بررسی ولوو XC60 

بررسی ولوو XC60

 ولوو XC60 یکی از محصولات پر فروش این خودروساز سوئدی در سراسر جهان است. اولین فیس لیفت جدی این خودرو، تقریبا بعد از گذشت 5 سال از معرفی آن در سال 2008، انجام شده است که از جمله تغییرات ایجاد شده در آن می‌توان به سپرها، درب موتور جدید و علامت بزرگتر ولوو اشاره کرد. در داخل نیز، تغییرات محدودی رخ داده است که شامل کیلومترشمار دیجیتالی، رنگ بندی جدید برای تودوزی و تزیینات چوبی و فلزی می‌باشند. از دیگر امکانات این شاسی بلند سوئدی می‌توان به چراغ های تطبیقی در جلو، سیستم کنترل نقاط کور، هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو، نشان دهنده علائم جاده، سیستم تشخیص عابر و دوچرخه سوار، و سیستم ارتقا یافته ترمز اتوماتیک که در سرعت های بالای 50کیلومتر در ساعت فعال می‌شود، اشاره کرد. به جز سیستم ترمز اتوماتیک که استاندارد است، بقیه امکانات فوق سفارشی هستند و تحت پکیج Driver Support عرضه می‌شوند. 

بررسی ولوو XC60

ولوو برای سال 2014 موتور 6 سیلندر بنزینی 3.2 لیتری را حذف کرده است و همچنین تعداد تیپ ها را از 12 به 8 تقلیل داده است که به همراه 4 موتور باقی مانده که تحت دو مشخصه D4 برای موتورهای دیزلی و T5 برای موتور های بنزینی با پکیج های Kinetic و Luxury عرضه می‌شوند و موتورهای D5 دیزلی و T6 بنزینی با پکیج های Luxury و R-Design به بازار عرضه می‌شوند. موتور 4 سیلندر 2 لیتری در مدل T5 به قدرت 237 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر، ترکیب دلپذیری با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوگانه درست کرده است. شتاب 0 تا 100 ولوو XC60 با موتور T5 برابر 8.1 ثانیه است که اگرچه سریع به نظر نمی‌رسد، ولی نیروی موتور تقریبا بدون وقفه و به صورت خطی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. اما محبوب ترین انتخاب در بین مدل های مختلف ولوو XC60، مدل چهار چرخ محرک دیزلی D5 است.

بررسی ولوو XC60 بررسی ولوو XC60

موتور پنج سیلندر 2.4 لیتری D5 همانند موتور کوچکتر D4 دیزلی، کم مصرف و اقتصادی است و در سیکل ترکیبی مصرفی معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این در حالی است که در تیپ Luxury، قدرت آن 211 اسب بخار و گشتاور آن 440 نیوتن متر است و در تیپ R-Design قدرت آن به 277 اسب بخار و گشتاورش به 510 نیوتن متر افزایش می‌یابد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیز، بسته به تیپ انتخابی بین 8.1 ثانیه تا 8.3 ثانیه متغیر است. گفتنی است، مدل های مجهز به موتور D4 با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر، شتاب 10.3 ثانیه را ثبت کرده‌اند. هر دو تیپ از گیربکس اتوماتیک معمولی استفاده می‌کنند و نیرو در مدل مجهز به موتور D4، فقط به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

بررسی ولوو XC60

مدل مجهز به موتور D5 با وزن 1819 کیلو گرم، با وجود موتور بزرگتر و سیستم چهار چرخ محرک، فقط 48 کیلوگرم سنگین تر از D4 است. موتور D4 بهتر با گیربکس اتوماتیک 6 سیلندر جفت شده است، در حالیکه موتور D5 علاقه زیادی به سبک کردن سریع دنده ها دارد ولی در هنگام معکوس کردن به کندی عمل می‌کند، اما گیربکس در موتور D4 دنده ها را به مدت بیشتری نگه می‌دارد و در معکوس کردن سریعتر عمل می‌کند که این امر، به معنی در اختیار قرار دادن فوری نیرو است. در بین دو موتور دیزل ذکر شده، موتور D5 از نظر ارائه قدرت، عملکرد بهتری دارد. این موتور در دورهای پایین صدای کمتری تولید می‌کند و هنگامی که قصد شتابگیری دارید، با اعتماد به نفس کامل قدرتش را در اختیار شما قرار می‌دهد. حداکثر گشتاور این موتور در دورهای 1500 تا 3000 تولید می‌شود. 

بررسی ولوو XC60 بررسی ولوو XC60

هر دو موتور دیزلی و البته دو موتور بنزینی، صدای بسیار کمی در داخل کابین ایجاد می‌کنند، حتی زمانی که تا محدوده قرمز دور موتور تحت فشار قرار می‌گیرند. اما صدای باد تولید شده توسط آینه های خارجی بزرگ و ستون های A در سرعت های بالا غیر قابل چشم پوشی است. بدون تردید، از نظر عملکردی در میان مدل های مختلف ولوو  XC60، مدل های مجهز به موتور T6 برجسته هستند. این خودروی شاسی بلند با تولید 300 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور توسط موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری خود در تیپ Luxury و 324 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور در تیپ پرقدرت تر R-Design، فقط به 6.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز دارد. البته با مصرف 10.5 لیتر در سیکل ترکیبی، پر اشتها ترین موتور نیز در بین هم خانواده های خود می‌باشد.

بررسی ولوو XC60

از نظر کیفیت سواری مدل شاخص در میان تیپ های مختلف ولوو XC60 می‌توان به T5 kinetic اشاره کرد. ولوو XC60 از جمله ماشین هایی است که کیفیت سواری آن رابطه مستقیم با اندازه رینگ و لاستیک دارد، و مدل پایه T5 kinetic مجهز به رینگ های استیل 17 اینچی و تایرهایی با پهنای 235 میلیمتر و نسبت منظری 65، از هم خانواده گرانتر خود یعنی T6 R-Design سواری بسیار راحت تری دارد. تیپ های kinetic در جذب ناهمواری های جاده و دست اندازها، بهترین عملکرد را دارند و کابین را از بسیاری از لرزش ها، که در تیپ های Luxury با رینگ های 18 اینچی و R-Design به صورت مشهود در حین حرکت همراه با افزایش سرعت افزایش می‌یابند، دور نگه می‌دارند. به همراه سواری سفت و محکم تیپ R-Design باید به شاسی اسپرت آن با ویژگی هایی همچون فنربندی سفت تر، فنرها و میله های ضد غلطش محکم تر نیز، اشاره کنیم. 

بررسی ولوو XC60

در پیچ ها تیپ های R-Design از دیگر تیپ ها که تمایل به انحراف دارند، عملکرد استواری از خود نشان می‌دهند. در بین خانواده ولوو XC60، این تیپ خشن ترین سواری را دارد. واکنش های سیستم تعلیق بسیار تند و تیز است و در جاده های ناهموار باعث خستگی سرنشینان می‌شود. فرمان پذیری در تمام تیپ های ولوو XC60 به طور مشهودی با ثبات است، البته مدل های دیفرانسیل جلو دارای فرمان سبکتری هستند، ولی گاها بعضی از ضربات وارده به تایرها، به فرمان نیز منتقل می‌شوند. صندلی راننده بسیار راحت است، مخصوصا در تیپ R-Design که صندلی های جلو به کناره های دربرگیرنده مجهز هستند.

بررسی ولوو XC60
بررسی ولوو XC60
بررسی ولوو XC60

در صندلی عقب فضای کافی برای سر و پای دو سرنشین بزرگسال وجود دارد. ارتفاع کفی صندلی عقب برای نشستن کودکان قابل تنظیم است؛ البته در این حالت به دلیل وجود خروجی هوا بر روی ستون B ماشین، هوای خروجی مستقیما به صورت شما برخورد خواهد کرد. نمایشگر استاندارد رنگی 7 اینچی، تصویری واضح دارد و کار کردن با آن آسان است، البته نبود یک کنترل چرخان که در رقبای آن وجود دارد، در اینجا به چشم می‌آید. در کابین فضای کافی برای قرار دادن بطری، گوشی و کیف پول وجود دارد. حجم فضای صندوق بار 495 لیتر است که از رقبایش یعنی بی ام و X3 و آئودی Q5 کوچکتر است. در صورت تا کردن صندلی های عقب، که به نسبت 40/20/40 تا می‌شوند، حجم صندوق بار به 1455 لیتر می‌رسد.  


منبع

CarAdvice

برچسب : XC60 , X3 , Q5 , ولوو , بی ام و , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
x5 سفید : تمامی کسایی که اینجا هستیم چه کسایی که تاخییر خوردیم در تحویل ماشین و چه کسایی که هنوز دعوت نامه نیومده باید کارزاری راه بندازم مثل کارزار قبلی واقعااا دیگه خسته شدیم ما الان رفتیم توی 3ماه تاخییر و واقعا ماشینی نگرفتیم هرکی میدونه چطور میشه کازاری راه انداخت اطلاع بده ماهم پیروی کنیم واقعااااا از این همه صبر خسته شدیم دیگه
رها : سلام دوستان معلوم نیست عوامل سایپا جلو جلو خواب زمستونی رفتن یکی نیست بگه آخه قیمتا رو ک گرون کردید باز بهانه چی دارید چرا فاکتور نمیشه. به خدا الن ک ما از تیر ماه تکمیل وجه کردیم چهار ماهه هیچ خبری نیست کاشکی واسه ما هم مثل دوستان دعوتنامه نمیومد حداقل تا الن ماشینمون زیر پامون بود مجبور شدیم واسه تکمیل وجه پرایدمون و طلا هام بفروشم اون موقع اماشین و طلا ارزون فروختم اما الن اگر گرانی هم شامل ما میشد کمتر ضرر میکردم ...به خدا این همه پول کرایه و اسنپ و الافی بدون وسیله امونمون بریده ... دوستان تو رو خدا هر کجا میدونید رسانه ای میشه و پیام خونده میشه پیام بفرستید از برنامه های تلوطیون زنده صبحگاهی گرفته تا اخبار و .... شاید یک دلسوز صدای ما رو بشنوه و کاری کنه .....
زهرا شاهین جی : مهرماهی ها دعوتنامه گرفتید؟ شاهین جی
رها : سلام دوستان اصلا انگاری همه عوامل سایپا جلو جلو رفتن خواب زمستونی امید داشتیم حداقل بعد از بالا بردن قیمت ها فاکتور شدن انجام بشه آخه معلوم نیست باز بهانه شون چیه ؟؟ والا الن چهار ماهه تکمیل وجه کردیم هنوز هیچ خبری نیست حداقل اگه میتونستیم یک وسیله ای بخریم پیاده نباشیم بندش نبودیم هر موقع بدن فقط میگم کاش برای ما هم مثل بعضی از دوستان دعوتنامه نمیومد حداقل تا الان ماشین زیر پامون و طلا ها مون نمیفروختیم ..از این طرف هم ماشین گرون شده هم طلا گرون شده ضرر در ضرر اگه گرونی شاهین به ما میخورد کمتر ضرر بود تا الن ک هم بدون وسیله شدیم و کلی کرایه و اذیت شدن و......😔😔.. ببخشید طولانی شد فقط دوستان به هر نهادی ک میدونید رسانه ای میشه از برنامه های تلوزیونی صبحگاهی زنده و اخبار همه جا پیام بفرستید تا صدای ما به مسعولین برسه شاید یکی دلسوز پیدا شد کاری کرد .....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک : ناراحت نباش هم جوابشو دادم هم فعلا همشو حذف کردم
حمیدرضا : شورای حل اختلاف ولی حرفت به جایی نمیرسه نهایتش میگن بیا پولتو بگیر که اونم بعد از 3 ماه میدن
کوییک : فعلا برو دو روز یورتمه برو تا بعد
سجاد : با سلام اخرین موعد تحویل زده کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد معنیش چیه ینی چی؟؟
ایوب تحویل مهر : سلام. من 2روز قبل فاکتور شدم امروز ظهر پلاک شد. دنا رینگ الومینیوم رنگ خاکستری متالیک تحویلی 30مهر. پرداخت دوم 5/5
hossein : ,سلام چطور میشه شکایت کرد؟؟
کوییک اس : تا تو هستی چرا اسنپ خوش رکاب کوییک سوارها
فریب خورده کوییک gxl : تکمیل 21 خرداد کوییک gxl ، اولیه بهمن ،، تهران ، هنوز فاکتور نشدم بعد دو هفته ... همچنان لعنت ب سایپا
عشقق ساینا : فعلا که ملت دارن بارور میشن زیر فشار گرونی اونسر عالم سیل میاد اینسر عالم سیلی
مهدی : دوستان داخل دعوت نامه پیش فروش های تحویل دیماه، که دعوت نامه ش تا 14 مهلت داره، بند 5 نوشته تاریخ تحویل 90 روز بعد از تکمیل وجه؟ ایا این درسته؟ یه جور حقه بازی نیست