بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

هیوندای سوناتا زمانی تصمیم گرفته وارد بازار استرالیا بشود که بسیاری از خودروهای متوسط دیگر هم در تلاش برای ورود به این بازار هستند و تویوتا کمری هم به حکمرانی‌اش بر این حوزه از خودروها ادامه می‌دهد. ولی چرا کمپانی هیوندای تصمیم گرفته نسل هفتم سوناتا را به استرالیا ببرد؟ واقعاً سوال به جایی است، به خصوص این که تیپ های سدان و استیشن هیوندای i40، از قبل نقشی مهم در این حوزه بازی می‌کرده‌اند و عرضه سوناتا ممکن است فروش آن ها را پایین بیاورد. هیوندای سوناتای جدید از نظر اندازه و پایداری بسیار بهتر از اجدادش است.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

راستش را بخواهید، کمپانی هیوندای فقط اجازه می‌دهد این خودرو فقط در پیست فوق محرمانه این شرکت که در شهر نامیانگ کره جنوبی واقع است، مورد تست قرار بگیرد، به همین خاطر نمی‌توان گفت سوناتا نسبت به i40 چه تغییراتی کرده است. بدون شک می‌توان گفت نمایندگی هیوندای در استرالیا تصمیم گرفته به جای این که i40 را حفظ کند، روی سوناتا مانور بدهد، چون i40 از نظر پویایی سابقه زیاد درخشانی ندارد. یک مساله دیگر هم وجود دارد، آن هم چیزی نیست جز این که ساختار اسم سوناتا جهانی تر است و بیشتر شبیه نام خودروهایی است که در آمریکای شمالی تولید می‌شوند، در حالی که وقتی نام خودرو با حرف i شروع بشود، مثل i30 و i40 بیشتر شبیه خودروهای اروپایی است، به همین خاطر سوناتا سعی می‌کند i45 نباشد. برخلاف مدل قبلی که کمپانی هیوندای عادت داشت زبان طراحی "ساختار سیال" توأم با تهور و شلوغی را با آن به نمایش بگذارد، سوناتای جدید شکل و ترکیبی منسجم‌تر دارد و طراحی محافظه‌کارانه‌اش نشانه دهنده این است که "ساختار سیال 2.0" متولد شده است. این زبان طراحی جدید بزودی در هیوندای جنسیس سدان هم دیده خواهد شد.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

نیروی پیشران سوناتا را یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 185 اسب بخار نیرو و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری هم برای این سدان وجود دارد که مجهز به توربوشارژر است که 245 اسب بخار نیرو و 325 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اوایل سال آینده که این سدان وارد بازار استرالیا می‌شود، نمایندگی کمپانی هیوندای قصد دارد هر دوی این موتورها را وارد و به مشتریان عرضه کند. کابین داخلی آن از نظر رفاه و راحتی به استانداردهای مزدا 6 نزدیک شده است، ولی هنوز از نظر کیفیت مواد پلاستیکی از رقیب ژاپنی‌اش عقب می‌ماند؛ البته استفاده  از سیستم تفریحات و سرگرمی جدید بسیار آسان است.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015 بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

این سیستم مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی با وضوح بالاست که تعامل خوبی بین انسان و ماشین برقرار می‌کند. کمپانی هیوندای مدعی است که فضای کابین داخلی سوناتای جدید 3004.4 لیتر است که از فضای کابین تویوتا کمری (29081 لیتر)، هوندا آکورد (2922.2 لیتر)، نیسان آلتیما (2885.4 لیتر)، فولکس پاسات (2888.3 لیتر) و هولدن مالیبو (2831.6 لیتر) خیلی بیشتر است. چه در جلو و چه در عقب فضای سر و پای زیادی وجود دارد و چهار سرنشین بزرگسال به راحتی در آن جا می‌شوند. وقتی پشت فرمان بنشینید، فرمان‌پذیری هیوندای سوناتا درست همان چیزی است که از یک سدان در این حوزه انتظار دارید. راستش، مشهور بود که نسل های قبلی آن فرمان گیجی دارند ولی تستی که روی مدل جدید انجام گرفت، چنین چیزی را نشان نداد. این کار بدون شک به بهبود سیستم تعلیق کمک کرده است، از طرفی کمک فنرهای بازنگری شده جلو هم نسبت به قبل 17 درصد قرص و محکم‌تر هستند.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

سواری و کیفیت بالای هندلینگ از چند عامل ناشی می‌شوند که از همه مهم‌تر استفاده گسترده از فولاد مقاوم است. 50 درصد از کل ساختار هیوندای سوناتا مدل 2015 را فولاد مقاوم تشکیل می‌دهد (یعنی کل ساختار پلت فرم). این کار نه تنها ایمنی هنگام تصادف را بسیار بالا می‌برد، بلکه مقاومت خودرو در برابر جمع شوندگی را 41 درصد و در برابر خم شدگی را 35 درصد افزایش می‌دهد. این سدان از نظر فنی بیشتر از قبل می‌تواند با رقیب سرسختش یعنی مزدا 6 رقابت کند. البته فرمان هنوز سبک است ولی انتخاب حالت های مختلف رانندگی می‌تواند خصوصیات آن را تغییر دهد. مدل اسپرت و مجهز به توربوشارژر هم جدی گرفته شده‌ است. این مدل مجهز به یک سیستم تعلیق متفاوت است و دیسک ترمزهای جلو هم بزرگتر شده‌اند و اندازه آن ها به 12.6 اینچ می‌رسد.

بررسی هیوندای سوناتا مدل 2015

گفتنی است، موتور توربوی 2 لیتری با دور موتور بالا نیروی قابل ملاحظه‌ای تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌شود (شاید بتوان گفت رویکرد کمپانی هیوندای این است که به گیربکس های هشت سرعته دست پیدا کند). اگر دو نوع موتور را با هم مقایسه کنیم، می‌بینیم موتور 2.4 لیتری کمی تعلل دارد و دیر روی دور می‌افتد. وظیفه تأمین ایمنی هم بر عهده هفت کیسه هوا گذاشته شده است (دو کیسه در جلو، دو کیسه در طرفین، کیسه پرده‌ای سرتاسری در طرفین و کیسه هوای زانوی راننده). سیستم های پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط، تشخیص نقاط کور و دوربین دید عقب نیز روی این خودرو نصب شده‌اند. روی هم رفته، دید کلی نسبت به هیوندای سوناتا مدل 2015 بسیار مثبت است. البته از نظر زیبایی ظاهری به پای کیا اپتیما نمی‌رسد، ولی از نظر کیفیت مواد مصرف شده در کابین داخلی و پویایی، سوناتا یک نسل جلوتر است. ممکن است سوناتا با رقیب سرسختی چون تویوتا کمری ارتقاء یافته روبرو باشد، ولی بدون شک با استقبال دوستداران خودروهای سدان مواجه خواهد شد.


منبع

CarAdvice

برچسب : سوناتا , هیوندای , تویوتا کمری , کیا اپتیما , i30 , i40






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

علی بی ترمز
0

با سلام و عرض خدا قوت. بررسی ها, مقایسات, توضیحات فنی و عکسهای ارایه شده در سایت 1car.ir بسیار خوب, رسا و قانع کننده میباشند. با آرزوی بالندگی بیشتر مطالب در آینده . رضا لرکی { 95/9/15 }
01:30  1395/09/16
پاسخ دادن
محمود
3

امیدوارم آشغالسازان داخلی یادبگیرن مثل هیوندا وکیا یه طراح خوب بیارن ماشینهایی مثل سوناتا واپتیما طراحی کنه بجای فورغونهایی مثل تیبا و وانت پراید
21:03  1393/09/17
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
5

نسل 2015 از 2014 ارزانتر هست
در ایران خودتون مشاهده خواهید کرد که چند میلیون از نسل 2014 پیشی خواهد گرفت
14:08  1393/04/27
پاسخ دادن
mb1909
12

نسل قبلی کمی زیباتر بود اما وقار اینو بیشتر میپسندم.
19:28  1393/04/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 31 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aa : سلام دوستان ثبت نام شهریور خبری از شاستی شده یا خیر همچنان باید منتظر باشیم
شاهین جی : سلام دوستان پذیرش ۲۸ آذر کی فاکتور میشه کسي اطلاع داره تاچندم فاکتور شده
تارا : سلام چرا نظرات رو پاک کردن
انتظار : دوباره‌ تبدیل به GL فرستاده سایپا
فرشید : سلام.برای شما هم سود مشارکت حساب نکردن؟ برا من که فقط طبق مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت رو برا باقیمانده پول حساب کردن و مبلغ 423 میلیون گرفتن
محمد cs55 : سلام دوستان از پذیرش ۱۳ بهمن کسی فاکتور شده ممنون میشم پاسخ بدید
Cs55 : پذیرش ۱ بهمن ۲ اردیبهشت فاکتور ۱۴ امروز پلاک شد
Bac x3 : دوستان x3 برای کسی جدیدا شاسی شده؟
تارا دستی : سلام، اقایون خانم ها، کسورات چیه تو میز مشتری انتهای فاکتور نوشته؟ شامل جریمه تاخیر و مصوبه شورای رقابت و غیره میشه. مثلا برای من کسورات زده ۹۰ میلیون تومان، یعنی این پولو به مشتری برمیگردونن یا چی؟ اگر کسی اطلاع درست داره کمک کنه. با تشکر
X3sefid : به من زنگ زدن فر ا برم برای تحویل🌹🥳
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : مبارک باشه ایشالا بسلامتی و امیدوارم نقطه شروع انجام تعهد سایپا از شما باشه
اکبری : ایکس33دنده رو نمیدونید کی میشه
تحویل خرداد : شما تحویل کی‌هستید
قاسمی : دوستان خبری از مجوز ترخیص نیست.به خبرهای فیک بعضی از کاربرها توجه نکنید.هیچ خودرویی تا به امروز در سال 404 مجوز خروج براش صادر نشده.
Hamid : برای منم اومده ولی تو میز خدمت میزنی مینوسه اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد. ینی باید چیکار کنیم به چی تبدیل میکنن
مجتبی تیگو 7 : پاسخ به x33 cross cvt : داداش دستت درست خداییش درست گفتی من امروز زنگ زدم نمایندگی 11 ام مجوز خروجم صادر شده بود از گمرک
وانت : اینکه ی سریا میگن قیمت پایینتره تو بازار علتش اینه که خیلیا خبر ندارن از قیمت جدید. و اون پایین اومدن هم متاثر از مذاکرات بود وگرنه که قبل مذاکرات کلا قیمت بالای 410 بود....
هایما : آره منم تهرانم؛ بعد از ظهر رفته روی تحویل به نمایندگی میچرخه. کسی اگه تحویل گرفته بگه چقدر طول میکشه پروسش
X33 Cross cvt : سلام دوستان : تعداد 200 عدد مجوز X22 Pro اخذ شد . تاریخ 14 اردیبهشت 1404
توحید ارومیه : مهسا 28بهمن.سرعت فاکتور خیلی اومده پایین.تقریبا هر 3تا4روز واریزی 2روز رو فاکتور میکنن.مخصوصا که بندرعباس هم این اتفاق افتاده صد درصد در روند تولید خودرو بیشتر تاثیر میذاره در اینده