5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک ماشین کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی مدت ماشین های کلاسیک جذاب است. اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب ماشینی که قصد خرید و بازسازیش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل توجهی پول صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

 

1 . ماشینی را انتخاب کنید که برایتان ایجاد ارزش کند.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

تعداد ماشین های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی نهایت است. اکثر این ماشین ها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده اند، با ارزش نخواهند بود. با بی توجهی، روی یک ماشین خاص اصرار نداشته باشید. کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام ماشین ها و مدل ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. یک ماشین که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین برانگیز است، احتمالا قیمت خرید بالاتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت ماشین، بخش کوچکی از هزینه های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

 

 2 . مراقب پوسیدگی و زنگ زدگی باشید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

بسته به اینکه ماشین انتخابی شما عمرش را در چه منطقه ای گذرانده باشد، احتمال دارد که شاسی آن در اثر زنگ زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ زدگی ها بسیار وقت گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ زدگی است، خریده اید، باید ماشین را تقریبا دمونتاژ کنید؛ هر میلیمتر از قسمت های فلزی را باید شن پاشی (Sand Blast) کنید و قسمت های غیر قابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی آنها را بسازید. تعمیر قسمت های زنگ زده، کار هر کسی نیست؛ بنابراین، موقع خرید ماشین باید بدانید که واقعا در چه شرایطی قرار دارد.

 

3 . ماشینی که روشن می‌شود را بخرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر ماشینی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، مطمئنا ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را، به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اید. خرید ماشینی که برای ده‌ها سال روشن نشده است، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما احتمالا نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کاملا تعمیر شود یا اینکه جایگزین گردد.

 

4 . از یافتن قطعات جایگزین مطمئن شوید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین، برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای ماشینتان در بازار مطمئن شوید.

 

5 . از یک متخصص مشورت بگیرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر دوست یا آشنایی دارید که در مورد بازسازی ماشین های کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید ماشین او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب ماشین برای خرید، یکی از مناسب ترین زمان ها برای استفاده از نظرات این افراد است. 


منبع

AolAutos

برچسب : کلاسیک , بازسازی , باتری , موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

رضا
0

درود بر شما من یک خودرو دووریسر مدل ۹۳ دارم خیلی دوست دارم اونو باز سازی کنم البته الان راه میره ولی جزاببت خودشو از دست داده چطور میتونم اونو با حداقل هزینه بازسازی کنم ممنون میشم راهنماییم کنید از لطف شما سپاسگزارم
01:51  1400/03/15
پاسخ دادن
حامد
0

عالی بود ممنون از سایت خوبتون https://renoyar.ir
22:41  1398/10/27
پاسخ دادن
Mostafa
23

سلام: ‏Jensen interceptor 1974 سراغ دارم بيست سال توي شمال زير بارون خوابيده ماشين خراب نشده ولي زير بندي زنگ زدگيش زياده طي اين مدت روشن هم نشده7500cc‏ ‏
ممنون ميشم راهنمايي بكنيد
13:17  1396/01/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رها : درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ https://www.karzar.net/110333
نادر : سلام دوستان چیکار کنیم سه ماه گذشت این چانگان اگر شرکت بزنه زیر قولش زندگی من یکی رو بهم میریزه هرچی داشتم فروختم برای این ماشین الان هم چند برابر شدن کاش روز اول تکلیف مردم رو مثل همه ثبت نام ها روشن میکرد از یه تعداد پول میگرفت ویه تعداد هم ناموفق میزد من اگر روز اول بهم میگفت رد شدی برام اصلا مهم نبود میرفتم سراغ زندگیم الان سه ماهه ارسال به خودرو ساز زده وهیچ
ممم : با سلام و صبح بخیر هموطن گرامی .این دو نفر از بطن مردم نیستند اینها همانهایی هستند که دستشان به بالایا وصل میباشد .هر کدام از شماها انصراف دهید به نفع این دلالان میباشد . پس لطفا صبر کنید.
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان تارا 6بهمن تحویلی به نظرتون کی فاکتور میشه خسته شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد30بهمن : سلام برامن گزینه احراز برداشته شده اصلا نیست.بروشماهم اینجوریه؟؟؟
شهاب : داداش من برق ماشینت ظعیفه بخاطر همین
جمشید : سلام من پیگر بانک کردشگری شدم بانک میگه مدیران تاییده نداده مدیران خودرو میگه بانک بوجه نداره بده این ‌وسط هم ما داریم میسوزیم
موسی : عزیزان گرامی ایران خودرو فقط قصدش افزایش قیمت کارخانه داره ،چند روز فقط یک شیفت داره کار می‌کنه
فاطمه : وقتی پول زیادی قرض کردیم مجبوریم بفروشیم
تاچر : در جواب احمد خان ..اگر احراز را انجام دادی و برگه تاییدسخا را تحویل نمایندگی دادی مشکل نیست امروز فردا درست میشه و آماده برا فاکتور سبز میشه
حمیددوگانه : 29تکمیل وجه هنوز درحال تخصیص
Fx khani : سلام نه داداش شانس شما خوبه من 23 بهمن پول نقد دادم به این بیشرف ها ولی همش میگن گمرک ترخیص نشده
Farshid fx : پاسخ به علی x22: خوب سوالتون رو متوجه نشدم. تخصیص تو وضعیت خودرو که یعنی ماشینی که مونتاژ شده و از سوله مونتاژ خارج شده رو به شما اختصاص دادن و مشخصاتش رو تو قراردادتون درج کردن. تخصیص به نمایندگی که موقع ثبت نامه و تو هر مرحله فروش یه سهمیه ای به نمایندگی واسه فروش اختصاص میدن.
سوال از احمد : آقا احمد دوست عزیز شما کجا رفتی واریز کردی نمایندگی یا کافی نت؟