرت این موتور، 120 اسب بخار و گشتاور آن، مانند مزدا، 200 نیوتن متر است؛ با اینکه از نظر مصرف سوخت مشابه مزدا 3 است، اما سازنده اش بر استفاده از بنزین سوپر با اکتان 95 اصرار دارد؛ این درحالی است که مزدا به راحتی می‌تواند از بنزین معمولی بدون سرب با اکتان 91 استفاده کند. موتور گلف نسبت به مزدا چابک تر به نظر می‌آید، قدرت کشش موتور گلف از 1400 دور در دقیقه خودش را نشان می‌دهد و تا 4000 دور در دقیقه قدرتمند باقی می‌ماند. حداکثر قدرت در بین دور های 5000 و 6000 بدست می‌آید، اما چیزی که به گلف برتری داده است محدوده پایین تولید حداکثر گشتاور آن است.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

بر روی جاده، گلف خودرویی قابل اعتماد و با تجربه است. شاید فرمانش به دقت مزدا نباشد، اما هنگام رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم، نرم و با ثبات است و فرمان پذیری و هندلینگ خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم تعلیق آن نیز، نرمتر از مزدا است و به صورت تحسین برانگیزی از پس ناهمواری های جاده بر‌ می‌آید.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

از طرف دیگر مزدا 3 بیشتر حالتی اسپرت دارد و به دنبال جذب رانندگان تند و تیز است. سواریش غیرقابل پیش‌بینی است و نسبت به گلف در برخورد با دست اندازها مغشوش عمل می‌کند. یک جاده پر از پیچ های درست حسابی پیدا کنید تا مزدا 3 چسبندگی عالی خود را به جاده نشان دهد، که نشانگر شاسی توانمند آن است. یکی از انتقاداتی که به نسل قبلی مزدا 3 می‌شد، سطح بالای صدای کابین بود؛ طوری که احساس می‌کردید صدای جاده از طریق سیستم صوتی خودرو پخش می‌شود. مدل جدید مطمئنا در این زمینه بهبود داشته است، اما به اندازه گلف هنوز بی صدا نیست.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

هر دو خودرو در سطوح خشن کمی سر و صدا دارند اما مزدا به طور مشهودی پر سر و صدا تر است. اگر اتفاق غیر منتظره ای بیفتد، هر دو خودرو در ترمزگیری واکنش مناسبی از خود نشان می‌دهند، در حالی که عکس العمل پدال مزدا، سنگین تر و در گلف، احساس درگیری بیشتری خواهید داشت.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

در قسمت ایمنی، گلف مجهز به 7 کیسه هوا است (دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، دو کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، دو کیسه هوای پرده ای و یکی برای زانوی راننده). در مزدا 3 تعداد کیسه های هوا 6 تا است (دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، دو کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، دو کیسه هوای پرده ای). یک پکیج ایمنی 1500 دلاری برای مزدا قابل سفارش است که شامل سیستم کنترل نقاط کور، آینه الکتروکرومیک خودکار، سیستم اخطار وجود رفت و آمد در پشت خودرو، و ترمز اتوماتیک که در سرعت های بالای 30 کیلومتر در ساعت فعال می‌شود، می‌باشد. در مقابل، مدل پایه گلف فاقد تجهیزات سفارشی می‌باشد.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

مزدا در نسل جدید، پکیج جدید خدمات مشتری را ارائه کرده است که شامل سرویس های دوره ای هر 10000 کیلومتر یک بار، به جای هر 6 ماه یک بار، می‌باشد و تا 160000 کیلومتر ادامه دارد؛ گفتنی است، مواردی مانند روغن موتور و ترمز، فیلترهای روغن و هوا، شمع ها و فیلتر سوخت تحت پوشش این پکیج نمی‌باشند.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

برنامه تعمیر و نگه داری فولکس واگن شامل هر 15000 کیلومتر یا هر 12 ماه، یا هر کدام که زودتر فرا برسد، می‌شود و کل دوره برای 90000 کیلومتر یا 6 سال است. برخلاف  مزدا، به جز روغن ترمز و فیلتر هوای داخل کابین، تعویض فیلترهای روغن و هوا و روغن موتور هزینه‌ای ندارد. هر دو خودروی مزدا 3 و گلف دارای گارانتی 3 ساله بدون محدودیت کیلومتر هستند.

مقایسه مزدا 3 و فولکس واگن گلف

مزدا 3 بدون تردید یک پیشرفت در برابر نسل قبلی خود است، اما نمی‌تواند به عنوان برنده معرفی شود. در مدل پایه به اندازه گلف شسته رفته و با اطمینان نیست. خریدارانی که گلف را انتخاب می‌کنند، بدون توجه به برچسب قیمت خودرو، تحت تاثیر کلاس و پالایش یافتگی آن قرار می‌گیرند.


منبع

CarAdvice

برچسب : مزدا 3 , گلف , مزدا , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

حمید
0

هزینه سرویس و نگهداری گلف 3 برابر مزدا 3 است.
البته در ایران را نمیدونم.
03:56  1393/04/13
پاسخ دادن
مسعود
5

خودروهای ارزان قیمتو مقایسه کردید ولی قیمتشونو نزدید
11:58  1393/02/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : سلام ، دوست عزیز ، شما اول باید بری تو سایت و از اون قسمت پرداخت دعوتنامه رو بزنید ، شماره پذیرش خودتون رو وارد کنید بعد جستجو رو بزنید تا براتون دعوتنامه رو بیاره ، بعد از اونجا اقدام به واریز وجه کنید ، اگر بلد نیستید به کافی نت مراجعه کنید .
اسفند با سهند : مشتري گرامي باسلام و احترام دعوتنامه خودروي کوييک GXR-L با رينگ فولادي و ترمز ESC براي پذيرش 11111111 تا تاريخ 18 ارديبهشت ماه تمديد گرديد. لغو 11
Ftm : سلام وقت بخیر شما تحویل چه ماهی بودید و چطوری سود تاخیر گرفتید ممنون میشم راهنمایی کنید
سمیه : یعنی خرداد ماه ماشین و تحویل نمیدن؟؟!!!
صابر : من اول آذرم هنوز خبری نیست و قراره خبری هم نباشد دوستان این معاون ارتباطات سایپا که گفت داریم اوکی می کنیم الکی میگه تا 6 ماه رو شاخشه چون من تو ماه ششم تکمیل وجه کردم سه تا فصل از سال رو دیدم ولی هنوز ماشینم رو ندیدم
J4 سفید تهران : سلام و وقت بخیر دوستان.. من j4ثبت نام 29آذر هستم تحویل سیستمی14اسفند. 2.6 شاسی 2.7بیمه 2.13پلاک.. الان تو مرحله ارسال مدارک هست هنوز زرده اون گزینه ولی پایین صفحه تاریخ پست مدارک رو زده 2.13 میخواستم بپرسم مدارک ارسال بشه از طرف پست کد رهگیری میاد؟
Azim : تورو خدا راست میگی من ۱۷ آذر پذیرش شدم تا حالا خبری نیست دیگه خسته شدم
تارا دنده ۳۰ اسفند : سلام ۳۰ اسفند رنگ تیتانیوم چرا فاکتور نمی کنن دقیقا
سیاوش : سلام در زمان تحویل میتونی بیمه بدنه یاطلایی انتخاب کنی بیمه هم قبلا من کامنت گذاشتم و توضیح دادم بیمه اگه به انتخاب سایپابزنی یه بیمه گمنام بی اعتبارمیزنه شما میتونی بیمه اول یا البرز یا ایران خلاصه بین این بیمه ها بیمه اول ودوم انتخاب کنی
شاهین جی e : سلام. پیش فروش شاهین جی دنده ،۱۴ آذر ۲۹۶میلیون دادم که خرداد ماه تحویل بدن،ولی ۲۰ اسفند پیام اومد که جی ال بگیر نگرفتم ،باز دوباره دیروز ۱۳ اردیبهشت برام جی ال اومد ..حالا موندم چ کار کنم...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
7 بهمن : میشه بفرمایین کی تحویل حضوری گرفتین؟!
دنا اتو تحویل خرداد : سلام دوستان از فاکتور دنا اتو خبری نیست. کسی میدونه قضیه چی هست .چرا فاکتور متوقف شده؟؟؟
پشیمان : خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهاد‌های دیگر مواجه می‌شویم برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوز‌های لازم خودداری می‌کند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند. نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.
احمد از شیراز : قیمت وانت پراید بیرون 10 میلیون ارزانتر هست تا کارخانه
Maryam : سلام ساینا sتکمیل وجه 11بهمن تحویل 90 روز هستم هنوز فاکتور نشدم
پشیمان : تابناک بررسی می‌کند؛ «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهایی که با شرایط تحویل فوری به متقاضیان وعده داده بود برای متقاضیان خرید از این شرکت دردسرهای زیادی به بارآورده و بلاتکلیفی و پاس کاری آنان به دیگر سازمان ها صدای اعتراض بسیاری از مردم را درآورده است. کد خبر:1302163تاریخ انتشار:09 اردیبهشت 1404 - 14:0029 April 2025 «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! عدم تحویل خودرو سر موعد مقرر توسط شرکت‌های خودرو سازی مونتاژی باعث شده تا بسیاری از خریداران شرکت «مدیران خودرو» روز‌های زیادی برای دریافت خودرو چشم انتظار بمانند و صدای اعتراض آنها در بیاید، اما در این میان جای خالی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات به چشم می‌آید که مسئول رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات هستند.
کوییک glx r سفید مشکی 25 مهر : پاسخ ب کوییک مشکی من‌ک‌سیستان و بلوچستان شهر زابل بودم دو روز بعد از نمایندگی زنگ زدن بیا ببر ک جا نداریم
207 پاناریگ فولادی تحویل خرداد : سلام دوست عزیز شما تحویل کی خورده بود و از شما طرح مادران بوین یا عادی؟؟ ممنون بیشتر توضی بدین
پشیمان : 3 هزار نفر از دی ماه ثبت نام کردن که متاسفانه متاسفانه الان حدود 5 هزار خودرو که می بایست تحویل بدهند از بهمن تا اول اردیبهشت هنوز تحویل نداده اند. تا عرضه خودرو در ایران قطره چکانی و مافیایی هستند وضع به همین منوال هست. مدیران خودرو ار عمد خودرو ها را تحویل نمی دهد به دلیل اینکه خودرو ها را از طریق واسطه ها خودش آزاد بفروشد.شما هم یکی از ثبت نام کنندگان هستید و گرنه دنبال این پیام ها نمی آمدید
اطلس سفید مشکی 26 مهر : مردونگی کردی رفتی و تمام ماجرا رو هم کامل توضیح دادی بذار هر کی هر چی میخواد بخوره دمت گرم مرد