آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

وقتی نام تیم فراری به گوش‌مان می‌خورد، بلافاصله تصویر راننده‌هایی افسانه‌ای نظیر نیکی لاندا (Niki Lauda)، جان سارتیز (John Surtees)، نیل مانسل (Nigel Mansell)، آلین پروست (Alain Prost)، روبنز باریچلو (Rubens Barrichello) و مایکل شوماخر در ذهن‌مان مجسم می‌شود. با این حال، فراری بیش از یک تیم موفق و پر افتخار است. در سال 1929 وقتی انزو فراری (Enzo Ferrari)  کمپانی Scuderia Ferrari را بنیان‌گذاری کرد، تولید خودروهای جاده‌ای را مد نظر قرار نداشت. او می‌خواست بخشی از دنیای اتومبیل‌رانی باقی بماند. او در سال 1938 به تیم اتومبیل‌رانی آلفارومئو ملحق شد. در خلال جنگ جهانی دوم، دولت کمپانی آلفارومئو را تصاحب کرد تا برای او کار کند، ولی بخش کوچکی که توسط انزو فراری اداره می‌شد، از نگاه‌ها به دور ماند و به فعالیت خودش ادامه داد. انزو فراری برای مدت چهار سال اجازه نداشت در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کند ولی با وجود همه محدودیت‌ها، خودرو Tipo 815 را تولید کرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در سال 1943، انزو فراری عملیاتش را به شهر مارلنو در شمال ایتالیا منتقل کرد و تا به امروز هم مقر فراری در همین شهر قرار دارد. بعد از این که در سال 1944، کمپانی بمباران شد، مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت مخصوص ساخت خودروهای جاده‌ای نیز به آن اضافه گشت، البته اضافه کردن این بخش بیشتر به این خاطر بود که پول لازم برای تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای فراهم بشود. خودرو فراری 125S اولین خودرو جاده‌ای ساخت کمپانی فراری بود و در سال 1947 تولید شد. انزو فراری تمایل نداشت خودروهایی تولید کند که مردم به خاطر تجمل آن را خریداری کنند و نه به خاطر عملکرد، ولی محبوبیت خودروهایش روز به روز بیشتر شد و به خاطر زیبایی، عملکرد عالی و سرعت زیاد، زبانزد خاص و عام شدند. امروزه افراد ثروتمند و مشهور سعی می‌کنند یک دستگاهع خودرو فراری به کلکسیون‌شان اضافه کنند تا نمادی از جایگاه بالای‌شان باشد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

نشان معروف فراری نمادی از خاص بودن است. این نشان، یک اسب سیاه را به نمایش می‌گذارد که روی پس زمینه‌ای زرد رنگ روی دو پا ایستاده است. حروف SF یا همان Scuderia Ferrari در طرفین اسب به چشم می‌خورند و رنگ‌های پرچم ایتالیا (سبز، سفید و قرمز) در بالای لوگو مشاهده می‌شوند. در مورد نحوه نامگذاری خودروها باید تا سال 1990، خودروها به اسم موتوری که روی آن‌ها نصب می‌شد نامگذاری می‌شدند، به طور مثال 206 به معنای این است که موتور 2.0 لیتری و 6 سیلندر است، یا 348 به معنای این است که موتور 3.4 لیتر حجم دارد و 8 سیلندر است. در این خودروها، حجم موتور تا دهم لیتر اندازه‌گیری می‌شود ولی در مورد موتور خورجینی 12 سیلندر، حجم هر تک سیلندر با واحد سانتیمتر مکعب مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد و به ترتیب، فراری  365 Daytona یک خودرو 12 سیلندر خورجینی است که حجم موتور آن به 4,380 سی‌سی می‌رسد. حجم موتورهای 12 سیلندر خطی به لیتر بیان می‌شود. استیل و طراحی دنده نیز در نحوه نامگذاری خودرو نقشی مهم ایفا می‌کند ولی با این که طی سالیان گذشته نمای ظاهری و اسامی تغییر کرده‌اند ولی عملکرد همچنان دست نخورده و عالی باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

کار کردن در کارخانه فراری در شهر مارلنو ایتالیا یک رویا است. با این که کارکنان آزادند هر لباسی بپوشند ولی رنگی به جز قرمز به چشم‌تان نمی‌خورد. کارگاه‌ها با لوگو فراری تزیین شده‌اند، و اشیایی که یاد و خاطره تیم فراری را در ذهن‌ها زنده می‌کند در همه جا دیده می‌شود. یک خودرو قبل از این که به طور کامل ساخته بشود، از حدود 30 کارگاه عبور می‌کند و این کار بسیار با حوصله و بدون عجله صورت می‌گیرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

ماشین‌آلاتی که خودشان یک اثر هنری هستند، خلق رنگی بسیار زیبا بر روی بدنه را تضمین می‌کنند، ولی نصب صندلی‌ها و داشبوردهای سفارشی با کمال دقت و به صورت دستی انجام می‌گیرند. کارگاه تولید موتور به خاطر بهره‌گیری از خط تمام اتوماتیک، روزانه حدود 50 دستگاه موتور تولید می‌کند و حدود صد نفر کارگر دارد. خط اتوماتیک میزان خطا را کاهش و سرعت تولید را افزایش می‌دهد. به جرأت می‌توان گفت کارخانه آمیزه‌ای است از روش‌های موشکافانه قدیمی و فناوری‌های بسیار جدید که در یک فضای کاری بسیار بزرگ و آرامش‌بخش قرار گرفته است. می‌توان گفت امروزه تولید یک دستگاه خودرو فراری سریع‌تر از دوران انزو فراری صورت می‌گیرد ولی افتخار و شوری که در هر خودرو فراری دمیده می‌شود، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , فراری , مایکل شوماخر , نیل مانسل , آلین پروست , انزو فراری , Tipo 815 , فراری 125S






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

ایمان
0

فرمول یک فقط فراری بعد مکلارن
12:57  1394/06/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : پرهام جان جواب بده
سیددوگانه : سلام بعد فاکتور چند روززول کشید پلاک بشه .
ساینا دوگانه سوز اسفند به پرهام : آقا پرهام کجایی ؟ چه خبر از دعوتنامه اسفند داری؟
207ای : تحویلی 31 فروردین خبری ازفاکتور شدن نیست
پارس سفارشی : من بخشنامه 4714 هستم ولی برام پیامک نیومده چیکار کنم اگه نیاد چی
حسین : سلام منم 19اسفند بودم فاکتور شده ساعت 4بعد ظهر
دی دوگانه : سلام ،اقابابک ازکجافهمیدید پلاک شدید،من دیروز فاکتور شدم،تو وضعیت مشتری مرحله ی بعدش،تحویله،ازکجابفهمم پلاک شدم؟
حجت : من هم 4724هستم پیام نیومده
سلام دی ماهی : ببخشید از کدوم شهر هستید
دوست باقر : ماشینی در کار نیست. پولهارو گرفتند و رفتند چین. دیگه هم نمیان😆