بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

حذف موتور بنزینی از مرسدس بنز S-Class، به معنای بی ارزش شدن این آلمانی زیبا است. سال آینده که لیموزین هیبریدی مرسدس بنز S500 همانند مدل هشت سیلندر خورجینی بنزینی خود با برچسب قیمت 285,000 دلار به سواحل استرالیا برسد، خواهید دید که یکی از بی صداترین خودروهای دنیا باز هم ساکت تر شده است.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

این خودروی زیبا اولین مدل تولیدی این برند آلمانی است که با نیروی برق کار می‌کند و تا کنون تنها در داخل کشور به فروش رسیده است. البته باید توجه داشته باشید که سیستم S500 همانند هولدن Volt نیست که برای حرکت تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌کند و موتور بنزینی را فقط برای شارژ مجدد باتری به کار می‌برد؛ بلکه این هیبریدی آلمانی، همانند پورشه پانامرا هیبریدی و حتی میتسوبیشی Outlander PHEV، از موتور برقی برای حرکت و از موتور بنزینی به عنوان تقویت کننده عملکرد خودرو استفاده می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

خوشمان بیاید یا نه، اگر پای خود را روی پدال گاز S500 بگذارید، موتور شش سیلندر خورجینی 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه آن، شما را روی صندلی میخکوب می‌کند. بدی این کار، افزایش صدای موتور و مصرف سوخت است؛ با این وجود، ترکیب قدرت 435 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتن متری، و رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت طی 5.2 ثانیه مطمئنا شما را به وجد خواهد آورد. لازم به ذکر می‌باشد که این قدرت (435 اسب بخار)، از مجموع قدرت 328 اسب بخار / گشتاور 480 نیوتن متر موتور بنزینی و 113 اسب بخاری / گشتاور 340 نیوتن متری موتور برقی به دست می‌آید (تمام اعداد ذکر شده، حدودی می‌باشند). در یک ایستگاه شارژ مخصوص، تنها به دو ساعت زمان برای شارژ پک باتری 8.7 کیلو وات ساعتی S500 نیاز دارید؛ در حالی که این زمان با استفاده از سوکت استاندارد برق خانگی به دو برابر افزایش می‌یابد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015 بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

بدین ترتیب، شما می‌توانید 33 کیلومتر را با استفاده از موتور برقی طی کنید که همین امر، مصرف سوخت این بنز بزرگ و کشیده را به 2.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی می‌رساند. طراحی داخلی S500 هیبریدی همانند دیگر مدل های S-Class زیبا، دقیق و با شکوه است؛ بنابراین سعی داریم روی تفاوت های جزیی این مدل جدید تمرکز کنیم. یک کیلومترشمار E-Drive در قسمت پایین و سمت چپ دورسنج وجود دارد که میزان شارژ باتری را به شما نشان می‌دهد. زمانی که شارژ باتری کامل باشد، نمودار آبی شده و عقربه دورسنج شروع به لرزش می‌کند. در سمت دیگر دورسنج، یک نمودار میله ای وجود دارد که میزان شارژ به دست آمده از نیروی احیاکننده در زمان خلاص رفتن یا ترمز کردن را به راننده نشان می‌دهد. در سیستم اصلی چهار حالت هیبریدی، E-Mode، E-Save و Charge وجود دارد؛ حالت Hybrid حالت پیش فرض بوده، در وضعیت E-Mode اولویت حرکت با موتور برقی است، وضعیت E-Save به راننده امکان ذخیره ظرفیت باتری برای رانندگی شهری را می‌دهد و حالت Charge از موتور بنزینی برای شارژ مجدد باتری استفاده می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

علی رغم فضای جادار و صندلی های راحت که روال همیشگی در خودروهای کلاس C مرسدس بنز است، با نصب پک باتری ها حجم صندوق به 395 لیتر کاهش یافته است؛ گفتنی است که این میزان فضا تنها 15 لیتر بیشتر از فولکس واگن گلف می‌باشد. تا نشدن صندلی عقب نیز، بر این مشکل می‌افزاید؛ با این حال کمپانی مرسدس بنز بر ادعای خود مبنی بر فضای کافی صندوق برای گذاشتن یک کیف گلف در این خودرو اصرار می‌ورزد. همچنین، اگرچه این خودروی هیبریدی نام و آوازه مرسدس بنز را یدک می‌کشد، اما با وجود خودروهایی با قیمت کمتر و فضای صندوق بیشتر خرید این محصول چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد؛ برای مثال، شما می‌توانید میتسوبیشی Outlander PHEV را با یک پنجم قیمت مرسدس بنز خریداری و با یکبار شارژ 52 کیلومتر رانندگی کنید. شاسی بلندهای (SUV) ژاپنی نیز، اگرچه عملکرد S500 هیبریدی را ندارند، اما باید توجه داشته باشید که تفاوت قیمت زیادی نیز میان آنها به چشم می‌خورد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

اگر در ساعات اوج ترافیک با این زیبای آلمانی به خیابان بیایید، S500 هیبریدی به آسانی و در سکوت و آرامش به حرکت درمی‌آید. اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه می‌کند، این است که لیموزین 2,215 کیلوگرمی نسبت به همتای بنزینی خود واکنش پذیری و عملکرد ضعیف تری دارد و حتی شتاب آن حدودا نیم ثانیه نیز، کمتر می‌باشد. گفتنی است، تنها نقطه ضعف S500 هیبریدی شتاب کمتر آن نیست، بلکه گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آن در حالت عادی و به خصوص هنگام سبقت گرفتن با تاخیر انجام وظیفه می‌کند؛ این امر می‌تواند از تاخیر در روشن شدن موتور بنزینی نشات بگیرد. صدایی که از موتور شش سیلندر خورجینی شنیده می‌شود، در مقایسه با موتور هشت سیلندر، کمی خشک تر و بیشتر به نظر می‌رسد و به همین دلیل می‌توان گفت قیمتی که برای نمونه هیبریدی S500 می‌پردازید، در حقیقت بهای مصرف سوخت کمتر آن است (9.2 لیتر به ازای 100 کیلومتر برای موتور هشت سیلندر و 2.8 لیتر برای موتور هیبریدی). اما سیستم هیبریدی به طور یکدست بین موتور بنزینی و برقی در زمان حرکت تغییر وضع می‌دهد و بدین ترتیب عملکرد باتری ها را بهبود می‌بخشد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015 بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

سیستم مسیریاب ماهواره ای در این زیبای آلمانی، به بهترین شکل ممکن راننده را از وجود شیب در مسیر آگاه می‌سازد و در زمان مناسب، به صورت اتوماتیک و با دوبار فشار پدال گاز، خودرو را خلاص کرده و بدین ترتیب باتری ها را شارژ می‌کند که اگرچه کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما بیانگر هوش و فراست مهندسان کمپانی سازنده می‌باشد. همچنین، شما می‌توانید با فشردن پدال گاز وضعیت خودروی خود را از حالت برقی به بنزینی تغییر دهید. بعد از 32 کیلومتر رانندگی با سرعت متوسط 35 کیلومتر بر ساعت که 54 دقیقه به طول انجامید، موتور برقی S500 از کار می‌افتد و موتور بنزینی وارد عمل می‌شود. زمانی که شارژ باتری به اتمام می‌رسد، شما می‌توانید انتخاب کنید که باتری ها از نیروی ترمز شارژ شوند یا موتور بنزینی همچون یک ژنراتور ایفای نقش کند؛ با طی 84 کیلومتر با سرعت متوسط 44 کیلومتر بر ساعت که حدود 1 ساعت و 44 دقیقه به طول انجامید، مصرف سوخت به 7 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی رسید که هر چه مدت رانندگی افزایش می‌یافت، به دلیل کاهش شارژ باتری ها، مصرف سوخت متعاقبا افزایش پیدا می‌کرد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

از آنجایی که مدت زمان رانندگی با موتور الکتریکی بسیار کوتاه است، در مقایسه عملکرد S500 هیبریدی و بنزینی می‌توان گفت رانندگی با این خودرو چندان متفاوت و چشمگیر نیست. برای آن دسته افرادی که می‌خواهند خودشان یا راننده شان پیچ ها را نیز با سرعت بزرگراه پشت سر بگذارند، S500 هیبریدی به لطف تایرهای 18 اینچی میشلن Pilot Sport 2، چسبندگی بهتری به سطح جاده دارد و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. اگرچه فرمان پذیری این زیبای آلمانی بسیار سبک و تند و تیز است، اما رانندگی با آن در حالت Comfort بی نهایت عالی و در حالت Sport کمی خشک و سفت است؛ همچنین در زمان خاموش بودن موتور بنزینی و در سرعت بزرگراه سکوت در داخل کابین حکم فرما است. تجهیزات مورد استفاده در این خودرو نیز، همانند دیگر همکلاسان خود، برجسته و ممتاز است؛ اگر چه برخی از آنها به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در اختیار خریدار قرار می‌گیرند. نمایشگر 12.3 اینچی TFT سیستم NTG5 Comand مرسدس بنز امکان دسترسی به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف از جمله اتصال از راه دور به سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و Google Earth/Street View را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

حافظه 250 گیگا بایتی، WLAN، رادیو دیجیتال و تلویزیون، SD Card Reader، دو درگاه USB و البته بلوتوث از جمله دیگر تجهیزاتی است که در S500 به چشم می‌خورد. استفاده از یک دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقاط کور ، کروز کنترل تطبیقی ، سیستم هشدار خواب آلودگی، چراغ های LED با نوربالای اتوماتیک و سیستم Pre-Safe که عابرین و سایر اشیا را شناسایی و در صورت عدم ترمزگیری مناسب، به صورت اتوماتیک ترمز می‌گیرد، ایمنی خودرو و سرنشینان را افزایش می‌دهد. با صرف نظر از مصرف سوخت پایین S500 هیبریدی، می‌توان گفت همتای بنزینی آن در مجموع رانندگی بهتری ارائه می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد کسی بتواند از چنین مصرف سوختی بگذرد! 


منبع

CarAdvice

برچسب : مرسدس بنز S , Class , هولدن Volt , پورشه پانامرا , میتسوبیشی Outlander PHEV , توربوشارژر , کیلومترشمار , فولکس واگن , گیربکس , مسیریاب ماهواره ای , سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک , کروز کنترل تطبیقی , سیستم مشاهده نقاط کور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

Ali
2

طراحی داخلی فقط بنز و بی ام و
23:18  1393/08/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
مهدی 70 شیراز سفارشی زمستان : سلام. منم مجبور به تبدیل شدم.دوستان بنظرتون تارا بزنم یا تارا؟تارا چه جور ماشینی هست؟بازار فروش خوبی داره؟مشکل تارا چی هست؟لطف میکنید راهنماییم کنید
بینام : ثبت نام تون طرح یکپارچه بود؟ اگر آره موعد تحویل تون رو کِی گفته بودن ؟
ساینا اس 85 گانه بنزینی : دوستان بعد از فاکتور چقدر طول میکشد تا پلاک بشه
غلام رضایی : ای تورو حت نگیا
سورن دوگانه : عزیزان کسی میدونه کدوم واریزی درسته یکجا نوشته پرداخت کل وجه یکجا هم پرداخت اولیه
سورن دوگانه : معمولا 2ماهو 10روز بعد از تاریخ دریافت خودرو ولس این مدت بیشتر شده
محمد ساینا تحویل خرداد : خدا وکیلی راست میگی؟
ساینا اس 85 گانه بنزینی : 31خرداد 403
رسول : فرقی نمیکنه ایناهمش افتاب سوخته میشه