5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک ماشین کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی مدت ماشین های کلاسیک جذاب است. اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب ماشینی که قصد خرید و بازسازیش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل توجهی پول صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

 

1 . ماشینی را انتخاب کنید که برایتان ایجاد ارزش کند.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

تعداد ماشین های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی نهایت است. اکثر این ماشین ها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده اند، با ارزش نخواهند بود. با بی توجهی، روی یک ماشین خاص اصرار نداشته باشید. کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام ماشین ها و مدل ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. یک ماشین که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین برانگیز است، احتمالا قیمت خرید بالاتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت ماشین، بخش کوچکی از هزینه های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

 

 2 . مراقب پوسیدگی و زنگ زدگی باشید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

بسته به اینکه ماشین انتخابی شما عمرش را در چه منطقه ای گذرانده باشد، احتمال دارد که شاسی آن در اثر زنگ زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ زدگی ها بسیار وقت گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ زدگی است، خریده اید، باید ماشین را تقریبا دمونتاژ کنید؛ هر میلیمتر از قسمت های فلزی را باید شن پاشی (Sand Blast) کنید و قسمت های غیر قابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی آنها را بسازید. تعمیر قسمت های زنگ زده، کار هر کسی نیست؛ بنابراین، موقع خرید ماشین باید بدانید که واقعا در چه شرایطی قرار دارد.

 

3 . ماشینی که روشن می‌شود را بخرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر ماشینی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، مطمئنا ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را، به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اید. خرید ماشینی که برای ده‌ها سال روشن نشده است، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما احتمالا نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کاملا تعمیر شود یا اینکه جایگزین گردد.

 

4 . از یافتن قطعات جایگزین مطمئن شوید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین، برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای ماشینتان در بازار مطمئن شوید.

 

5 . از یک متخصص مشورت بگیرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر دوست یا آشنایی دارید که در مورد بازسازی ماشین های کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید ماشین او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب ماشین برای خرید، یکی از مناسب ترین زمان ها برای استفاده از نظرات این افراد است. 


منبع

AolAutos

برچسب : کلاسیک , بازسازی , باتری , موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Mostafa
23

سلام: ‏Jensen interceptor 1974 سراغ دارم بيست سال توي شمال زير بارون خوابيده ماشين خراب نشده ولي زير بندي زنگ زدگيش زياده طي اين مدت روشن هم نشده7500cc‏ ‏
ممنون ميشم راهنمايي بكنيد
13:17  1396/01/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : شما که تکمیل وجه کردین درسته؟؟؟؟اون فاکتور شدنش ا. اول اردیبهشت هستس که واریز کردن به بعد ازمن هنوز دعوتنامه دوم واسه تکمیل وجه نیومده و سال ۱۴۰۴ پاه اول ثبت نامیش از تیر شروع شده کاکا شما باید منتظر فاکتور باشی و ماها که هنوز تکمیل. وجه نکردیم چند ماه از شما عقب تریم
گلی : سلام الان اینایی که امروز رفتن تجمع میشه بگید نتیجش چی شد چی گفتن بهتون ؟؟؟؟
شاهین پلاس : بعد از اسفند نوبت اردیبهشته قطعا چرت و پرت گفته
شاهین پلاس : اصلا ۲۷ و ۲۸ نداریم آخرین تاریخ اسفند ۲۶ بوده
امیر : آدرس سایپا کجاست کسی می دونه بفرسته من از قوچان میخوام برم دم در سایپا.تکلیفم مشخص بشه
سجاد۲اردیبهشت : تجمع به کجارسید ؟
۹۸۹۰ : دوست عزیز شما امروز تبدیل کردید؟؟قیمت جی ال رو به قیمت روز حساب کردن یا قیمت قبل؟
امیر : خدا بهت بده امسال😂
وحید : سلام خدمت همه دوستان عزیز امروز رفتم سایپا و گفتن شاهین G تا برج ۹ فاکتور شده و شاهین GLتا برج ۱۲ و تقرییا تا دو ماه تاخیر داره نهایت برج ۶ باید تحویل بدند خودمم تبدیل به شاهین GL کردم برج ۳ و از اول برج ۴ سود تاخیر ۱۶درصد میخوره متاسفانه سایپا به دلیل نداشتن قطعه بد قولی کرد ولی الان دیگه رفع شده کمبودش و داره تولید میکنه چیزی که بمن گفتن خدمتتون عرض کردم شاد و سلامت باشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خرزوخاک سایپا : معنی های خوبی نداده تا الان! ینی: دل خوش به همین باش که یه چیزی تخصیص شده تا بعدا ببینیم چی پیش میاد
فربد : من رنگ تیتانیوم تحویل 4 مرداد بود هنوز فاکتور نشده تکمیل وجه 8 اردیبهشت طرح فرسوده
معین : چه طرحی ثبتنام کردی، دوما خیلی خیلی طول میکشه فاکتور شی
معین : یعنی بعد 6 ماه ماشینو میدیم
اسفندی : ینی بشین تا بیاد
رضا پیش فروش اسفند 403 : پیش فروش بودین ؟؟ از فاکتور تا پلاک چقد طول می کشه ؟
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : خب من 12 خردادام پس چرا من نشدم ولی پیش فروشم
حسن رانا : 3/26
امید : چطور علی راضی هستی ازکجا تحویل گرفتی
تبدیل207 : سلام تحویل 6 تیر9 مرداد فاکتور شد امروز پلاک شد انشالله ماشین ههمون به زودی تحویل بشه