پیشنهاد قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی روی میز شورای رقابت

پیشنهاد قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی روی میز شورای رقابت

رئیس شورای رقابت از بررسی طرح وزارت صنعت درباره خودروهای وارداتی در جلسه امروز شورای رقابت خبر داد.
رضا شیوا درباره احتمال طرح موضوع ایجاد انحصار در واردات خودرو گفت: اطلاعات ما در شورای رقابت درباره طرحی که درباره خودروهای وارداتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، در حد سایت‎ها و خبرگزاری‌هاست و ما نمی‌دانیم طرح این وزارتخانه دقیقا چیست و با پیگیری از آن‎ها هم نتوانستیم اطلاعات زیادی کسب کنیم.
او اضافه کرد: اما در جلسه امروز با اعضای شورای رقابت، این موضوع را به اعضای شورا اطلاع رسانی می‌کنیم.
وی درباره پیشرفت بررسی پرونده «رانت 650 میلیون یورویی» گفت: ما سوالاتی را از بانک مرکزی درباره این پرونده پرسیده بودیم که بانک مرکزی به این سوالات پاسخ داد، اما سوالات جدیدی برای ما ایجاد شد که 2 روز گذشته این سوالات را برای پاسخگویی به بانک مرکزی ارائه دادیم.
او همچنین درباره دستور جلسه شورای رقابت که امروز (15 بهمن) برگزار می‌شود، عنوان کرد: یکی از وظایف شورای رقابت این است که برای انحصارهای طبیعی تنظیم کننده بخشی ایجاد کند. راه آهن هم جزو انحصار طبیعی است که قرار است با ایجاد تنظیم کننده بخشی برای آن تعرفه ها، قراردادها، قیمت‌ها و همه موارد مربوط به راه آهن در این بخش بررسی شود.
رئیس شورای رقابت درباره هدف ایجاد تنظیم کننده‌های بخشی هم گفت: هدف از این بررسی‌ها این است که باید نهادی در انحصارها نظارت کند خصوصا وقتی انحصار طبیعی است. این تنظیم کننده ها به صورت دائمی فعالیت می کنند و بخش‌هایی که انحصار طبیعی دارند شامل آب ، برق و گاز ، راه‌آهن و مخابرات (تلفن ثابت) را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
شیوا همچنین با اشاره به بررسی اصل 44 در جلسه شورای رقابت گفت: موضوع دیگر جلسه آینده بحث تاخیر در دادن مجوز به کسانی است که می‌خواهند ایجاد اشتغال کنند. قانونگذار گفته باید طی شش ماه مجوزها داده شود، اما اگر در این زمان کسی مجوز نگیرد می تواند به ما مراجعه و شکایت کند.
وی همچنین از بررسی درجه تمرکز در صنایع مختلف خبر داد و گفت: کار تحقیقاتی روی درجه تمرکز در صنایع مختلف صورت گرفته که بانک مرکزی هم در این حوزه تحقیقاتی انجام داده و این تحقیقات به طور کلی درجه انحصار صنایع مختلف در کشور را نشان می‌دهد.در واقع قانونی وجود ندارد که بگوید چه عددی در تمرکز صنایع انحصار محسوب می‌شود و ما می خواهیم این موضوع را در شورا به بحث بگذاریم و ببینیم چگونه می توان انحصار در صنایع را مشخص کرد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , واردات , شورای رقابت , شیوا , انحصار , واردات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

Ali
3

جک نگین بابا...
خودروهای داخلی رو سرو سامان دادین..موند خودروهای وارداتی که از اینی که هستش بدتر کنین!
12:56  1393/11/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X33 اتومات : دوستان یه توضیح کاملی براتون مینویسم لطفا بخونید و عمل کنید، هرکسی هم که مخالف این توضیحاته مطمئن باشید آدمای شرکتن اول اینکه ما مدل پرداخت داریم یا قطعی یا علی الحساب، اگه قرارداد قطعی باشه یعنی شما کل پول ماشین رو در سال 1403 که شامل دیون و ... هم میشه پرداخت کردید و شامل افزایش قیمت سال جدید نمیشین و در سال جدید فقط باید مابه تفاوت افزایش دیون رو بدید که مبلغی بین ده تا بیست تومنه. پس سرتون کلاه نره دوم اینکه ما که اینهمه صبر کردیم یه بار واسه همیشه جلوی اینا وایستاد من پارسال x22 خریدم ازشون امسالم ثبت نام کردم، مطمئن باشید شما هم باز راهتون به این شرکت میوفته پس واسه آیندتونم که شده عقب نشینی نکنید سوما اینکه اگه انصراف بدین شرکت ورشکست نمیشه خوشحالم میشه چون پول شما رو دو سه ماه بعد با یه سود اندک پس میده ولی حواله خودرو شما رو به قیمت جدید میفروشه و فقط ما ضرر میکنیم که چند ماه منتظر ماشین موندیم چهارم اینکه بجای انصراف یه وکیل بگیرید قرارداد رو بدید بهش کارتون رو پیگیری کن، طول میکشه ولی جواب میده. سال گذشته دوست من اینکارو کرد و در نهایت برنده شد
ساینا فوق العاده : توحید جان ضمن تشکر از تو و معدود دوستانی که توی این آشفته بازار تأخیر ها و شایعات، اطلاعاتشون تقریبا موثق و قابل اتکاست، یک سوال آیا اطلاع داری ما به تفاوت حق بیمه برای امسال تقریبا چقدر شد؟
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب
قاسمی : هر خودرویی که از فروردین 404 مجوز ترخیص از کمرک بگیره مشمول این افزایش قیمت هست.حالا اونایی که قیمت قطعی هستن خود شرکت باید این افزایش قیمت رو از جیبش بده و اونایی که قراردادشون قیمت قطعی نیست خودشون باید پرداخت کنن.دلیل اینکه مدیران خودروهایی رو که قیمت قطعی بودن و از تاریخ تحویلشون هم گذشته رو ترخیص نمیکنه اینه.وگرنه گمرک مشکلی نداره .چون باید از جیبش خودش پرداخت کنه داره با دولت رایزنی میکنه که قیمت رو بیارن پایین
قاسمی : واما نکته مهم و اصلی اینه دوستان خوب توجه کنید.درواقع گیر اصلی کار اینجاست.نرخ ارز محاسباتی گمرک در سال 404برای ترخیص خودروهای مونتاژی و وارداتی از 28 هزار به 68 هزار افزایش پیدا کرده .این تو قیمت تمام شده خودرو بسیار تأثیر گذار هست .کسانی که قراردادشون قیمت قطعی هست این افزایش قیمت شامل حالشون نمیشه و خود کارخانه باید پرداخت کنه ولی کسانی که قراردادشون قیمت قطعی نیست حتی اگه فاکتور شده باشن این افزایش قیمت رو باید پرداخت کنن