بررسی سوزوکی کیزاشی

بررسی سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی نقش بسزایی را در ارتقای سیاست های تولیدی شرکت سوزوکی موتور ایفا کرده است. برخلاف مدل های هاچ بک و شاسی بلند که برای تمامی خودرو ساز های ژاپنی شناخته شده  هستند، کیزاشی در ردیف اولین خودروی خانواده از شرکت سوزوکی محسوب می شود که می تواند رقیب   جدیدی برای مدل های مندئو (Mondeo) از شرکت فورد باشد. تنها مانع برای فروش این خودرو در کشور انگلستان این خواهد بود که فقط با موتور بنزینی تولید می شود و این مساله از فروش کیزاشی بطور انبوه جلوگیری خواهد کرد. موتور 4 سیلندر بنزینی با حجم 2.4 لیتر و قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، تنها نوع موتور در دسترس می باشد.

بررسی سوزوکی کیزاشی

تولید هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی چهار چرخ متحرک، این امتیاز را به کیزاشی داده است که جایگاه ویژه ای را در بازار خودروی انگلستان به خود اختصاص دهد. شرکت تولید کننده کیزاشی در انگلستان اعلام کرده است که 500 عدد از این خودرو در سال جاری به فروش خواهد رفت.

 

طراحی خارجی

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

در نگاه اول به سوزوکی کیزاشی در خواهید یافت این خودرو ساخت شرکتی است که زمان زیادی را مشغول به تولید اتومبیل های کوچک بوده است. طول کیزاشی 4,650 میلی متر و عرض آن 1,820  میلی متر است که تقریباٌ 20 سانتی متر از سدان های رقیب خود مانند "اینسیگنیا" از شرکت اپل و "سوپرب" از شرکت اسکودا کوتاه تر است. بدون شک جم  وجور بودن، بخشی از ظاهر اسپرت این خودرو محسوب می شود که وجود رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، پارکابی های کرومی، جلو پنجره مشبک که تا زیر سپر امتداد پیدا کرده (نمونه برداشت شده از محصولات آئودی)، وجود دو خروجی اگزوز و باله کوچک در عقب خودرو، زیبایی خاصی را به این ژاپنی اصیل داده اند.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

سیستم ترمز این خودرو توسط شرکت آکبونو (Akebono) که قطعات قطار های سریع السیر شینکانسن (Shinkansen) ژاپن را تولید می کند طراحی شده است. طراحان کیزاشی در ضمینه حفظ طراحی کلی  محصولات خود بسیار موفق بوده اند بدین ترتیب که شباهت در رینگ های آلومینیومی و دو خروجی اگزوز در اکثر محصولات به چشم می خورد.

 

طراحی داخلی

بررسی سوزوکی کیزاشی

کابین کیزاشی تا حدودی عجیب است؛ فضای قسمت سرنشینان کم و فاصله سقف تا سر آن ها حدود 10 سانتی متر کوتاه تر از مدل های مشابه است؛ بنابراین چنین کابینی برای افرادی با قد بیشتر از 2 متر فضایی محدود است. علاوه بر این فضای در نظر گرفته شده برای جلوی پای سرنشینان 5 سانتی متر کم تر از نمونه های تولید شده مشابه است. حجم صندوق عقب در مقایسه با پژو 508 و اینسیگنیا بسیار کم تر بوده و این مساله می تواند بخاطر نوع طراحی محور عقب باشد که باعث می شود وقتی صندلی های عقب را می خوابانید دسترسی به صندوق را دچار مشکل کند. موقیت قرارگیری راننده بسیار مناسب  است. گرچه صندلی های جلو به اندازه کافی پهن نیستند اما راحتی مورد نیاز سرنشینان را فراهم می کنند. طراحی زیبا و بدون نقص داخل کابین، تودوزی  چرمی صندلی ها و جنس مرغوب داشبورد از دیگر خصوصیات قابل توجه این زیبای ژاپنی است.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

ظاهر قدیمی سیستم مسیریاب و سیستم صوتی بکار رفته این سوال را بوجود می آورد که آیا این خودرو  می تواند تولید سال 2012 سوزوکی باشد؟ در مدل کیزاشی 21,995 پوندی، تجهیزاتی از قبیل گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو، شیشه های برقی، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل آب  و  هوای دوگانه، کروز کنترل، چراغ های جلوی اتوماتیک، شیشه های دودی، خروجی اتصال USB، بلوتوث و 7 عدد کیسه هوا را در اختیار مشتری قرار می دهد.

 

کارایی و قدرت موتور

بررسی سوزوکی کیزاشی

آزمایش در گردنه ها و اتوبان های شلوغ نشان داده کیزاشی ماشین کارآمدی است که رانندگی ساده و با آرامش را به شما هدیه می کند و اتومبیلی مناسب جاده های درون شهری و برون شهری است. این خودروی رام علی رغم ظاهر اسپرت خود نیازی به رینگهای 18 اینچی ، ترمزهای قدرت مند و یا گیربکس متغیر پیوسته ندارد چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است. شتاب این خودرو در نوع خود بد نیست اما حسی که راننده از شتاب گیری مورد نظردرهنگام رانندگی دارد، مساله قابل توجهی است که آیا می تواند آن را براورده کند یا نه. موتور بایستی از تمام توان خود برای تغذیه گیربکس متغیر پیوسته استفاده کند تا بتواند نیروی مورد نیاز را برای حرکت سوزوکی تنبل تولید کند. روی هم رفته این امکان برای راننده فراهم نشده که بتواند روی تقسیم نیرو از موتور به چرخ ها کنترلی داشته باشد. به لطف پدل شیفتر، امکان درگیر کردن بیشتر میل گاردان وجود دارد اما به هنگام تعویض دنده به صورت دستی، موتور واکنش مناسب را در قبال نیاز راننده از سرعت ایجاد نمی کند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی سوزوکی کیزاشی

تعداد اندکی از خودروهای رقیب کیزاشی کیفیت سواری آن را دارا هستند و واکنش سریع فرمان این اتومبیل گویای این مساله است. وزن مناسب جعبه دنده از نقاط مثبت و قابل توجه در بالا بردن سطح کیفی هندلینگ این خودرو به  شمار می رود. وجود لبه های پهن در رینگ های جلو، این امکان را برای راننده فراهم کرده است که بتواند سر پیچ ها به راحتی گردش کند. شاسی خودرو نقش مهمی را در کنترل بدنه ایفا می  کند و هم چنین انعطاف پذیری در هنگام گردش در پیچ ها، پایداری بر روی جاده و جذب ضربه های ناشی از وجود دست اندازها از دیگر وظایف آن بشمار می  رود. کیزاشی همان خودرویی است که تمام لذت رانندگی در سفر را به شما خواهد داد.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

هندلینگ  سوزوکی کیزاشی قابل تحسین است. به گونه ای که اکسل های جلو و عقب پایداری کامل، مناسب و مهیج را برای راننده در سر پیچ ها فراهم می آورد. برای این اتومبیل یک نقطه ضعف وجود دارد و آن این است که نمی تواند از سیستم چهار چرخ متحرک خود در همه شرایط استفاده کند. تنها در هنگام سر خوردن، این سیستم نیروی لازم را به اکسل عقب منتقل می کند در حالی که در جاده های خشک همانند یک اتومبیل دیفرانسیل جلو کلاسیک عمل می نماید.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی سوزوکی کیزاشی

امکانات ویژه و قیمت مناسب این خودرو سبب شده که کیزاشی خریداران خاصی را بخود اختصاص دهد که آمار آن ها بیش از 500 نفر در سال تخمین زده شده است. تولید 191 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر و مالیات 28 درصدی (در مقایسه با 25 درصد مالیات برای موندئو) این خودرو نمی تواند آن را در ردیف گزینه های مورد نظر خرید توسط شرکت های اتومبیلرانی قرار دهد. قیمت مناسبی که از آن صحبت شده نمی تواند دلیل محکمی برای فروش بالای این خودرو به حساب بیاید زیرا موتور بنزین سوز با این حجم موتور باعث کاهش تعداد خریداران می شود. تولیدات محدود و ویژه شاید بتواند پرسود به نظر آید اما همانند اتفاقی که برای شرکت سیتروئن برای تولید مدل C6 خود اتفاق افتاد شاید شرکت سوزوکی نیز هرگز نتواند قیمت خودرو خود را برای همیشه پائین نگه دارد. وجود موتور 4 سیلندری حجیم این خودرو هماهنگی لازم را با گیربکس ندارد و این باعث کاهش عملکرد مناسب آن می شود. هم چنین در تست جاده ای، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر انتظار می رفت.

 

نظر نهایی

بررسی سوزوکی کیزاشی

علی رغم این که کیزاشی خودرویی اسپرت با قابلیت های بالایی است اما نخواهد توانست نظر علاقه مندان را دربازارخودروهای خانواده در اروپا به خود جلب کند. انتخاب موتور و جعبه دنده نامناسب باعث شده از محبوبیت این خودرو کاسته شود. کیزاشی نه خودرویی با صرفه اقتصادی مناسب برای شرکت های اتومبیل رانی است و نه اتومبیلی است که بتواند نظر خریداران خاص و ویژه زیادی را به خود جلب کند. درحالیکه این خودروی ژاپنی، سدانی مجهز به حساب نمی آید اما قیمت و یکسری ویژگی های آن می تواند نیاز خریداران خود را برآورده کند. به ندرت می توان خودروهای خانواده مانند کیزاشی پیدا کرد که هردو فاکتور قیمت مناسب و جذاب بودن را با هم داشته باشند. با وجود اینکه شایعاتی در مورد تولید این خودرو با موتور دیزل وجود دارد، شرکت تولید سوزوکی در انگلستان اعلام کرده است در حال حاضر این مساله امکان پذیر نمی باشد. با همه این اوصاف کیزاشی ماشین مناسبی برای شروع  رانندگی به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی سوزوکی کیزاشی


منبع

Autocar

   

برچسب : سوزوکی , کیزاشی , اینسیگنیا , مندئو , فورد , اپل , سوپرب , پژو508 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

sova
2

چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است!!!!!!

یه سوال، چجوری حساب کردید که اینو⬆ گفتید؟!
14:42  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
كسرى
6

ماشينهاى كره اى هنوز يك پله پايينتر از ماشينهاى ژاپنى هستند و شايد در مورد بعضى مدلها بيشتر از يك پله!
12:48  1394/01/16
گزارش
پاسخ دادن
Jojo
21

ماشين خيلي خوبي چرا ازش بد ميگين متورش ضعيف كه نيست امكانات نداره كه داره غيافه نداره كه داره ديگه چي ميخواي
07:44  1392/10/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: شهرام
7

ابــــــــــدا رقیبی برای خودروهای کره ای مث هیوندای و کیاموتورز نیس!
اونم با این قیمت !!!!
11:46  1392/08/10
گزارش
پاسخ دادن
ar2
10

واقعا مشینی که بدرد نخوره تو این رنج قیمت البته تو ایران
11:07  1392/08/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : سلام خدمت همه دوستان عزیز امروز رفتم سایپا و گفتن شاهین G تا برج ۹ فاکتور شده و شاهین GLتا برج ۱۲ و تقرییا تا دو ماه تاخیر داره نهایت برج ۶ باید تحویل بدند خودمم تبدیل به شاهین GL کردم برج ۳ و از اول برج ۴ سود تاخیر ۱۶درصد میخوره متاسفانه سایپا به دلیل نداشتن قطعه بد قولی کرد ولی الان دیگه رفع شده کمبودش و داره تولید میکنه چیزی که بمن گفتن خدمتتون عرض کردم شاد و سلامت باشید
وحید : سلام خدمت همه دوستان عزیز امروز رفتم سایپا و گفتن شاهین G تا برج ۹ فاکتور شده و شاهین GLتا برج ۱۲ و تقرییا تا دو ماه تاخیر داره نهایت برج ۶ باید تحویل بدند خودمم تبدیل به شاهین GL کردم برج ۳ و از اول برج ۴ سود تاخیر ۱۶درصد میخوره متاسفانه سایپا به دلیل نداشتن قطعه بد قولی کرد ولی الان دیگه رفع شده کمبودش و داره تولید میکنه چیزی که بمن گفتن خدمتتون عرض کردم شاد و سلامت باشید
شاهین پلاس ۱۴۰۴ : دعوتنامه مرحله دوم جهت تکمیل وجه برابراطلاعبه سایپا از۲اردیبهشت شروع شد و۱۶ اردیبهشت پایان یافت دعوتنامه مرحله سوم جهت تکمیل وجه هم از۱۷ اردیبهشت شروع و۲۸ اردیبهشت خاتمه یافت
شاهین پلاس ۱۴۰۴ : دعوتنامه مرحله دوم جهت تکمیل وجه برابراطلاعبه سایپا از۲اردیبهشت شروع شد و۱۶ اردیبهشت پایان یافت دعوتنامه مرحله سوم جهت تکمیل وجه هم از۱۷ اردیبهشت شروع و۲۸ اردیبهشت خاتمه یافت
امیر : سلام دوست عزیز شماره پذیرشت رو میزاری بلکه ماهم بدونیم چند نفر جلوی ماعه من سخای ۱۴ آذرم دو هفته پیش گفتن ۶۰۰ نفر جلوته
A5شهریور : تاریخ ارسال مدارک از کجا پیگیری کردید؟؟
حسام پارسایی x5 : من از 12 تیر تو صف بارگیری هستم
حسام پارسایی x5 : من از 12 تیر تو صف بارگیری هستم
حسام پارسایی x5 : من ثبت نام آذر 403 هستم 20 خرداد فاکتور کارت ماشین هم گرفتم ولی خود ماشین خبری نیست اگر سیسم تحویل امسال هم اینجوری باشه شما سال بعد انشالله تحویل میگیری
A5شهریور مشکی : سلام کاش برا ما هم شاسی نمیشد میرفتیم کنسل میکردیم یه ماشین نقدی از بازار میخریدیم 42 روز شاسی شده هر روز دعوا داریم با اداره تحویل و امورمشتریان ماشین تحویل نمیدن معلوم نیست ماشین چی سرش اومده دوهفته است اداره تحویل مرکزی هست ولی تحویل نمیدن خدا لعنت کنه هر کی داره توی کرمان موتور کار میکنه و دروغ تحویل مردم میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دناپلاس 6دنده رینگ فولادی تحویل 31تیر : امروزم فاکتور نشدم توروخدا پیگیری کنید خسته شدیم از بی ماشینی
علی : کوییک اس تکمیل وجه 4 خرداد هنوز فاکتور نشده.
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : تماس میگیری دیگه نمیگن تا چه تاریخی فاکتور شده فوق العاده ها...دستشون رو شده ، یه مدت هم اینطور میخوان بازیمون بدن.میگم تا کی فاکتور شده برگشته میگه روند فاکتور شدن شروع شده، میگم تا آخر این ماه فاکتور میشیم میگه نمیتونم زمان دقیقی بگم اطلاعی ندارم 😐😐😐😐 یعنی رسما چهارپا بودن خودشون رو نشون میدن...
کوییک : ایران خودرو هم بدتر از سایپاست الکی تبلیغ نکن
اطلس آذر علی : نه بابا یه خانم امروز از بندرعباس امده بود چقدر گریه کرد شاهین ثبت نام کرده بود گفتن تو قراردادتون نوشته شماهم امضاء کردید خانم گفت وکیل میگیرم گفت دستت به جای بند نیست
محسن : سلام کسی هم امروز رنگ سفید تبدیل رینگ 9 مردادماه فاکتور شده یان؟
3 تیر فروش فوری مادران : موعد تحویل من 3 تیر ماه بوده فروش فوق العاده باید 3 تیر تحویل میدادند الان چهل روز گذشته یعنی مثل پیش فروش تا تحویل بدن میشه 5 ماه !!!!!!!!!!!!
اطلس نقره ای آبانی : یعنی چی چرا آخه چرا اینقدر نفهم هستن کجای دنیا اینجوری نداری باید عوض کنی یعنی چی آخه
تبدیل بهتک : 11تیر دوستان فاکتورشدین
علی : سلام عزیزان آقا من پرداختی 11 اسفند بودم ماشین تحویل گرفتم امروز