بررسی پورشه کایمن 2013

بررسی پورشه کایمن 2013

زمانی که برای اولین بار در سال 2005 پورشه کایمن یا پورشه 914 عرضه شد، آلمانی ها به دلیل این که قیمت این خودرو پایین بود، لقب "پورشه برای مردان کم بضاعت" را به آن دادند. این در حالی است که پورشه کایمن با قیمتی معادل نصف قیمت مدل 911، در بین خودروهای اسپرت، یکی از خوش دست ترین ها است و جالب تر این که اگرچه این پورشه از نظر آپشن هایی که طرفداران 911 به دنبال آن هستند در حوزه ضعف قرار دارد، اما در بازارهای جهانی، عنوان کم حجم ترین خودروی ساخت این کمپانی را به خود گرفته است. یادآوری می شود خودروهای پورشه توسط شرکت معین موتورز وارد کشور می شوند که جهت کسب اطلاعات بیش تر راجع به قیمت انواع مختلف مدل ها می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه کنید.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه در طراحی پورشه کایمن از مدل های باکستر و 911 الهام گرفته شده است، اما نوع طراحی آن به گونه ای است که آن را بسیار سبک ساخته است. نسل دوم پورشه کایمن با این که از نسل قبلی بزرگ تر است، با کاهش 30 کیلوگرم وزن، باعث شده است فضای داخلی بیش تری برای سرنشینان فراهم شود. در قسمت جلو و عقب این پورشه به حد کافی جا برای قرار دادن وسایل و لوازم مسافرت اعم از کیف و چمدان و ... وجود دارد. با در نظر گرفتن دو محفظه درب دار در هر دو طرف موتور خودرو که در وسط قرار گرفته است، میزان فضای بار در مجموع 425 لیتر است.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013

فضای داخلی کایمن جدید به حد کافی شیک طراحی شده است که برای اهداف تجاری و کاری مطلوب تر باشد. هم چنین، ترکیبی از مواد مرغوب و وجود صفحه کلیدهای لمسی زیبا، رانندگی با این خودرو را لذت بخش تر کرده است. طراحی کنسول پورشه کایمن دقیقاً مشابه باکستر است و جالب تر این که در حال حاضر در تمام پورشه های موجود از این طراحی استفاده می شود. اگرچه تعداد و نوع دکمه های کنترلی موجود در این خودرو بستگی دارد به این که چقدر برای خرید آپشن های اضافی هزینه کرده اید، اما به طورکلی از آپشن های استاندارد می توان به مواردی از قبیل پکیج کورونو اسپرت (Sport Chronoرطوبت ساز فعال (Active Damping)، و اگزوز اسپرت اشاره کرد. طرح فوق العاده خوش دست اسپرت فرمان این خودرو (با قیمتی در حدود 950 دلار)، رینگ های آلومینومی براق، و پدل شیفتر از جمله آپشن های چشم نواز در این ماشین است.

بررسی پورشه کایمن 2013

تیپ استاندارد پورشه کایمن جدید با قیمتی در حدود 107,100 دلار به فروش می رود. گفتنی است، سیستم صوتی CDR مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و نیز صفحه نمایش چندمنظوره 4.6 اینچی جهت  کار با سیستم مسیریاب ماهواره ای از جمله آپشن هایی است که در این تیپ به صورت پیش فرض قرار داده شده است. به استثنای پنل کنترل بخاری و گرم کن خودرو که در زیر صفحه نمایش اصلی پنهان شده است، مابقی آپشن ها به راحتی در دسترس راننده هستند. آن چه بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، ارگونومی این خودرو می باشد که از هر عیب و نقصی مبرا است. صندلی های به کار رفته در این خودرو به قدری حرفه ای طراحی شده اند که به طور کامل بدن شما را در بر می گیرند و از راحتی بالایی برخوردار هستند.

بررسی پورشه کایمن 2013

از نمای بیرونی، تغییر قابل ملاحظه در طراحی کایمن جدید را به خوبی می توان دید؛ زیرا مدل قدیمی کایمن در واقع تلفیقی از مدل های 911 و باکستر بود که هویت مستقلی به کایمن نمی داد. با وجود این باید گفت که طراحی جدید این پورشه واقعاً خیره کننده و به نوعی از نظر بصری متوازن تر و بهتر شده است. البته ناگفته نماند که کایمن و 911 از نظر فنی اساساً با یکدیگر فرق دارند؛ به عنوان مثال، موتور مدل 911 در عقب، درحالی که موتور کایمن در وسط قرار گرفته است.

بررسی پورشه کایمن 2013

مدل پایه پورشه کایمن با داشتن یک موتور 2.7 لیتری که چیزی در حدود 200 سی سی از مدل پیشین کم تر است، می تواند 270 اسب بخار نیرو و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند که البته این مقادیر در مقایسه با نسل قبلی بالاتر هستند. در پورشه جدید از سیستم سوخت رسانی انژکتور جهت سوخت رسانی به موتور استفاده شده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 5.7 ثانیه است که با انتخاب حالت های Sport Plus و PDK می توان این زمان را به 5.4 ثانیه نیز کاهش داد.

بررسی پورشه کایمن 2013

اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال امکانات بیش تری هستند، بهتر است به جای کایمن، مدل قدرتمندتر و گران قیمت تر باکستر S به قیمت 138,600 دلار انتخاب شود. این پورشه قدرتمند با داشتن یک موتور 3.4 لیتری می تواند 320 اسب بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هم چنین، شتاب 0 تا 100 باکستر S چیزی در حدود 4.7 ثانیه است. البته ناگفته نماند که کایمن استاندارد را نمی توان سریع ترین خودرو در میان سایر رقبا به حساب آورد، چه بسا کوپه های آلمانی ارزان تری نظیر BMW 135i اسپرت با قیمت 78,600 دلار و شتاب 0 تا 100 معادل 5.2 ثانیه هم در بازار وجود دارند که بتوانند با این خودرو رقابت کنند. اما با همه این تفاسیر، هیچ کدام از این رقبا به گرد پای پورشه کایمن هم نمی رسند. صدای اگزوز پورشه کایمن چیز دیگری است! این خودرو با داشتن موتور Flat-Six صدای خارق العاده، پرقدرت، و مهیجی ایجاد می کند که شباهت زیادی به مدل قدیمی پورشه 911 است!

بررسی پورشه کایمن 2013

موقعیت موتور میانی در کایمن که درست پشت سر راننده قرار دارد در مقایسه با موتور مدل 911 که پشت محور عقب قرار دارد، سر و صدای بیش تری را ایجاد می کند. گفتنی است، به محض این که کلاچ دوگانه گیربکس PDK را برای حرکت فشار می دهید، موتور این خودرو با سردادن زوزه حیرت آوری چشمان همگان را خیره می کند. البته ناگفته نماند که این کایمن هیچ یک از سر و صداهای فولکس واگن را ندارد و انتقال قدرت آن بسیار نرم و آرام است. گفتنی است، طراحی گیربکس PDK هفت سرعته این پورشه به قدری پیشرفت و بهبود پیدا کرده است که تعویض دنده در آن به خوبی و آسانی بهترین اتومبیل های با کلاچ معمولی است.

بررسی پورشه کایمن 2013

در حالتی که قصد دارید از دنده دستی و پدل شیفترهای پشت فرمان در حین رانندگی با این خودرو استفاده کنید، بیش ترین راندمان حاصل می گردد. موتور 2.7 لیتری این پورشه به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند با گشتاور تولیدی، این خودروی 1,350 کیلوگرمی را به حرکت در آورد. با فشردن دکمه حالت Sport می توان میزان مصرف سوخت را به خوبی بهینه کرد. هم چنین، انتخاب حالت Sport Plus که از گیربکس PDK بهره می برد، میزان مصرف سوخت را تا حد بیش تری بهبود می بخشد. با همه این اوصاف، گفته شده است که حالت استاندارد این پورشه از سایر حالت ها مطلوب تر است. اگرچه ممکن است شما تمایلی به خرید این کایمن پرسرعت نداشته باشد، اما باید اذعان داشت که سواری و عملکرد این خودرو طوری است که به راحتی نمی توان این کایمن را در زمره ماشین های اسپرت قرار داد. از آن جا که موتور این خودرو در وسط قرار گرفته است و توزیع وزنی نیز به خوبی در این خودرو انجام شده است، سرعت گردش ماشین سر پیچ ها بیش تر از سایر مدل هایی است که موتور آن ها در جلو قرار دارد. نکته جالب تر این که وقتی این پورشه از یک مسیر آسفالتی به یک مسیر ناهموار پا می گذارد، تعادل خودرو هم چنان پابرجا است.

بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه سواری کایمن در هر شرایطی خشک است، اما نرمی رانندگی با آن را نمی توان نادیده گرفت. هم چنین، فرمان پذیری این خودرو بسیار خوب است و در مقایسه با نسل قبلی که هیدرولیک بود، نسل جدید با داشتن کنترل کننده های الکترومکانیکی عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. بنا به گفته کمپانی پورشه، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی چیزی در حدود 10.6 لیتر بتازد؟


بررسی پورشه کایمن 2013

این مقاله توسط نویسنده افتخاری سایت جناب آقای تورج نظریان ترجمه شده است.

شما هم می توانید به جمع نویسندگان افتخاری سایت 1Car.ir بپیوندید.


منبع

Caradvice

برچسب : پورشه , کایمن , باکستر , 911 , پانامرا , کاین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

shahin
1

شهر ما قراره چند ماه دیگه منطقه ازاد بشه ولی بازم توان خریدشو نداریم.!
هر چی سرمون میاد مقصر خودمونیم.
اگه فردا بنزین بشه 1000/1500(ازاد /کارتی) بازم ............
15:06  1393/03/16
پاسخ دادن
هادی
0

علت میتونه این باشه که ماشین واشر زده باشه یا به اصطلاح واشر سوزانده اب وارد موتور ماشین میشه و به بخار تبدیل میشه طوری نمیشه که توی درب روغن ماشین مثل ماست سفید میشه نشانه این هست موتور ماشین اب و روغن قاطی کرده
13:03  1398/07/10

سومی
0

خیلی عالی هستن .دعا کنید ما هم بخریم.دلم ضعف رفت
22:54  1392/09/03
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
2

lمشتی الان پراید هم گرونه اینو که اصلا حرفشو نزنیم سنگینتریم.با سپاس از 1car
00:40  1392/04/26
پاسخ دادن
AM
3

سلام. شما داریی میگی دمای بالای آّب شما اصلا فکر کن که دمای اب تحت فشار تا 120 درجه برسه بعد به جوش بیاد توی موتور. این دما دمای ابه نه دمای موتور. دمای موتور دمای اشتعال ناشی از سوخته ک درجش خیلی بیشتراز این حرفاس . واشر سرسیلندر هم چون ارتباط مستقیم با محفظه احتراق داره پس در معرض سوختنه . واشر با اب نمیسوزه با دمای بیش از حده موتور میسوزه ضمنا این رو هم باید بدونی که دمای نهایی واشر سرسیلندر که میگی1600 درجه اون دمای اتیش گرفتنش و به عبارتی ذوب شدنشه . وقتی میگیم واشر سوخته ینی بخاطره دمای بیش از حد ضریب انتقال حرارتیشو از دست داده نه اینکه اتیش گرفته باشه . سوختن برای واشر سرسیلندر در اصل یه اصطلاحه
18:18  1395/04/05

کاربر: m&z
244

با این وضعیت دلار و شرایط اقتصادی کشور حتی قشر مرفه هم توان خرید اقتصادی ترین خودروی این کمپانی رو ندارند، متاسفانه ارزانترین و اقتصادی ترین خودروهای دنیا نیز در ایران لوکس محسوب شده و از توان عموم خارج می باشد!
09:29  1392/04/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فردین : من هجده دی واریزی داشتم هجده فروردین ماه هم تکمیل وجه اما تا الان فاکتور نشده بنظرتون چون نمایندگی مشهد بودم دیرتر فاکتور شده یا روی حساب بدشانسیه
تارا اتومات : تحویل چه تاریخی
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی رانا به 207 : تاریخ صدور بازم بروز شد ، امروز فاکتور داریم، واریزی بیست بهمن همچنان منتظر
رسول دوگانه بهمن : این بی شرف ها چرا فاکتور نمیکنن این حلبی مارو یه ماه شد اخه هنوز فاکتور نشدیم بی شرف های بی خانواده اخه مگه یه ساینا چی داره که 4 ماه تاخیر داشته باشه بی شرف ها راس میگن مردمی که بنز بی ام و رو آتیش زدن الان دنبال یه حلبی هستین که دو سال پیش پولشو دادن
رایان : سلام سهیل جان من واریزی 1 بهمن 1402 هستم بنظرت کی فاکتور میشم؟؟؟؟؟ رانا تبدیل به 207 تیوتری
شوش دانیال : دوستان اسفندی ساکن شوش دانیال و اندیمشک و دزفول میخواهیم یه آمار بگیریم بینم چند نفریم لطفا روی دایره سبز کلیک کنید
پارس زمستان : سلام آقا رضا کارگر ایران‌خودرو برای من قبل عید پیامک تبدیل به سورن اومد قبول نکردم بعداز عید هم 17 اردیبهشت پیامک پارس elx اومد پولم نرسید وا بر وجه کنم چون الویت من پارس سفارشی بود اونم که تولید نمیشه زنگ زدم ایران‌خودرو گفت الویت نمیسوزه ولی معلوم نیست دوباره برات پیامک پارس بیاد گفتم حداقل پارس ساده فراخوان ندادین که بتونیم بگیریم حالا بنظرشما تکلیف چی چه ماشینی فراخوان میدن وکی دوباره فراخوان میدن
Milad X55 : سلام به همه و تبریک به آقا فرشید عزیز.ایشالا به خوشی استفاده کنی.یه دستی هم به سر ما بکش
پارس زمستان : سلام آقا رضا کارگر ایران‌خودرو برای من قبل عید پیامک تبدیل اومد قبول نکردم 17 هم پیام پارس elxاوند نتونستم پولش جور کنم چون برای من پارس سفارشی بود زنگ زدم ایرانخودروگفت الویت نمیسوزه ولی مشخص نیست دوباره پیامک پارس برات بیاد به شما چی میشه پیامک چه ماشینی وکی برام میاد
پیش فروش بهمن : سلام پیش فروش بهمن تحویل هفته چهارم تیرماه فعلن خبری نیست
امیر : جناب بد برداشت کردم ببخشید.
آق عمو : ایکاش یکی هم بیاد مارو به زور از این ظالمین جدا کنه. به زور اسلحه نگه داشتن هنر نیست..