5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک ماشین کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی مدت ماشین های کلاسیک جذاب است. اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب ماشینی که قصد خرید و بازسازیش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل توجهی پول صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

 

1 . ماشینی را انتخاب کنید که برایتان ایجاد ارزش کند.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

تعداد ماشین های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی نهایت است. اکثر این ماشین ها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده اند، با ارزش نخواهند بود. با بی توجهی، روی یک ماشین خاص اصرار نداشته باشید. کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام ماشین ها و مدل ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. یک ماشین که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین برانگیز است، احتمالا قیمت خرید بالاتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت ماشین، بخش کوچکی از هزینه های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

 

 2 . مراقب پوسیدگی و زنگ زدگی باشید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

بسته به اینکه ماشین انتخابی شما عمرش را در چه منطقه ای گذرانده باشد، احتمال دارد که شاسی آن در اثر زنگ زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ زدگی ها بسیار وقت گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ زدگی است، خریده اید، باید ماشین را تقریبا دمونتاژ کنید؛ هر میلیمتر از قسمت های فلزی را باید شن پاشی (Sand Blast) کنید و قسمت های غیر قابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی آنها را بسازید. تعمیر قسمت های زنگ زده، کار هر کسی نیست؛ بنابراین، موقع خرید ماشین باید بدانید که واقعا در چه شرایطی قرار دارد.

 

3 . ماشینی که روشن می‌شود را بخرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر ماشینی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، مطمئنا ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را، به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اید. خرید ماشینی که برای ده‌ها سال روشن نشده است، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما احتمالا نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کاملا تعمیر شود یا اینکه جایگزین گردد.

 

4 . از یافتن قطعات جایگزین مطمئن شوید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین، برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای ماشینتان در بازار مطمئن شوید.

 

5 . از یک متخصص مشورت بگیرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر دوست یا آشنایی دارید که در مورد بازسازی ماشین های کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید ماشین او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب ماشین برای خرید، یکی از مناسب ترین زمان ها برای استفاده از نظرات این افراد است. 


منبع

AolAutos

برچسب : کلاسیک , بازسازی , باتری , موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Mostafa
23

سلام: ‏Jensen interceptor 1974 سراغ دارم بيست سال توي شمال زير بارون خوابيده ماشين خراب نشده ولي زير بندي زنگ زدگيش زياده طي اين مدت روشن هم نشده7500cc‏ ‏
ممنون ميشم راهنمايي بكنيد
13:17  1396/01/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام : سلام من امروز تماس گرفتم گفت شاهین G تا ۳۱ فروردین فاکتور شده؟! راست و دروغش رو نمیدونم
شاهین G : سلام دوستان شاهین G تا چه تاریخی فاکتور شده کسی اطلاع داره ؟؟؟
محسن : رفقای تکمیل وجه اسفند،کسی هست هنوز فاکتورنشده باشه؟
علی : دراین چند روزه جنگی کسی خودرو تحویل گرفته
شاهین : کارخونه سایپا رو زدن هیچکسم کارنمیکنه پولامون رفت
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : اریزو6 پرو ماشینم
فاطمه : اقا هادی سلام من تاریخ 13 خرداد تحویل داشتم و 17ام فاکتور شدم اما هنوز واریز وام هنوز انجام نشده شما اطلاعی دارین که چه زمانی انجام میشه؟
اطلس اذر : چرا فاکتور را شروع نمیکنن خدایا
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : مزخرف خودتی و کل هیکلت.... سایپا و ایران خودرو هردو رفتن تعطیلات تابستانی....از 29 خرداد تا 6 تیر.....برو کانال های رسمیشون ببینی....
هادی اریزو : مجوزهای امروز 1- X22 Pro MT: 400 2- X33 Cross CVT: 400 3- LX: 400 . Total: 1200 TXL: 400 FX: 400
شاهین : مزخرف نگو
وحید : دو تا دنا 6 دنده ef7p با قالپاق رنگ هر دو مشکی ، پیش فروش طرح مادران تحویل 31 خرداد داشتم هر دو امروز صبح فاکتور شد یکیشون همزمان پلاک هم شد . واریز اول 17 بهمن واریز دوم 20 اردیبهشت تکمیل پرونده 25 اردیبهشت شماره قرارداد دو رقم آخر رو نمینویسم یکیش **152817 دومیش **152698
مصطفی د : کجا اطلاعیه داد ؟؟
اریزو 6 پرو : مال من تحویل 20\2 بود سه روز پیش تحویلم دادن چطور به شما تحویل ندادن
دنا 6 دنده : من رینگ تبدیل کردم رنگ مشکی شما 31 خرداد هستی؟فاکتور نشدی؟