مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class، سال های سال جزو محصولات اصلی خط تولید کمپانی مرسدس بنز بوده است و با این که قد و قواره آن بیش از حد بزرگ شده، باز هم می‌کوشد در زمره مدل های محبوب این خودروساز آلمانی باقی بماند. گفته می‌شود این نسخه از E-Class، نافرم و زشت و گران‌قیمت است؛ با این حال و با وجود شک و شبهه هایی که وجود دارد، کمپانی سازنده وعده داده است این معایب را در نسل بعدی کوپه ها و کروک های E-Class، برطرف کند. ظاهراً قرار است همه اصلاحاتی که این خودرو نیاز دارد، در مدت زمانی کوتاه انجام بگیرد. کوپه و کروک E-Class، که تولید آن ها از سال 2017 آغاز خواهد شد، با مدل کنونی تفاوت های عمده‌ای خواهند داشت.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

گفته می‌شود این دو خودرو اسپرت از خانواده E-Class، سخت‌افزار کاملاً جدید خودشان را از سدانی که برادر بزرگ‌ترشان است، قرض خواهند گرفت، طراحی داخلی بسیار پیشرفته‌ای خواهند داشت و یک موتور جدید شش سیلندر خطی آن ها را به پیش خواهد راند. با در صحنه بودن رقبایی چون آئودی A6 و بی ام و سری 5، برای کمپانی مرسدس بنز بسیار اهمیت دارد به مدلی دست پیدا کند که بتواند هماورد رقبا باشد. در حال حاضر، مرسدس بنز E-Class گزینه خوبی است، ولی لزوماً در صدر جدول انتخاب ها قرار ندارد. در سال 2017، وقتی کوپه و کروک E-Class از راه برسند، انتظار می‌رود مرسدس بنز سرانجام مدلی داشته باشد که بتواند بدون معطلی رقبا را از میدان به در کند. 

 

طراحی بدنه

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

مرسدس بنز E-Class، دارای معماری جدید با سیستم چرخ عقب متحرک است که MRA نامیده می‌شود و یکی از بهترین مرسدس بنزهایی است که در سال های اخیر تولید شده است. این خودرو، راه را برای انجام بازنگری هایی در کابین و محور دیگر محصولات خط تولید مرسدس بنز باز می‌کند.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

از طرفی، مرسدس بنز E-Class، یک جلوه بصری خلق خواهد کرد که بسیار پویاتر از مدل کنونی است؛ تنها مشکل موجود، این است که پلت‌فرم جدید MRA آن قدرها که کمپانی مرسدس بنز انتظار داشت، سبک نیست.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017 مرسدس بنز E-Class مدل 2017

این امر کمپانی را کمی تحت فشار می‌گذارد، چون احتمالاً وزن پلت‌فرم، کمپانی سازنده را ناچار می‌کند به فکر مواد اولیه‌ای سبک‌تر، و صد البته گران‌تر، بیفتد تا وزن پلت‌فرم را پایین بیاورد. گفتنی است، خودروساز آلمانی با این کار موافق است و باید منتظر بود و دید چه بازنگری هایی انجام می‌دهد. 

 

طراحی داخلی

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

با این که مرسدس بنز در ساخت محصولات خود از فناوری های بسیاری استفاده می‌کند، ولی در نظر دارد در نسل جدید خودروهایش به طور کامل پوست‌اندازی کند. یکی از تغییرات عمده‌ای که انتظار می‌رود در کابین E-Class صورت بگیرد، اضافه کردن دو صفحه نمایشگر بزرگ و رنگی است تا هم راننده و هم سرنشینان بهتر بتوانند نمایشگرها را ببینند. فناوری های جدیدی چون Magic Body Control، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و فوق حساس ، چراغ های LED هوشمند، نمایشگر مجازی، حالت رانندگی نیمه خود-ران، گرمکن برقی بدنه و سیستم ارتقاء یافته دید در شب نیز برای نسل جدید مرسدس بنز E-Class در نظر گرفته شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود یک صفحه لمسی مرکزی در کابین نصب شود و جای سیستم قدیمی Command را بگیرد که برای یک سدان لوکس امروزی کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد؛ زمزمه هایی هم مبنی بر نصب دکمه های دو واحد کنترلگر بر روی غربیلک فرمان شنیده می‌شود. 

 

قدرت و عملکرد موتور

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

تغییر عمده دیگری که در نسل بعدی مرسدس بنز E-Class صورت خواهد گرفت، جایگزین کردن یک موتور شش سیلندر خطی به جای موتور شش سیلندر خورجینی فعلی است. منطق پشت این تعویض موتور بسیار ساده است: تولید موتور شش سیلندر خورجینی بسیار گران‌تر از تولید موتور شش سیلندر خطی تمام می‌شود و تولید موتور شش سیلندر خطی هزینه تولید را بیش از 35 درصد پایین می‌آورد. کمپانی مرسدس بنز اطمینان دارد که موتور شش سیلندر خطی موسوم به "M256" که 3 لیتر حجم دارد، از عهده تامین نیروی پیشران مدل جدید E-Class برمی‌آید. این موتور مجهز به تجهیزات جدیدی است که از جمله آنها می‌توان به فرایند احتراق منطبق با استاندارد یورو-6، سیستم Camtronic برای زمان‌بندی سوپاپ ها، توربوشارژر با پره های قابل تنظیم و تجهیزات برقی اضافی اشاره کرد. با همه این حرف ها، کمپانی مرسدس بنز هنوز خیلی جا دارد تا روی خروجی موتور کار بکند؛ چرا که انتظار می‌رود توان این موتور چیزی بین 200 تا 400 اسب‌بخار باشد؛ از سوی دیگر، نسخه های دیزلی موتور هم در حال آماده شدن هستند؛ برای مثال، موتور دیزل شش سیلندر خطی 2.9 لیتری با کد "OM656" و قدرت 300 اسب بخار در حال آماده سازی است. ساخت موتورهای هیبریدی نیز، با قدرت 40 تا 110 اسب بخار و به عنوان مکمل موتور بنزینی، در دستور کار سازنده قرار دارند. 

 

رقبا

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

بی ام و سری 5: اگر به دنبال رقبایی برای مرسدس بنز E-Class می‌گردید، لازم نیست راه دوری بروید، چون بسیاری از آن ها هموطن این خودرو و از کشور آلمان هستند. در بازار اروپا رقبایی چون بی ام و سری 5 و آئودی A6 به چشم می‌خورند، ولی در بازار آمریکا رقبایی چون اینفینیتی M قبلاً گوی سبقت را از این سه برند نامدار آلمانی ربوده‌ است؛ البته بی ام و سری 5 نیز، درست مثل مرسدس بنز E-Class، در آستانه آن است تا شاهد تغییراتی باشد؛ شاید این تغییرات زیاد نباشند و فقط تغییرات کوچکی در طراحی خارجی صورت بگیرد. موتور فعلی موسوم به N55 نیز، به یک موتور شش سیلندر مجهز به توربوشارژر تبدیل خواهد شد.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

آئودی A6: شاید در این کلاس، خودرو محبوب بسیاری افراد آئودی A6 با قیمت پایه 42,200 دلار باشد. شایان ذکر است، این خودرو از دو برند آلمانی دیگر زیباتر است و با دو نوع موتور به بازار عرضه می‌شود: موتور 2 لیتری TFSI و موتور 3 لیتری TFSI؛ تنها نقطه ضعف این خودرو، توان موتور آن است، چرا که حتی قوی‌ترین موتور هم، فقط 310 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و نمی‌تواند در برابر موتور پر قدرت E500 قد علم کند.

 

تاریخچه مرسدس بنز E-Class

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

اصل و نصب مرسدس بنز E-Class به سال 1952 و تولید خودروهایی چون Ponton W120 و Ponton W121 در فاصله سال های 1953 تا 1962 بازمی‌گردد. گفتنی است، این خودروها با نام تجاری مرسدس بنز 180  و 190 به فروش می‌رسیدند. سرانجام در سال 1961 مدل W110 Fintail جایگزین این دو مدل شد. البته کمپانی مرسدس بنز به تولید مدل هایی از Ponton مانند W128 و W180 که بزرگ‌تر و مجهز به موتور 6 سیلندر بودند، ادامه داد. مدل W110 Fintail، که در آلمان Heckflosse نامیده می‌شد، در اواسط دهه 60 میلادی جزو اتومبیل های متوسط و چهار سیلندر مرسدس بنز به شمار می‌رفت. این سدان در سال 1962 با نام های تجاری بنز 190c و بنز 190Dc وارد بازار شد و جایگزین مدل های W120 180c/180Dc و W121 190b/190Dc گردید. در سال 1965 مدل W110 مورد بازنگری قرار گرفت و به بنز 230 تبدیل شد.  بنز 200 و مدل دیزلی 220D هم در سال 1968 وارد بازار شدند.

مرسدس بنز E-Class مدل 2017

در سال 1962، بنز 190c جایگزین مدل های W120 180c/180D و مدل های W121 190b/190D شد که سدان هایی چهار سیلندر و ارزان‌تر بودند. توجه داشته باشید که در اینجا حرف "D" نشان دهنده موتور دیزل است. کمپانی مرسدس بنز پیشکسوت تولید موتورهای دیزل بود و به رغم گوشه و کنایه هایی که در نشریات خودرویی به آن زده می‌شد، موفقیت بزرگی در این زمینه به دست آورد. سرانجام نوآوری ها و ابداعاتی که در گذر زمان صورت گرفت، به کمپانی مرسدس بنز اجازه داد مدل E-Class را ارتقاء بدهد و آن را به خودروی امروزی تبدیل کند. این ماجرا حدود هشت نسل طول کشیده است که در صنعت خودروسازی زمانی واقعاً طولانی محسوب می‌شود. بدون تردید می‌توان گفت مدل E-Class یکی از ستون های کمپانی مرسدس بنز و دستاوردی است که این کمپانی با زحمت فراوان به دست آورده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : E Class , A6 , سری 5 , مرسدس بنز , آئودی , بی ام و , اینفینیتی M






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهران
0

به به
20:58  1395/01/29
گزارش
پاسخ دادن
arian
9

نظرتون محترمه ولی طراحی بی ام و مزخرفه.
13:20  1394/06/20
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
18

زانتیا هم این اپشنو داره پاشت😂
17:15  1401/01/08

گزارش
فرید شیرمحمدی
0

عکسش روبفرست
19:36  1402/01/02

گزارش
کاربر: ماشین باز
2

طراحی بی ام و واقعا یه سر و گردن از بقیه بالاتره...
12:32  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام دوستان کسی هست پلاک شده باشه الان تقریبا 2 هفتس فاکتور شده پلاک نمیشه 26 مهر فاکتور شده تکیل وجه 21 خرداد
اردوان : چند ما به اتفاوت میدین؟ برای من دعوتنامه اومده؟خودتون تکمیل وجه میکنین؟
شاهین جی ۱۲اذر : سلام‌دوستان یه قرار بزارید که چه تاریخی بریم در قوه قضائیه همه باهم چه شاهین چه کوییک چه اونایی که تبدیل زدن یا نزدن تا بعدش در سایپا رو تخته کنیم اینطوری بخدا فایده نداره اینجا هی بگیم باید جمع بشیم بریم تجمع کنیم تا حقمون رو بگیریم مگه پول بدبختی کشیدمون رو از اب جوب پیدا کردیم
محمد x5 : خب دوستان پیرو پیام قبلی که گداشته بودم امروز کرمان موتور پیامک زده و تشکر کرده از تکمیل وحه و گفته ۱۳۰ میلیون رو به حساب بر می گردونه اگه خدا خواد.
حسام j4 : سلام کسی از ثبت نامی های 60روزه اول مرداد اقساطی هست که شماره شاسی براش اومده باشه ؟؟امروز نود روز شده ولی هنوز خبری حتی از شاسی شدن خوردو نیست .هر چی هم زنگ زدیم میگن تحویل سیستمی بیستم مهرماه بودین و با تاخیر میدن .ولی چقدر تاخیر رو نمی‌گن.چرا بعد از نود روز هیچ تغییری توی قسمت تکمیل وجه ایجاد نمیشه
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام من ۲۷ شهریور cvt رو به gl تبدیل زدم ۲۳ مهر پلاک شد ۲۷ مهر تحویل گرفتم مجموعا یکماه زمان برد تا به قزوین رسید .
حسین : بلاخره دیروز به این نتیجه رسیدم که تنها راه گرفتن حق و حقوق از این شرکت فقط شکایته دادخواست دادم و3370000تومانم هزینه دادم تا ببینیم چی میشه
سجاد : سلام من همین امروز رفتم اداره فروش سایپا جاده مخصوص خودرو ثبت تامیم شاهین cvt بوده سخا۱۹اسفند ۴۰۳ بود تکمیل وجه ۲۰اسفند دارن ۲۰ اسفند و فاکتور میکنن و گفتن۱۴۰ نفر جلو من هستن ۳ الی ۴ هفته طول میکشه تا فاکتور بشه چون سرعت فاکتور شدن خیلی پایینه جالب اینجاست ۱۶ روز هست راهور هیچ یک از ماشین های سایپا رو پلاک نمیکنه و مشکل دارن و اونجا هم میگه صبرکنید
Ali : شماره شاسی برام امده چند روز بعد خودرو را تحویل میدن
اهورا : من هم الان تماس گرفتم. بنده خدا کارشناس برنامه باورش نمیشد من اذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز ماشینی بهم ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : آره پلاک شدم ولی تحویل نگرفتم حضوری هم زدم
کوییک آر اس : 29 تیر تکمیل وجه کردم
5مرداد : من 5 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز هیچ خبری نیست تکمیلوجه شما کی بوده ؟
207ابان : تاریخ اماده برای صدور فاکتورت چندمه الان؟
قباد : من پیگیر شدم نیسان اکسنت چه دوگانه و چه تک مشکلی بابت پلاک ندارن و مجوز پلاک را گرفتن ولی خوب ماهی حدود 4 هزار نبسان پلاک میشه شرکت زامیاد مدارک را نیفرسته شماره گذاری و سماره گذاری کارها را دیر انجام میده فقط 4 هزار زامیاد هست دیگر شرکتها هم روی هم میشه ماهی حدود 15 تا 25هزار خودرو که شماره گذاری نمیتواند انجام بده وگرنه شرکت زامیاد کارها را سریع انجام میده
کوییک آر اس : کوییک آر اس کسی فاکتور شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سجاد : مبارک باشه به سلامتی استفاده کنید.
رضا کوییک اس : ن من کوییک بودم از اولش فاکتورم و پلاک شدنم رو هم همینجا اعلام کرده بودم تحویل شهریور با تکمیل وجه 28 تیر بودم بعد از فاکتور 3 روز بعد پلاک شدم امروزم بعد 7 روز چراغ تحویلم روشن شد
علی : سلام ماشین شمارو دادن یا فاکتور شده منم واریز دومم 4 ام تیر بوده
اکستن : دوستانی که نیسان اکستند نوشتن و فاکتور. پلاک نشدن پیگیر باشن که مثل دوستان. که چندماه گرفتار شدن نشه. زنگ بزنید صدا وسیما